Fælles vægttabstråd

TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf TomKah » 13. jun 2019, 20:52

MyGirl skrev:
TomKah skrev:Jeg har skruet ned på portionsstørrelserne de sidste par dage. Jeg kan dog stadig godt se at jeg spiser mere end mange af jer andre. Jeg spiser f.eks. buffet hver dag til frokost, og alm aftensmad med resten af familien. Vi laver bare mere kål og salat etc.

Men til gengæld har jeg fejret at jeg nu håber jeg holder mig ude af fedme kategorien fremover - Jeg er nu "kun" overvægtig - med løbebukser (!!!!). Og været ude og løbe dem til her til aften. Jeg gentog 6. Løbepas og det gav virkelig selvtillid at gøre, for det var ikke hårdt her til aften. Det kan muligvis også skyldes at jeg valgte at løbe på hårdt underlag (fortov) frem for sti.



Hvor er du sej!! :banan:

Jeg spiser også buffet til frokost og almindeligt med familien om aftenen, men har efterhånden fundet regler og principper, der virker :)


Det har jo desværre ikke virket så godt for mig på det sidste. Jeg har bortset fra de sidste to dage, ikke tabt mig i 14 dage og jeg har virkelig rigeligt at tage af.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf LadyFox » 13. jun 2019, 21:03

Jeg har meldt mig ind i Fitness Word igen, og så håber jeg at kunne finde tiden og mulighederne i min hverdag - for måske det kan få min motivation omkring kosten tilbage på rette spor. Og uanset hvad så har jeg godt af at få noget motion, og jeg må sande det der med at løbe udenfor er bare slet ikke mig.
3
...
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 13. jun 2019, 21:09

Min folkemødekost er håbløs, but here it goes;

Morgenmad: Kaffe
Frokost: Franskbrød med laks, rugbrød med fiskefilet, rugbrød med fiskefrikadelle, softice og en fadøl
Aften: 3-4 fadøl
Sen aften: Butter Chicken

Har gået 10 km, så det hjælper selvfølgelig lidt
2
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FormerlyKnownAs » 13. jun 2019, 23:14

På trods af FruKuks manglende investering, så tog jeg det til nye højder denne uge men drømmekage, sushi, pasta, vin og andet godt. Selvsagt giver det ikke et voldsomt vægttab og det blev derfor kun til -400 gram- igen igen igen.

Jeg har fundet tøj frem som jeg ikke kunne være i for 1 år siden og det passer. Det er jo dejligt, men det er stadig str 42 :tie:

FormerlyKnownAs
Start: medio marts:
Samlet vægttab: 6.5
Startvægt: 79
Ugens ændring i vægt: - 400 gr
Nuværende vægt: 72,5kg
Delmål 68 kg
Delmål 64 kg (kan leve med at det er den faste vægt)
Mål 60 kg 24/12 (as if)
Højde : 169 cm
3
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Tiger » 14. jun 2019, 05:07

Jeg har tabt 400 gram på en uge. Jeg er faktisk lidt skuffet, fordi det burde være en del højere. Alt mad har været logget, strikst kalorieindtag og jeg har gået mange km. Samtidig vejede jeg det samme i tirsdags som i dag :rulle: Nåh, jeg fortsætter i samme rille og håber det kan ses på vægten i næste uge.

Tiger
Samlet vægttab: 13,5 kg
Startvægt 17. sept 2018: 86 kg
Ugens ændring i vægt: -0,4 kg
Nuværende vægt: 72,5 kg
1. delmål: 75 kg ✅ (opnået 8. maj 2019)
2. delmål: 70 kg
3. delmål: 65 kg
Mål: 55-58 kg ca.
3
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 14. jun 2019, 05:41

TomKah skrev:
MyGirl skrev:
TomKah skrev:Jeg har skruet ned på portionsstørrelserne de sidste par dage. Jeg kan dog stadig godt se at jeg spiser mere end mange af jer andre. Jeg spiser f.eks. buffet hver dag til frokost, og alm aftensmad med resten af familien. Vi laver bare mere kål og salat etc.

Men til gengæld har jeg fejret at jeg nu håber jeg holder mig ude af fedme kategorien fremover - Jeg er nu "kun" overvægtig - med løbebukser (!!!!). Og været ude og løbe dem til her til aften. Jeg gentog 6. Løbepas og det gav virkelig selvtillid at gøre, for det var ikke hårdt her til aften. Det kan muligvis også skyldes at jeg valgte at løbe på hårdt underlag (fortov) frem for sti.



Hvor er du sej!! :banan:

Jeg spiser også buffet til frokost og almindeligt med familien om aftenen, men har efterhånden fundet regler og principper, der virker :)


Det har jo desværre ikke virket så godt for mig på det sidste. Jeg har bortset fra de sidste to dage, ikke tabt mig i 14 dage og jeg har virkelig rigeligt at tage af.


Motivationen kommer og går også her. Af en eller anden grund har jeg ingen problemer overhovedet på job - herunder frokostbuffeten. Det er alt det udenom, der kan drille.

Jeg har desværre også stadig rigeligt at tage af :( Og vist også mere end dig.

Men sender gode motivationstanker din vej, så du kan finde kampgejsten frem igen!
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 14. jun 2019, 05:45

Nå. Alt det her festivitas har sat sine spor. Jeg er nu på 111,6, altså en øgning på 1,4 kilo. Det er pissetræls, men forventeligt. Jeg orker ikke helt at se på det på forsiden, det giver mig motivation at se de 110,2 der står der. Denne weekend står på venindes bryllup, det der faktisk satte mig i gang med vægttabet til at starte med.
Jeg tænker, at når jeg er færdig med juni, hvor vi jo skulle/og stadig skal til så mange ting, så starter jeg nyt udgangspunkt på forsiden og lader vægten dér være mit første delmål.
Da starter min ferie også, og den ser jeg egentlig ikke som et problem, kostmæssigt. Måske lidt alkoholmæssigt, men ikke decideret madmæssigt. Det er sommer og det bugner jo af lækre grøntsager.
1
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Tiger » 14. jun 2019, 07:17

Jeg har besluttet at få ryddet op i køleskab, køkkenskabe og fryser ved at få spist mange af de ting, vi har store mængder stående/liggende af. Det kan også frigive lidt penge på madkontoen til ferien i stedet for.

Så er udfordringen bare at lave sund mad af ingredienserne, at tænke anderledes ift måltider og så kun supplere indkøb af grønt, frugt, mælkeprodukter og det mest uundværlige. Det kunne være skønt at spare 1000 kr på mad i juni fx. Vi har masser af frysergrønt, kød, falafler, bønner, linser, grillpølser fra slagteren osv.

Så må jeg skære ned på mine greenies osv, så målet kan blive opfyldt.
4
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Afskylia
Indlæg: 529
Tilmeldt: 7. jan 2016, 12:07
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1295

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Afskylia » 14. jun 2019, 07:35

Jeg rejser 3 uger til USA i morgen. Jeg er godt nok spændt på hvad sådan en tur kommer til at koste vægtmæssigt. Løbeskoene er pakket og jeg vejede mig her til morgen og vejede 54 kg. Håber jeg kan tage nogle ok valg i forhold til kosten.

Jeg er lidt irriteret over at jeg ikke helt har kunne holde fast i kosten de sidste par uger og komme ned på mit mål, men ja..

Håber i alle får en god sommer:-)
4
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 14. jun 2019, 07:36

Tiger skrev:Jeg har besluttet at få ryddet op i køleskab, køkkenskabe og fryser ved at få spist mange af de ting, vi har store mængder stående/liggende af. Det kan også frigive lidt penge på madkontoen til ferien i stedet for.

Så er udfordringen bare at lave sund mad af ingredienserne, at tænke anderledes ift måltider og så kun supplere indkøb af grønt, frugt, mælkeprodukter og det mest uundværlige. Det kunne være skønt at spare 1000 kr på mad i juni fx. Vi har masser af frysergrønt, kød, falafler, bønner, linser, grillpølser fra slagteren osv.

Så må jeg skære ned på mine greenies osv, så målet kan blive opfyldt.


Det er altid spændende at udfordre sin egen kreativitet lidt :-p Opdater gerne på projektet. Det kan jo være, der bliver inspiration at hente!
1
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Tiger » 14. jun 2019, 07:52

MyGirl skrev:
Tiger skrev:Jeg har besluttet at få ryddet op i køleskab, køkkenskabe og fryser ved at få spist mange af de ting, vi har store mængder stående/liggende af. Det kan også frigive lidt penge på madkontoen til ferien i stedet for.

Så er udfordringen bare at lave sund mad af ingredienserne, at tænke anderledes ift måltider og så kun supplere indkøb af grønt, frugt, mælkeprodukter og det mest uundværlige. Det kunne være skønt at spare 1000 kr på mad i juni fx. Vi har masser af frysergrønt, kød, falafler, bønner, linser, grillpølser fra slagteren osv.

Så må jeg skære ned på mine greenies osv, så målet kan blive opfyldt.


Det er altid spændende at udfordre sin egen kreativitet lidt :-p Opdater gerne på projektet. Det kan jo være, der bliver inspiration at hente!


Jeg har allerede lavet hummus i dag og tøet spinat op, så der er til greenie senere, selvom jeg ikke har de ingredienser jeg plejer at putte i (avocado og ingefær). Men det er ok, at maden bliver lidt anderledes, hvis bare jeg får sparet penge op og ryddet ud.

I aften står den på en form for tomat/karry med røde linser, bønner og grønt i. Dertil bagt tortillawraps-bidder med hummus og skyr til.

Faktisk burde jeg have handlet rugbrød osv i går, men nu træææækker jeg den lidt. Må spise andre kulhydrater.

Fx de fiberkiks som jeg jævnligt ynder at købe i Føtex, som er SÅ sunde, at de er tørre og smager som pap :genert: De må kunne spises med hjemmelavet hummus på, æggesalat, tunsalat osv :D
2
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
bette
Indlæg: 214
Tilmeldt: 25. sep 2015, 20:33
Kort karma: 28
Likede indlæg: 464

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf bette » 14. jun 2019, 08:32

Jeg vejede mig i morges og jeg vejer 200 gram mere end jeg gjorde i mandags. Lidt demotiverende eftersom jeg faktisk har holdt mig til 1200 kalorier. Et par af dagene har jeg fået lidt for lidt fordi jeg har spist for lidt i løbet af dagen og ikke har orket at skulle spise det hele om aftenen (eller, det er jo løgn. Jeg siger ikke nej til at hygge mig om aftenen med chokolade og andet usundt men jeg prøver jo at komme væk fra det :D ).

Men men, jeg har tabt 4 cm i taljen i løbet af de sidste uger og det er ret fedt. Og jeg gør noget godt for mig selv og det føles rigtig godt. De næste uger byder på diverse sommerafslutninger med arbejde og børnehave så jeg må se hvordan jeg klarer det bedst.
2
Dobbeltkonfekt
Indlæg: 186
Tilmeldt: 6. aug 2016, 15:24
Kort karma: 58
Likede indlæg: 436

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Dobbeltkonfekt » 14. jun 2019, 08:56

Jeg har endnu engang været lidt fraværende pga. en længere eksamensperiode. I mellemtiden har jeg dog holdt fast ved min træning og har i større eller mindre grad forsøgt at spise sundt. Jeg har haft en længere periode, hvor jeg har stået stille på 67 kg og på den ene side har været glad for, jeg ikke tog på, men samtidig også har været lidt frustreret over, at det føltes nærmest umuligt at komme under. Og så er der sket noget fedt, den sidste uge, hvor jeg har rykket med under 66 kg :D Jeg har lidt svært ved at overskue antal uger med vægttab, da det har været lidt on-off, men til gengæld er næsten nede på mit delmål! :D

Dobbeltkonfekt
Samlet vægttab: -4,2 kg
Antal uger med vægttab: ?
Startvægt uge 46: 69,5 kg
Ugens ændring i vægt: -2,6 kg
Nuværende vægt: 65,3 kg
Delmål: 65 kg
Delmål: 62,5 kg
Delmål: 60 kg
Mål: 58 kg.
3
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 14. jun 2019, 09:00

bette skrev:Jeg vejede mig i morges og jeg vejer 200 gram mere end jeg gjorde i mandags. Lidt demotiverende eftersom jeg faktisk har holdt mig til 1200 kalorier. Et par af dagene har jeg fået lidt for lidt fordi jeg har spist for lidt i løbet af dagen og ikke har orket at skulle spise det hele om aftenen (eller, det er jo løgn. Jeg siger ikke nej til at hygge mig om aftenen med chokolade og andet usundt men jeg prøver jo at komme væk fra det :D ).

Men men, jeg har tabt 4 cm i taljen i løbet af de sidste uger og det er ret fedt. Og jeg gør noget godt for mig selv og det føles rigtig godt. De næste uger byder på diverse sommerafslutninger med arbejde og børnehave så jeg må se hvordan jeg klarer det bedst.


4 cm i taljen er da også virkelig meget! Tillykke :banan:
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 14. jun 2019, 09:18

Jeg er igang med en seriøs opstramning, og denne uge er gået fint.

Jeg skal simpelthen lige smide cm om mave og hofter, hvis min brudekjole skal sidde rigtig godt - og selvfølgelig skal den det! Har næsten 3 måneder, så det lader sig sagtens gøre.

Første hurdle er 3 dage alene med mindstemanden i starten af næste uge. Er så dårligt til at holde mig fra mad, når jeg er alene om aftenen :genert: Planen er, at holde mig igang efter han er puttet, så jeg ikke ender så sofaen og begynder at "hyggespise". Tænker enten at kaste mig over arbejde, havearbejde eller noget hjemmetræning.

Hvis jeg holder resten af denne uge ud og mandag- fredag i næste uge stringent, så påtænker jeg til genæld en fuld fridag næste lørdag, hvor der er øl og koncert med kæresten og min søster og svoger.
5

Tilbage til "Sund og/eller slank"