Januar 2019 - Fællestråd

Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6977

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Ladysparrow » 18. jan 2019, 10:59

Den her uge har ikke været fantastisk... En god ting er at jeg ikke har vejet mig i dag...

Skal havde fundet målebåndet og få nedskrevet mine mål i stedet for.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 18. jan 2019, 11:26

Guilded_Lily skrev:
Guilded_Lily skrev:Arhmenforfandenddaogsåpikogpatter!

To uger med kalorietælling og fire fastedage, og så har jeg kraftedme taget ½ kg på!!

Iiih, hvor det da hjælper på motivationen!


Og så kan jeg lære at bruge de udvidede funktioner i min Yazio-app. Med max. 500 kcal på fastedagene har jeg haft et dagligt gennemsnit på ca. 900 kcal den seneste uge. Det er jo alt for lidt. Jeg skal med andre ord højere op end de 1400-1600 kcal på spisedagene. Jeg er bare ikke så sulten og synes i forvejen, jeg kaster ind.

Har du prøvet at spise mere fedt-holdigt? Avokado, en sjat fløde i kaffen, rigtig mayo til maden etc. Generelt mere LCHF præget. På den måde får du kalorieindtaget op, uden at du skal spise hele tiden og føle du måske overspiser. Det plejer at fungere for mig, når jeg holder mig til moderate portioner! (Og det er så dét jeg kæmper med :genert: )

Men jeg er så også typen, der kan undvære kulhydrater uden at min krop flejner. Men fjerne jeg (sunde) fedtstoffer, så bliver jeg straffet pronto. Jeg skal så bare lige finde niveauet for hvornår det er sundt ...
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 18. jan 2019, 11:34

Kostmæssigt har måneden ikke været sådan vildt god. Jeg kæmper stadig med min trang til søde sager og en manglede rygrad, men det er dog ikke så heftigt som før. Jeg er i gang med at tømme ud i skabe og fryser, så madmæssigt er det ikke über sundt, men “det jeg har”. Jeg kan ikke forlige mig med at smide en masse mad ud, fordi det ikke helt opfylder sundhedskravene, så jeg gør hvad jeg kan for at tilsætte (ekstra) grøntsager.

Motionsmæssigt går det ok, jeg kommer rent faktisk afsted de der 3-4 gange om ugen. Det er stadig kun cardiotræning, og det er jeg lidt ærgerlig over, men jeg har - igen - måtte rykke min instruktørtid i dag, da min arm efter et fald ikke er i orden endnu. Jeg tør ikke risikere at gøre skaden værre, så nu har jeg booket en tid om 10 dage, så håber jeg musklerne er kommet sig.

Min vægt har ikke rykket sig en tøddel, men håber på at når fryseren er tømt om ca 3 uger, så kan jeg få fuld focus på de sunde madvarer. Tror jeg kommer til at køre det meget LCHF præget, uden dog at følge det slavisk.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. jan 2019, 11:39

:wave:

Jeg hopper lige ind midt i det hele.
Jeg startede igen op i mandags med øget fokus på kost og bevægelse efter i mange måneder at have levet mere instinktivt pga. stress og lang sygemelding.
Jeg har foreløbigt tabt 1,1 kg, hvilket er godt, fordi det også kan føles i kroppen og kunne tyde på færre væskeophobninger.

Noget, der har været rigtig dejligt og virkelig har stået sin prøve her i en uge, hvor jeg har haft pms og nu menstruation, er Lidls græske yoghurt 2%, som jeg købte i mandags, fordi jeg kunne huske, at nogen herinde engang havde anbefalet den. Sammen med Urtekrams daddelmüsli, lidt mælk og ahornsirup og banan og blåbær har den udgjort ingedienserne i en både velsmagende og MÆTTENDE morgenmad, som har holdt helt til frokost, dvs. ca. 7.30-12.00.
Eneste problem er, at yoghurten ikke er økologisk, hvilket jeg ville foretrække, men indtil videre holder jeg fast i den, da jeg virkelig har haft problemer med at finde et surmælksprodukt uden tilsat sukker eller sødemiddel, som ikke var for syrligt eller fedt.
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 18. jan 2019, 11:58

Jeg var i FW i går eftermiddag. FFS, der er stadig mange mennesker, men jeg fik kørt mit "Fokus på puls"-program igennem. Crap dammit, det var hårdt, men godt. En helvedes masse squats kan mærkes i benene :love: På søndag har jeg en aftale med PT'eren/vanecoachen og efter vores aftale vil jeg køre "Fokus på styrke"-programmet igennem.

Kostplanen, jeg også har fået, følger jeg. Altså, jeg følger den ikke 100% endnu, men jeg kommer tættere og tættere på. Det bliver nemmere og nemmere at følge den, men det kræver planlægning fx. at skrælle og skære grøntsager, så jeg har til flere dage i træk. Baby steps...
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 18. jan 2019, 12:05

Så er jeg hjemme fra en virkelig skøn ferie :lun: Nøj, det er ikke sidste gang, vi rejser sydpå i januar :D

Har været lidt ramt af jetlag, men i morges var jeg til BodyFlow, og det var virkelig skønt. Det gik meget bedre end det plejer, og jeg havde for første gang længe følelsen af at være stærk og i gang med at blive stærkere. Den følelse har jeg ikke haft længe, så det var dejligt at have det sådan igen :genert:

Og så har jeg fået nyt legetøj, et PolarA370 fitnessur. Mit gamle fitnessur døde en pludselig og voldsom død lige før jul, så det er skønt at kunne tracke aktivitet igen (jeg er åbenbart blevet sådan en, der føler, at hvis det ikke er tracket, så er det ikke sket :-D).
Senest rettet af LaMariposa 18. jan 2019, 12:51, rettet i alt 1 gang.
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Stitch » 18. jan 2019, 12:13

RavenClaw skrev:Jeg var til bodyflow i går. Det gik fint. Jeg har også fået trænet 2-3 gange pr. uge i januar.

Til gengæld er jeg blevet ramt af stress, og min knapt så samarbejdsvillige hjerne i disse situationer har besluttet sig for at miste appetitten. Så jeg spiser næsten ingenting. I går fik jeg kun morgenmad. Det er på ingen måde brugbart, og jeg er faktisk sulten. Men en meget gammel - og meget dårlig - vane gør, at jeg "straffer" min krop, når jeg har det skidt. Så jeg kan slet ikke tage mig sammen til at få spist :(



For mig hjælper det at aftale med folk at spise sammen. Så er "jeg nødt til" at spise. I hvert fald bare lidt.
Kunne det hjælpe?
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf RavenClaw » 18. jan 2019, 12:21

Stitch skrev:
RavenClaw skrev:Jeg var til bodyflow i går. Det gik fint. Jeg har også fået trænet 2-3 gange pr. uge i januar.

Til gengæld er jeg blevet ramt af stress, og min knapt så samarbejdsvillige hjerne i disse situationer har besluttet sig for at miste appetitten. Så jeg spiser næsten ingenting. I går fik jeg kun morgenmad. Det er på ingen måde brugbart, og jeg er faktisk sulten. Men en meget gammel - og meget dårlig - vane gør, at jeg "straffer" min krop, når jeg har det skidt. Så jeg kan slet ikke tage mig sammen til at få spist :(



For mig hjælper det at aftale med folk at spise sammen. Så er "jeg nødt til" at spise. I hvert fald bare lidt.
Kunne det hjælpe?


Jo, altså, jeg spiser jo, når jeg er hjemme hos mine forældre. De bor 8 km herfra, men ellers er jeg ret alene i min lejlighed, og jeg går hjemme. Og det er primært der, at det sejler. Tager jeg mig sammen og går en tur ned i byen, så køber jeg da frokost dernede.

Grundlæggende tror jeg, at jeg har svært ved at distrahere mig selv, når jeg er alene hjemme, i sådan en grad at jeg kan få bygget en ordentlig rytme op igen.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Stitch » 18. jan 2019, 12:22

Jeg fik trænet i morges med min PT. Hold nu op hvor er jeg vild med ham. Han forstår lige præcis hvad han skal gøre og hvor han skal tage hensyn og hvor han skal presse mig.

Det skal klart prioriteres i budget efter min operation.

Udover det:
søvnen går af helvede til. Tager melatonin pt. Faldt i søvn mellem 22 og 23 i går. Vågnede kl.1 og lå vågen i 2 timer. Sov videre til kl.5 og stod så op.

kosten går okey. Jeg skal bare lige finde ud af, hvad jeg gør med aftensmad, for jeg er som regel ikke sulten der.
Men får spist både sund og fin morgenmad og frokost. Og sunde snacks. Og chokolade.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11231
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Mani » 18. jan 2019, 16:58

Jeg er ved at gå i spåner over jobbet. En tæt kollega er langtidssygemeldt og min elev har lavet en systematisk fejl de sidste 4 mdr (før da gjorde hun det korrekt i 5 mdr), der kommer til at tage 4-5 dage at rette. Og revisionen kommer på fredag :tie:

Jeg har løbet og nuppet de 7 minutter + været ved fys og fået nye øvelser til ballen.
I aften har jeg lavet pulled pork med burgerbollerne og ovnkartofler, coleslaw og chilimayo - og jeg spiser som jeg har lyst. Har virkelig brug for at koble af. Så er jeg back on track i morgen.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 19. jan 2019, 15:56

Trods rest af forkølelse kom jeg afsted i FW i dag. Det var lækkert.
Hvis nogen for 1 år siden havde sagt at jeg ville blive typen, der faktisk kan lide at træne, så havde jeg kigget underligt på dem. Men faktum er det giver mig et velvære fysisk og mentalt som jeg måske ikke vidste jeg havde brug for.
4
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 19. jan 2019, 19:32

Jeg er faldet fuldkommen af på den i denne uge. Har haft det halv dårligt og kan mærke at jeg bliver sådan rigtig syg inden længe. Indtil videre er det bare energien der er ramt og så fryser jeg hvor det er varmt - og sveder hvor det er koldt :rulle:

Mandag var jeg simpelthen så træt at jeg var på vej i seng kl. 18.30. Jeg sov inden 20 og helt til vækkeuret ringede 6.40 morgenen efter.
Tirsdag skulle jeg dække kamp for en kollega, så kom sent hjem.
Onsdag var jeg smadret efter at være kommet sent hjem om tirsdagen. Havde også været til gynækolog og fået at vide at jeg skal igennem et indgreb på hospitalet, så der blev pænt sprunget over.
Torsdag havde jeg træning som sædvaneligt og kom hjem omkring kl. 22. Fuldkommen smadret.
Fredag var date night.
I dag var jeg så på Old Trafford og se fodbold. Ville have været i fitness da jeg kom hjem, men så eskalerede sygdom-på-vej og mit IBS gik amok.
I morgen skal jeg dække kamp for en kollega igen. Derefter på hovedet hjem i seng for at se om jeg kan slappe af nok til at bekæmpe det her sygdom inden det bryder i fuldt flor.

Til gengæld har jeg fået ordnet sund madpakke hver dag, med sund snack også. Har holdt mig fra at spise al for usundt hjemme også. Så det er faktisk ret stort.

På tirsdag skal jeg prøve hest - overvejer nemlig at få halv part igen. Denne gang kun 10 minutters kørsel fra hjemme, så det ville være SÅ rart og meget mere motivation til at få lavet noget styrketræning!
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf godtnavn » 19. jan 2019, 21:22

Den her uge er mildest talt gået skidt. Jeg vejede mig i torsdags og der sagde vægten +1 kg siden søndag :tie: Jeg er jo gravid og skal derfor ikke tabe mig, men jeg vejer for meget, så min jordemoder (og mig selv) ser helst jeg heller ikke tager på, i hvert fald minimalt, og det er 1 kg på 4 dage ikke ligefrem :lol: Så er lidt nervøs for hvad vægten siger i morgen hvor jeg har "officiel" vejedag.

Det kommer ikke bag på mig at vægten er steget, motionen er faldet til næsten 0 efter jeg er begyndt at besvime selv ved lidt fysisk aktivitet, men kan få noget medicin mod kvalmen som måske også hjælper på svimmelheden, så det håber jeg vender så jeg kan bevæge mig lidt mere igen. Kosten har også været skidt, det der med at have det skidt gør bare at jeg spiser dårligere, hvilket jo er en ond cirkel, for dårlig kost gør jo kun at ens krop har det værre. Så egentlig skal jeg bare tage mig sammen hurtigst muligt. Kvalmen gør også at alt fedt eller proteinrigt mad kommer op lige nu, så får alt for mange kulhydrater, men skal eksperimenterer om hvilke sundere ting jeg kan holde nede.

Jeg har absolut ingen planer i dagstimerne de første 3 dage i næste uge, så tænker at lave et mål per dag madmæssigt, f.eks. skrælle 1 kg gulerødder så de ligger klar på køl, lave nogle sunde snacks og smide i fryseren og i den dur. For kan ikke fortsætte sådan her.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 20. jan 2019, 13:21

Har fået sluttet ugen af okay med to gange flow, lidt cykling og en lang gåtur i går. Det er rart at være hjemme og komme ind i en ordentlig rytme med motion og fokus på kost igen. Vil dog gerne lige strammes lidt op efter min ferie - pyha, man fylder lidt mere efter nogle uger med lidt for meget god mad. Derudover kan min mave overhovedet ikke komme på ret kurs igen efter ferie, så mavemæssigt er jeg overhovedet ikke i balance. Håber det kommer i løbet af næste uge.

Mål for næste uge:
Så meget BodyFlow som muligt
Gerne to gange BodyPump
Hofteøvelser hver dag
Mavevenlig smoothie hver dag
Max to kopper kaffe om dagen :træt:
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 20. jan 2019, 20:55

Det blev så ikke helt uden motion i dag. Fik løbet en hel del på grund af de der knægte ikke kunne finde ud af at passe på hinanden. Suk. Nu er jeg så til gengæld også helt flad, har stoppet næse, tør hoste og skrabet mentalt overskud.

Måske en meget klog beslutning ikke at presse min krop i denne uge :fløjt:
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"