Fælles vægttabstråd

Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6347
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 755
Likede indlæg: 15045

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Ata » 10. jan 2024, 07:21

JoyNips skrev:
JoyNips skrev:Jeg har btw smidt 6,2 kg siden 1. december :gogo:


Ifølge vægten i morges 8,6. Tror lige jeg prøver et batteriskift før jeg tror på det.

Det er da helt vildt at tabe på under 1,5 måned? Eneste gang jeg har tabt mig så hurtigt, var da jeg fik en alvorlig depression og spiste nærmest intet. Hvad har du gjort?
1
abcd
Indlæg: 6224
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 292
Likede indlæg: 10185

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf abcd » 10. jan 2024, 07:24

IrmaPigen skrev:Jeg så programmet "snyd din alder"

Man bliver åbenbart slankere og lever længere af at faste i 16 timer hvert døgn. I programmet må de kun spise (indtage noget med kalorier i) mellem kl 12 og 20. Jeg har godt hørt om princippet før, men har nok ikke helt troet på, der skulle være en effekt.

Jeg tænker at det jo egentlig er meget naturligt, at man lever længere, når man taber sig/ undgår overvægt, fordi man kun spiser to hovedmåltider hvert døgn - eller om det måske er fasten i sig selv, der er livsforlængende?

Jeg skal klart se programmet til ende, da jeg synes det er spændende perspektiver. Jeg kunne dog godt tænke mig at vide, hvor længe det kan forlænge livet med. Hvis det nu er 3-6 måneder, så vil jeg sq hellere have mælk i min kaffe om morgenen.


Det tog mig nogle måneder sådan rigtigt at vænne mig til det da jeg før det havde spist morgenmad hele livet. Så jeg blevet meget sulten i løbet af formiddagen. Men nu har jeg ikke rigtigt nogen interesse i morgenmad længere, jeg spiser frokost og aftensmad, og sådan har det efterhånden været i nogle år. Jeg har ikke gravet dybt i sundhedsdetaljerne, andet end at det er mit indtryk af den foreløbige forskning er overvejende positiv. Men det der holder det i gang for mig, er mere at jeg simpelthen har det bedre. Mere energi og det virker som om mit fordøjelsessystem sætter pris på ikke at blive bombarderet med mad hele tiden.
2
IrmaPigen
Indlæg: 7809
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12476

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf IrmaPigen » 10. jan 2024, 07:28

Ata skrev:
JoyNips skrev:
JoyNips skrev:Jeg har btw smidt 6,2 kg siden 1. december :gogo:


Ifølge vægten i morges 8,6. Tror lige jeg prøver et batteriskift før jeg tror på det.

Det er da helt vildt at tabe på under 1,5 måned? Eneste gang jeg har tabt mig så hurtigt, var da jeg fik en alvorlig depression og spiste nærmest intet. Hvad har du gjort?


Det er ca et kilo om ugen.

Det er da et helt ok sundt vægttab, man kan opnå ved at spise ca 1200 kalorier pr dag (hvis man ikke er specielt fysisk aktiv).
0
JoyNips
Indlæg: 12105
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34050

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf JoyNips » 10. jan 2024, 07:28

Ata skrev:
JoyNips skrev:
JoyNips skrev:Jeg har btw smidt 6,2 kg siden 1. december :gogo:


Ifølge vægten i morges 8,6. Tror lige jeg prøver et batteriskift før jeg tror på det.

Det er da helt vildt at tabe på under 1,5 måned? Eneste gang jeg har tabt mig så hurtigt, var da jeg fik en alvorlig depression og spiste nærmest intet. Hvad har du gjort?


Netop derfor tror jeg også lige vægten får nye batterier før jeg køber helt ind på det.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
IrmaPigen
Indlæg: 7809
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12476

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf IrmaPigen » 10. jan 2024, 07:32

abcd skrev:
IrmaPigen skrev:Jeg så programmet "snyd din alder"

Man bliver åbenbart slankere og lever længere af at faste i 16 timer hvert døgn. I programmet må de kun spise (indtage noget med kalorier i) mellem kl 12 og 20. Jeg har godt hørt om princippet før, men har nok ikke helt troet på, der skulle være en effekt.

Jeg tænker at det jo egentlig er meget naturligt, at man lever længere, når man taber sig/ undgår overvægt, fordi man kun spiser to hovedmåltider hvert døgn - eller om det måske er fasten i sig selv, der er livsforlængende?

Jeg skal klart se programmet til ende, da jeg synes det er spændende perspektiver. Jeg kunne dog godt tænke mig at vide, hvor længe det kan forlænge livet med. Hvis det nu er 3-6 måneder, så vil jeg sq hellere have mælk i min kaffe om morgenen.


Det tog mig nogle måneder sådan rigtigt at vænne mig til det da jeg før det havde spist morgenmad hele livet. Så jeg blevet meget sulten i løbet af formiddagen. Men nu har jeg ikke rigtigt nogen interesse i morgenmad længere, jeg spiser frokost og aftensmad, og sådan har det efterhånden været i nogle år. Jeg har ikke gravet dybt i sundhedsdetaljerne, andet end at det er mit indtryk af den foreløbige forskning er overvejende positiv. Men det der holder det i gang for mig, er mere at jeg simpelthen har det bedre. Mere energi og det virker som om mit fordøjelsessystem sætter pris på ikke at blive bombarderet med mad hele tiden.


Jeg gad godt prøve det.

I forvejen spiser jeg ikke morgenmad på hverdage. Men Nui, jeg elsker min første kop kaffe om morgenen med sødmælk i og en ske sukker. Den ville jeg jo så skulle drikke sort, og jeg drikker aldrig sort kaffe, for det smager decideret af sur røv, synes jeg. Resten af formiddagen drikker jeg kaffe med mælk. Jeg drikker næsten aldrig kaffe efter kl. 12, der går jeg over til vand.

Det bliver nok en glidende overgang. Jeg starter med at droppe sukkeret i den første kop om morgenen. I marts måned er jeg nok nået til sort kaffe.

Hvis jeg skal leve sådan, bliver det altså med to pausedøgn i weekenden.
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4898
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6493

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Stars » 10. jan 2024, 07:39

IrmaPigen skrev:
Jeg gad godt prøve det.

I forvejen spiser jeg ikke morgenmad på hverdage. Men Nui, jeg elsker min første kop kaffe om morgenen med sødmælk i og en ske sukker. Den ville jeg jo så skulle drikke sort, og jeg drikker aldrig sort kaffe, for det smager decideret af sur røv, synes jeg. Resten af formiddagen drikker jeg kaffe med mælk. Jeg drikker næsten aldrig kaffe efter kl. 12, der går jeg over til vand.

Det bliver nok en glidende overgang. Jeg starter med at droppe sukkeret i den første kop om morgenen. I marts måned er jeg nok nået til sort kaffe.

Hvis jeg skal leve sådan, bliver det altså med to pausedøgn i weekenden.


Du kan ikke li' te?

Jeg drikker heller ikke sort kaffe - kun med mælk, ellers undværer jeg hellere.
Men jeg drikker gerne te uden noget i. Om morgenen mest jordbær- eller citronte.
Senere på dagen oftest lakrids/ kokos/ jule-te.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
IrmaPigen
Indlæg: 7809
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12476

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf IrmaPigen » 10. jan 2024, 17:20

Stars skrev:
IrmaPigen skrev:
Jeg gad godt prøve det.

I forvejen spiser jeg ikke morgenmad på hverdage. Men Nui, jeg elsker min første kop kaffe om morgenen med sødmælk i og en ske sukker. Den ville jeg jo så skulle drikke sort, og jeg drikker aldrig sort kaffe, for det smager decideret af sur røv, synes jeg. Resten af formiddagen drikker jeg kaffe med mælk. Jeg drikker næsten aldrig kaffe efter kl. 12, der går jeg over til vand.

Det bliver nok en glidende overgang. Jeg starter med at droppe sukkeret i den første kop om morgenen. I marts måned er jeg nok nået til sort kaffe.

Hvis jeg skal leve sådan, bliver det altså med to pausedøgn i weekenden.


Du kan ikke li' te?

Jeg drikker heller ikke sort kaffe - kun med mælk, ellers undværer jeg hellere.
Men jeg drikker gerne te uden noget i. Om morgenen mest jordbær- eller citronte.
Senere på dagen oftest lakrids/ kokos/ jule-te.


Jeg er ikke den store te-drikker. Og jeg drikker ikke sort te. Drikker jeg noget, er det urte-the.
0
JoyNips
Indlæg: 12105
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34050

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf JoyNips » 11. jan 2024, 07:25

JoyNips skrev:
JoyNips skrev:Jeg har btw smidt 6,2 kg siden 1. december :gogo:


Ifølge vægten i morges 8,6. Tror lige jeg prøver et batteriskift før jeg tror på det.


6,4 i morges. Spiste ellers rigeligt hvidt brød i går… :-D
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1056
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18325

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Mi55y » 11. jan 2024, 10:25

Jeg har været glad for at have vejedag om torsdagen, så det vil jeg gerne fortsætte med. På trods af et par dumme uger, der er gået med at være sneet inde og derefter omgangssyge hos begge børn, så ser det stadig godt ud - dog stadig i plus ift. midt-december.

Mi55y
Startvægt 6/5-23: 99,2 kg
Vægt 11/1: 80,4 kg
Ændring siden sidst 8/1: -800 kg.
Tabt i alt: 18,8 kg.
1. delmål: 96 kg (min før-graviditetsvægt) - OK 1/6
2. delmål: 90 kg - OK 10/8
3. delmål: 83 kg - OK 19/10
Endeligt mål: 78 kg
4
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12766
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 923
Likede indlæg: 12540

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Guilded_Lily » 12. jan 2024, 11:21

Nå, det hele er skredet lidt denne uge. Jeg har kun været på vægten en enkelt gang, og det var hos lægen lige efter frokost og med tøj på. Der sagde den +1,7 kg siden starten af december, og det er jo positivt.
Jeg har dog ikke haft hoved til at faste mere end knapt et døgn i denne uge, til gengæld har jeg spist pasta hver dag :fløjt:
Jeg satser på at træne i weekenden og så strammer jeg lige op i næste uge. Mit blodtryk er temmelig forhøjet, så der skal sundere vaner til NU.

I samme forbindelse har jeg fået besked på at stoppe med p-piller med det samme. Det har de andre gange (i forbindelse med projekt baby) haft en positiv indflydelse på vægten også. Jeg er bare hamrende nervøs for det med, at jeg nu ikke længere har kontrol over menstruationen :genert: Men altså - jeg er for gammel til det hormonpjat, og jeg er spændt på, om min fornemmelse om perimenopause er rigtig.
2
Brugeravatar
Flisseline
Indlæg: 415
Tilmeldt: 23. jan 2016, 07:44
Kort karma: 38
Likede indlæg: 671

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Flisseline » 12. jan 2024, 12:09

Spørgsmål fra en lure: hvad betyder det når I og andre skriver ‘det er mest væske’?
Altså, betyder det at I ved at I har drukket meget vand/kaffe/te, og at det hurtigt tabes igen? Eller betyder det at jeres kroppe ophober væske på en eller anden måde?
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4898
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6493

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Stars » 12. jan 2024, 12:24

Flisseline skrev:Spørgsmål fra en lure: hvad betyder det når I og andre skriver ‘det er mest væske’?
Altså, betyder det at I ved at I har drukket meget vand/kaffe/te, og at det hurtigt tabes igen? Eller betyder det at jeres kroppe ophober væske på en eller anden måde?


Hvis man fx. har spist popcorn/chips eller hvidt brød, ophobes der ofte væske i kroppen, som forsvinder igen efter et par dage.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4898
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6493

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Stars » 12. jan 2024, 12:31

Stars skrev:
Flisseline skrev:Spørgsmål fra en lure: hvad betyder det når I og andre skriver ‘det er mest væske’?
Altså, betyder det at I ved at I har drukket meget vand/kaffe/te, og at det hurtigt tabes igen? Eller betyder det at jeres kroppe ophober væske på en eller anden måde?


Hvis man fx. har spist popcorn/chips eller hvidt brød, ophobes der ofte væske i kroppen, som forsvinder igen efter et par dage.


Fandt lige et gammelt indlæg:
Stars skrev:Jeg var på ferie med ikke-helt-all-inclusive (7 x morgenmadsbuffet og 5 x frokost- og aftensmadsbuffet) d. 16.-23. maj.
(Og pinsefrokost d. 28. maj)

Det ser sådan ud:
Spanien.jpg

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Flisseline
Indlæg: 415
Tilmeldt: 23. jan 2016, 07:44
Kort karma: 38
Likede indlæg: 671

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Flisseline » 12. jan 2024, 12:51

Men hvorhenne ophober man det så? Hvor er vandet?
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13022
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2861
Likede indlæg: 28074

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FormerlyKnownAs » 12. jan 2024, 13:09

Væske binder sig til kulhydrater. Det er også derfor at man på en lav kulhydratdiæt oplever et hurtigt vægttab, det er primært væske der forsvinder til at starte med.
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"