Fælles vægttabstråd

Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 25. feb 2019, 09:29

Min weekend har været en blandet fornøjelse.

På minussiden:
- spiste en lille håndfuld slik lørdag aften
- spiste måske lidt flere blinis med stenbiderrogn til frokost lørdag end kuren tilsiger
- spiste 2! fastelavnsboller (og et stykke brød mere end jeg havde aftalt med mig selv) til tøsebrunch søndag

På plussiden:
- Jeg gik hjem fra shoppetur i byen lørdag, fordi den lille var faldet i søvn i barnevognen og vejret var for skønt (ca. 5 km)
- Kompenserede for overindtaget søndag ved en meget lille portion aftensmad, som stort set kun bestod af grøntsager.
- Har været rigtig god med portionerne, når bortses fra brunchen!

Jeg er klar til at give den en ordentlig skalle igen!
Senest rettet af MyGirl 25. feb 2019, 10:17, rettet i alt 1 gang.
4
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 25. feb 2019, 09:30

LadyFox skrev:Samlet vægttab: - 4,2 kg
Antal uger med vægttab: 5
Startvægt uge 4: 71,4 kg
Ugens ændring i vægt: + 0,7 kg
Nuværende vægt: 67,2 kg
Mål: 50 kg.

Øv øv øv. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor jeg har taget på. På trods af at lørdag og søndag har budt på lidt gode sager synes jeg ikke at de har været så slemt så det burde overskygge resten af ugens indsats. :(


Øv! Håber for dig, du bare har ophobet lidt væske i weekenden, og at den gode indsats kommer dobbelt tilbage næste uge!
0
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf didas » 25. feb 2019, 10:25

Samlet vægttab: -5,3 kg
Antal uger med vægttab: 13
Startvægt uge 48: 74,8 kg
Ugens ændring i vægt: +0,2 kg
Nuværende vægt: 69,5 kg
Mål: 55 kg.

På trods af et lille plus er jeg egentlig ok tilfreds. Jeg smed jo 2,8 kg i forrige ug, så vidste godt, at den kommende uge nok ville blive lidt sløj vægttabsmæssigt. Og i lørdags var jeg til middag, hvor jeg tog 2 gange af hovedretten og 3 gange af desserten og skyllede det ned med vin :D

Vi har sådan en fancy vægt, der måler alt muligt og jeg kan se, at min fedtprocent i løbet af ugen er faldet med 1 procentpoint, så der er alligevel nogle ting, der er rykket rundt på den rigtige måde.

En smugvejning i morges viste, at vægten allerede har taget et dyk, så jeg er fortrøsningsfuld for denne uge.
4
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf IrmaPigen » 25. feb 2019, 10:41

Nå jeg skal være med i et par måneder.

Jeg har et par vinterkilo der skal af.

Jeg aner ikke hvad jeg vejer, så længe mine bukser passer, så er det ok, og så går jeg ikke så højt op i hvad vægten siger.

Men i morges kunne mine allerstrammeste bukser næsten ikke komme på. Så det er tid til at tabe 3-4 kilo.

Starting today.
3
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 25. feb 2019, 11:03

LadyFox skrev:Samlet vægttab: - 4,2 kg
Antal uger med vægttab: 5
Startvægt uge 4: 71,4 kg
Ugens ændring i vægt: + 0,7 kg
Nuværende vægt: 67,2 kg
Mål: 50 kg.

Øv øv øv. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor jeg har taget på. På trods af at lørdag og søndag har budt på lidt gode sager synes jeg ikke at de har været så slemt så det burde overskygge resten af ugens indsats. :(


Det er sgu da også pisse demotiverende. Særligt, hvis man har holdt den gode linie. Håber, at det hurtigt at smidt igen.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 25. feb 2019, 11:04

IrmaPigen skrev:Nå jeg skal være med i et par måneder.

Jeg har et par vinterkilo der skal af.

Jeg aner ikke hvad jeg vejer, så længe mine bukser passer, så er det ok, og så går jeg ikke så højt op i hvad vægten siger.

Men i morges kunne mine allerstrammeste bukser næsten ikke komme på. Så det er tid til at tabe 3-4 kilo.

Starting today.


Velkommen til. Lyder heldigvis overkommeligt med en 3-4 kilo.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 25. feb 2019, 11:08

Jeg er med familie i Sverige på forlænget weekend skitur, og når man nu er strandet i hytten alene 3 dage i streg, så er der altså røget mere vin og hvidt brød indenbords, end jeg har kalorier til. Så jeg er rimelig sikker på, at det kommer til at kunne ses på vægten i morgen. Nu må tiden vise, hvor slemt det er.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf LadyFox » 25. feb 2019, 13:29

MyGirl skrev:
Øv! Håber for dig, du bare har ophobet lidt væske i weekenden, og at den gode indsats kommer dobbelt tilbage næste uge!


Det håber jeg godt nok også. Nu er det bare to ud af 5 uger den er i plus. Det føles ret surt, på trods af det i hvert fald sidst gik den rette vej igen ugen efter.
FruKuk skrev:
Det er sgu da også pisse demotiverende. Særligt, hvis man har holdt den gode linie. Håber, at det hurtigt at smidt igen.


Jeg synes i hvert fald der er op af bakke at skulle bevare motivationen, hvis der betyder at der ikke er plads til at give den lidt gas i weekenden, på trods af selv at føle at jeg har givet plads til det i løbet af ugen :/
0
...
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 25. feb 2019, 13:50

LadyFox skrev:
MyGirl skrev:
Øv! Håber for dig, du bare har ophobet lidt væske i weekenden, og at den gode indsats kommer dobbelt tilbage næste uge!


Det håber jeg godt nok også. Nu er det bare to ud af 5 uger den er i plus. Det føles ret surt, på trods af det i hvert fald sidst gik den rette vej igen ugen efter.



Kan ikke huske, om du har udtalt dig i de snakke tidligere, men hvis du har det sådan, at det er hårdt for motivationen, at weekenderne hævner (men stadig har følelsen af, det balancerer sig ud igen), har du så overvejet at lægge vejedag f.eks. fredag?

For mig er weekendudskejelser tit noget med alkohol eller saltholdige ting, som sagtens kan spille ind på vægten, fordi det binder væske. Men over nogle dage forsvinder det igen, så på længere sigt gør det ikke den store forskel, når der er plads i kalorieregnskabet.

Ej, ved ikke om det giver mening, men bare en tanke i hvert fald. :)
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf LadyFox » 25. feb 2019, 14:10

MyGirl skrev:
LadyFox skrev:
MyGirl skrev:
Øv! Håber for dig, du bare har ophobet lidt væske i weekenden, og at den gode indsats kommer dobbelt tilbage næste uge!


Det håber jeg godt nok også. Nu er det bare to ud af 5 uger den er i plus. Det føles ret surt, på trods af det i hvert fald sidst gik den rette vej igen ugen efter.



Kan ikke huske, om du har udtalt dig i de snakke tidligere, men hvis du har det sådan, at det er hårdt for motivationen, at weekenderne hævner (men stadig har følelsen af, det balancerer sig ud igen), har du så overvejet at lægge vejedag f.eks. fredag?

For mig er weekendudskejelser tit noget med alkohol eller saltholdige ting, som sagtens kan spille ind på vægten, fordi det binder væske. Men over nogle dage forsvinder det igen, så på længere sigt gør det ikke den store forskel, når der er plads i kalorieregnskabet.

Ej, ved ikke om det giver mening, men bare en tanke i hvert fald. :)


Det har jeg faktisk overvejet, det vil muligvis gøre en forskel. For mig er det netop alkohol der er synderen, det at kunne drikke nogle øl eller nogle glas vin efter en lang uge er bare noget der er guld værd for mig. Det er et behov for mig at slå mig lidt ud, og jeg synes at tilværelsen bliver for kedeligt hvis det bare er uddannelse, uddannelse, uddannelse... Og altså, så er der jo også det sociale i det, både det med at det er fedt lige at kunne tage et glas med studiekammeraterne der fredag efter skole, men også venner og familie der ikke prioriteres i hverdagen som jo så også drikker. Og der skal jo ikke meget alkohol til...

Så tanken er skide god. Vejedagen ligger udelukkende mandag fordi det er den første dag i ugen. Men det skal jo heller ikke være det jeg går hen og knækker nakken på.
1
...
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 25. feb 2019, 14:16

LadyFox skrev:
Det har jeg faktisk overvejet, det vil muligvis gøre en forskel. For mig er det netop alkohol der er synderen, det at kunne drikke nogle øl eller nogle glas vin efter en lang uge er bare noget der er guld værd for mig. Det er et behov for mig at slå mig lidt ud, og jeg synes at tilværelsen bliver for kedeligt hvis det bare er uddannelse, uddannelse, uddannelse... Og altså, så er der jo også det sociale i det, både det med at det er fedt lige at kunne tage et glas med studiekammeraterne der fredag efter skole, men også venner og familie der ikke prioriteres i hverdagen som jo så også drikker. Og der skal jo ikke meget alkohol til...

Så tanken er skide god. Vejedagen ligger udelukkende mandag fordi det er den første dag i ugen. Men det skal jo heller ikke være det jeg går hen og knækker nakken på.


Jeg tænker, det kan være rigtig godt, hvis man kan styre det.

Personligt kan jeg ikke administrere det, da fredag så er aaalt for langt væk, når jeg lørdag overvejer. om jeg skal æde en croissant :genert: :lol: Men hvis du overordnet har godt styr på det, kan det jo være et forsøg værd.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf LadyFox » 25. feb 2019, 14:19

MyGirl skrev:
LadyFox skrev:
Det har jeg faktisk overvejet, det vil muligvis gøre en forskel. For mig er det netop alkohol der er synderen, det at kunne drikke nogle øl eller nogle glas vin efter en lang uge er bare noget der er guld værd for mig. Det er et behov for mig at slå mig lidt ud, og jeg synes at tilværelsen bliver for kedeligt hvis det bare er uddannelse, uddannelse, uddannelse... Og altså, så er der jo også det sociale i det, både det med at det er fedt lige at kunne tage et glas med studiekammeraterne der fredag efter skole, men også venner og familie der ikke prioriteres i hverdagen som jo så også drikker. Og der skal jo ikke meget alkohol til...

Så tanken er skide god. Vejedagen ligger udelukkende mandag fordi det er den første dag i ugen. Men det skal jo heller ikke være det jeg går hen og knækker nakken på.


Jeg tænker, det kan være rigtig godt, hvis man kan styre det.

Personligt kan jeg ikke administrere det, da fredag så er aaalt for langt væk, når jeg lørdag overvejer. om jeg skal æde en croissant :genert: :lol: Men hvis du overordnet har godt styr på det, kan det jo være et forsøg værd.


Jeg tror jeg må gøre forsøget. Det er udelukkende alkohol der driller.. Og altså, jeg drikker det jo så uanset hvad - viser det sig. :lol: Så hvis en del af problemet er væske, så er problemet jo faktisk trods alt ikke så stort igen. Jeg må se hvad vægten siger om et par dage.
0
...
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 25. feb 2019, 14:24

LadyFox skrev:
MyGirl skrev:
LadyFox skrev:
Det har jeg faktisk overvejet, det vil muligvis gøre en forskel. For mig er det netop alkohol der er synderen, det at kunne drikke nogle øl eller nogle glas vin efter en lang uge er bare noget der er guld værd for mig. Det er et behov for mig at slå mig lidt ud, og jeg synes at tilværelsen bliver for kedeligt hvis det bare er uddannelse, uddannelse, uddannelse... Og altså, så er der jo også det sociale i det, både det med at det er fedt lige at kunne tage et glas med studiekammeraterne der fredag efter skole, men også venner og familie der ikke prioriteres i hverdagen som jo så også drikker. Og der skal jo ikke meget alkohol til...

Så tanken er skide god. Vejedagen ligger udelukkende mandag fordi det er den første dag i ugen. Men det skal jo heller ikke være det jeg går hen og knækker nakken på.


Jeg tænker, det kan være rigtig godt, hvis man kan styre det.

Personligt kan jeg ikke administrere det, da fredag så er aaalt for langt væk, når jeg lørdag overvejer. om jeg skal æde en croissant :genert: :lol: Men hvis du overordnet har godt styr på det, kan det jo være et forsøg værd.


Jeg tror jeg må gøre forsøget. Det er udelukkende alkohol der driller.. Og altså, jeg drikker det jo så uanset hvad - viser det sig. :lol: Så hvis en del af problemet er væske, så er problemet jo faktisk trods alt ikke så stort igen. Jeg må se hvad vægten siger om et par dage.


Du kan jo eventuelt prøve at veje dig dagligt i en uge eller 14 dage, hvis du vil have en fornemmelse af, hvad der sker :)
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Bøtte » 25. feb 2019, 20:58

MyGirl skrev:
LadyFox skrev:
Det har jeg faktisk overvejet, det vil muligvis gøre en forskel. For mig er det netop alkohol der er synderen, det at kunne drikke nogle øl eller nogle glas vin efter en lang uge er bare noget der er guld værd for mig. Det er et behov for mig at slå mig lidt ud, og jeg synes at tilværelsen bliver for kedeligt hvis det bare er uddannelse, uddannelse, uddannelse... Og altså, så er der jo også det sociale i det, både det med at det er fedt lige at kunne tage et glas med studiekammeraterne der fredag efter skole, men også venner og familie der ikke prioriteres i hverdagen som jo så også drikker. Og der skal jo ikke meget alkohol til...

Så tanken er skide god. Vejedagen ligger udelukkende mandag fordi det er den første dag i ugen. Men det skal jo heller ikke være det jeg går hen og knækker nakken på.


Jeg tænker, det kan være rigtig godt, hvis man kan styre det.

Personligt kan jeg ikke administrere det, da fredag så er aaalt for langt væk, når jeg lørdag overvejer. om jeg skal æde en croissant :genert: :lol: Men hvis du overordnet har godt styr på det, kan det jo være et forsøg værd.


Præcis samme overvejelse her, så her ligger vejede om onsdagen og det fungerer også rigtig godt :)
1
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4051

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Fynerfin82 » 26. feb 2019, 06:52

Jeg har fået mens, så for en gangs skyld bruger jeg mandagsvægten. Jeg har tabt mig præcis 1 kg og det er jeg meget tilfreds med. Kosten kunne godt være meget bedre, men det må komme, når overskuddet og motivationen er højere.

Fynerfin82
Samlet vægttab: 12, 9kg.
Antal uger med vægttab: alt for mange, Ca 7 mrd on/off
Startvægt i uge 30: 86,1 kg
Ugens ændring i vægt: - 1,0kg
Nuværende vægt: 73,2kg
Mål: 66 kg.
6

Tilbage til "Sund og/eller slank"