Fælles vægttabstråd

Nomnom
Indlæg: 840
Tilmeldt: 12. sep 2015, 23:03
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1379

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Nomnom » 16. jun 2021, 14:08

En anden virkelighed effektiv ting til vægttab er en god udrensning - I ved sådan en udrensning man får når man har omgangssyge og det står ud af begge ender.
Tak til yngstebarnet for at smitte sygdom videre til mig og sætte skub i vægttabet :boo:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 16. jun 2021, 15:00

Nomnom skrev:En anden virkelighed effektiv ting til vægttab er en god udrensning - I ved sådan en udrensning man får når man har omgangssyge og det står ud af begge ender.
Tak til yngstebarnet for at smitte sygdom videre til mig og sætte skub i vægttabet :boo:


Uh ja, det er også super effektivt :-D

God bedring
0
Jammerdalen
Indlæg: 776
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:14
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1001

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Jammerdalen » 18. jun 2021, 05:41

Vægt: 61, 7
Denne uges ændring: - 0,3
Startvægt: ca. 63, 6 kg
Samlet tab: 1, 9 kg
Antal uger med vægttab: 4
Højde: 161 cm
Mål: 52 kg
0
Jammerdalen
Indlæg: 776
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:14
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1001

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Jammerdalen » 18. jun 2021, 05:43

Lathyrus skrev:Vejedag - og jeg er skuffet! 71,4 kg, det er 0,2 kg på siden sidste fredag.

Jeg må ærligt sige at jeg ikke kan se hvor det er gået galt. Jeg har gået 10.000 skridt i gennemsnit. Har ikke rørt brød (udover nøglehuldmærket rugbrød) pasta eller ris i løbet af ugen. Har ikke fået kage, sodavand, alkohol eller saft. Har spist en enkelt is (sorbet i bæger) i søndags og 15 saltlinser (de der blå og hvide overtrukne lakrids-nogen) onsdag aften på aftenvagt.
Ellers har menuen stået på kød, salat, grøntsager, frugt og skyr.

Jeg kan simpelthen ikke se andet end isen og den håndfuld slik onsdag aften. Det kan man jo også sige er “for meget” når jeg har taget på, men når jeg har været mådeholdende og bevidst om ALT andet indtag, så burde der være plads til det. Men det er der så ikke og det gør mig mega modløs! For hvordan skal jeg så i fremtiden kunne holde vægten og stadig have plads til bare lidt af det lækre og det som hygger med familie/venner, feks at gå en tur på havnen og få en is mens man ser på bådene.

Nå, æv!! Men inden nogen springer til med “tæl kalorier” så kan jeg lige så godt sige at det kommer jeg ikke til!
Mine børn skal ikke være vidner til en mor som tæller kalorier og åbentlyst vil slanke sig.
Jeg gør meget ud af at holde mine børn ude af mit projekt


Lathyrus
Vægt: 71,4
Denne uges ændring: + 0,2
Startvægt: 83,3 kg
Samlet tab: 11,9
Antal uger med vægttab: 22
Højde: 1,76 m
Mål: 70,0 kg


Jeg kan godt forstå det er surt, men hvor er det ellers et flot vægttab alt i alt - og du er SÅ tæt på mål! Bare bliv ved og så er jeg sikker på, at det ønskede resultat nok skal komme! :)
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Ally » 18. jun 2021, 06:09

Lortevægt, lortevarme og lortekrop :rulle: Pardon my French, men jeg har brug for, at der sker noget. Nu. Jeg gider ikke kalorietælling for evigt, men jeg overvejer at gøre brug af det i en periode igen, for det er bare som om, at vægten ikke rokker sig ud af stedet. Eller - det gør den, men det er ikke just dén vej, jeg gerne vil have.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 18. jun 2021, 06:10

Lathyrus skrev:Vejedag - og jeg er skuffet! 71,4 kg, det er 0,2 kg på siden sidste fredag.

Jeg må ærligt sige at jeg ikke kan se hvor det er gået galt. Jeg har gået 10.000 skridt i gennemsnit. Har ikke rørt brød (udover nøglehuldmærket rugbrød) pasta eller ris i løbet af ugen. Har ikke fået kage, sodavand, alkohol eller saft. Har spist en enkelt is (sorbet i bæger) i søndags og 15 saltlinser (de der blå og hvide overtrukne lakrids-nogen) onsdag aften på aftenvagt.
Ellers har menuen stået på kød, salat, grøntsager, frugt og skyr.

Jeg kan simpelthen ikke se andet end isen og den håndfuld slik onsdag aften. Det kan man jo også sige er “for meget” når jeg har taget på, men når jeg har været mådeholdende og bevidst om ALT andet indtag, så burde der være plads til det. Men det er der så ikke og det gør mig mega modløs! For hvordan skal jeg så i fremtiden kunne holde vægten og stadig have plads til bare lidt af det lækre og det som hygger med familie/venner, feks at gå en tur på havnen og få en is mens man ser på bådene.

Nå, æv!! Men inden nogen springer til med “tæl kalorier” så kan jeg lige så godt sige at det kommer jeg ikke til!
Mine børn skal ikke være vidner til en mor som tæller kalorier og åbentlyst vil slanke sig.
Jeg gør meget ud af at holde mine børn ude af mit projekt

Så i den kommende uge må jeg være endnu mere obs - især på mængderne af mad, når nu opmærksomhed på typen af mad ikke har været nok i denne uge.

Lathyrus
Vægt: 71,4
Denne uges ændring: + 0,2
Startvægt: 83,3 kg
Samlet tab: 11,9
Antal uger med vægttab: 22
Højde: 1,76 m
Mål: 70,0 kg


Jeg forstår godt din modløshed, når du nu har været så opmærksom, men jeg tror "desværre", at fordi du er blevet normalvægtig, så skal der virkelig spares på kalorierne for, at der stadig sker vægttab. Ville du kunne finde fred med den vægt, du er på nu, hvis du så kan holde den? Fx have som mål, at du ikke må komme over 72 kg? Og gerne under 70 kg, men måske med sommerferie for døren, at du bare skal satse på at vedligeholde og så eventuelt tage en tørn igen efter ferien?

I hvert fald kram herfra - jeg kender godt følelsen af, at det hele er røv og nøgler, når man faktisk synes, at man har været god, og vægten så siger noget andet. Og måske er det bare et udsving og i morgen har du tabt 500 gram.
3
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 18. jun 2021, 06:12

Jammerdalen skrev:Vægt: 61, 7
Denne uges ændring: - 0,3
Startvægt: ca. 63, 6 kg
Samlet tab: 1, 9 kg
Antal uger med vægttab: 4
Højde: 161 cm
Mål: 52 kg


Hvor er du sej!!
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 18. jun 2021, 06:14

Ja her har operationen og manglende evne til at gå i skabe efter snacks, gjort et positivt indhug i vægten. Jeg ved jo bare godt, at sultekur ikke holder i længden, så det er lidt en stakket frist, men for nu så nyder jeg, at min manglende bevægelse alt til trods ikke har givet vægtøgning.

Startvægt 2/1- 19: 84,0 kg
Startvægt 2/1 -21: 69,8 kg
18/6: 68,2 kg
Tabt/taget på: -0,6 kg
1. delmål: 68 kg
2. delmål 67 kg
4. delmål: 66 kg
Mål: 65 kg
2
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Majer » 18. jun 2021, 10:28

Lathyrus skrev:Vejedag - og jeg er skuffet! 71,4 kg, det er 0,2 kg på siden sidste fredag.

Jeg må ærligt sige at jeg ikke kan se hvor det er gået galt. Jeg har gået 10.000 skridt i gennemsnit. Har ikke rørt brød (udover nøglehuldmærket rugbrød) pasta eller ris i løbet af ugen. Har ikke fået kage, sodavand, alkohol eller saft. Har spist en enkelt is (sorbet i bæger) i søndags og 15 saltlinser (de der blå og hvide overtrukne lakrids-nogen) onsdag aften på aftenvagt.
Ellers har menuen stået på kød, salat, grøntsager, frugt og skyr.

Jeg kan simpelthen ikke se andet end isen og den håndfuld slik onsdag aften. Det kan man jo også sige er “for meget” når jeg har taget på, men når jeg har været mådeholdende og bevidst om ALT andet indtag, så burde der være plads til det. Men det er der så ikke og det gør mig mega modløs! For hvordan skal jeg så i fremtiden kunne holde vægten og stadig have plads til bare lidt af det lækre og det som hygger med familie/venner, feks at gå en tur på havnen og få en is mens man ser på bådene.

Nå, æv!! Men inden nogen springer til med “tæl kalorier” så kan jeg lige så godt sige at det kommer jeg ikke til!
Mine børn skal ikke være vidner til en mor som tæller kalorier og åbentlyst vil slanke sig.
Jeg gør meget ud af at holde mine børn ude af mit projekt

Så i den kommende uge må jeg være endnu mere obs - især på mængderne af mad, når nu opmærksomhed på typen af mad ikke har været nok i denne uge.

Lathyrus
Vægt: 71,4
Denne uges ændring: + 0,2
Startvægt: 83,3 kg
Samlet tab: 11,9
Antal uger med vægttab: 22
Højde: 1,76 m
Mål: 70,0 kg


Får du nok væske her i varmen?
Jeg føler sjældent tørst og derfor drikker jeg alt for lidt. Men jeg kan se på vægten at jeg hober væske op i kroppen når det er så varmt som nu. Begyndte pludselig at tage på, på trods af et rigtig lavt kalorieintag, så det KUNNE simpelthen ikke være fedt. Skruede op for mit indtag af vand og så strøg vægten ned ad igen i en hastig fart.
Jeg vejer selvfølgelig også 20 kg mere end dig, så der er mere at tage af. Men det er da et forsøg værd :)
2
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Ally » 21. jun 2021, 05:29

Her til morgen vejede jeg mig (uden tøj) på egen vægt. 90,9 kg. En lille times tid senere vejede jeg mig (med træningstøj) på Bodytrackeren i FW. 91,1 kg. Puha. Under træningen oprettede jeg mig på Lifesum. Uden at udelade fødevarer vil jeg forsøge mig med tracking på app'en resten af juni og juli, og så håbe det kan sætte lidt gang i vægttabet.

Ally
Startvægt 31/12 2019: 97,2
Nuværende vægt: 90,9
Ugens ændring i vægt:

FruKuk... Vil du venligst opdatere mig på forsiden, når du har tid til det? :kys:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 21. jun 2021, 08:10

Ally skrev:Her til morgen vejede jeg mig (uden tøj) på egen vægt. 90,9 kg. En lille times tid senere vejede jeg mig (med træningstøj) på Bodytrackeren i FW. 91,1 kg. Puha. Under træningen oprettede jeg mig på Lifesum. Uden at udelade fødevarer vil jeg forsøge mig med tracking på app'en resten af juni og juli, og så håbe det kan sætte lidt gang i vægttabet.

Ally
Startvægt 31/12 2019: 97,2
Nuværende vægt: 90,9
Ugens ændring i vægt:

FruKuk... Vil du venligst opdatere mig på forsiden, når du har tid til det? :kys:


Det kan du tro. Det er hermed gjort.
1
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18526

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf PaleSeptember » 23. jun 2021, 13:24

Er der nogen regler for at være med i denne tråd?
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Sorenspige » 23. jun 2021, 18:16

PaleSeptember skrev:Er der nogen regler for at være med i denne tråd?


Det tror jeg ikke.
1
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12180

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf achillaxedprune » 24. jun 2021, 09:52

Juhuuuuu!! Jeg er for første gang i et par år nede på 95 kg. Hold nu fast, hvor er jeg bare glad for det.

Jeg er inde i en rigtig god rytme, hvor jeg går en aftenstur på ca. 3 kilometer, mens sønnike puttes af sin far. Det er godt for min krop og mit hoved! Derudover spiser jeg stadig de appetitnedsættende piller og de virker stadig helt vidunderligt! :love:


Jeg er ikke så sulten hele tiden og taber mig stille og roligt. Helt uden på nogen som helst måde at føle afsavn. Og alt den energi, der er frigivet ved jeg ikke konstant tænker på mad og planlægger hvad og hvornår jeg skal spise… Halle-freaking-juja!


:banan2:
8
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 24. jun 2021, 15:19

achillaxedprune skrev:Juhuuuuu!! Jeg er for første gang i et par år nede på 95 kg. Hold nu fast, hvor er jeg bare glad for det.

Jeg er inde i en rigtig god rytme, hvor jeg går en aftenstur på ca. 3 kilometer, mens sønnike puttes af sin far. Det er godt for min krop og mit hoved! Derudover spiser jeg stadig de appetitnedsættende piller og de virker stadig helt vidunderligt! :love:


Jeg er ikke så sulten hele tiden og taber mig stille og roligt. Helt uden på nogen som helst måde at føle afsavn. Og alt den energi, der er frigivet ved jeg ikke konstant tænker på mad og planlægger hvad og hvornår jeg skal spise… Halle-freaking-juja!


:banan2:


Hvor er det skønt og MEGA godt gået!!! Hvor er du sej altså!
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"