Fælles vægttabstråd

Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4869

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Patience » 25. jul 2019, 19:13

Jeg har haft en god dag.
Jeg har fået købt en masse dejlige grøntsager og frugt ind + små sodavandsis som treats her i varmen. Det er lidt genialt her om sommeren - 50 kcal for en mini champagnebrus og det både tilfredstiller den søde tand og køler.
Her til aften har jeg så fået trænet herhjemme og fået lavet mig en samling af gode yoga og pilates træningsvideoer så de er lige til at gå til.
I morgen skal jeg spise med gode veninder på en pizzarestaurant og det plejer også at inkludere et par glas rødvin. Det skal der være plads til. Jeg bestiller salat i stedet for pizza - nyder rødvinen og spiser mindre resten af dagen + tager til træning inden. Så burde det i det mindste kompensere lidt.
2
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf achillaxedprune » 25. jul 2019, 19:31

Ally skrev:
achillaxedprune skrev:Hvordan sikrer du friskheden af grøntsagerne, hvis du skræller og skærer flere dage før? :)

Nu tillader jeg mig lige at svare på, hvordan jeg gør, når jeg får det gjort - det er også en rutine, jeg skal tilbage i... Men jeg lægger fx. gulerødder eller blomkålsbuketter i plastikbøtter med vand og så i køleskabet. Hver dag, indtil grøntsagerne er spist og der går typisk 2-4 dage, skifter jeg vandet, så grøntsagerne hele tiden ligger i frisk vand.


Tak for svaret... lyder overkommeligt. :)
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf achillaxedprune » 25. jul 2019, 19:33

Skorstenen skrev:
achillaxedprune skrev:
Skorstenen skrev:Rutinesnakken:

Jeg ved ikke rigtigt om jeg har en decideret rutine. Jeg synes lidt, at hverdagene kører af sig selv efterhånden. Det eneste jeg sørger for er at lave madplan så jeg ved den bliver sund, og så er jeg faktisk skidegod til at få ordnet mit uge-grønt om søndagen, så det er nemt at tage med på job og nemt at få lavet aftensmad. Ligeledes få kogt æg til hele ugen.


Hvordan sikrer du friskheden af grøntsagerne, hvis du skræller og skærer flere dage før? :) ... Lyder smart, men det ville blive noget tørt noget hjemme hos mig, forestiller jeg mig.


Jeg lægger et fugtig stykke køkkenrulle ned i bøtten, både under over over grøntsagerne.
Gulerødder skal helst ligge i vand dog - det bliver skiftet hver dag.

Det er heller ikke ALT jeg skærer, men fx er det superfedt at peberfrugten er skyllet og renset for frøstole, at gulerødder er skrællet, at løg er skrællet - så kommer de bare hele ned i bøtten. Agurk og tomater bliver skyllet. Og hvis jeg ved jeg skal bruge noget i en ret som skal skæres, ja så kan jeg også godt finde på at skære :) Det kommer meget an på tiden.


Det lyder jo ENDNU mere overkommeligt! :klap: ... men kommer du skrællede løg ned til de andre grøntsager? Kommer det ikke til at give smag til alle de andre grøntsager?

Det kan jeg i hvert fald godt overkomme.
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 25. jul 2019, 19:55

achillaxedprune skrev:I er også virkelig langt nede i kalorier, synes jeg. Jeg er super tilfreds, hvis jeg spiser 1700 kalorier på en dag. :lol: ... og jeg er stolt af, at jeg fik en gammeldaws is på udflugt med sønnike i dag, men kun spiste under halvdelen og så smed resten ud. Kunne godt spise mere, men havde faktisk ikke lyst. Så UD med den. :)

Lige nu ligger jeg og tager mig sammen til at få gået en tur... Har mere lyst til at ligge på sofaen, stene debatten og bare slappe af.


Jeg er heller ikke så langt nede i kalorier som mange andre her i tråden. Og taber mig derfor selvfølgelig også noget langsommere. Jeg går efter 1600 kalorier som værende godt, og under 1800 som acceptabelt (men så vedligeholder jeg bare)
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6506
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14440

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Mangoness » 25. jul 2019, 20:01

Er der egentlig nogen af jer, som taber jer uden motion eller udelukkende ændrer på kosten? :gruble:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 25. jul 2019, 20:07

achillaxedprune skrev:
Skorstenen skrev:
achillaxedprune skrev:
Skorstenen skrev:Rutinesnakken:

Jeg ved ikke rigtigt om jeg har en decideret rutine. Jeg synes lidt, at hverdagene kører af sig selv efterhånden. Det eneste jeg sørger for er at lave madplan så jeg ved den bliver sund, og så er jeg faktisk skidegod til at få ordnet mit uge-grønt om søndagen, så det er nemt at tage med på job og nemt at få lavet aftensmad. Ligeledes få kogt æg til hele ugen.


Hvordan sikrer du friskheden af grøntsagerne, hvis du skræller og skærer flere dage før? :) ... Lyder smart, men det ville blive noget tørt noget hjemme hos mig, forestiller jeg mig.


Jeg lægger et fugtig stykke køkkenrulle ned i bøtten, både under over over grøntsagerne.
Gulerødder skal helst ligge i vand dog - det bliver skiftet hver dag.

Det er heller ikke ALT jeg skærer, men fx er det superfedt at peberfrugten er skyllet og renset for frøstole, at gulerødder er skrællet, at løg er skrællet - så kommer de bare hele ned i bøtten. Agurk og tomater bliver skyllet. Og hvis jeg ved jeg skal bruge noget i en ret som skal skæres, ja så kan jeg også godt finde på at skære :) Det kommer meget an på tiden.


Det lyder jo ENDNU mere overkommeligt! :klap: ... men kommer du skrællede løg ned til de andre grøntsager? Kommer det ikke til at give smag til alle de andre grøntsager?

Det kan jeg i hvert fald godt overkomme.


Nejnej - grøntsager kommer i hver deres bøtte :)
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 25. jul 2019, 21:31

Mangoness skrev:Er der egentlig nogen af jer, som taber jer uden motion eller udelukkende ændrer på kosten? :gruble:


Det gjorde jeg de første 3 måneder. Altså tabte mig uden motion
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 26. jul 2019, 05:50

Jeg har nu tabt mig 10 kilo :banan:

Samlet vægttab: 10,1 kg
Startvægt 2/1: 84 kg
Ugens ændring i vægt:
Nuværende vægt 26/7: 73,9 kg
Mål: 70 kg
1. delmål: 78 kg - 26/4
2. delmål: 75 kg - 9/7
3. delmål: 72 kg (her rammer jeg normal BMI)
20
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 26. jul 2019, 05:56

Skorstenen skrev:Denne dag havner i vasken. Ikke nok med frokostdate på grillen, så kom direktøren også lige med is.
Jeg plejer sagtens at kunne sige nej - faktisk har jeg ikke fået en eneste is i år, MEN. Jeg kampsveder og den is faldt bare på et tørt (og varmt) sted.
Sååå altså jeg er allerede på 1384 kcal, og klokken er halv tre....

Meh.....


Kunne det så gå endnu mere galt?

JA - det kunne det godt. 3 øl med manden efter job, derefter en køretur med hunden så han kunne bade og køle af - så skulle vi hente noget ved en kammerat, og han havde så lige købt en masse pizza :tie: Og hvem var blevet sulten - det var Skorstenen så hun kørte 3 stk pizza ind. MED dressing på. Nok svarende til en halv pizza tænker jeg.
Flot - dygtig pige :clap: :clap: :clap:

Virkelig stram kurs der..................................................
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 26. jul 2019, 05:57

Skal i øvrigt afsted til 1. gang "rigtig" genoptræning i dag. Er noget spændt på, hvad fysioterapeuten siger. Jeg var afsted og cykle lidt i går, og det føltes ok. Men knæet gør noget ondt i dag. Synes det er svært at gennemskue, om jeg rammer et passende leje...

I aften står den på Flying Superkids med ungerne. Jeg har lovet, at vi kan spise på pladsen, så det bliver nok ikke slankemad.
2
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 26. jul 2019, 06:06

FruKuk skrev:Jeg har nu tabt mig 10 kilo :banan:

Samlet vægttab: 10,1 kg
Startvægt 2/1: 84 kg
Ugens ændring i vægt:
Nuværende vægt 26/7: 73,9 kg
Mål: 70 kg
1. delmål: 78 kg - 26/4
2. delmål: 75 kg - 9/7
3. delmål: 72 kg (her rammer jeg normal BMI)


Tillykke!! Hvor godt gået :clap:

Det fortjener en banandans :banan: :banan: :banan:

Og hvor fedt, at både normal BMI og målvægt er så tæt på!!
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 26. jul 2019, 06:24

MyGirl skrev:
FruKuk skrev:Jeg har nu tabt mig 10 kilo :banan:

Samlet vægttab: 10,1 kg
Startvægt 2/1: 84 kg
Ugens ændring i vægt:
Nuværende vægt 26/7: 73,9 kg
Mål: 70 kg
1. delmål: 78 kg - 26/4
2. delmål: 75 kg - 9/7
3. delmål: 72 kg (her rammer jeg normal BMI)


Tillykke!! Hvor godt gået :clap:

Det fortjener en banandans :banan: :banan: :banan:

Og hvor fedt, at både normal BMI og målvægt er så tæt på!!


Ja særligt normal BMI er en stor milepæl for mig. De er 10 år siden, jeg sidst kunne prale af at være normalvægtig.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 26. jul 2019, 06:25

Skorstenen skrev:
Skorstenen skrev:Denne dag havner i vasken. Ikke nok med frokostdate på grillen, så kom direktøren også lige med is.
Jeg plejer sagtens at kunne sige nej - faktisk har jeg ikke fået en eneste is i år, MEN. Jeg kampsveder og den is faldt bare på et tørt (og varmt) sted.
Sååå altså jeg er allerede på 1384 kcal, og klokken er halv tre....

Meh.....


Kunne det så gå endnu mere galt?

JA - det kunne det godt. 3 øl med manden efter job, derefter en køretur med hunden så han kunne bade og køle af - så skulle vi hente noget ved en kammerat, og han havde så lige købt en masse pizza :tie: Og hvem var blevet sulten - det var Skorstenen så hun kørte 3 stk pizza ind. MED dressing på. Nok svarende til en halv pizza tænker jeg.
Flot - dygtig pige :clap: :clap: :clap:

Virkelig stram kurs der..................................................


Op i røven med det. Lyder som en skøn dag. Og i dag er en ny dag :kys:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 26. jul 2019, 07:02

Skorstenen skrev:
Skorstenen skrev:Denne dag havner i vasken. Ikke nok med frokostdate på grillen, så kom direktøren også lige med is.
Jeg plejer sagtens at kunne sige nej - faktisk har jeg ikke fået en eneste is i år, MEN. Jeg kampsveder og den is faldt bare på et tørt (og varmt) sted.
Sååå altså jeg er allerede på 1384 kcal, og klokken er halv tre....

Meh.....


Kunne det så gå endnu mere galt?

JA - det kunne det godt. 3 øl med manden efter job, derefter en køretur med hunden så han kunne bade og køle af - så skulle vi hente noget ved en kammerat, og han havde så lige købt en masse pizza :tie: Og hvem var blevet sulten - det var Skorstenen så hun kørte 3 stk pizza ind. MED dressing på. Nok svarende til en halv pizza tænker jeg.
Flot - dygtig pige :clap: :clap: :clap:

Virkelig stram kurs der..................................................


Som FruKuk siger, så er i dag en ny dag. Op på hesten igen!

Og så håber jeg, du nød det for fuld skrue :lun: Det lyder nemlig hyggeligt!
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 26. jul 2019, 07:10

Min weekend bliver semisvær, og kan ikke helt finde ud af, hvor jeg skal lægge snittet.

Min far kommer på besøg til havearbejde, og da til hverdag passer min kræftsyge mor, har jeg sådan lyst til at forkæle ham... Og det er bare gennem mad og god vin, vi "plejer" at gøre den slags. Dertil kommer, at vi har aftalt at prøvesmage vin til brylluppet, så vi skal igennem nogle forskellige :genert:

Han kommer godt nok som sagt for at hjælpe os i haven, så weekenden står også på en masse fysisk arbejde. Frygter dog lidt, at jeg bliver "efterladt" med pasning af den lille, mens "mændene klarer det fysiske"...

Jeg har planlagt aftensmåltiderne, så de ikke er sååå slemme, men stadig lidt "kræs" og med mulighed for masser af grønt. I aften skal vi have røde bøffer med salat og flutes, og i morgen skal vi have pulled beef med en asiatisk salat og naan. Kunne være meget værre, og mængderne af de forskellige elementer kan vi jo selv tilpasse.

Tænker, hvis jeg spiser grennie, æg og knækbrød til morgen, som jeg plejer i weekenden, og spiser et stykke rugbrød med avocado, tomat og hytteost til frokost (som jeg også ofte spiser i weekenden), så bør jeg kunne spise aftensmaden og drikke 2-3 glas vin fredag og lørdag, uden at det i hvert fald betyder vægtøgning. Skal også ud at løbe lørdag.

Overvejer også at "give lov" til lidt chips lørdag aften, men det tror jeg, jeg vil lade være lidt afhængig af den fysiske aktivitet.
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"