Januar 2019 - Fællestråd

Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41295

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 27. jan 2019, 09:55

Cardiodronningen får mere og mere optur over BodyFlow. Har lige kørt ugens fjerde omgang, og det bliver federe og federe (og hårdere) for hver gang, selvom tempoet i BodyFlow er sat helt ned. Så fedt at mærke, at jeg bliver smidigere og stærkere for hver uge.

(Og nu skal jeg bo stoppe med at blære mig)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
:lun: Be brave
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23200

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Mani » 27. jan 2019, 13:15

LaMariposa skrev:Cardiodronningen får mere og mere optur over BodyFlow. Har lige kørt ugens fjerde omgang, og det bliver federe og federe (og hårdere) for hver gang, selvom tempoet i BodyFlow er sat helt ned. Så fedt at mærke, at jeg bliver smidigere og stærkere for hver uge.

(Og nu skal jeg bo stoppe med at blære mig)

Nej, bliv ved! Du er sej og det er motiverende. Og nu går jeg hen og træner kettlebell!
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 27. jan 2019, 22:06

Min vægt er faldet for første gang i lang tid, men synes også jeg har fået strammet lidt op på maden.
Jeg synes stadig at jeg kan stramme op på sukker/kulhydratdelen. Det jeg synes er svært/udfordrende er, at jeg egentlig har plads i “regnskabet” til det og ikke ser det som “farligt” - jeg har bare nogle blodprøver der absolut trickes af ovenstående så derfor bør jeg holde mig fra det.

Jeg ville gerne få mere motion ind i billedet, men synes det kan være svært med skiftende arbejdstider og lang transport.
1
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9549

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf FrøkenM » 28. jan 2019, 08:01

Min indsats med kosten har virkelig gjort sit. Vægten viste 74,5 kg her til morgen. Jeg føler ikke jeg mangler noget som sådan men jeg er dårlig til at undvære snacks, især :genert:

Jeg fik slet ikke trænet sidste uge, dels pga. smerter dels pga. sneen, der gør mig meget isoleret i min lejlighed grundet gangbesvær. Umiddelbart bliver denne uge også udfordret af mange planer, så jeg tænker fokus på kost når muligt og så en enkelt gang i FW.
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Tricolette » 28. jan 2019, 09:00

Min uge er gået rimelig godt - jeg har dog ikke trænet helt så meget som tidligere uger, da min halvgamle krop har gjort ondt i flere led i mange dage.

Onsdag var jeg til kontrolvejning i mit Loop, det var jeg ikke tilfreds med, da hendes vægt var uændret på 4 uger. Til gengæld var min muskelmasse forøget med 1,7 kg og fedtmassen tilsvarende formindsket.

I dag var min egen vægt dog meget uening med Loops, da den viser et samlet vægttab på 2,9 kg siden 1/1. Den vil jeg hellere tro på :fløjt:

Kosten kører stort set okay - har ikke mange flip, og når det sker så, er jeg rimelig god til at holde mig på måtten efterhånden.
Motionen går okay - træner ca 3-4 gange om ugen nu.
Colaen er ca et glas om aftenen. Det er godt for økonomien ;)
Forsøger at få mine daglige skridt op på 9-10.000 om dagen. De dage, hvor jeg har manglet, har jeg flere gange gået frem og tilbage og rundt og rund i stuen om aftenen, i mens jeg har set fjernsyn. :lol:
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Zombie » 29. jan 2019, 12:20

Jeg vejer 58-59 kilo og ville gerne ned på 50. Jeg er ikke så høj, bare lige til info. Men jeg synes ikke, det er så nemt, når vi derhjemme også vil leve mere vegetarisk og især spiser en del ost for protein. Fedtfattig ost smager af gummi. Og vi har ikke altid overskud til at tænke kreativt om alternativ proteinindtag.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Ladysparrow » 29. jan 2019, 13:19

Nå, men sidste del af januar er kost mæssigt til at kyld ud af vinduet. En forlænget weekend i England, alt for meget god mad og alkohol.
Vægten her til morge: 82,3 kg. +700 gram siden sidst.

Men det er bare i gang igen....
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 29. jan 2019, 13:38

Min januar slutter pænt skidt. Jeg har været syg med snot og hoste, så jeg har ikke trænet i en uge. Men var forbi i går og få lagt et personligt træningsprogram og fik en gennemgang af de maskiner jeg skal bruge, så hvis ellers mine host-ikke-piller virker, skal jeg af sted i morgen og jeg glæder mig til at træne andet end cardio :)
Jeg har fået lagt et program med focus på min ryg, jeg har en virkelig skidt kropsholdning, jeg synker meget sammen i ryggen. Så satser jeg på at jeg om to måneder får lagt et med focus på mave (og ryg) - det der vist hedder core? Så må bagdel og lår få sidstepriotet.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Stitch » 29. jan 2019, 14:10

Mani skrev:
LaMariposa skrev:Cardiodronningen får mere og mere optur over BodyFlow. Har lige kørt ugens fjerde omgang, og det bliver federe og federe (og hårdere) for hver gang, selvom tempoet i BodyFlow er sat helt ned. Så fedt at mærke, at jeg bliver smidigere og stærkere for hver uge.

(Og nu skal jeg bo stoppe med at blære mig)

Nej, bliv ved! Du er sej og det er motiverende. Og nu går jeg hen og træner kettlebell!


Helt enig! Du får mig til at overveje at prøve bodyflow, når jeg må træne igen.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Stitch » 29. jan 2019, 14:31

Jeg skal forresten til læge og fys i morgen. Der skal vi aftale videre forløb og hvordan og hvorledes med træning. Har haft mindre ondt end frygtet (bare mange bivirkninger af morfinen, men for mange smerter til at undvære)., så håber på han siger noget fornuftigt.

Skal til på sundshedshuset på Mimersgade (Kbh). Nogen der kender til det?
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 29. jan 2019, 20:14

Zombie skrev:Jeg vejer 58-59 kilo og ville gerne ned på 50. Jeg er ikke så høj, bare lige til info. Men jeg synes ikke, det er så nemt, når vi derhjemme også vil leve mere vegetarisk og især spiser en del ost for protein. Fedtfattig ost smager af gummi. Og vi har ikke altid overskud til at tænke kreativt om alternativ proteinindtag.

Edamamebønner og ærter er en virkelig let måde at få lidt ekstra protein på. Jeg tager 100g af hver (fra frost) og det giver i alt en 16-17g protein (samt 10g fibre). Som en ekstra bonus dækker det også en tredjedel af det anbefalede indtag af frugt og grønt :D
2
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Panton » 29. jan 2019, 20:44

Stitch skrev:Jeg skal forresten til læge og fys i morgen. Der skal vi aftale videre forløb og hvordan og hvorledes med træning. Har haft mindre ondt end frygtet (bare mange bivirkninger af morfinen, men for mange smerter til at undvære)., så håber på han siger noget fornuftigt.

Skal til på sundshedshuset på Mimersgade (Kbh). Nogen der kender til det?


Jeg har været henvist dertil og lægen jeg først talte med virkede super kompetent og jeg blev MR scannet. Bagefter var ren lort, kiropraktoren derude ville have jeg skulle undlade at besøge min egen kiropraktor for han mente ikke det gjorde noget godt,. Det holdet ikke længe, jeg gik med de vildeste smerter og så gjorde han intet for at hjælpe mig. En helt igennem latterlig farce!
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Aima » 30. jan 2019, 04:08

avdotja skrev:
Zombie skrev:Jeg vejer 58-59 kilo og ville gerne ned på 50. Jeg er ikke så høj, bare lige til info. Men jeg synes ikke, det er så nemt, når vi derhjemme også vil leve mere vegetarisk og især spiser en del ost for protein. Fedtfattig ost smager af gummi. Og vi har ikke altid overskud til at tænke kreativt om alternativ proteinindtag.

Edamamebønner og ærter er en virkelig let måde at få lidt ekstra protein på. Jeg tager 100g af hver (fra frost) og det giver i alt en 16-17g protein (samt 10g fibre). Som en ekstra bonus dækker det også en tredjedel af det anbefalede indtag af frugt og grønt :D


Jep, og æg, mandler og skyr er også gode proteinkilder.

Ost er en virkelig god proteinkilde, men også ret kalorietungt hvis man gerne vil tabe sig. Jeg spiser næsten kun den der 13% fra Cheasy, og to tynde skiver koster 70 kalorier. Jeg må få 1400 kalorier om dagen (og jeg skal ikke tabe mig, kun vedligeholde), så det tæller en del, også i forhold til mæthedsfølelsen. Et æg tæller cirka det samme, men mætter langt bedre. Edamamebønner, skyr eller kikærter er endnu bedre :)
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Stitch » 30. jan 2019, 06:21

Panton skrev:[
Jeg har været henvist dertil og lægen jeg først talte med virkede super kompetent og jeg blev MR scannet. Bagefter var ren lort, kiropraktoren derude ville have jeg skulle undlade at besøge min egen kiropraktor for han mente ikke det gjorde noget godt,. Det holdet ikke længe, jeg gik med de vildeste smerter og så gjorde han intet for at hjælpe mig. En helt igennem latterlig farce!


Åååh.. Det bliver man lidt nervøs over. Jeg er henvist til en fys der.

Men har gennem privat sundhedsforsikring været hos anden fys, som jeg har været super glad for. Måske jeg lige skal tage fat i dem igen.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Aima » 30. jan 2019, 09:47

pige1987 skrev:
Aima skrev:
avdotja skrev:
Zombie skrev:Jeg vejer 58-59 kilo og ville gerne ned på 50. Jeg er ikke så høj, bare lige til info. Men jeg synes ikke, det er så nemt, når vi derhjemme også vil leve mere vegetarisk og især spiser en del ost for protein. Fedtfattig ost smager af gummi. Og vi har ikke altid overskud til at tænke kreativt om alternativ proteinindtag.

Edamamebønner og ærter er en virkelig let måde at få lidt ekstra protein på. Jeg tager 100g af hver (fra frost) og det giver i alt en 16-17g protein (samt 10g fibre). Som en ekstra bonus dækker det også en tredjedel af det anbefalede indtag af frugt og grønt :D


Jep, og æg, mandler og skyr er også gode proteinkilder.

Ost er en virkelig god proteinkilde, men også ret kalorietungt hvis man gerne vil tabe sig. Jeg spiser næsten kun den der 13% fra Cheasy, og to tynde skiver koster 70 kalorier. Jeg må få 1400 kalorier om dagen (og jeg skal ikke tabe mig, kun vedligeholde), så det tæller en del, også i forhold til mæthedsfølelsen. Et æg tæller cirka det samme, men mætter langt bedre. Edamamebønner, skyr eller kikærter er endnu bedre :)



Hytteost er også en god proteinkilde og lav på kalorier. :)


Ja, hytteost er genialt! Hvordan kunne jeg glemme det? Rygeost er også relativ kaloriefattig og rig på proteiner.
1
I'll stick with hell no's and headphones...

Tilbage til "Sund og/eller slank"