Fælles vægttabstråd

Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4869

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Patience » 26. jan 2019, 09:03

Mani skrev:
LadyFox skrev::blomst:
Patience skrev:
LadyFox skrev:Der er knap 900 kalorier i en øl :shock: Det bliver hårdt det her.

Det må være en meget speciel øl - typisk ligger en øl af pilsnertypen på knap 200 kcal

Jeg scannede en King i Lifesum og den sagde 800-noget-i-den-høje-ende :shock:

Min siger 390 kcal for en 750 ml King


Det er en god ting at huske at lifesum er en app hvor brugere kan taste ting ind. Derfor kan der ved nogle ting være nogle meget specielle data. Hvis jeg støder på noget der lyder usandsynligt, så tjekker jeg altid kcal angivelse på selve produktet om muligt. Hvis der ikke er nogen så googler jeg produktet i et par andre kcal tabeller.
1
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Yetie
Indlæg: 1431
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5031

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Yetie » 26. jan 2019, 09:41

Samlet vægttab: 2,6
Startvægt 1/1: 86,1
Ugens ændring i vægt: 1,0
Nuværende vægt: 83,5
Første mål: 80 kg
Andet mål: 75 kg
Mål: 68 kg

Kan ikke huske hvornår jeg sidst opdaterede, men var på vægten i morges. Kunne med stor tilfredshed konstatere at der er forsvundet et kilo mere. Så selvom det kun er små ændringer i det daglige, så virker det. :gogo:
Ville ønske at jeg kunne få manden med på bølgen, men han er ikke motiveret. Hvad gør I andre der ikke har resten af familien med i kampen?
Senest rettet af Yetie 26. jan 2019, 14:50, rettet i alt 1 gang.
1
Yetie
Indlæg: 1431
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5031

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Yetie » 26. jan 2019, 09:43

Hov, jeg skal i Boxen i morgen. :banan: Jeg har VIP med buffet, så jeg skal virkelig tage mig sammen. Jeg dropper den ugentlige "slikdag" i aften så der er plads til lidt ekstra i morgen i stedet, og så satser jeg på at der også er nogle sunde alternativer.
1
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 26. jan 2019, 09:58

Yetie skrev:Hov, jeg skal i Boxen i morgen. :banan: Jeg har VIP med buffet, så jeg skal virkelig tage mig sammen. Jeg dropper den ugentlige "slikdag" i aften så der er plads til lidt ekstra i morgen i stedet, og så satser jeg på at der også er nogle sunde alternativer.


For satan da - hvor er du heldig!!! Eller supergod til at købe de rigtige billetter i rette tid :)
Glæd dig :)
0
Yetie
Indlæg: 1431
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5031

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Yetie » 26. jan 2019, 11:52

Skorstenen skrev:
Yetie skrev:Hov, jeg skal i Boxen i morgen. :banan: Jeg har VIP med buffet, så jeg skal virkelig tage mig sammen. Jeg dropper den ugentlige "slikdag" i aften så der er plads til lidt ekstra i morgen i stedet, og så satser jeg på at der også er nogle sunde alternativer.


For satan da - hvor er du heldig!!! Eller supergod til at købe de rigtige billetter i rette tid :)
Glæd dig :)


Jeg er heldig! Vandt 2 billetter i en konkurrence.
Og jeg glæder mig helt sindssygt, det bliver så fantastisk. Håber vi endelig vinder VM. :kryds:
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 27. jan 2019, 03:28

Okay shit det går stærkt den forkerte vej :shock: Har levet lidt vel godt fredag og lørdag aften, og i dag siger den +1,5 kg :tie: Og skituren starter først i dag. Bliver saftsuseme spændende, om jeg komme retur og har taget det hele på
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FormerlyKnownAs » 27. jan 2019, 05:19

Må jeg være med?

Jeg fødte 24/12-18 og min Graviditetsvægt er væk, men jeg tog ca 15 kg på op til under fertilitetsbehandling fordi mine leptin og ghrelin hormoner blev helt fucked up :rulle:

Så jeg skal tabe mig, være markant sundere...og nå ja, stadig spise nok til at amme den lille dame som tror at hun er ramt af hungersnød det meste af dagen. Yay

Heldigvis har jeg en masse sunde tilskud med fra Dk og spiser sundt generelt, så vejen tilbage er forhåbentligt kort. Jeg gad godt at tabe de 15 kg pr 1.juli. Og så de berømte 5-6 kg mere ville være mega fedt. Drømme målet er 58 kg.

Jeg er jo uddannet Kostvejleder, er ved at afslutte min uddannelse til BørneSundhedsVejleder og starter en udd som fertilitetsterapeut til efteråret. Alt det vil jeg gerne igang med arbejde med efter sommerferien og det nytter jo ikke at jeg fremstår tyk og usund hvis jeg skal repræsentere sundhed :stoned:

FormerlyKnownAs
Samlet vægttab:
Antal uger med vægttab:
Startvægt 27/1: 79 kg
Ugens ændring i vægt:
Nuværende vægt: 79 kg
Mål: 64 kg...(58 en dag)
5
Brugeravatar
Helga1
Indlæg: 504
Tilmeldt: 6. maj 2016, 09:19
Kort karma: 31
Likede indlæg: 654

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Helga1 » 27. jan 2019, 12:40

Så blev det igen søndag, som er min faste vejedag. Jeg har igen tabt mig godt 1 kg igen i denne uge :klap:
Jeg har slet ikke fået trænet i denne uge og må bare indrømme, at jeg har virkelig svært ved at tage mig sammen til at komme afsted efter arbejde. Køreturen hjem på 45 min. gør mig simpelthen så træt, at jeg ikke får taget mig sammen - det skal jeg arbejde med, så der også kan blive strammet op.
Til gengæld kører det virkelig godt med maden. Vi får lavet madplan, jeg holder mig til én portion aftensmad og snacker ikke slik, kage mm. (hverken hjemme, på arbejde eller i weekenden).

På fredag får jeg besøg af nogle veninder til en hygge/spilleaften, hvor jeg ikke vil tænke over, om jeg spiser lidt dessert og slik, eller hvad der ellers ender på bordet. Der skal være plads til helt almindelige, hyggelige aftener med lidt lækkert at spise, hvis jeg ikke skal køre surt i det hele :)

Helga1
Samlet vægttab: 8,9 kg
Startvægt i 2/9-18: 90 kg
Ugens ændring i vægt: -1,3
Nuværende vægt: 81,1 kg
Delmål: 80 kg
9
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4869

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Patience » 27. jan 2019, 14:41

Helga1 skrev:Så blev det igen søndag, som er min faste vejedag. Jeg har igen tabt mig godt 1 kg igen i denne uge :klap:
Jeg har slet ikke fået trænet i denne uge og må bare indrømme, at jeg har virkelig svært ved at tage mig sammen til at komme afsted efter arbejde. Køreturen hjem på 45 min. gør mig simpelthen så træt, at jeg ikke får taget mig sammen - det skal jeg arbejde med, så der også kan blive strammet op.
Til gengæld kører det virkelig godt med maden. Vi får lavet madplan, jeg holder mig til én portion aftensmad og snacker ikke slik, kage mm. (hverken hjemme, på arbejde eller i weekenden).

På fredag får jeg besøg af nogle veninder til en hygge/spilleaften, hvor jeg ikke vil tænke over, om jeg spiser lidt dessert og slik, eller hvad der ellers ender på bordet. Der skal være plads til helt almindelige, hyggelige aftener med lidt lækkert at spise, hvis jeg ikke skal køre surt i det hele :)

Helga1
Samlet vægttab: 8,9 kg
Startvægt i 2/9-18: 90 kg
Ugens ændring i vægt: -1,3
Nuværende vægt: 81,1 kg
Delmål: 80 kg


Hvor er det flot - og det lyder til at du har fundet en god og holdbar metode.
Mht træning - er det muligt for dig at have træningstasken i bilen og så køre til træning direkte fra arbejde?
Jeg ville aldrig komme afsted, hvis jeg skulle hjem omkring først. Men når tasken er pakket og står i bilen så "forpligter" det på en måde.
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 27. jan 2019, 15:25

Helga1 skrev:Så blev det igen søndag, som er min faste vejedag. Jeg har igen tabt mig godt 1 kg igen i denne uge :klap:
Jeg har slet ikke fået trænet i denne uge og må bare indrømme, at jeg har virkelig svært ved at tage mig sammen til at komme afsted efter arbejde. Køreturen hjem på 45 min. gør mig simpelthen så træt, at jeg ikke får taget mig sammen - det skal jeg arbejde med, så der også kan blive strammet op.
Til gengæld kører det virkelig godt med maden. Vi får lavet madplan, jeg holder mig til én portion aftensmad og snacker ikke slik, kage mm. (hverken hjemme, på arbejde eller i weekenden).

På fredag får jeg besøg af nogle veninder til en hygge/spilleaften, hvor jeg ikke vil tænke over, om jeg spiser lidt dessert og slik, eller hvad der ellers ender på bordet. Der skal være plads til helt almindelige, hyggelige aftener med lidt lækkert at spise, hvis jeg ikke skal køre surt i det hele :



Hvad med en gåtur efter aftensmaden? Hjemmegymnastik fra Youtube? Subsidiært - en gå/løbetur direkte efter job - før køreturen? :)
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 27. jan 2019, 15:31

Jeg tror jeg venter med min ugentlige opdatering til tirsdag. Jeg kan godt mærke, at jeg bruger dagen på at fylde meget tømte depoter op (de er fanme tømte, når jeg tænker på kage, jeg spiser ellers aldrig kage, for jeg har ikke lyst), men jeg tænker bare det er kroppen der både mangler fedt, sukker, salt m.v. Og det veksler den så om i min hjerne til kage, eller mere specifikt - en fed fastelavnsbolle fra bageren.
Kroppen har istedet fået både langsomme og hurtige kulhydrater, masser af protein og masser af vand.

Min mand sagde idag at han aldrig har set mig så langt væk :lol: Men det var også en ond influenza.
1
Brugeravatar
Helga1
Indlæg: 504
Tilmeldt: 6. maj 2016, 09:19
Kort karma: 31
Likede indlæg: 654

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Helga1 » 27. jan 2019, 15:57

Patience skrev:Hvor er det flot - og det lyder til at du har fundet en god og holdbar metode.
Mht træning - er det muligt for dig at have træningstasken i bilen og så køre til træning direkte fra arbejde?
Jeg ville aldrig komme afsted, hvis jeg skulle hjem omkring først. Men når tasken er pakket og står i bilen så "forpligter" det på en måde.


Jeg har prøvet engang imellem at tage tøjet med- det virker engang imellem. Jeg skal dog forbi, hvor jeg bor for at komme til træning, og desværre frister sofaen lidt for meget, når man er træt efter en lang køretur hjem. Men måske jeg skulle smide en taske i bagagerummet, så ville det da trods alt være bedre at komme forbi træningscenteret engang imellem end slet ikke :gruble:
0
Brugeravatar
Helga1
Indlæg: 504
Tilmeldt: 6. maj 2016, 09:19
Kort karma: 31
Likede indlæg: 654

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Helga1 » 27. jan 2019, 16:04

Skorstenen skrev:Hvad med en gåtur efter aftensmaden? Hjemmegymnastik fra Youtube? Subsidiært - en gå/løbetur direkte efter job - før køreturen? :)


Min kæreste og jeg går jævnligt ture sammen :) Desuden bruger jeg også dagligt min tunge træningshulahopring herhjemme foran fjernsynet.
Jeg har nogle små håndvægte herhjemme, jeg burde tage i brug, når jeg ikke kommer afsted til træning- det må da være bedre end ingenting :lol:
1
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4869

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Patience » 27. jan 2019, 16:23

Helga1 skrev:
Patience skrev:Hvor er det flot - og det lyder til at du har fundet en god og holdbar metode.
Mht træning - er det muligt for dig at have træningstasken i bilen og så køre til træning direkte fra arbejde?
Jeg ville aldrig komme afsted, hvis jeg skulle hjem omkring først. Men når tasken er pakket og står i bilen så "forpligter" det på en måde.


Jeg har prøvet engang imellem at tage tøjet med- det virker engang imellem. Jeg skal dog forbi, hvor jeg bor for at komme til træning, og desværre frister sofaen lidt for meget, når man er træt efter en lang køretur hjem. Men måske jeg skulle smide en taske i bagagerummet, så ville det da trods alt være bedre at komme forbi træningscenteret engang imellem end slet ikke :gruble:

Jamen absolut bedre at komme til træning ind i mellem end slet ikke. Det handler jo også om at finde et realistiske niveau som hænger sammen med resten af ens liv.
Der er jo ingen der siger at man skal træne 5-6 gange om ugen for at man får de gavnlige effekter af træning. Og når du samtidigt er aktiv på andre måder, så ville jeg i dit sted ikke være så fokuseret på træningscenteret.
1
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf LadyFox » 27. jan 2019, 17:56

Jeg er virkelig nervøs for min vejning i morgen, dels så er der kommet lidt alkohol inden for vesten både fredag og lørdag, selvom det ligesom var planen at det skulle stoppe. Dels så blev jeg lokket med på asiatisk buffet i dag, en ting jeg absolut IKKE kan administrere. Shit hvor har jeg spist meget dybstegt mad :/
0
...

Tilbage til "Sund og/eller slank"