Fælles vægttabstråd

Fynerfin82
Indlæg: 1483
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4066

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Fynerfin82 » 19. nov 2018, 08:28

Jeg har her til morgen været forbi det lokale idrætscenter og melde mig ind. De første par uger var det ok med YouTube træningsvideoer, men nu er jeg allerede gået død i det. Og der er svømmehal i træningscentreret og det kan jeg godt lide en gang eller to om ugen. Så nu har jeg meldt mig til Crossfit i aften og svømning + yoga torsdag.
Min motivation er også ret langt væk, det går ret okay med motionen, men kosten halter noget.
2
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8821

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 19. nov 2018, 08:53

Fynerfin82 skrev:Jeg har her til morgen været forbi det lokale idrætscenter og melde mig ind. De første par uger var det ok med YouTube træningsvideoer, men nu er jeg allerede gået død i det. Og der er svømmehal i træningscentreret og det kan jeg godt lide en gang eller to om ugen. Så nu har jeg meldt mig til Crossfit i aften og svømning + yoga torsdag.
Min motivation er også ret langt væk, det går ret okay med motionen, men kosten halter noget.


Der er jeg bare helt omvendt, jeg synes kosten er den nemme del :lol:
Jeg er bare så tung i røven hvad angår motion, og ville ikke på nogen måde komme afsted til noget fast træning. Det ER forsøgt og det duer bare ikke.
Derfor er jeg så glad for mit løbebånd der troner flot foran fjernsynet, så får jeg da gjort bare lidt hver dag :)
2
Dobbeltkonfekt
Indlæg: 186
Tilmeldt: 6. aug 2016, 15:24
Kort karma: 58
Likede indlæg: 436

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Dobbeltkonfekt » 19. nov 2018, 10:14

Skorstenen skrev:Nå altså...

Jeg har været lidt udfordret med vægten. Altså selve vægten man træder op på ing?
Jeg har fundet ud af, at den vejer uens - alt efter hvor i vores skæve hus den har været placeret. Jeg fandt ud af det, fordi manden vejede sig 3 forskellige steder i huset og der var ret store udsving..
Nu står den altså hvor den står, og der har jeg vejet mig op til flere gange i morges, og den viste det samme tal.
Så jeg bliver vist nødt til at regulere min startvægt, jeg vejede mig flere gange før jeg startede med kuren og der var den højeste vægt 123,6 kilo, den laveste var 120 kg, hvilket jo også er et ret stort udsving over 1 weekend. Jeg lagde jo ud med den "lave" vægt på 120 kilo, det skulle jeg så ikke have gjort. For jeg tror simpelthen ikke på at 1 enkelt dag med fest og farver kan ødelægge SÅ meget over 2 døgn.


Lidt sjov timing, da jeg netop var på vej herind for at skrive ca. samme indlæg :genert: Jeg bor i en gammel lejlighed med skæve gulve og troede, jeg havde fundet det mest lige sted at veje mig. Min kæreste rykkede så badevægten ud i badeværelset i går og derude vejer jeg altså 500g mere (så jeg kan ikke brokke mig over helt så store udsving som Skorstenen, men jeg synes stadig, det er lidt træls :gruble: ). Jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg bare skal holde mig til, at min vægt er det, den siger i soveværelset, hvor jeg plejer at veje mig - for jeg gider ikke veje mig to forskellige steder hver uge :lol: Samtidig vil jeg heller ikke 'lyve mig' 0,5 kg lettere end jeg er. Så jeg skal lige finde ud af, hvad jeg gør. Jeg tror måske jeg starter med at prøve med nye batterier og se, om det gør en forskel.
0
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27374

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf ajnaM » 19. nov 2018, 11:01

Jeg har været syg on off (og mest on) i snart 14 dage. Og det har ikke ligefrem været kønt på sukkerfronten... eller træningsfronten. :nerve:

Har ikke tænkt mig at gå op på nogen vægt den næste tid, men jeg er stensikker på, at jeg har taget en del kilo på. Jeg har virkelig bare ligget på en sofa og kastet ting i hovedet. Kan seriøst se, at jeg er blevet større - og mærke at jeg ikke har trænet. Nu er min krop selvfølgelig også generelt lidt nede, men jeg er faktisk forundret over, hvor hurtigt jeg er kommet i dårligere form.

Skal selvfølgelig 'bare' i gang igen - men det er lidt svært for mig at vurdere, hvornår det giver mening at gå ned og træne eller løbe en tur. Har stadig ret meget hoste, og tanken om at blive forpustet er ikke specielt tillokkende. Jeg venter nok lige et par dage, kan jeg høre, når jeg skriver det nu. :D
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Bøtte » 19. nov 2018, 11:23

Skorstenen skrev:
Bøtte skrev:Jeg kæmper videre. Motivationen er væk, men forsøger ihærdigt. Onsdagens vejning sagde minus 300 g. Det er ok. Denne weekend har jeg været til julefrokost, så forventer ingenting.
Lige pt er mit mål vist også mest at holde vægten.


er det slet ikke muligt at finde en motivationsfaktor? En ny kjole? En fest du gerne vil være pæn til? Eller bare for sundhedens skyld? :)

Flot at du alligevel kæmper videre, trods alt :cool:


Tjo :genert:

Vi har så mange planer hver weekend og det ødelægger det hele, det er helt sikkert det, der gør det.

Vi har haft planer stortest hver weekend siden slut oktober og så frem til jul. :shock:
Den kommende weekend står på den lilles fødselsdag om fredagen og så kærestetur til Kbh derefter. Det burde få mig til at spise sundere de øvrige dage, men sådan virker jeg åbenbart ikke pt :rulle:
0
Fynerfin82
Indlæg: 1483
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4066

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Fynerfin82 » 19. nov 2018, 11:27

ajnaM skrev:Jeg har været syg on off (og mest on) i snart 14 dage. Og det har ikke ligefrem været kønt på sukkerfronten... eller træningsfronten. :nerve:

Har ikke tænkt mig at gå op på nogen vægt den næste tid, men jeg er stensikker på, at jeg har taget en del kilo på. Jeg har virkelig bare ligget på en sofa og kastet ting i hovedet. Kan seriøst se, at jeg er blevet større - og mærke at jeg ikke har trænet. Nu er min krop selvfølgelig også generelt lidt nede, men jeg er faktisk forundret over, hvor hurtigt jeg er kommet i dårligere form.

Skal selvfølgelig 'bare' i gang igen - men det er lidt svært for mig at vurdere, hvornår det giver mening at gå ned og træne eller løbe en tur. Har stadig ret meget hoste, og tanken om at blive forpustet er ikke specielt tillokkende. Jeg venter nok lige et par dage, kan jeg høre, når jeg skriver det nu. :D



Puha, det lyder frygteligt :kram: Jeg tog også mange sygdomskilo på i 17, hvor jeg døjede med halsbetændelse on/OFF i det meste af et halvt år. De røg heldigvis sammen med mine mandler :)

Tænker du er nødt til at vente med at starte op til du er helt ovenpå. Tror bare du forlænger perioden, hvor du skranter ved at starte op for tidligt.

God bedring med dig.
0
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27374

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf ajnaM » 19. nov 2018, 11:35

Fynerfin82 skrev:
ajnaM skrev:Jeg har været syg on off (og mest on) i snart 14 dage. Og det har ikke ligefrem været kønt på sukkerfronten... eller træningsfronten. :nerve:

Har ikke tænkt mig at gå op på nogen vægt den næste tid, men jeg er stensikker på, at jeg har taget en del kilo på. Jeg har virkelig bare ligget på en sofa og kastet ting i hovedet. Kan seriøst se, at jeg er blevet større - og mærke at jeg ikke har trænet. Nu er min krop selvfølgelig også generelt lidt nede, men jeg er faktisk forundret over, hvor hurtigt jeg er kommet i dårligere form.

Skal selvfølgelig 'bare' i gang igen - men det er lidt svært for mig at vurdere, hvornår det giver mening at gå ned og træne eller løbe en tur. Har stadig ret meget hoste, og tanken om at blive forpustet er ikke specielt tillokkende. Jeg venter nok lige et par dage, kan jeg høre, når jeg skriver det nu. :D



Puha, det lyder frygteligt :kram: Jeg tog også mange sygdomskilo på i 17, hvor jeg døjede med halsbetændelse on/OFF i det meste af et halvt år. De røg heldigvis sammen med mine mandler :)

Tænker du er nødt til at vente med at starte op til du er helt ovenpå. Tror bare du forlænger perioden, hvor du skranter ved at starte op for tidligt.

God bedring med dig.


Puh, her er det også halsbetændelse - og nogle mandler, som jeg er for kylling til at få fjernet. Håber ikke, det fortsætter et halvt år! :shock:

Men jeg tror også, jeg bare skal vente, til jeg er ovenpå. Så må jeg smide de ekstra kilo på et senere tidspunkt.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8821

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 19. nov 2018, 12:08

Dobbeltkonfekt skrev:
Skorstenen skrev:Nå altså...

Jeg har været lidt udfordret med vægten. Altså selve vægten man træder op på ing?
Jeg har fundet ud af, at den vejer uens - alt efter hvor i vores skæve hus den har været placeret. Jeg fandt ud af det, fordi manden vejede sig 3 forskellige steder i huset og der var ret store udsving..
Nu står den altså hvor den står, og der har jeg vejet mig op til flere gange i morges, og den viste det samme tal.
Så jeg bliver vist nødt til at regulere min startvægt, jeg vejede mig flere gange før jeg startede med kuren og der var den højeste vægt 123,6 kilo, den laveste var 120 kg, hvilket jo også er et ret stort udsving over 1 weekend. Jeg lagde jo ud med den "lave" vægt på 120 kilo, det skulle jeg så ikke have gjort. For jeg tror simpelthen ikke på at 1 enkelt dag med fest og farver kan ødelægge SÅ meget over 2 døgn.


Lidt sjov timing, da jeg netop var på vej herind for at skrive ca. samme indlæg :genert: Jeg bor i en gammel lejlighed med skæve gulve og troede, jeg havde fundet det mest lige sted at veje mig. Min kæreste rykkede så badevægten ud i badeværelset i går og derude vejer jeg altså 500g mere (så jeg kan ikke brokke mig over helt så store udsving som Skorstenen, men jeg synes stadig, det er lidt træls :gruble: ). Jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg bare skal holde mig til, at min vægt er det, den siger i soveværelset, hvor jeg plejer at veje mig - for jeg gider ikke veje mig to forskellige steder hver uge :lol: Samtidig vil jeg heller ikke 'lyve mig' 0,5 kg lettere end jeg er. Så jeg skal lige finde ud af, hvad jeg gør. Jeg tror måske jeg starter med at prøve med nye batterier og se, om det gør en forskel.


Ja, jeg er sku også lidt misfornøjet med vægtens præstation, og ved jo reelt faktisk ikke hvad jeg vejer :stoned: Men som sagt, nu må den bare ikke flyttes, og så må den da som minimum give et rigtigt resultat på næste mandag.
For hvis jeg tager 5 kilo PÅ om ugen med 1500 kalorier om dagen, så går jeg fanme tilbage til almindelige vaner hvor jeg da kun har taget 5-8 kilo på på 2,5 år :sur:
1
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8821

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 19. nov 2018, 14:43

Dobbeltkonfekt skrev:
Skorstenen skrev:Nå altså...

Jeg har været lidt udfordret med vægten. Altså selve vægten man træder op på ing?
Jeg har fundet ud af, at den vejer uens - alt efter hvor i vores skæve hus den har været placeret. Jeg fandt ud af det, fordi manden vejede sig 3 forskellige steder i huset og der var ret store udsving..
Nu står den altså hvor den står, og der har jeg vejet mig op til flere gange i morges, og den viste det samme tal.
Så jeg bliver vist nødt til at regulere min startvægt, jeg vejede mig flere gange før jeg startede med kuren og der var den højeste vægt 123,6 kilo, den laveste var 120 kg, hvilket jo også er et ret stort udsving over 1 weekend. Jeg lagde jo ud med den "lave" vægt på 120 kilo, det skulle jeg så ikke have gjort. For jeg tror simpelthen ikke på at 1 enkelt dag med fest og farver kan ødelægge SÅ meget over 2 døgn.


Lidt sjov timing, da jeg netop var på vej herind for at skrive ca. samme indlæg :genert: Jeg bor i en gammel lejlighed med skæve gulve og troede, jeg havde fundet det mest lige sted at veje mig. Min kæreste rykkede så badevægten ud i badeværelset i går og derude vejer jeg altså 500g mere (så jeg kan ikke brokke mig over helt så store udsving som Skorstenen, men jeg synes stadig, det er lidt træls :gruble: ). Jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg bare skal holde mig til, at min vægt er det, den siger i soveværelset, hvor jeg plejer at veje mig - for jeg gider ikke veje mig to forskellige steder hver uge :lol: Samtidig vil jeg heller ikke 'lyve mig' 0,5 kg lettere end jeg er. Så jeg skal lige finde ud af, hvad jeg gør. Jeg tror måske jeg starter med at prøve med nye batterier og se, om det gør en forskel.


Det sku da pivtræls med de vægte med eget liv - det er da det eneste vi forlanger i det her vægttabshalløj... En vægt der for finken vejer korrekt og så et jævnt stabilt vægttab på omkring 10 kilo pr uge :lol:
1
Dobbeltkonfekt
Indlæg: 186
Tilmeldt: 6. aug 2016, 15:24
Kort karma: 58
Likede indlæg: 436

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Dobbeltkonfekt » 19. nov 2018, 14:58

Ja, det kan de simpelthen ikke være bekendt - altså, vægten har én opgave. Det kan sgu da ikke være så svært :lol: Jeg tror, jeg vil følge dit eksempel, SurSødSovs. Det er også der, jeg har vejet mig, siden jeg flyttede ind for et år siden og gulvet på badeværelset er sikkert også skævt :fløjt:

Jeg oplever virkelig også, at sygdom og sociale begivenheder er noget af det sværeste. Både fordi overskuddet ryger, når man er syg, men jeg får også altid lidt ondt af mig selv, og synes, det er okay, jeg forkæler mig selv med gode sager, der er let tilgængelige :genert: Ved de sociale arrangementer synes jeg, det er udfordrende, for på den ene side gider jeg ikke sige nej til alle de gode ting, når man er ude (og ofte heller ikke selv har indflydelse på, hvad der bliver serveret), men samtidig vil jeg også gerne tabe mig. Jeg har også en del arrangementer de næste par weekenden, så jeg burde virkelig også skabe lidt underskud i hverdagene, der kan give lidt rum til weekendens udskejelser, men jeg synes i forvejen, det er svært at holde mig på de 1400 kcal. Og at jeg skal til fest på torsdag og have pizza er bare for langt væk til, at jeg får lyst til at spise mere spidskål i dag :lol:
0
Dobbeltkonfekt
Indlæg: 186
Tilmeldt: 6. aug 2016, 15:24
Kort karma: 58
Likede indlæg: 436

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Dobbeltkonfekt » 19. nov 2018, 16:02

Nå ja, og nu da jeg har besluttet mig for, hvad min rigtige vægt er, bliver ugens tal:

Samlet vægttab: 0,5 kg
Antal uger med vægttab: 1
Startvægt uge 46: 69,5 kg
Ugens ændring i vægt: -0,5 kg
Nuværende vægt: 69 kg
Mål: 58 kg
1
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8821

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 19. nov 2018, 16:54

Ikke nok med at vægten modarbejder mig, så synes jeg også jeg er ved at få stress af madpakke og grøntsager og handle ind og træne og dit og dat... Hold nu kæft et arbejde der er med det. Jeg fik ikke "bakket" op igår, det husker jeg lige fremadrettet at gøre om søndagen. Nu har jeg købt Knorr snack pot til de dage hvor jeg ikke lige får lavet madpakken - kaloriemæssigt er det ok at spise til frokost. jeg mener - arbejde 7,30-16. Lige forbi en købmand og så hjem til hundene der lige skal leges med. Så skal opvaskeren garanteret tømmes, maden skal igang, vaskemaskinen skal også lave noget og idag skal jeg desuden lige rydde ordentlig op så rengøringen kan komme til. Madpakken skal laves, gulerødderne skrælles og tøjet lægges sammen. Så skal der spises aftensmad og så kalder løbebåndet. Og min fucking fod gør nas.
Og jeg har ikke engang børn :stoned: og alligevel kan jeg ikke få tiden til at slå til.
1
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8821

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 19. nov 2018, 19:00

Jeg nåede det hele. Og nu har jeg sat mig for at se Robinson finale. Jeg har tastet al min mad ind og har endda lagt en hjemmelavet toast ind til aften-snack.
Dagen er endt på 1427 kalorier.
3
Fynerfin82
Indlæg: 1483
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4066

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Fynerfin82 » 20. nov 2018, 06:19

Vejedag igen og som en skrev i sidste uge, var der vist noget væske der drillede. I hvert fald er der røget 1,6 kg den seneste uge og jeg har vejet mig 3 gange her til morgen for at være sikker.


Fynerfin82
Samlet vægttab: 12,5kg.
Antal uger med vægttab: 17
Startvægt i uge 30: 86,1 kg
Ugens ændring i vægt: - 1,6 kg
Nuværende vægt: 73,6kg
Mål: 66 kg.
4
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8821

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 20. nov 2018, 06:40

Fynerfin82 skrev:Vejedag igen og som en skrev i sidste uge, var der vist noget væske der drillede. I hvert fald er der røget 1,6 kg den seneste uge og jeg har vejet mig 3 gange her til morgen for at være sikker.


Fynerfin82
Samlet vægttab: 12,5kg.
Antal uger med vægttab: 17
Startvægt i uge 30: 86,1 kg
Ugens ændring i vægt: - 1,6 kg
Nuværende vægt: 73,6kg
Mål: 66 kg.


Flot! Du er jo snart ved dit mål :klap:
2

Tilbage til "Sund og/eller slank"