Oktober 2018 - Fællestråd

ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27062

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf ajnaM » 21. okt 2018, 20:39

Usj, det er en hård måned. :tie: Har været i sommerhus hele efterårsferien, har spist på McDonalds to gange samt holdt to gange fødselsdag med kage og bearnaisesovs - og ikke fået trænet noget som helst.

Men her til aften havde jeg en times benhård cardio, og det var SÅ godt. :banan: Føler mig helt glad i kroppen. Så det er bare med at komme tilbage i rutinen nu, hvor hverdagen begynder igen.
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4864

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 22. okt 2018, 04:39

Jeg har tabt 800 g i denne uge, så min vægt nu er 81,9 - det er jeg virkelig fint tilfreds med.
Jeg synes også det har været en rigtig god uge, så det er rart at få resultaterne der matcher.
I dag skal jeg til træning med min kæreste efter arbejde - det er vist ved at blive en lille mandagstradition. Det er fint at få startet ugen på en god måde.
3
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Phlox9 » 23. okt 2018, 08:10

Jeg havde besøg af mine forældre fra torsdag til i går - superhyggeligt, men jeg fik hverken trænet Grit torsdag aften eller søndag morgen. Til gengæld gik vi (som forventet) mange kilometer, men det er i slentretempo og batter ikke ret meget i træningsøjemed ;) Men det er ligemeget, det var skønt at have besøg af dem :love2:

I går aftes kunne jeg træne igen, så jeg tog 55 min. Total Body Workout, det var skønt, virkelig sjov og motiverende træner og et hyggeligt hold - så jeg er back on track. Jeg er også langsomt kommet ud af den dårlige vane med usund (trøste)spisning, som ellers har præget de sidste par måneder, så krydser fingre for, at jeg kan holde den gode kurs igen. Jeg kunne jo sagtens, da jeg havde min personlige træner på sidelinjen, så selvfølgelig kan jeg også på egen hånd :sarkasme:
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16989
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 23. okt 2018, 11:20

Pityt skrev:Jeg får ikke trænet en skid, så derfor har jeg holdt mig væk fra tråden :blush:
Min skulder forhindrer mig i at lave en masse øvelser og så forsvinder min motivation...åbenbart. Men jeg skal i gang igen. Snart :rulle:


Øv :( Håber du snart får det bedre.

Kender i øvrigt godt til det der med, at det kan være svært at finde motivationen, hvis kroppen sætter begrænsninger. Det er vildt demotiverende, men det giver til gengæld også en stor tilfredsstillelse, hvis man alligevel kommer af sted.
1
:lun: Be brave
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 23. okt 2018, 13:40

LaMariposa skrev:
Pityt skrev:Jeg får ikke trænet en skid, så derfor har jeg holdt mig væk fra tråden :blush:
Min skulder forhindrer mig i at lave en masse øvelser og så forsvinder min motivation...åbenbart. Men jeg skal i gang igen. Snart :rulle:


Øv :( Håber du snart får det bedre.

Kender i øvrigt godt til det der med, at det kan være svært at finde motivationen, hvis kroppen sætter begrænsninger. Det er vildt demotiverende, men det giver til gengæld også en stor tilfredsstillelse, hvis man alligevel kommer af sted.

Tak :kys: Det er faktisk blevet lidt bedre i de sidste par dage, så jeg håber, at jeg er ved at nå den fase hvor skulderen “kun” er frossen men ikke gør ondt :kryds:
Det ville nok også hjælpe mig psykisk hvis jeg fik taget mig sammen,- der er lidt for meget grubleri i min hjerne lige nu p.g.a. jobsituation, og måske ville jeg få mere mentalt overskud hvis jeg fik trænet :gruble:
3
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 23. okt 2018, 13:43

Ugen er kommet godt fra start. Jeg er ved at se, om jeg kan klare mig uden en bestemt type medicin og fik taget blodprøver forleden, som heldigvis så fornuftige ud. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at en øget indsats på motionskontoen har hjulpet så det giver god motivation til at blive ved.
3
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16989
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 25. okt 2018, 06:10

Pityt skrev:
LaMariposa skrev:
Pityt skrev:Jeg får ikke trænet en skid, så derfor har jeg holdt mig væk fra tråden :blush:
Min skulder forhindrer mig i at lave en masse øvelser og så forsvinder min motivation...åbenbart. Men jeg skal i gang igen. Snart :rulle:


Øv :( Håber du snart får det bedre.

Kender i øvrigt godt til det der med, at det kan være svært at finde motivationen, hvis kroppen sætter begrænsninger. Det er vildt demotiverende, men det giver til gengæld også en stor tilfredsstillelse, hvis man alligevel kommer af sted.

Tak :kys: Det er faktisk blevet lidt bedre i de sidste par dage, så jeg håber, at jeg er ved at nå den fase hvor skulderen “kun” er frossen men ikke gør ondt :kryds:
Det ville nok også hjælpe mig psykisk hvis jeg fik taget mig sammen,- der er lidt for meget grubleri i min hjerne lige nu p.g.a. jobsituation, og måske ville jeg få mere mentalt overskud hvis jeg fik trænet :gruble:


Definately! :kys:

Er selv mega mentalt presset lige pt, og jeg savner den hårde træning mere end nogensinde :genert: Så jeg holder krampagtigt fast i mine tre gange BodyFlow om ugen. De er mit lille pusterum.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 25. okt 2018, 06:42

I'm still alive :D Dog overmandes jeg hurtigt af trætheden; både fordi jeg står tidligt op og grundet de mange indtryk og informationer, der er i kraft af vikariatet. Og så er der altså forskel på at undervise drengerøve på teknisk skole og 7. og 8. klasses elever :lol:

Træningen har været lidt sparsom i indeværende uge, men jeg håber, at jeg kan nå tredje træning i morgen eftermiddag. I næste uge satser jeg i hvert fald på mere træning.
Jeg har kontaktet en af de andre PT'ere i FW ang. kostvejledning - vi har endnu ikke fået første konsultation på plads, men det kommer forhåbentligt inden længe. Jeg kan mærke, at jeg er motiveret for (også) at få bedre styr på kosten og dermed komme ned i vægt.
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Phlox9 » 27. okt 2018, 09:28

Jeg tog til Total Body Workout i torsdags i stedet for Grit - TBW ligger fra kl. 18 og 55 min. frem, og Grit-hold nr. 2 slutter først 20:15, så det tager en stor del af aftenen, og min mand var hjemme, så det var dejligt at have en aften sammen. I morgen er Grit aflyst, så enten tager jeg en omgang 360, eller også løber jeg en tur, det afgør jeg i morgen :)

Det går bedre med at skære de usunde sager, som jeg var blevet små-afhængig af, fra igen - det er især lakrids, der 'farligt' for mig, jeg elsker det. Min mand er høj og slank og veltrænet, så han kan nemmere spise den slags, uden at det sætter sig nogle steder (selvfølgelig er det stadigt ikke sundt), men jeg har sagt, at jeg vil forsøge at have een ugentlig dag, hvor jeg spiser den slags, og det er han med på. For min skyld må han spise lige, hvad han vil, men han vil gerne bakke op om mit valg, og det går godt :)
2
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf RavenClaw » 27. okt 2018, 17:32

Hvad gør i andre for at komme ud af døren, nu hvor vejret er skiftet?

Min krop har det seriøst fantastisk, efter jeg er begyndt at træne ordentligt; jeg er virkelig sluppet for mange dumme smerter. Men jeg er stoppet på mit arbejde i søndags, og jeg starter først på det nye på fredag. I denne uge har jeg kun været afsted én gang, og jeg er mildest talt skuffet over mig selv. Jeg har jo fri og sidder bare derhjemme. Jeg har 1,5 km på gåben ned til fitness, og jeg tror, det er dér, det går galt. Jeg kan simpelthen ikke tage mig sammen til at komme ud af døren. Jeg har virkelig meget lyst til at træne, og jeg længes efter det, men turen derned er bare demotiverende. Jeg vil gerne derned igen, inden jeg starter arbejde igen, men jeg tror, jeg er faldet ind i en meget dum rytme..
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Phlox9 » 28. okt 2018, 08:38

RavenClaw skrev:Hvad gør i andre for at komme ud af døren, nu hvor vejret er skiftet?

Min krop har det seriøst fantastisk, efter jeg er begyndt at træne ordentligt; jeg er virkelig sluppet for mange dumme smerter. Men jeg er stoppet på mit arbejde i søndags, og jeg starter først på det nye på fredag. I denne uge har jeg kun været afsted én gang, og jeg er mildest talt skuffet over mig selv. Jeg har jo fri og sidder bare derhjemme. Jeg har 1,5 km på gåben ned til fitness, og jeg tror, det er dér, det går galt. Jeg kan simpelthen ikke tage mig sammen til at komme ud af døren. Jeg har virkelig meget lyst til at træne, og jeg længes efter det, men turen derned er bare demotiverende. Jeg vil gerne derned igen, inden jeg starter arbejde igen, men jeg tror, jeg er faldet ind i en meget dum rytme..


Ville det hjælpe at tænke på gåturen som en del af træningen? Tag gode træningssko/tøj på, evt. musik i ørerne og powerwalk til træningscenteret som opvarmning? Og det samme med gåturen hjem, se det som en slags afrunding på træningen eller afkøling. Så er du allerede i gang med træningen, når du træder ud af døren :)

Jeg bor under 5 min. gang fra mit center (det ligger i samme gade), så jeg har ikke samme problem lige i dén henseende :D
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16989
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 28. okt 2018, 15:32

RavenClaw skrev:Hvad gør i andre for at komme ud af døren, nu hvor vejret er skiftet?

Min krop har det seriøst fantastisk, efter jeg er begyndt at træne ordentligt; jeg er virkelig sluppet for mange dumme smerter. Men jeg er stoppet på mit arbejde i søndags, og jeg starter først på det nye på fredag. I denne uge har jeg kun været afsted én gang, og jeg er mildest talt skuffet over mig selv. Jeg har jo fri og sidder bare derhjemme. Jeg har 1,5 km på gåben ned til fitness, og jeg tror, det er dér, det går galt. Jeg kan simpelthen ikke tage mig sammen til at komme ud af døren. Jeg har virkelig meget lyst til at træne, og jeg længes efter det, men turen derned er bare demotiverende. Jeg vil gerne derned igen, inden jeg starter arbejde igen, men jeg tror, jeg er faldet ind i en meget dum rytme..


Kan du ikke cykle? :)

Og så kunne et trick være at tage træningstøjet på, når du står op. Så er du klar helt fra morgenstunden. Det er topnederen at tage det af igen, hvis man ikke har fået trænet :-D
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Skinkehunden » 28. okt 2018, 16:44

LaMariposa skrev:
RavenClaw skrev:Hvad gør i andre for at komme ud af døren, nu hvor vejret er skiftet?

Min krop har det seriøst fantastisk, efter jeg er begyndt at træne ordentligt; jeg er virkelig sluppet for mange dumme smerter. Men jeg er stoppet på mit arbejde i søndags, og jeg starter først på det nye på fredag. I denne uge har jeg kun været afsted én gang, og jeg er mildest talt skuffet over mig selv. Jeg har jo fri og sidder bare derhjemme. Jeg har 1,5 km på gåben ned til fitness, og jeg tror, det er dér, det går galt. Jeg kan simpelthen ikke tage mig sammen til at komme ud af døren. Jeg har virkelig meget lyst til at træne, og jeg længes efter det, men turen derned er bare demotiverende. Jeg vil gerne derned igen, inden jeg starter arbejde igen, men jeg tror, jeg er faldet ind i en meget dum rytme..


Kan du ikke cykle? :)

Og så kunne et trick være at tage træningstøjet på, når du står op. Så er du klar helt fra morgenstunden. Det er topnederen at tage det af igen, hvis man ikke har fået trænet :-D


Kan anbefale det med træningstøjet :) Jeg taget mit på inden jeg aflevere den lille i dagpleje og går direkte i træningscentret derfra, for hvis jeg først skal hjem og skifte, er det alt for nemt at lade sig friste af sofaen :fløjt:
0
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Skinkehunden » 28. okt 2018, 16:48

Jeg har på trods af en uges sygdom nået at træne mere i oktober end i september :banan: Og jeg kan nå at træne 1-2 gange mere inden måneden er slut :D
4
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf RavenClaw » 28. okt 2018, 17:00

Phlox9 skrev:
RavenClaw skrev:Hvad gør i andre for at komme ud af døren, nu hvor vejret er skiftet?

Min krop har det seriøst fantastisk, efter jeg er begyndt at træne ordentligt; jeg er virkelig sluppet for mange dumme smerter. Men jeg er stoppet på mit arbejde i søndags, og jeg starter først på det nye på fredag. I denne uge har jeg kun været afsted én gang, og jeg er mildest talt skuffet over mig selv. Jeg har jo fri og sidder bare derhjemme. Jeg har 1,5 km på gåben ned til fitness, og jeg tror, det er dér, det går galt. Jeg kan simpelthen ikke tage mig sammen til at komme ud af døren. Jeg har virkelig meget lyst til at træne, og jeg længes efter det, men turen derned er bare demotiverende. Jeg vil gerne derned igen, inden jeg starter arbejde igen, men jeg tror, jeg er faldet ind i en meget dum rytme..


Ville det hjælpe at tænke på gåturen som en del af træningen? Tag gode træningssko/tøj på, evt. musik i ørerne og powerwalk til træningscenteret som opvarmning? Og det samme med gåturen hjem, se det som en slags afrunding på træningen eller afkøling. Så er du allerede i gang med træningen, når du træder ud af døren :)

Jeg bor under 5 min. gang fra mit center (det ligger i samme gade), så jeg har ikke samme problem lige i dén henseende :D


Jeg tror ikke, det vil hjælpe det store. Jeg går hver eneste dag (når jeg arbejder) til og fra arbejde. Der er længere, end der er ned til fitness. Jeg har ikke som sådan problemer, når jeg først er kommet ud af døren, men det er lige den detalje med rent faktisk at lette røven og komme afsted :)
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?

Tilbage til "Sund og/eller slank"