Fælles vægttabstråd

Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11709
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 922
Likede indlæg: 18900

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf PaleSeptember » 17. apr 2024, 17:57

Alenetid skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg er lidt slået ud. Jeg træner fast 3 gange om ugen styrketræning både med maskiner og vægte. For 2 mdr. siden fik jeg lavet sådan en måling, der måler kroppens fedtprocent, muskelmasse og alt muligt. I mandags lavede jeg så en ny, og så er jeg fanme steget i fedtprocent, selvom jeg selv synes, jeg har arbejdet hårdt.
Nu har jeg det sådan lidt, at så kan det også være lige meget, så i dag gad jeg ikke træne. Jeg ved ikke, hvad jeg gør forkert.

Har du prøvet at skrive ned, sort på hvidt, hvad du spiser og drikker?
Prøv med en uge, skriv hver en lille bid og slurk ned, så kan det måske give dig en idé om, om der er noget, der kan skrues på der.
Selvfølgelig på en helt ærlig måde.

OK, hvis jeg skal være helt ærlig, så ved jeg nok godt, hvad jeg gør forkert :genert: Tak for sparket.
3
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6419
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 767
Likede indlæg: 15225

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Ata » 18. apr 2024, 04:39

PaleSeptember skrev:Jeg er lidt slået ud. Jeg træner fast 3 gange om ugen styrketræning både med maskiner og vægte. For 2 mdr. siden fik jeg lavet sådan en måling, der måler kroppens fedtprocent, muskelmasse og alt muligt. I mandags lavede jeg så en ny, og så er jeg fanme steget i fedtprocent, selvom jeg selv synes, jeg har arbejdet hårdt.
Nu har jeg det sådan lidt, at så kan det også være lige meget, så i dag gad jeg ikke træne. Jeg ved ikke, hvad jeg gør forkert.

Der er jo også en grund til at de fleste slankeprojekter har 95% fokus på mad og ret lidt på motion. Du kan ofte blive mere sulten af at træne og kan hurtigt få spist mere end du forbrændte ekstra. Det sker i hvert fald ofte for mig når jeg begynder at træne.
1
abcd
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 292
Likede indlæg: 10361

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf abcd » 18. apr 2024, 04:43

Ata skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg er lidt slået ud. Jeg træner fast 3 gange om ugen styrketræning både med maskiner og vægte. For 2 mdr. siden fik jeg lavet sådan en måling, der måler kroppens fedtprocent, muskelmasse og alt muligt. I mandags lavede jeg så en ny, og så er jeg fanme steget i fedtprocent, selvom jeg selv synes, jeg har arbejdet hårdt.
Nu har jeg det sådan lidt, at så kan det også være lige meget, så i dag gad jeg ikke træne. Jeg ved ikke, hvad jeg gør forkert.

Der er jo også en grund til at de fleste slankeprojekter har 95% fokus på mad og ret lidt på motion. Du kan ofte blive mere sulten af at træne og kan hurtigt få spist mere end du forbrændte ekstra. Det sker i hvert fald ofte for mig når jeg begynder at træne.


Mennesker er selvfølgelig forskellige, men det generelle er at hård træning faktisk reducerer sult.
https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen ... dre-sulten

Jeg mærker personligt denne effekt meget tydeligt. F.eks. i går var jeg ude at løbe kl. 11 om formiddagen, og jeg var lidt sulten inden for jeg havde ikke spist endnu på dagen. Da jeg havde løbet, var al sult væk, og jeg spiste først noget hen ad eftermiddagen.
2
Brugeravatar
LittleLemon
Indlæg: 635
Tilmeldt: 17. maj 2023, 20:55
Kort karma: 32
Likede indlæg: 1275

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf LittleLemon » 19. apr 2024, 17:20

Jeg har tabt mig 1,6 kg i den uge der er gået. Men det er ikke på den gode måde, for det skyldes at jeg har været syg og indlagt de sidste par dage.

Så på papiret er det fedt med vægttab og jeg kan også se det på min mave, men det har intet med sundhed at gøre og jeg har ikke trænet siden mandag.

Håber at jeg kan komme mig lidt mere og få gang i træning og sundt vægttab igen nu.


Vægt: 76,7 kg
Startvægt: 81,6 kg
Højde: 176 cm
Ændring siden sidste uge: - 1,6 kg
Ændring i alt: - 4,9 kg
Mål: 70-73 kg
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11709
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 922
Likede indlæg: 18900

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf PaleSeptember » 20. apr 2024, 07:20

Vægten er faktisk gået ned i denne uge, jeg er på 75,2 i dag efter at have været på 76,6 længe. Nu håber jeg, at jeg kan holde den gode stil.

Lige nu sidder jeg klar i træningstøjet og skal bare lige drikke min kaffe, før turen går mod træningscentret.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11709
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 922
Likede indlæg: 18900

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf PaleSeptember » 24. apr 2024, 15:18

Selvom jeg ikke synes, jeg kan se noget rigtigt på vægten eller på målebåndet, så må der alligevel ske noget. I mandags sagde en kollega, som har været væk i fem uger pga. sygemelding, til mig ud af det blå "hold kæft hvor har du tabt dig", og de sidste par dage, har jeg bemærket, at min sommerjakke, som er et par år gammel, pludselig kan lukkes og endda sidde løst. For at tjekke har jeg lige prøvet andet tøj, som altid har siddet stramt, og det hele sidder løst nu. Min styrketræning må jo alligevel give pote, selvom jeg ikke taber mig så meget - måske er der noget fedt, der bliver omdannet til muskler :)
8
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
LittleLemon
Indlæg: 635
Tilmeldt: 17. maj 2023, 20:55
Kort karma: 32
Likede indlæg: 1275

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf LittleLemon » 24. apr 2024, 16:55

PaleSeptember skrev:Selvom jeg ikke synes, jeg kan se noget rigtigt på vægten eller på målebåndet, så må der alligevel ske noget. I mandags sagde en kollega, som har været væk i fem uger pga. sygemelding, til mig ud af det blå "hold kæft hvor har du tabt dig", og de sidste par dage, har jeg bemærket, at min sommerjakke, som er et par år gammel, pludselig kan lukkes og endda sidde løst. For at tjekke har jeg lige prøvet andet tøj, som altid har siddet stramt, og det hele sidder løst nu. Min styrketræning må jo alligevel give pote, selvom jeg ikke taber mig så meget - måske er der noget fedt, der bliver omdannet til muskler :)


Fedt at det betaler sig selvom vægten ikke viser det store. :klap:
1
Brugeravatar
LittleLemon
Indlæg: 635
Tilmeldt: 17. maj 2023, 20:55
Kort karma: 32
Likede indlæg: 1275

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf LittleLemon » 26. apr 2024, 05:10

Fredags Update

Jeg har tabt mig 1,5 kg siden sidst. Jeg har gået nogle ture i løbet af ugen og for første gang siden min indlæggelse har jeg trænet i går. En lidt forsigtig træning, men det gik fint :) og jeg er på vej tilbage til normalen.

Jeg har prøvet nogle af mine sommer-nederdele og kjoler og der er faktisk nogle som jeg kan passe fint nu. Det går den rigtige vej :banan:


Vægt: 75,2 kg
Startvægt d. 28/2 2024: 81,6 kg
Højde: 176 cm
Ændring siden sidste uge: - 1,5 kg
Ændring i alt: - 6,4 kg
Mål: 70-73 kg
6
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11709
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 922
Likede indlæg: 18900

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf PaleSeptember » 26. apr 2024, 06:51

74,9 i dag, så -700 g siden sidste fredag.
6
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13043
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28100

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FormerlyKnownAs » 26. apr 2024, 17:53

LittleLemon skrev:Fredags Update

Jeg har tabt mig 1,5 kg siden sidst. Jeg har gået nogle ture i løbet af ugen og for første gang siden min indlæggelse har jeg trænet i går. En lidt forsigtig træning, men det gik fint :) og jeg er på vej tilbage til normalen.

Jeg har prøvet nogle af mine sommer-nederdele og kjoler og der er faktisk nogle som jeg kan passe fint nu. Det går den rigtige vej :banan:


Vægt: 75,2 kg
Startvægt d. 28/2 2024: 81,6 kg
Højde: 176 cm
Ændring siden sidste uge: - 1,5 kg
Ændring i alt: - 6,4 kg
Mål: 70-73 kg


Det er SÅ fedt når man kan passe noget tøj igen. Godt gået.
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13043
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28100

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FormerlyKnownAs » 26. apr 2024, 17:57

PaleSeptember skrev:74,9 i dag, så -700 g siden sidste fredag.

Mega sejt!
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13043
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28100

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FormerlyKnownAs » 27. apr 2024, 08:01

Jeg er efter 12 år med et virvar af hormonbehandlinger, flere graviditeter end børn, tidlig overgangsalder og endnu flere hormoner snart ved at være tilbage ved udgangspunktet. Jeg synes dælme det har været hårdt og været træls. Men nu er jeg er vægtmæssigt snart i mål. SÅ rart at kunne kende sig selv og være langt mere i zen med det hele. Nu burde jeg egentlig fokusere på træning. Både sundhedsmæssigt men også ift det visuelle. Men jeg er for doven. Eller, det er jeg egenligt ikke, men jeg gider kun træne om morgenen og det betyder så at jeg skal stå op kl 5 og gøre et eller andet. Det er virkelig tidligt. Jeg fungerer bare slet ikke med at træne om aftenen. Så pt er det bare der det er og det er også okay.

Og så arbejder jeg stadig virkelig meget med vaner, mærke efter sult vs. lyst. Men det går ret godt, ellers havde jeg vel heller ikke tabt de snart 20 kg. stille og roligt det sidste års tid.

Folks kommentarer er tilgengæld træls. Jeg har svært ved at forstå hvad det kommer andre ved og hvorfor det er så forkert at jeg gerne vil tilbage til udgangspunktet. “Nu skal du ikke blive tyndere”, “spis lidt kage”, “du er alt for fokuseret, slap lidt af”. Men hvis jeg spiste lidt kage hver gang, eller ikke var fokuseret, så kom jeg jo aldrig i mål. Og hvordan jeg vil se ud kommer ikke rigtig andre ved. Med mindre man selv har oplevet ikke at have kontrol over sin krop, så tror jeg ikke man forstår det.

Jeg havde lige en health scare denne her uge og var kortvarigt indlagt, heldigvis var alt mere eller mindre ok. Men jeg nåede lige at tænk at min krop endnu engang forrådte mig lidt. Men alt er godt.

Jeg er glad, tilfreds og stolt af mig selv. Måske jeg kan embrace det at være i 40’erne og i overgangsalderen lidt mere nu.
8
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11709
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 922
Likede indlæg: 18900

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf PaleSeptember » 27. apr 2024, 08:15

FormerlyKnownAs skrev:Jeg er efter 12 år med et virvar af hormonbehandlinger, flere graviditeter end børn, tidlig overgangsalder og endnu flere hormoner snart ved at være tilbage ved udgangspunktet. Jeg synes dælme det har været hårdt og været træls. Men nu er jeg er vægtmæssigt snart i mål. SÅ rart at kunne kende sig selv og være langt mere i zen med det hele. Nu burde jeg egentlig fokusere på træning. Både sundhedsmæssigt men også ift det visuelle. Men jeg er for doven. Eller, det er jeg egenligt ikke, men jeg gider kun træne om morgenen og det betyder så at jeg skal stå op kl 5 og gøre et eller andet. Det er virkelig tidligt. Jeg fungerer bare slet ikke med at træne om aftenen. Så pt er det bare der det er og det er også okay.

Og så arbejder jeg stadig virkelig meget med vaner, mærke efter sult vs. lyst. Men det går ret godt, ellers havde jeg vel heller ikke tabt de snart 20 kg. stille og roligt det sidste års tid.

Folks kommentarer er tilgengæld træls. Jeg har svært ved at forstå hvad det kommer andre ved og hvorfor det er så forkert at jeg gerne vil tilbage til udgangspunktet. “Nu skal du ikke blive tyndere”, “spis lidt kage”, “du er alt for fokuseret, slap lidt af”. Men hvis jeg spiste lidt kage hver gang, eller ikke var fokuseret, så kom jeg jo aldrig i mål. Og hvordan jeg vil se ud kommer ikke rigtig andre ved. Med mindre man selv har oplevet ikke at have kontrol over sin krop, så tror jeg ikke man forstår det.

Jeg havde lige en health scare denne her uge og var kortvarigt indlagt, heldigvis var alt mere eller mindre ok. Men jeg nåede lige at tænk at min krop endnu engang forrådte mig lidt. Men alt er godt.

Jeg er glad, tilfreds og stolt af mig selv. Måske jeg kan embrace det at være i 40’erne og i overgangsalderen lidt mere nu.


Det er et superflot vægttab! Op i r.... med, hvad andre synes. Folk har tendens til at blande sig i alt, der ikke kommer dem ved, ofte er det vel pga. misundelse.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11709
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 922
Likede indlæg: 18900

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf PaleSeptember » 27. apr 2024, 08:16

PaleSeptember skrev:74,9 i dag, så -700 g siden sidste fredag.


74,5 i dag - laveste vægt i over 10 år!
8
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13043
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28100

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FormerlyKnownAs » 27. apr 2024, 08:21

PaleSeptember skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg er efter 12 år med et virvar af hormonbehandlinger, flere graviditeter end børn, tidlig overgangsalder og endnu flere hormoner snart ved at være tilbage ved udgangspunktet. Jeg synes dælme det har været hårdt og været træls. Men nu er jeg er vægtmæssigt snart i mål. SÅ rart at kunne kende sig selv og være langt mere i zen med det hele. Nu burde jeg egentlig fokusere på træning. Både sundhedsmæssigt men også ift det visuelle. Men jeg er for doven. Eller, det er jeg egenligt ikke, men jeg gider kun træne om morgenen og det betyder så at jeg skal stå op kl 5 og gøre et eller andet. Det er virkelig tidligt. Jeg fungerer bare slet ikke med at træne om aftenen. Så pt er det bare der det er og det er også okay.

Og så arbejder jeg stadig virkelig meget med vaner, mærke efter sult vs. lyst. Men det går ret godt, ellers havde jeg vel heller ikke tabt de snart 20 kg. stille og roligt det sidste års tid.

Folks kommentarer er tilgengæld træls. Jeg har svært ved at forstå hvad det kommer andre ved og hvorfor det er så forkert at jeg gerne vil tilbage til udgangspunktet. “Nu skal du ikke blive tyndere”, “spis lidt kage”, “du er alt for fokuseret, slap lidt af”. Men hvis jeg spiste lidt kage hver gang, eller ikke var fokuseret, så kom jeg jo aldrig i mål. Og hvordan jeg vil se ud kommer ikke rigtig andre ved. Med mindre man selv har oplevet ikke at have kontrol over sin krop, så tror jeg ikke man forstår det.

Jeg havde lige en health scare denne her uge og var kortvarigt indlagt, heldigvis var alt mere eller mindre ok. Men jeg nåede lige at tænk at min krop endnu engang forrådte mig lidt. Men alt er godt.

Jeg er glad, tilfreds og stolt af mig selv. Måske jeg kan embrace det at være i 40’erne og i overgangsalderen lidt mere nu.


Det er et superflot vægttab! Op i r.... med, hvad andre synes. Folk har tendens til at blande sig i alt, der ikke kommer dem ved, ofte er det vel pga. misundelse.


Jamen du har ret. Jeg ved ikke om det er misundelse, måske bekrymring eller andet? Men det er i hvert fald træls alt føle sig forkert når man endelig føler sig tilpas efter så mange år uden at have haft kontrol.
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"