Fælles vægttabstråd

Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 833
Likede indlæg: 19826

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Animi » 27. feb 2024, 09:58

Det er generelt gået godt på det sidste! Tror jeg har været i fitness i hvert fald 10 gange i februar, og jeg er den sidste 1,5 uges tid begyndt at tælle kalorier, og der kan jeg godt mærke en lille forskel (væske selvfølgelig, men det er da stadig motiverende :D )

Så jeg regner bare med at fortsætte den gode stil i marts også :banan:
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
LittleLemon
Indlæg: 635
Tilmeldt: 17. maj 2023, 20:55
Kort karma: 32
Likede indlæg: 1275

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf LittleLemon » 28. feb 2024, 07:59

Må jeg være med? :)


Jeg drømmer om at kunne passe mine nederdele og smukke kjoler til sommer, men som det ser ud lige nu kommer jeg ikke i noget af det.

Jeg vejer ca 10 kilo mere nu end der hvor jeg gerne vil ligge. Jeg har tabt de 10 kilo før og taget dem på igen - det er virkelig sur røv.

Jeg spiser for meget til aftensmad, er glad for slik og ikke så glad for motion. Mit overskydende fedt sætter sig primært på maven, hvilket både er ekstra usundt og ser ud som om jeg er gravid.

Så nu skal det være! Jeg vil ikke på kur, faste eller tælle kalorier, da det er meget vigtigt for mig ikke at sætte min datter griller i hovedet omkring krop og vægt.

Mit indre fokus er at tabe mig og komme til at passe mit sommertøj, men udadtil vil det være at blive stærk og få bedre kondi, så min datter ser et positivt fokus på at gøre noget godt for kroppen, fremfor et negativt fokus på at være tyk og forkert.

Så jeg vil forsøge at spise lidt mindre aftensmad, skære ned på slik og få noget mere motion ind i hverdagen.


Startvægt d. 28/2 2024: 81,6 kg
Højde: 176 cm
Mål: 70-73 kg (min vægt svinger voldsomt med min cyklus)
Senest rettet af LittleLemon 6. mar 2024, 05:47, rettet i alt 1 gang.
7
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 833
Likede indlæg: 19826

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Animi » 1. mar 2024, 09:15

Jeg synes, at jeg kan se en lille forskel på min mave, som er blevet lidt mindre :banan: Og endnu vigtigere, så er jeg mindre forpustet, når jeg cykler til studie, end jeg plejede at blive før juleferien :banan:
7
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2983
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6654

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Sophaya » 1. mar 2024, 09:40

Som skrevet i en anden tråd melder jeg mig ud af vægt-opdateringer mens jeg er gravid. Jeg ville bare sige, at jeg hepper på jer :pompom:
8
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
LittleLemon
Indlæg: 635
Tilmeldt: 17. maj 2023, 20:55
Kort karma: 32
Likede indlæg: 1275

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf LittleLemon » 3. mar 2024, 08:25

Jeg var på vægten i morges og den siger 79,7 nu.

Jeg har trænet 3 gange i den her uge. To omgange crosstrainer kombineret med styrke og en gang 5 km løbetur i skoven.

Jeg har spist mindre aftensmad, men fået lidt fredagsslik og et halvt glas rosé. Så det er mega motiverende at se vægten falde, selvom jeg ikke har været totalt krakilsk med maden.
2
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4917
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 191
Likede indlæg: 6531

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Stars » 5. mar 2024, 09:36

Hey - jeg har faktisk tabt mig 600 g i februar :lol2: - i virkeligheden er det nok bare udsving :fløjt:
Så + 6 kg på 6 måneder ... Det er nu officielt forår, og dermed tid til en frisk start:

Stars
Startvægt 1/3 -21: 96,0 kg
Startvægt 27/6 -21: 75,1 kg
Startvægt 2/1 -22: 80,3 kg
Startvægt 6/6 -22: 82,3 kg
Startvægt 15/8 -22: 84,3 kg
Startvægt 5/3 -23: 86,7 kg
Startvægt 5/3 -24: 78,7 kg
Vægt d.
Tabt/taget på siden sidst (en måned):

1. mål: 70,3 kg (BMI = 30)
1. delmål: 68 kg
2. delmål: 65 kg
3. delmål 62 kg
Mål: 60 kg
Drømmemål: 58,6 kg (BMI = 25)

Højde: 153 cm

Jeg har meldt mig ud af Puregym - jeg har slet ikke taget mig sammen til at komme der i år :rulle:
Men jeg har svømmetøj med på arbejde og køber månedskort til DGI-byen i dag.

Og jeg har logget al mad i dag - også forventet eftermiddags- og aftensmad.
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Muddi
Indlæg: 3458
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 415
Likede indlæg: 2514

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Muddi » 5. mar 2024, 11:04

HappyHippo skrev:
IrmaPigen skrev:Jeg så programmet "snyd din alder"

Man bliver åbenbart slankere og lever længere af at faste i 16 timer hvert døgn. I programmet må de kun spise (indtage noget med kalorier i) mellem kl 12 og 20. Jeg har godt hørt om princippet før, men har nok ikke helt troet på, der skulle være en effekt.

Jeg tænker at det jo egentlig er meget naturligt, at man lever længere, når man taber sig/ undgår overvægt, fordi man kun spiser to hovedmåltider hvert døgn - eller om det måske er fasten i sig selv, der er livsforlængende?

Jeg skal klart se programmet til ende, da jeg synes det er spændende perspektiver. Jeg kunne dog godt tænke mig at vide, hvor længe det kan forlænge livet med. Hvis det nu er 3-6 måneder, så vil jeg sq hellere have mælk i min kaffe om morgenen.


Jeg levede sådan i ca 2 år. Har aldrig været i bedre from, stærkere og slankere. Eneste periode med synlige mavemuskler

Anyways... Det holdt ikke evigt (for mig )


Et ret dumt spørgsmål, ik? Trænede du samtidig, eller var det fasten i sig selv der gjorde, at du fik synlige mavemuskler?


Jeg har fastet siden 15. Januar og har tabt seks kg. Det kan ses lidt på siderne af maven, og jeg er gået et bæltehul ind, men heller ikke mere end dét. Jeg trænger afgjort til at træne, og få bygget lidt muskler på, har bare ikke overskud til det pt
0
Brugeravatar
LittleLemon
Indlæg: 635
Tilmeldt: 17. maj 2023, 20:55
Kort karma: 32
Likede indlæg: 1275

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf LittleLemon » 8. mar 2024, 06:53

Så blev det fredag og fredag skal fremover være min officielle veje dag, hvor jeg opdaterer og gør status over projektet.
I dag siger vægten 79,0 kg, hvilket er et vægttab på 2,6 kg siden starten d. 28/2

Jeg synes det går godt med at skære ned på portionsstørrelserne og bevæge mig noget mere. Jeg har trænet 2 gange i denne uge og hopper i træningstøjet igen om lidt. Jeg har også gået 5 km en af de dage hvor jeg ikke trænede og taget trapperne fremfor elevatoren når jeg har været et sted med flere etager.

Det bliver dog svært her i weekenden hvor jeg skal spise på restaurant både i aften og i morgen.

Startvægt d. 28/2 2024: 81,6 kg
Højde: 176 cm
Mål: 70-73 kg (min vægt svinger voldsomt med min cyklus)

Vægt 8/3 2024: 79,0 kg
Samlet vægttab: 2,6 kg
4
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11709
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 922
Likede indlæg: 18900

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf PaleSeptember » 8. mar 2024, 07:46

Jeg starter lidt op igen. Jeg har et mål om, at jeg gerne vil ned på 73 kg, til når vi skal på ferie i Italien om 3½ måned. Det burde være realistisk.
Vægten i dag er 75,9 kg.

Jeg skal spise sundere, dvs. mandag-torsdag hvor jeg spiser alene, skal min aftensmad bestå af grønt/salat med en form for kød/protein til og noget dressing, som kan være hummus, pesto, creme fraiche-dressing, tzatziki eller lignende. De dage skal jeg undgå at spise kartofler, pasta, ris og hvidt brød. Fredag-søndag, hvor jeg spiser sammen med manden, skal der også tages nogle sundere beslutninger og måske spises mindre portioner. Jeg skal skære ned på slik og snacks.
Derudover skal jeg træne 3 gange om ugen, og den næste måned har jeg en challenge med mine kolleger, hvor vi skal gå en kilometer om dagen.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12868
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 927
Likede indlæg: 12685

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Guilded_Lily » 8. mar 2024, 07:59

Jeg røg lige lidt ned på motivation i januar og lidt af februar, så jeg har ikke været på vægten. Jeg har ikke fastet (jeg vil hellere faste efter 5:2-princippet end 16:8, da det tidligere har været mest effektivt), men mit spisemønster er helt f***ed up. Nogle dage får jeg ikke spist ret meget, mens jeg andre dage nærmest skovler bevidstløst ind. Det fik jeg styr på med 5:2 dengang, så nu må jeg lige stramme op og gøre en indsats! Jeg er stoppet på p-piller, og nu er jeg om muligt endnu mere sulten op til mens end før :rulle:

Jeg har været i fitness fem gange siden jul, det skal jeg også have sat i system. Min forventning er, at lørdag eller søndag skal ligge fast, og så må jeg se, om jeg kan finde tiden i hverdagene, når datterens gymnastiksæson slutter (mandage slutter til maj, tirsdag og onsdag er vist sidste gange i næste uge). Ellers må jeg lave en aftale med mig selv om at få lidt squats, wall-sits, armstrækkere, mave-/rygøvelser og kettlebells ind hjemme.

I november og december prøvede jeg at tage et tilskud af B12, da mine blodprøver viste lavt niveau, og det kunne mærkes på trætheden og overskuddet. Så stoppede jeg i januar og februar, og nu er jeg der igen, hvor jeg er dødtræt efter arbejde og falder i søvn på sofaen, når jeg kommer hjem. Så nu har jeg købt en ny beholdning. Så må vi se, om det har en effekt igen.

Og så ser jeg såååååå meget frem til foråret, hvor jeg kan gå i gang med det hårde havearbejde og få gået nogle længere ture med den kuldskære hund... :lol:
4
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11709
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 922
Likede indlæg: 18900

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf PaleSeptember » 10. mar 2024, 08:44

PaleSeptember skrev:Jeg starter lidt op igen. Jeg har et mål om, at jeg gerne vil ned på 73 kg, til når vi skal på ferie i Italien om 3½ måned. Det burde være realistisk.
Vægten i dag er 75,9 kg.

Jeg skal spise sundere, dvs. mandag-torsdag hvor jeg spiser alene, skal min aftensmad bestå af grønt/salat med en form for kød/protein til og noget dressing, som kan være hummus, pesto, creme fraiche-dressing, tzatziki eller lignende. De dage skal jeg undgå at spise kartofler, pasta, ris og hvidt brød. Fredag-søndag, hvor jeg spiser sammen med manden, skal der også tages nogle sundere beslutninger og måske spises mindre portioner. Jeg skal skære ned på slik og snacks.
Derudover skal jeg træne 3 gange om ugen, og den næste måned har jeg en challenge med mine kolleger, hvor vi skal gå en kilometer om dagen.


Jeg har allerede nået et delmål. Jeg er på 74,9 kg i dag, og det er nok første gang i over 10 år, jeg er under 75 kg.
5
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1277
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 248
Likede indlæg: 4205

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Galoldriel » 11. mar 2024, 12:39

Øv, jeg har taget 2,5 kg på igen efter mit ellers ret fine vægttab i januar. Kæden hoppede af i vinterferien, hvor jeg nærmest fik spist alt det junk, jeg ellers havde undgået. Jeg var stresset over bl.a. en tur til København med mine børn (min mand havde ikke ferie), og min mors sygdom. Så nu står vægten på 70 kg igen.

Jeg falder som regel i slikbøtten i weekenden. Resten af ugen formår jeg rigtig fint at køre 16:8 IF, undgå slik og spise moderate mængder mad. Det har jeg gjort i to uger nu, og jeg har endnu ikke tabt mig. Jeg træner ved mellemhøj intensitet fire gange om ugen i gennemsnit en time og ti minutter ad gangen.

Jeg er ret træt af, at vægten står stille, men synderen er mit slikforbrug i weekenden, så jeg bliver nødt til at lære at lade det ligge.
0
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11709
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 922
Likede indlæg: 18900

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf PaleSeptember » 15. mar 2024, 07:46

PaleSeptember skrev:Jeg starter lidt op igen. Jeg har et mål om, at jeg gerne vil ned på 73 kg, til når vi skal på ferie i Italien om 3½ måned. Det burde være realistisk.
Vægten i dag er 75,9 kg.


I dag er min vægt 75,1 kg - jeg har været nede på 74,7 i løbet af ugen.

Jeg har fået gået hver dag, undtagen i går, og jeg har fået trænet mandag og onsdag og har også spist sundt, så det er godkendt.
2
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
LittleLemon
Indlæg: 635
Tilmeldt: 17. maj 2023, 20:55
Kort karma: 32
Likede indlæg: 1275

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf LittleLemon » 15. mar 2024, 13:03

Jeg skulle egentlig veje mig i dag, men jeg kan ikke komme til at bruge min vægt da stue og soveværelse er igang med en renovering og gulvet lige nu står og tørrer. Så jeg kan ikke komme ud på det badeværelse hvor vægten står.

Jeg har kun fået trænet en gang i denne uge og gået to ture. Det er for lidt, men tiden har ikke været til det oveni projektet med stue og soveværelse. Men jeg har flyttet en masse møbler, så det kan måske tælle lidt som styrketræning.
0
Brugeravatar
LittleLemon
Indlæg: 635
Tilmeldt: 17. maj 2023, 20:55
Kort karma: 32
Likede indlæg: 1275

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf LittleLemon » 16. mar 2024, 07:54

Så kom jeg ud på badeværelset og på vægten.
Jeg er ikke tilfreds med resultatet (-0,5 kg) men har trods alt ikke taget på.
Håber at få mere tid til træning i næste uge.

Startvægt d. 28/2 2024: 81,6 kg
Højde: 176 cm
Mål: 70-73 kg (min vægt svinger voldsomt med min cyklus)

Vægt 8/3 2024: 79,0 kg
Vægt 16/3: 78,5 kg
Ændring siden sidst: 0,5 kg
Samlet vægttab: 3,1 kg
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"