Fælles vægttabstråd

Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4869

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Patience » 8. okt 2018, 06:07

Juhu 83,0 på vægten til morgen - så jeg har tabt 3,2 kg her den første uge.
Det er klart det må være mest væske, men det er nu alligevel et dejligt boost at starte på.
3
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
dagge30
Indlæg: 38
Tilmeldt: 1. mar 2016, 11:30
Kort karma: 7
Likede indlæg: 57

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf dagge30 » 8. okt 2018, 08:20

Jeg vil gerne være med her :blush2:

Tabte for et par år siden 31 kg, men nu er de 14 kommet på igen :nerve:

Det kan godt passe vi er i uge 41 ikke :genert:

Samlet vægttab: 0
Antal uger med vægttab: 0
Startvægt i uge 41: 88.9
Ugens ændring i vægt: 0
Nuværende vægt: 88.9 
1
Fynerfin82
Indlæg: 1483
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4066

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Fynerfin82 » 9. okt 2018, 05:42

Tirsdag er vejedag her. Idag sagde vægten 75,8 kg. Jeg havde forventet at vægten var lidt højere end i sidste uge, da mens er lige på trapperne, så jeg er meget tilfreds.


Fynerfin82
Samlet vægttab: 10,3 kg.
Antal uger med vægttab: 11
Startvægt i uge 30: 86,1 kg
Ugens ændring i vægt: 0,9 kg
Nuværende vægt: 75,8kg
Mål: 66 kg.
3
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4869

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Patience » 9. okt 2018, 13:28

Nå ja hvis jeg lige skal skrive mine stats ordentligt

Patience
Samlet vægttab: 3,2 kg
Antal uger med vægttab: 1
Startvægt i uge 40: 86,2
Ugens ændring i vægt: - 3,2
Nuværende vægt: 83,0
Mål: 74 kg
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Fynerfin82
Indlæg: 1483
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4066

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Fynerfin82 » 16. okt 2018, 08:10

Ikke nogen god uge vægtmæssigt. Efter en weekend, hvor jeg for en sjælden gang skyld tillod mig at drikke rødvin, er jeg virkelig blevet straffet på vægten og har taget på. Det er irriterende, når hverdagen virkelig kører snorlige. Men jeg ved det udmærket godt, jeg tåler ikke de store udskejelser før jeg tager på.

Fynerfin82
Samlet vægttab: 9,9 kg.
Antal uger med vægttab: 12
Startvægt i uge 30: 86,1 kg
Ugens ændring i vægt: +0,4kg
Nuværende vægt: 76,2kg
Mål: 66 kg.
0
Brugeravatar
uptowngirl
Indlæg: 125
Tilmeldt: 5. feb 2017, 21:12
Kort karma: 21
Likede indlæg: 178

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf uptowngirl » 21. okt 2018, 17:15

Jeg vil også gerne være med! Og før nogen går bananas over de små tal, så er jeg altså et meget småt menneske på halvanden meter, der befinder mig bedst med en vægt et sted i slut 40'erne :D

Samlet vægttab: 0 kg.
Antal uger med vægttab: 0
Startvægt 21. oktober 2018: 60,9 kg
Ugens ændring i vægt: 0 kg
Nuværende vægt: 60,9 kg
Mål: 48 kg.
1
Fynerfin82
Indlæg: 1483
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4066

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Fynerfin82 » 22. okt 2018, 18:36

uptowngirl skrev:Jeg vil også gerne være med! Og før nogen går bananas over de små tal, så er jeg altså et meget småt menneske på halvanden meter, der befinder mig bedst med en vægt et sted i slut 40'erne :D

Samlet vægttab: 0 kg.
Antal uger med vægttab: 0
Startvægt 21. oktober 2018: 60,9 kg
Ugens ændring i vægt: 0 kg
Nuværende vægt: 60,9 kg
Mål: 48 kg.


Velkommen til :)

Vi holdte ferie i sidste uge og det kan jeg simpelthen ikke tåle. På trods af at jeg har fået indarbejdet nogle rigtig gode vaner til hverdag, så skal der nærmest intet til at få mig tilbage i det dårlige mønster. Jeg er åbenbart sindssygt sukkerfølsom, så efter et par dage hvor jeg har fået ganske lidt slik (mod normalt intet), så kan jeg slet ikke styre det og må bare have slik mange gange i løbet af dagen. Så dagen i dag er gået med hovedpine og sukkercravings, men jeg lader ikke afhængigheden vinde! Hvis jeg kan stoppe med at ryge, kan jeg satme også stoppe med at spise sukker i de mængder. Basta!
Det hjælper så heller ikke på det, at jeg inden ferien opsagde mit job, så fra på mandag er jeg ledig for anden gang i 2018. Så det stresser jeg lidt over og når jeg stresser vil jeg helst komme noget i munden. I morgen er det vejedag og håber jeg Max har taget et kilo på her i ferien.
1
Brugeravatar
uptowngirl
Indlæg: 125
Tilmeldt: 5. feb 2017, 21:12
Kort karma: 21
Likede indlæg: 178

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf uptowngirl » 22. okt 2018, 18:46

Fynerfin82 skrev:
uptowngirl skrev:Jeg vil også gerne være med! Og før nogen går bananas over de små tal, så er jeg altså et meget småt menneske på halvanden meter, der befinder mig bedst med en vægt et sted i slut 40'erne :D

Samlet vægttab: 0 kg.
Antal uger med vægttab: 0
Startvægt 21. oktober 2018: 60,9 kg
Ugens ændring i vægt: 0 kg
Nuværende vægt: 60,9 kg
Mål: 48 kg.


Velkommen til :)

Vi holdte ferie i sidste uge og det kan jeg simpelthen ikke tåle. På trods af at jeg har fået indarbejdet nogle rigtig gode vaner til hverdag, så skal der nærmest intet til at få mig tilbage i det dårlige mønster. Jeg er åbenbart sindssygt sukkerfølsom, så efter et par dage hvor jeg har fået ganske lidt slik (mod normalt intet), så kan jeg slet ikke styre det og må bare have slik mange gange i løbet af dagen. Så dagen i dag er gået med hovedpine og sukkercravings, men jeg lader ikke afhængigheden vinde! Hvis jeg kan stoppe med at ryge, kan jeg satme også stoppe med at spise sukker i de mængder. Basta!
Det hjælper så heller ikke på det, at jeg inden ferien opsagde mit job, så fra på mandag er jeg ledig for anden gang i 2018. Så det stresser jeg lidt over og når jeg stresser vil jeg helst komme noget i munden. I morgen er det vejedag og håber jeg Max har taget et kilo på her i ferien.


Tusind tak :D Årh, det lyder rigtig hårdt! Jeg spiser slik med følelserne. Så jeg prøver at give det en tanke, hver gang cravings melder sig. Typisk ligger der en følelse bag, hvis jeg fx har følt mig mislykket i blot en enkelt opgave i løbet af dagen, er det nok til at jeg vil tømme bland selv slik butikken :( Så nu har jeg indkøbt en masse sunde alternativer, så jeg gør det lettere for mig selv at vælge det gode valg :)
Håber for dig, at du ikke er slået for meget ud af kurs :)
1
Fynerfin82
Indlæg: 1483
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4066

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Fynerfin82 » 23. okt 2018, 05:39

Tirsdag og vejedag :8: Havde frygtet den en del pga sidste uges ferie, men det var bedre end ventet. Jeg har stadig hovedpine, hvilket jeg mistænker at være pga sukker (mangel på det) og det synes jeg er lidt skræmmende. Altså at sukker har den effekt. Var til træning i går aftes og snakkede med min træner om det, som sagde at det er helt normalt, når man giver slip på de gode vaner. Håber det bare er et par dage og at jeg så er færdig med hovedpine.

Fynerfin82
Samlet vægttab: 10,1 kg.
Antal uger med vægttab: 13
Startvægt i uge 30: 86,1 kg
Ugens ændring i vægt: - 0,2 kg
Nuværende vægt: 76,0 kg
Mål: 66 kg.
0
Brugeravatar
Craver
Indlæg: 255
Tilmeldt: 9. sep 2015, 07:41
Kort karma: 72
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 638

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Craver » 25. okt 2018, 17:24

Jeg vil også gerne være med :D
Samlet vægttab: 2,9 kg
Antal uger med vægttab: 8
Startvægt 19. august 2018: 113,1
Ugens ændring i vægt: 300g
Nuværende vægt: 110,2
Mål: 60 kg

Jeg har været igang i et lille stykke tid med at tælle kalorier og få mere motion ind i hverdagen. Jeg er begyndt på bootcamp i denne uge, og det skal jeg de næste 9 uger.
Har dog lige været skadet med en forstuvet ankel i 14 dage, men nu er jeg igang igen. Har samlet set tabt 24 cm fra forskellige steder på kroppen, så det går ligeså stille og roligt fremad :) Jeg vejer mig ikke så ofte, men har mere fokus på tabte cm.
0
... I would name her Rock'N'Roll
Fynerfin82
Indlæg: 1483
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4066

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Fynerfin82 » 28. okt 2018, 14:48

Nuuuiii, hvor har jeg svært ved at holde fokus på sundhed. Jeg er meget presset af at have sagt op et sted, hvor chefen godt kan finde på at sætte nogen nasty rygter igang og opfører sig meget lidt pænt. Jeg ville gerne kunne skrue tiden Ca 14 dage frem, så jeg kan finde ud af om min frygt er begrundet eller om jeg bruger al for meget tankevirksomhed på noget, der slet ikke kommer til at ske. Når jeg er presset på denne måde, så trøstespise jeg. Uafbrudt. Tænker ikke det gør noget som helst godt for min vægt. Men jeg er nødt til at acceptere at det er måden at komme gennem det her på og når den første uge her er gået uden ubehagelige opkald, så kan jeg forhåbentlig finde tilbage til de sunde vaner.
0
Fynerfin82
Indlæg: 1483
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4066

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Fynerfin82 » 28. okt 2018, 18:00

SurSødSovs skrev:
Fynerfin82 skrev:Nuuuiii, hvor har jeg svært ved at holde fokus på sundhed. Jeg er meget presset af at have sagt op et sted, hvor chefen godt kan finde på at sætte nogen nasty rygter igang og opfører sig meget lidt pænt. Jeg ville gerne kunne skrue tiden Ca 14 dage frem, så jeg kan finde ud af om min frygt er begrundet eller om jeg bruger al for meget tankevirksomhed på noget, der slet ikke kommer til at ske. Når jeg er presset på denne måde, så trøstespise jeg. Uafbrudt. Tænker ikke det gør noget som helst godt for min vægt. Men jeg er nødt til at acceptere at det er måden at komme gennem det her på og når den første uge her er gået uden ubehagelige opkald, så kan jeg forhåbentlig finde tilbage til de sunde vaner.


Puha. Det lyder også hårdt og ubehageligt. Jeg håber, du har nogen til at holde dig lidt i hånden... Jeg var ude for noget lignende for nyligt. Og når jeg møder nye, der skal bruge referencer, så er det faktisk stadig noget, der bekymrer mig. Så jeg har det med at fortælle, at alle altid har været glade for mig. Bortset fra X. Han var super-glad for mig, ind til jeg sagde op. Siden har jeg været historiens værste medarbejder. Det er virkeligt, virkeligt ubehageligt at vide, der går en rundt og har det sådan med en... Når man egentlig bare har sagt op...

....

Jeg er også en stor undskyldning... Det var ferie/besøg fra min mor, rejse, kursus... og nu kommer jeg først hjem på mandag.

Men så vil jeg altså også til at udtænke måder ikke at komme til at falde i usund fælden, fordi jeg er meget ude, udkørt, træt og alt muligt andet.

Måske kan vi støtte hinanden i lette, gode alternativer?

Min datter smovser for tiden ristet rugbrød med avocado/græsk youghurt/salt. Hun rister rugbrød på brødristeren, skærer dem i små tern og spiser dem med dip til. Jeg tænker, jeg vil bruge det som alternativ til slik, når jeg kommer hjem. Sammen med salte edamabønner i skal med flagesalt. Det er sundt og hurtigt lavet - men giver mig fornemmelsen af at være usund. Og den har jeg af en eller anden grund virkeligt brug for.


Min mand er heldigvis rigtig god til at holde mig i hånden og lytte til alle mine bekymringer. Og i går fik jeg snakket med en, der tidligere har været ansat samme sted som mig, det var både en hjælp og på samme tid bekræftede han min værste frygt om min gamle chef. Heldigvis er der nu nogen stykker indenfor branchen der kender sandheden og som jeg er ret sikker på har min ryg.

Jeg er så meget med på at finde på alternativer, der føles syndige, men som ikke er så slemme. I første omgang vil jeg købe ind til en gang guacamole, det smager fantastisk og rørt godt op med creme fraise eller skyr, er det ikke voldsomt usundt.
0
Brugeravatar
uptowngirl
Indlæg: 125
Tilmeldt: 5. feb 2017, 21:12
Kort karma: 21
Likede indlæg: 178

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf uptowngirl » 29. okt 2018, 15:16

Jeg har haft vejedag og næsten tabt 1 kg, jeg er glad :D Også selvom det sikkert er væske. Havde lige brug for, at der var noget succes med det her projekt :)

Samlet vægttab: 0,9 kg
Antal uger med vægttab: 1
Startvægt: 60,9
Ugens ændring i vægt: -900 g
Nuværende vægt: 60 kg
Mål: 48 kg
2
Brugeravatar
uptowngirl
Indlæg: 125
Tilmeldt: 5. feb 2017, 21:12
Kort karma: 21
Likede indlæg: 178

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf uptowngirl » 29. okt 2018, 15:35

SurSødSovs skrev::banan: og velkommen til


... 48 kg? Hvor høj er du?


Jeg er 152 cm :) Og tak for velkomst :D
0
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4869

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Patience » 29. okt 2018, 15:40

Samlet vægttab: 4,5
Antal uger med vægttab: 3
Startvægt i uge 40: 86,2
Ugens ændring i vægt: - 0,2
Nuværende vægt: 81,7
Mål: 74 kg
2
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.

Tilbage til "Sund og/eller slank"