Oktober 2018 - Fællestråd

MånedstrådTS
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. apr 2016, 09:54
Kort karma: 0
Likede indlæg: 48

Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf MånedstrådTS » 29. sep 2018, 19:24

Her er tråden for oktober 2018 :banan:

Siden januar 2015 har vi hver måned haft en sundhedstråd, hvor man kunne byde ind med sine individuelle mål for hver uge. Så skal du have sat træningen i system, eller vil du prøve at undvære sukker i en måned? Cykle lidt mere eller sætte mål om at blive bedre til at slappe af, når du ikke er på arbejdet eller studiet? Det bestemmer du helt selv, intet mål er for småt eller for uambitiøst :D

Vi plejer at have det skidehyggeligt, og der er plads til alle :kys:

Sæt i gang! :pompom:
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 29. sep 2018, 19:45

September har ikke just været "min" måned, men det satser jeg helt bestemt på, at oktober gør - og primært af to grunde:
1) Oktober er min yndlingsmåned og har altid været det.
2) Det er også i oktober, at jeg har fødselsdag - og i år fylder jeg 40, men det generer mig nu ikke. Jeg glæder mig faktisk blot lidt ekstra til min fødselsdag i år.

Det er min plan, at oktober bliver måneden, hvor jeg kommer tilbage til de gode, sunde rutiner og mine mål er:

* Træning i FW iflg. program
* Mindst 10.000 skridt om dagen
* Minimalt indtag af sukker i form af kage, slik og chips
* Lave ugentlige madplaner

Jeg er klar til oktober. Who's with me? :banan:
4
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 29. sep 2018, 19:59

Ally skrev:September har ikke just været "min" måned, men det satser jeg helt bestemt på, at oktober gør - og primært af to grunde:
1) Oktober er min yndlingsmåned og har altid været det.
2) Det er også i oktober, at jeg har fødselsdag - og i år fylder jeg 40, men det generer mig nu ikke. Jeg glæder mig faktisk blot lidt ekstra til min fødselsdag i år.

Det er min plan, at oktober bliver måneden, hvor jeg kommer tilbage til de gode, sunde rutiner og mine mål er:

* Træning i FW iflg. program
* Mindst 10.000 skridt om dagen
* Minimalt indtag af sukker i form af kage, slik og chips
* Lave ugentlige madplaner

Jeg er klar til oktober. Who's with me? :banan:

Også oktoberbarn her :wave: Jeg bliver så 49... :-D

Jeg er med igen. September blev virkelig rådden på alle måder, men jeg starter oktober med en koloskopi (Yum Yum :wacko: ) på mandag og satser (selvfølgelig) på at få gode nyheder :kryds: Og SÅ skal der ordentlig gang i træningen igen :)
Desværre har jeg en frossen skulder, så der er en del øvelser jeg ikke kan lave, men så må jeg give den gas med det jeg kan.

Kostmæssigt skal jeg fortsætte de gode takter med en masse mad, men al min selvforkælelse med kage og slik skal der skrues ned for, så der er mere plads til ordentlig næring.
6
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 939
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 215
Likede indlæg: 3464

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Galoldriel » 30. sep 2018, 06:42

Mine mål for oktober:
- Begrænse sukkerindtaget så vidt som muligt, dog med plads til små udskejelser.
- Godt med grøntsager og fibre.
- Løbeture i det omfang, har jeg tid og overskud til det.
- Hvis jeg orker det: Mave, balle-, ben- og rygøvelser derhjemme.
4
It's turtles all the way down.
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Phlox9 » 30. sep 2018, 06:58

Jeg er også klar til at vende et nyt blad! Hej oktober!

- træne som minimum mandag, torsdag og søndag i David Lloyd
- stoppe med trøstespisning/det er synd for mig-spisning/jeg keder mig-spisning/whatever-spisning/who cares-spisning (som altid er usund og sukkerholdig)
- finde tilbage til den sunde, glade, motiverede Phlox fra sommeren
Senest rettet af Phlox9 30. sep 2018, 07:22, rettet i alt 1 gang.
5
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf RavenClaw » 30. sep 2018, 07:15

Jeg er også oktoberbarn :D

Oktober bliver sidste måned på mit nuværende job, og derefter kommer jeg til at arbejde 5 minutter fra mit træningscenter :banan: Derfor skal jeg altså have gang i min træning i oktober, september har været rigtig sløv, og det har min krop kunnet mærke. Jeg er rygsøjleskadet, så jeg skal være ekstra opmærksom på at få trænet regelmæssigt.

Kostmæssigt har jeg ikke så meget at tage højde for. Dog irriterer det mig, at jeg er uden mad i op til 6 timer ad gangen i er fysisk job. Jeg går konstant sulten rundt på arbejdet i omkring 2 timer hver dag, og det er ikke brugbart, når jeg gerne vil tage et par kg på.
4
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 30. sep 2018, 07:47

I’m in.
September var feriemåned, oktober er hverdag igen.
Jeg vil gerne:
- sparke røv med at få trænet
- lave gode madpakker
- cutte chips og slik
- huske mine kosttilskud
- få massage min 1 gang
4
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 30. sep 2018, 16:01

Jeg vil prøve at komme op på hesten igen i oktober, med disse mål:

-2 fastedage pr uge
-3 gange træning pr uge
-Mindst 2 gåture pr uge
-Slik og sodavand må kun nydes i weekenden, og i afmålte mængder
-Jeg skal tælle kalorier hver dag
2
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Viskelæder » 30. sep 2018, 16:06

Jeg er også oktoberbarn! :D Og jeg er med igen.

Jeg fortsætter med at tælle kalorier og med at gå mine daglige ture. Jeg har fået en god vane med at tage ud i skove og naturområder i weekenden og virkelig få gået i timevis, det er bare skønt. Jeg styrer indtil videre også fint balancen mellem de fleste dage at holde mig under de 1500 kalorier, som min app dikterer, men så også æde det, jeg vil og have et par dage om ugen, hvor jeg ryger over de 1500, og det er fint.

Jeg har tabt mig 2 kg i september og 3 kg i alt, og jeg vil gerne tabe mig 4 kg mere. Så er jeg nede på en vægt, hvor jeg føler mig som mig selv igen.

Så mål:
- tælle kalorier hver dag
- gå tur hver dag medmindre jeg er helt smadret
- passe mine mindfulnessøvelser og mine fysioterapeutøvelser
- drikke mere vand
2
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf RavenClaw » 30. sep 2018, 17:32

pige1987 skrev:
RavenClaw skrev:Jeg er også oktoberbarn :D

Oktober bliver sidste måned på mit nuværende job, og derefter kommer jeg til at arbejde 5 minutter fra mit træningscenter :banan: Derfor skal jeg altså have gang i min træning i oktober, september har været rigtig sløv, og det har min krop kunnet mærke. Jeg er rygsøjleskadet, så jeg skal være ekstra opmærksom på at få trænet regelmæssigt.

Kostmæssigt har jeg ikke så meget at tage højde for. Dog irriterer det mig, at jeg er uden mad i op til 6 timer ad gangen i er fysisk job. Jeg går konstant sulten rundt på arbejdet i omkring 2 timer hver dag, og det er ikke brugbart, når jeg gerne vil tage et par kg på.


Nu ved jeg ikke hvad du jobber med, men kunne du have noget flydende kalorier og drikke der kunne mætte dig lidt.. :)


Jeg arbejder i butik, hvor vi ikke har mulighed for at have andet end en vandflaske stående på lageret. Det bliver nemmere det nye sted, der har vi lov til at holde snackpause i 5 min ind imellem :)
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27068

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf ajnaM » 30. sep 2018, 19:47

Jeg er med på oktoberfødselsdagsholdet. :banan: (eller :boo: om man vil, hehe. Jeg bliver 34 og er ikke ovenud begejstret...)

Og jeg er også med i tråden en måned mere. Fastholder sukkerstoppet - jeg kan dog se på fødselsdags-/festkalenderen, at der kommer til at være et par lejligheder, hvor jeg sikkert spiser et stykke kage. Men intet i hverdagene, og langt fra til alle festlige anledninger.

Det kan stadig være svært med kagen - i går kom vores søde nabodame i sommerhuset og havde bagt drømmekage til os. Jeg endte med at spise et halvt stykke, fordi jeg ikke kunne få mig selv til at sige nej. :genert: Og jeg kan også synes, det er svært ikke at dykke ned i fredagsslik-skålen med drengene. Men andre ting er klart blevet nemmere - jeg har ikke drukket noget sukkerholdigt siden begyndelsen af juni, og heller ikke spist noget slik overhovedet. :gogo: De få gange, jeg har bestemt mig for at gå imod mit sukkerstop, har været med kage.

Og det bliver klart nemmere med det meste af det - eksempelvis overvejer jeg nu slet ikke længere, om jeg skal gå forbi en kiosk og liiiiige købe noget lakrids, og jeg har også vænnet mig 100% af med at drikke cola, og selv når jeg spiser burgere har jeg det fuldkommen fint med danskvand. Det er SÅ godt. Og jeg kan mærke, jeg er meget mindre træt om eftermiddagen - og generelt meget mere stabil i min sult og mit humør. :banan:





Træningsmæssigt fortsætter jeg med 3 x ugentligt. Og så er et mål for måneden, at jeg skal have booket en time med en personlig træner og få lagt et ordentligt træningsprogram. Indtil videre har det bare været ren cardio, men jeg vil gerne kombinere det med noget styrketræning.

Og så skal jeg i gang med madplanerne, så vi ikke ender med at købe så meget takeout, som vi gjorde i september. :tie: Det er virkelig dyrt, både med kalorierne og for pengepungen. Det giver vitterligt ingen mening, så det skal laves om!
3
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Skinkehunden » 30. sep 2018, 21:16

Tror jeg hopper ind her og deltager :wave2:

Jeg startede vægttab i april, med et svimlende bmi på 55 :shock: 15 kg er røget siden da og bmi er nu nede på 49 :banan:

Jeg startede så træning (igen-igen) d. 27 august - det kan ikke ses på vægten endnu men helt klart på kroppen og mit tøj begynder så småt at blive løsere :D

Jeg synes selv jeg fik givet den ret godt gas i september;

92,7 km på motionscyklen
9,65 km på crosstraineren
8,81 km gang (og her er langt fra registreret alt - jeg går 2 km hver morgen man-torsdag hver uge)
425 situps (på maskine)
220 triceps

Og den gode stil vil jeg selvfølgelig fortsætte i oktober, med mindst 3 x træning om ugen og fokus på kosten.

Da jeg startede kunne jeg klare 5,2 km på motionscyklen på 20 min, nu napper jeg 10 km på godt 22 min, crosstraineren kunne jeg lige klare 5 min på, den kan jeg nu holde 10 min. Startede med 20 situps med 10 kg (maskine) og tager nu 50 - og øger til 15 kg fra og med i morgen da det nu er blevet for nemt med de 10 kg :rock: Og midt på måneden smed jeg lige triceps ind også, der er jeg gået fra 20 til 40 stk.

Det blev lige lidt langt men så ved i da lidt om mig :blush2:
6
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4865

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 1. okt 2018, 06:36

Jeg vil gerne være med denne måned.
Jeg har været inde i en dum periode her hen over sommeren, hvor travlhed og manglende overskud har betydet at jeg har ladet mig selv skrue ned for min træning og op for dårlige vaner.
Så nu skal der igen skrues op for træning og den sunde kost.
Min vægt til morgen siger 86,2 :nej: hvilket er det højeste den har været i meget meget lang tid - jeg har ellers ligget nogenlunde stabilt omkring 83. Jeg var til fest lørdag med rigelige mængder mad og vin, og det plejer at give mig noget væske i kroppen, så jeg håber nogle af de kg forsvinder ret nemt.

Mine mål er simple
- træning mindst 2 gange pr uge i FW
- slankemad 6 dage om ugen med maks 1300 kcal
2
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 1. okt 2018, 15:09

Fa... tarveligt at 7-11 har croissanter til en femmer når det er første mandag efter ferien...

Men jeg købte ikke nogen! Og har trænet 3 gange på 4 dage. Så er fortrøstningsfuld for oktober. Har så godt nok en pæn hidsig arbejdsuge i denne uge, som kan spænde ben for selv de bedste intentioner.
3
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Phlox9 » 1. okt 2018, 20:40

God start på oktober med Grit Cardio i går morges og derefter støvsugning og gulvvask (det tæller også som cardio :D ) og 55 min. sveddryppend Total Body Workout her til aften :)
2

Tilbage til "Sund og/eller slank"