Fælles vægttabstråd

Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 4. okt 2019, 04:31

Sorenspige skrev:Jeg har taget 600 gr. på siden sidste fredag og i alt 1 kilo på to uger :(. Jeg forstår det ikke, som i overhovedet ikke.

En ting er, at jeg ikke taber mig, men 600 gran er alligevel en sjat at tage på, når jeg generelt spiser ok.


Sådan svinger min vægt også. Det er røv irriterende og demotiverende. Som oftest snupper den så også et ryk den anden vej lige pludseligt. Jeg øver mig i at se på det store billede, men kender SÅ godt her og nu skuffelsen over at se vægten er gået op.

Men hæng i, så falder den igen. Jeg lover det :kys:
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 4. okt 2019, 04:33

Da jeg åbenbart ikke er special kvik, så forsøger jeg stadig at bruge vores egen badevægt til trods for, at den svinger med en forskel på op til 1,5 kg :stoned: Så nu glæder jeg mig til at hoppe på vægten ved fysioterapeuten i dag. Deres vægt virker rimelig stabil.

Jeg HÅBER, at der er et lille vægttab, men både kost og motion har haltet lidt i denne uge.
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf TomKah » 4. okt 2019, 05:32

TomKah
Samlet vægttab: 15 kg
Startvægt 21/4-2019: mega meget (svært overvægtig/fed) Ændring i vægt: -0,5 kg
Nuværende vægt: overvægtig
Mål: - 25 kg

Her er det gået en lille smule ned. Desværre langsomt. Jeg er så for tippet på at komme af med 3 kg herfra, da jeg så føler jeg kan se målet i horisonten. Det har jeg brug for.

Sorenspige - vægtudsving? Dem har jeg virkelig mange af. Hvis jeg feks drikker alkohol så vejet jeg mere i en uge. Også pasta.
For 3 uger siden var min vægt gået 2 kg op, men det forsvandt uge på en uge med strammere kurs.
4
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59510

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. okt 2019, 06:17

Det er faktisk gået rigtig godt med min nye strategi og madplan. To gange har jeg spist anderledes, men det har så erstattet et planlagt måltid, ikke suppleret det.

Jeg har jo aldrig haft for vane at spise slik, kage, chips eller lignende på daglig basis, og det er sandsynligvis en vigtig faktor her. Når bare jeg får regelmæssige mættende måltider og de planlagte snacks, går jeg ikke og bliver fristet af alt muligt. Problemet har så indtil for ganske kort tid siden været, at det ikke bare har været 'bare'.
Grundet min belastningsreaktion og før det mange år med lange perioder af ubehandlet stress var det meget længe uhyggeligt svært for mig at følge en plan mere end et par dage, om den så handlede om kost, hvornår jeg skulle ud af døren om morgenen, rengøring eller noget andet logistisk. Alt skulle løbende forhandles og koordineres med mig selv. En uendelig kværnen og følelse af at være kronisk bagefter.

Det er stadig ikke nemt, men det kan lade sig gøre, og jeg kan mærke, at det er det, der skal til ift. vægttab.
4
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 4. okt 2019, 07:06

Endnu en god uge for mig hvad hverdage angår. Weekenden og næste uge forventes at blive lidt mere pressede.

I morgen aften holder jeg helt fri fra at tænke på vægten. Manden og jeg har hyret barnepigen, og skal en tur ud at spise running sushi og i biffen til tidlig fejring af min fødselsdag på onsdag. Søndag skal jeg besøge en veninde, som har truet med at bage boller. Det skal dog nok gå. Satser på fornuftige måltider rundt om det, og en masse aktivitet i mellemtiden.

Næste uge står onsdag på fødselsdag, men vi har ikke særlige planer, så regner ikke med, det bliver voldsomt. Næste weekend fejrer vi min fødselsdag med de store unger, og det kommer nok til at involvere lidt (for) god mad og kage.
1
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Alphilia » 4. okt 2019, 07:17

Min vægt lever sit eget liv synes jeg, men denne uge har været rigtig fin med mad og motion indtil videre og jeg synes jeg kan mærke på min krop, at der sker noget. Så pt bruger jeg lidt mere tøjet som indikator på, hvordan det går.
2
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Æble » 4. okt 2019, 07:37

Et mikroskopisk tab her :sur: Forstår det overhovedet ikke. Det er MEGA unfair og demotiverende. Har holdt min kost og cyklet på arbejde osv. Minimalt “smovs”. Er bange for jeg bare altid skal være for tyk :boo:

(Ikke til forsiden)
Start: 1/8
Startvægt: 93,7
Nuv. vægt: 88,3
Tabt i alt: 5,4
Ugens ændring: -0,2
Delmål: under 90 :dance:
Delmål 2: under 85
Delmål 3: under 80
Endeligt mål: under 75
1
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23200

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Mani » 4. okt 2019, 08:45

Hvis jeg vejer mig hver dag svinger min vægt også med +/- 800 gram fra dag til dag. Derudover vejer jeg op mod 1 ½ kg mere i forbindelse med mens end ellers. Det kan være mega demotiverende.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Apostrof
Indlæg: 353
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:48
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1085

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Apostrof » 4. okt 2019, 09:24

Æble skrev:Et mikroskopisk tab her :sur: Forstår det overhovedet ikke. Det er MEGA unfair og demotiverende. Har holdt min kost og cyklet på arbejde osv. Minimalt “smovs”. Er bange for jeg bare altid skal være for tyk :boo:

(Ikke til forsiden)
Start: 1/8
Startvægt: 93,7
Nuv. vægt: 88,3
Tabt i alt: 5,4
Ugens ændring: -0,2
Delmål: under 90 :dance:
Delmål 2: under 85
Delmål 3: under 80
Endeligt mål: under 75


Jeg kender godt følelsen, men prøv at fokusere på, at du har gjort det mega godt den sidste uge! Hellere klap dig selv på skulderen over det, du har gjort end frustration over, at det ikke ses på vægten (endnu), selvom det er SÅ demotiverende. Det går jo fremad, selvom det er små skridt og så skal du nok nå i mål :ae: Min erfaring er også, at hvis det ikke er gået så meget ned én uge, selvom jeg har holdt kursen, så rykker den til gengæld et godt stykke den kommende uge. Så se det som, at du bare har sparet vægttab op :D :genert: Så bare op på hesten igen!
De "kloge" siger jo også, at man reelt kun skal beregne sit gennemsnitlige vægttab over 4 uger, da det netop er helt normalt, at vægten svinger en del.
2
ajnaM
Indlæg: 9928
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27053

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf ajnaM » 4. okt 2019, 09:31

Jeg har været på kongres tre dage. Det har ikke været godt for min vægt, kan jeg vist godt konkludere, så jeg gider ikke veje mig i dag.

Men sidste fredag var jeg nede på 70,4! :banan:
3
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Apostrof
Indlæg: 353
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:48
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1085

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Apostrof » 4. okt 2019, 09:43

Apostrof
Samlet vægttab: -14,6 kg
Startvægt 1/3-19: 132,3 kg
Nuværende vægt: 117,7 kg
Ugens ændring i vægt: -0,2 kg
1. Delmål: Under 115 kg
2. Delmål: Under 110 kg
3. Delmål: Under 100 kg til foråret
4.-... Delmål osv.: 90, 80, 70...
Mål: 64 kg

Selvom det kun er et lille vægttab, så er jeg egentlig meget godt tilfreds alt taget i betragtning :) Jeg har fulgt min kostplan fint i store hele træk - dog med en kop varm chokolade, bolle og kajkage lørdag - uden anden anledning, at vi havde været ude at gå og var blevet drivvåde og havde lyst til lidt efterårshygge. Og selv dét var en succes, da jeg egentlig havde fået trangen dækket efter en halv kajkage og lod resten stå. Dér tillader jeg at give mig selv et klap på skulderen, da mit mål i ligeså høj grad er at få en natulig balance i det, så jeg kan tage en smule uden at tømme bageren og det kunne jeg på ingen måde før.

Ift. motion har det været lidt mere so-so, da jeg for to uger siden blev indlagt med mistanke om blindtarmsbetændelse (men istedet var betændelse i tarmen, yay, charmende diagnose at fortælle andre...), så jeg har været plaget af mavesmerter, indtil penicillinen/antibiotikaen begyndte at virke og umiddelbart efter blev jeg så ramt af en ret strid forkølelse :s Så udover gåture med hunden, har jeg ikke rørt mig ud af flækken.
Til gengæld fik jeg taget revanche igår med en times gåtur i rask tempo med hunden inden arbejde, cykle 25 km hver vej til/fra arbejde, 1 times svømning og så lige en times rask gang med hunden bagefter igen :banan:
3
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Æble » 4. okt 2019, 10:39

Apostrof skrev:
Æble skrev:Et mikroskopisk tab her :sur: Forstår det overhovedet ikke. Det er MEGA unfair og demotiverende. Har holdt min kost og cyklet på arbejde osv. Minimalt “smovs”. Er bange for jeg bare altid skal være for tyk :boo:

(Ikke til forsiden)
Start: 1/8
Startvægt: 93,7
Nuv. vægt: 88,3
Tabt i alt: 5,4
Ugens ændring: -0,2
Delmål: under 90 :dance:
Delmål 2: under 85
Delmål 3: under 80
Endeligt mål: under 75


Jeg kender godt følelsen, men prøv at fokusere på, at du har gjort det mega godt den sidste uge! Hellere klap dig selv på skulderen over det, du har gjort end frustration over, at det ikke ses på vægten (endnu), selvom det er SÅ demotiverende. Det går jo fremad, selvom det er små skridt og så skal du nok nå i mål :ae: Min erfaring er også, at hvis det ikke er gået så meget ned én uge, selvom jeg har holdt kursen, så rykker den til gengæld et godt stykke den kommende uge. Så se det som, at du bare har sparet vægttab op :D :genert: Så bare op på hesten igen!
De "kloge" siger jo også, at man reelt kun skal beregne sit gennemsnitlige vægttab over 4 uger, da det netop er helt normalt, at vægten svinger en del.


Tak for din opmuntring :) Sidste uge gik jeg i nul, så tænker efterhånden at have sparet flere kg op :lol:

Men har lige regnet på min gennemsnitsvægttab og der er 0,6 kg for de 9 uger jeg har været igang. Så set på den måde er det ok.
3
Apostrof
Indlæg: 353
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:48
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1085

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Apostrof » 4. okt 2019, 10:42

Æble skrev:
Apostrof skrev:
Æble skrev:Et mikroskopisk tab her :sur: Forstår det overhovedet ikke. Det er MEGA unfair og demotiverende. Har holdt min kost og cyklet på arbejde osv. Minimalt “smovs”. Er bange for jeg bare altid skal være for tyk :boo:

(Ikke til forsiden)
Start: 1/8
Startvægt: 93,7
Nuv. vægt: 88,3
Tabt i alt: 5,4
Ugens ændring: -0,2
Delmål: under 90 :dance:
Delmål 2: under 85
Delmål 3: under 80
Endeligt mål: under 75


Jeg kender godt følelsen, men prøv at fokusere på, at du har gjort det mega godt den sidste uge! Hellere klap dig selv på skulderen over det, du har gjort end frustration over, at det ikke ses på vægten (endnu), selvom det er SÅ demotiverende. Det går jo fremad, selvom det er små skridt og så skal du nok nå i mål :ae: Min erfaring er også, at hvis det ikke er gået så meget ned én uge, selvom jeg har holdt kursen, så rykker den til gengæld et godt stykke den kommende uge. Så se det som, at du bare har sparet vægttab op :D :genert: Så bare op på hesten igen!
De "kloge" siger jo også, at man reelt kun skal beregne sit gennemsnitlige vægttab over 4 uger, da det netop er helt normalt, at vægten svinger en del.


Tak for din opmuntring :) Sidste uge gik jeg i nul, så tænker efterhånden at have sparet flere kg op :lol:

Men har lige regnet på min gennemsnitsvægttab og der er 0,6 kg for de 9 uger jeg har været igang. Så set på den måde er det ok.


Det er da klart godkendt! :)
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf TomKah » 4. okt 2019, 21:41

Hvad siger I egentlig når folk spørger om I har tabt jer?

Det er efterhånden synligt at jeg har tabt mig for alle, og der er virkelig mange som kommenterer det. Specielt på arbejdet og endda folk jeg bare møder i kantinen sommetider (Jeg har været på den samme arbejdsplads i mange år og er en ret synlig figur så de fleste ved hvem jeg er).
Jeg synes det er vildt privat og jeg bryder mig virkelig ikke om at det bliver kommenteret.

Jeg svarer bare at jeg er begyndt og løbe, selvom jeg jo udemærket ved præcis hvor mange kg jeg har tabt.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 5. okt 2019, 07:13

TomKah skrev:Hvad siger I egentlig når folk spørger om I har tabt jer?

Det er efterhånden synligt at jeg har tabt mig for alle, og der er virkelig mange som kommenterer det. Specielt på arbejdet og endda folk jeg bare møder i kantinen sommetider (Jeg har været på den samme arbejdsplads i mange år og er en ret synlig figur så de fleste ved hvem jeg er).
Jeg synes det er vildt privat og jeg bryder mig virkelig ikke om at det bliver kommenteret.

Jeg svarer bare at jeg er begyndt og løbe, selvom jeg jo udemærket ved præcis hvor mange kg jeg har tabt.


Jeg er også ret blufærdig med det. Altså det er selvfølgelig skønt, at man kan se, at jeg har tabt mig, men jeg bryder mig ikke om at tale om det. Jeg har det så samtidigt stramt med kommentarer a la "arg det er da ingenting", når alle kan se, at det har krævet timer i køkkenet, i haven, etc., så jeg har øvet mig i ikke at falde i "det er ikke noget særligt" fælden. For det har fandme krævet blod, sved og tårer. Så nu er min standard kommentar til spørgsmålet, om jeg har tabt mig: "Ja, og jeg har virkelig gjort en indsats, så dejligt at det kan ses"

Og så dør jeg stadig lidt indeni, hvis den ikke bare kan ligge der :genert:
3

Tilbage til "Sund og/eller slank"