Fælles vægttabstråd

Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Stitch » 26. jul 2019, 07:34

Skorstenen skrev:
Skorstenen skrev:Denne dag havner i vasken. Ikke nok med frokostdate på grillen, så kom direktøren også lige med is.
Jeg plejer sagtens at kunne sige nej - faktisk har jeg ikke fået en eneste is i år, MEN. Jeg kampsveder og den is faldt bare på et tørt (og varmt) sted.
Sååå altså jeg er allerede på 1384 kcal, og klokken er halv tre....

Meh.....


Kunne det så gå endnu mere galt?

JA - det kunne det godt. 3 øl med manden efter job, derefter en køretur med hunden så han kunne bade og køle af - så skulle vi hente noget ved en kammerat, og han havde så lige købt en masse pizza :tie: Og hvem var blevet sulten - det var Skorstenen så hun kørte 3 stk pizza ind. MED dressing på. Nok svarende til en halv pizza tænker jeg.
Flot - dygtig pige :clap: :clap: :clap:

Virkelig stram kurs der..................................................



Nogle dage skal man bare igennem uanset hvordan. Så er det godt det er en ny dag i dag og du kan starte på en frisk :)
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Stitch » 26. jul 2019, 07:35

Jeg sluttede dagen i går af med poke bowl og mojito indtaget ud til vandet. Det var helt perfekt. Og slet ikke slankemad. Til gengæld var det super hyggeligt.
6
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 26. jul 2019, 07:43

Tak for støtten de damer :kys:

Jeg har straffet mig selv for i går og droppet morgenmaden. Så kan jeg lære det! :naughty:
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 26. jul 2019, 07:48

MyGirl skrev:Min weekend bliver semisvær, og kan ikke helt finde ud af, hvor jeg skal lægge snittet.

Min far kommer på besøg til havearbejde, og da til hverdag passer min kræftsyge mor, har jeg sådan lyst til at forkæle ham... Og det er bare gennem mad og god vin, vi "plejer" at gøre den slags. Dertil kommer, at vi har aftalt at prøvesmage vin til brylluppet, så vi skal igennem nogle forskellige :genert:

Han kommer godt nok som sagt for at hjælpe os i haven, så weekenden står også på en masse fysisk arbejde. Frygter dog lidt, at jeg bliver "efterladt" med pasning af den lille, mens "mændene klarer det fysiske"...

Jeg har planlagt aftensmåltiderne, så de ikke er sååå slemme, men stadig lidt "kræs" og med mulighed for masser af grønt. I aften skal vi have røde bøffer med salat og flutes, og i morgen skal vi have pulled beef med en asiatisk salat og naan. Kunne være meget værre, og mængderne af de forskellige elementer kan vi jo selv tilpasse.

Tænker, hvis jeg spiser grennie, æg og knækbrød til morgen, som jeg plejer i weekenden, og spiser et stykke rugbrød med avocado, tomat og hytteost til frokost (som jeg også ofte spiser i weekenden), så bør jeg kunne spise aftensmaden og drikke 2-3 glas vin fredag og lørdag, uden at det i hvert fald betyder vægtøgning. Skal også ud at løbe lørdag.

Overvejer også at "give lov" til lidt chips lørdag aften, men det tror jeg, jeg vil lade være lidt afhængig af den fysiske aktivitet.


Det er jo det fede ved at det er sommer og butikkerne bugner af lækkerier. Lækker hyggemad behøver jo ikke at være fuld af fløde. Hvis man bare lader være at nævne for sine gæster at det altså er slankemad, så kan selv den værste "a æder Æ kaninfo´er"-type få maden til at glide ned og endda udtrykke, at det er lækkert.

Oversættelse for ikke-vestjyderne: "Jeg spiser ikke kaninfoder" :lol: :-p
4
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Tiger » 26. jul 2019, 08:33

Note to self - lad være med at vej dig midt-slut under mens (som jeg gjorde først på ugen) :klap:

Jeg måtte dobbelttjekke, da jeg stod på vægten, men den er god nok og jeg skyndte mig at tage et billede inden vægten slukkede :panik:

Tiger
Samlet vægttab: 16,3 kg
Startvægt 17. sept 2018: 86 kg
Ugens ændring i vægt: -1 kg
Nuværende vægt: 69,7 kg
1. delmål: 75 kg ✅ (opnået 8. maj 2019)
2. delmål: 70 kg ✅ (opnået 26. juli 2019)
3. delmål: 65 kg
Mål: 55-58 kg ca.

Nu er jeg endeligt i 60’erne og delmål nr. 2 er opnået.

Det er gået elendigt med at skippe debatten de sidste dage. Måske logger jeg ud i nogle uger, da jeg ikke har tid til at læse så meget og det ender med overspringshandlinger. Og ellers giver jeg mig selv lov til kun at følge denne tråd. I giver mig motivation og inspiration dagligt med jeres opdateringer :pompom:
16
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Stitch » 26. jul 2019, 08:39

Skorstenen skrev:Det er jo det fede ved at det er sommer og butikkerne bugner af lækkerier. Lækker hyggemad behøver jo ikke at være fuld af fløde. Hvis man bare lader være at nævne for sine gæster at det altså er slankemad, så kan selv den værste "a æder Æ kaninfo´er"-type få maden til at glide ned og endda udtrykke, at det er lækkert.

Oversættelse for ikke-vestjyderne: "Jeg spiser ikke kaninfoder" :lol: :-p


Tak for oversættelsen :lol2: (jeg forstod kun kaninfoder :lol2: :genert: )
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Stitch » 26. jul 2019, 08:40

Skorstenen skrev:Tak for støtten de damer :kys:

Jeg har straffet mig selv for i går og droppet morgenmaden. Så kan jeg lære det! :naughty:


Bliver du så ikke bare mere sulten senere? Jeg skal helst bare have lidt morgenmad for at klare dagen bedre :)
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Stitch » 26. jul 2019, 08:42

MyGirl skrev:Min weekend bliver semisvær, og kan ikke helt finde ud af, hvor jeg skal lægge snittet.

Min far kommer på besøg til havearbejde, og da til hverdag passer min kræftsyge mor, har jeg sådan lyst til at forkæle ham... Og det er bare gennem mad og god vin, vi "plejer" at gøre den slags. Dertil kommer, at vi har aftalt at prøvesmage vin til brylluppet, så vi skal igennem nogle forskellige :genert:

Han kommer godt nok som sagt for at hjælpe os i haven, så weekenden står også på en masse fysisk arbejde. Frygter dog lidt, at jeg bliver "efterladt" med pasning af den lille, mens "mændene klarer det fysiske"...

Jeg har planlagt aftensmåltiderne, så de ikke er sååå slemme, men stadig lidt "kræs" og med mulighed for masser af grønt. I aften skal vi have røde bøffer med salat og flutes, og i morgen skal vi have pulled beef med en asiatisk salat og naan. Kunne være meget værre, og mængderne af de forskellige elementer kan vi jo selv tilpasse.

Tænker, hvis jeg spiser grennie, æg og knækbrød til morgen, som jeg plejer i weekenden, og spiser et stykke rugbrød med avocado, tomat og hytteost til frokost (som jeg også ofte spiser i weekenden), så bør jeg kunne spise aftensmaden og drikke 2-3 glas vin fredag og lørdag, uden at det i hvert fald betyder vægtøgning. Skal også ud at løbe lørdag.

Overvejer også at "give lov" til lidt chips lørdag aften, men det tror jeg, jeg vil lade være lidt afhængig af den fysiske aktivitet.


Jeg synes det lyder ret fornuftigt mht kosten. Det klarer du snildt!

Mht fysisk vs babypasning kan du så ikke tale med din far og mand om det inden I går i gang?
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 26. jul 2019, 09:10

Stitch skrev:
Skorstenen skrev:Tak for støtten de damer :kys:

Jeg har straffet mig selv for i går og droppet morgenmaden. Så kan jeg lære det! :naughty:


Bliver du så ikke bare mere sulten senere? Jeg skal helst bare have lidt morgenmad for at klare dagen bedre :)


Jeg plejer at være sulten, men var det faktisk ikke i dag, så jeg sparede kalorierne. Tænker det er varmen der spiller ind :)
Jeg er ikke blevet mere sulten af den grund.

Men jeg fungerer bedre når der er kommet havregryn indenbords før job :)
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 26. jul 2019, 09:19

Skorstenen skrev:
MyGirl skrev:Min weekend bliver semisvær, og kan ikke helt finde ud af, hvor jeg skal lægge snittet.

Min far kommer på besøg til havearbejde, og da til hverdag passer min kræftsyge mor, har jeg sådan lyst til at forkæle ham... Og det er bare gennem mad og god vin, vi "plejer" at gøre den slags. Dertil kommer, at vi har aftalt at prøvesmage vin til brylluppet, så vi skal igennem nogle forskellige :genert:

Han kommer godt nok som sagt for at hjælpe os i haven, så weekenden står også på en masse fysisk arbejde. Frygter dog lidt, at jeg bliver "efterladt" med pasning af den lille, mens "mændene klarer det fysiske"...

Jeg har planlagt aftensmåltiderne, så de ikke er sååå slemme, men stadig lidt "kræs" og med mulighed for masser af grønt. I aften skal vi have røde bøffer med salat og flutes, og i morgen skal vi have pulled beef med en asiatisk salat og naan. Kunne være meget værre, og mængderne af de forskellige elementer kan vi jo selv tilpasse.

Tænker, hvis jeg spiser grennie, æg og knækbrød til morgen, som jeg plejer i weekenden, og spiser et stykke rugbrød med avocado, tomat og hytteost til frokost (som jeg også ofte spiser i weekenden), så bør jeg kunne spise aftensmaden og drikke 2-3 glas vin fredag og lørdag, uden at det i hvert fald betyder vægtøgning. Skal også ud at løbe lørdag.

Overvejer også at "give lov" til lidt chips lørdag aften, men det tror jeg, jeg vil lade være lidt afhængig af den fysiske aktivitet.


Det er jo det fede ved at det er sommer og butikkerne bugner af lækkerier. Lækker hyggemad behøver jo ikke at være fuld af fløde. Hvis man bare lader være at nævne for sine gæster at det altså er slankemad, så kan selv den værste "a æder Æ kaninfo´er"-type få maden til at glide ned og endda udtrykke, at det er lækkert.

Oversættelse for ikke-vestjyderne: "Jeg spiser ikke kaninfoder" :lol: :-p


Sønderjyden her forstod den fint :lol:

Men min far er nu utroligt nem, hvad den slags angår. Der er ikke meget "sovs og kartofler" i ham. Han elsker grønt og salat :)
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 26. jul 2019, 09:22

Stitch skrev:
MyGirl skrev:Min weekend bliver semisvær, og kan ikke helt finde ud af, hvor jeg skal lægge snittet.

Min far kommer på besøg til havearbejde, og da til hverdag passer min kræftsyge mor, har jeg sådan lyst til at forkæle ham... Og det er bare gennem mad og god vin, vi "plejer" at gøre den slags. Dertil kommer, at vi har aftalt at prøvesmage vin til brylluppet, så vi skal igennem nogle forskellige :genert:

Han kommer godt nok som sagt for at hjælpe os i haven, så weekenden står også på en masse fysisk arbejde. Frygter dog lidt, at jeg bliver "efterladt" med pasning af den lille, mens "mændene klarer det fysiske"...

Jeg har planlagt aftensmåltiderne, så de ikke er sååå slemme, men stadig lidt "kræs" og med mulighed for masser af grønt. I aften skal vi have røde bøffer med salat og flutes, og i morgen skal vi have pulled beef med en asiatisk salat og naan. Kunne være meget værre, og mængderne af de forskellige elementer kan vi jo selv tilpasse.

Tænker, hvis jeg spiser grennie, æg og knækbrød til morgen, som jeg plejer i weekenden, og spiser et stykke rugbrød med avocado, tomat og hytteost til frokost (som jeg også ofte spiser i weekenden), så bør jeg kunne spise aftensmaden og drikke 2-3 glas vin fredag og lørdag, uden at det i hvert fald betyder vægtøgning. Skal også ud at løbe lørdag.

Overvejer også at "give lov" til lidt chips lørdag aften, men det tror jeg, jeg vil lade være lidt afhængig af den fysiske aktivitet.




Jeg synes det lyder ret fornuftigt mht kosten. Det klarer du snildt!

Mht fysisk vs babypasning kan du så ikke tale med din far og mand om det inden I går i gang?


Jo bestemt. De er heldigvis søde og til at snakke med begge to - bare nogle gange lidt overbeskyttende begge to, da jeg har døjet med dårlig ryg tidligere, og de er meeeeget nervøse for, om jeg overanstrenger mig :rulle: Men det kommer alt sammen fra et kærligt sted!
1
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Mangoness » 26. jul 2019, 09:27

FruKuk skrev:
Mangoness skrev:Er der egentlig nogen af jer, som taber jer uden motion eller udelukkende ændrer på kosten? :gruble:


Det gjorde jeg de første 3 måneder. Altså tabte mig uden motion


SurSødSovs skrev:
Mangoness skrev:Er der egentlig nogen af jer, som taber jer uden motion eller udelukkende ændrer på kosten? :gruble:


Taber og taber... Men ja.

Da jeg for 16 år siden var top-motiveret og tabte mig ca 1 kg om ugen, var det også uden motion.


Hvor få kalorier var I nede på (i forhold til jeres ligevægtsindtag), og hvor meget tabte I jer? :gruble:

Pt har jeg en skade i foden, som jeg skal have udredt, før jeg laver en masse motion - så jeg vil gerne vide, hvad jeg kan forvente :genert:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Stitch » 26. jul 2019, 09:50

MyGirl skrev:Jo bestemt. De er heldigvis søde og til at snakke med begge to - bare nogle gange lidt overbeskyttende begge to, da jeg har døjet med dårlig ryg tidligere, og de er meeeeget nervøse for, om jeg overanstrenger mig :rulle: Men det kommer alt sammen fra et kærligt sted!


Så kan man jo dårligt blive irriteret over det, selvom det kan være træls. Godt de er søde ved dig :)

Forresten: asiatisk salat lyder interessant. Gider du dele opskriften på den? Altid rart med afprøvede (og godkendte) opskrifter :)
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 26. jul 2019, 10:08

Mangoness skrev:
FruKuk skrev:
Mangoness skrev:Er der egentlig nogen af jer, som taber jer uden motion eller udelukkende ændrer på kosten? :gruble:


Det gjorde jeg de første 3 måneder. Altså tabte mig uden motion


SurSødSovs skrev:
Mangoness skrev:Er der egentlig nogen af jer, som taber jer uden motion eller udelukkende ændrer på kosten? :gruble:


Taber og taber... Men ja.

Da jeg for 16 år siden var top-motiveret og tabte mig ca 1 kg om ugen, var det også uden motion.


Hvor få kalorier var I nede på (i forhold til jeres ligevægtsindtag), og hvor meget tabte I jer? :gruble:

Pt har jeg en skade i foden, som jeg skal have udredt, før jeg laver en masse motion - så jeg vil gerne vide, hvad jeg kan forvente :genert:


Jeg kan tabe mig ved omkring de 1500-1600 kalorier og mit ligevægtsindtag er ca 1800-1900 kalorier. Hvis jeg holder mig snorlige til de 1500 kalorier hver dag uden svinkeærinder, så taber jeg mig mellem 1-2 kg om måneden. Motionen bruger jeg stort set kun til at lave ekstra kalorier at drikke øl og spise hvidt brød for :genert:
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 26. jul 2019, 10:10

Tiger skrev:Note to self - lad være med at vej dig midt-slut under mens (som jeg gjorde først på ugen) :klap:

Jeg måtte dobbelttjekke, da jeg stod på vægten, men den er god nok og jeg skyndte mig at tage et billede inden vægten slukkede :panik:

Tiger
Samlet vægttab: 16,3 kg
Startvægt 17. sept 2018: 86 kg
Ugens ændring i vægt: -1 kg
Nuværende vægt: 69,7 kg
1. delmål: 75 kg ✅ (opnået 8. maj 2019)
2. delmål: 70 kg ✅ (opnået 26. juli 2019)
3. delmål: 65 kg
Mål: 55-58 kg ca.

Nu er jeg endeligt i 60’erne og delmål nr. 2 er opnået.

Det er gået elendigt med at skippe debatten de sidste dage. Måske logger jeg ud i nogle uger, da jeg ikke har tid til at læse så meget og det ender med overspringshandlinger. Og ellers giver jeg mig selv lov til kun at følge denne tråd. I giver mig motivation og inspiration dagligt med jeres opdateringer :pompom:


Kæft det er godt gået!

Dit udgangspunkt var meget lig mit, men dit mål er 12-15 kg mindre end mit. Må jeg spørge, hvor høj du er? Overvejer lidt, om jeg skal sætte et mere ambitiøst mål :gruble:
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"