Oktober 2018 - Fællestråd

Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Phlox9 » 8. okt 2018, 08:43

I stedet for træningscenter og Grit i går morges som sædvanlig, tog min mand og jeg til stranden og løb 6-7 km i sandet - han var hjemme i weekenden, vejret var skønt og det var så dejligt at løbe sammen med ham igen, det er længe siden. I dag kan jeg mærke det i mine hofter, baller og lår, men det er helt ok :) Senere gik vi en lang tur gennem byen og i en park og spiste frokost på vejen.

I aften tager jeg til Total Body Workout - jeg har købt handsker til vægtløftning, fordi mine vabler/hård hud i håndfladerne, især under langefinger og ringefinger, begyndte at genere mig, så dem indvier jeg i aften :D

God mandag til alle :)
2
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Stitch » 8. okt 2018, 08:57

Fredag var stresset med en 14 timers arbejdsdag. Husker ikke engang hvad jeg spiste.
Lørdag var rigtig fin madmæssigt. Søndag var for meget mad :lol2:. Med mega lækker brunch og Max burger om aftenen. Det var godt :lun:

Men! En cheatday er fin. Resten af ugen skal bare være striks. Det burde jeg kunne.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Stitch » 8. okt 2018, 08:59

Hov. Træning: den går fint. Jeg har dog rocker ondt i knæet og har nu overbelastet højre håndled så.. det er lidt op af bakke. Det giver dog god tid til cardio :deer:
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 8. okt 2018, 10:35

Jeg har egentlig masser af fritid, men har fået ugen godt booket op så hvor jeg lige skal squize noget træning ind, det er udfordringen... Jeg tror jeg skal til at udfordre mine egne tanker om, hvad "man" kan.
Hvornår træner I andre - morgen, eftermiddag aften?
Senest rettet af Alphilia 8. okt 2018, 11:24, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Stitch » 8. okt 2018, 10:50

Alphilia skrev:Jeg har egentlig masser af fritid, men har fået ugen godt booket op så hvor jeg lige skal squize det ind er udfordringen... Jeg tror jeg skal til at udfordre mine egne tanker om, hvad "man" kan.
Hvornår træner I andre - morgen, eftermiddag aften?


Morgen som regel. Fw åbner kl.5:30 så det passer mig rigtig fint. Har nemlig svært ved at finde lyst og tid om eftermiddagen/aftenen.
Jeg har dog et par centre i min nærhed, som er døgnåbne, så har trænet midt om natten et par gange for at få det til at passe ind :)
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 8. okt 2018, 11:25

Stitch skrev:
Alphilia skrev:Jeg har egentlig masser af fritid, men har fået ugen godt booket op så hvor jeg lige skal squize det ind er udfordringen... Jeg tror jeg skal til at udfordre mine egne tanker om, hvad "man" kan.
Hvornår træner I andre - morgen, eftermiddag aften?


Morgen som regel. Fw åbner kl.5:30 så det passer mig rigtig fint. Har nemlig svært ved at finde lyst og tid om eftermiddagen/aftenen.
Jeg har dog et par centre i min nærhed, som er døgnåbne, så har trænet midt om natten et par gange for at få det til at passe ind :)


Jeg tror egentlig også bare at jeg skal ud over min egen komfortzone og prioritere det mere, også selvom jeg har haft en lag arbejdsdag fx
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 8. okt 2018, 14:23

Alphilia skrev:Jeg har egentlig masser af fritid, men har fået ugen godt booket op så hvor jeg lige skal squize noget træning ind, det er udfordringen... Jeg tror jeg skal til at udfordre mine egne tanker om, hvad "man" kan.
Hvornår træner I andre - morgen, eftermiddag aften?


Jeg træner på hold, så det afhænger lidt af, hvornår der ligger. Men lige pt. træner jeg om morgenen to gange om ugen og ellers aften.

Hvad gør du dig af tanker omkring "hvad man kan"? :)
0
:lun: Be brave
Mette
Indlæg: 1274
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1816

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Mette » 8. okt 2018, 19:35

Alphilia skrev:Jeg har egentlig masser af fritid, men har fået ugen godt booket op så hvor jeg lige skal squize noget træning ind, det er udfordringen... Jeg tror jeg skal til at udfordre mine egne tanker om, hvad "man" kan.
Hvornår træner I andre - morgen, eftermiddag aften?

5.30. Så er det overstået. Jeg hopper direkte i træningstøjet, så jeg ikke kommer til at udskyde det til efter arbejde.
2
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 8. okt 2018, 20:33

Da jeg arbejdede, trænede jeg om morgenen inden job (omkring 6.15). Så var det overstået og jeg slap for at prøve at tvinge mig selv derop om eftermiddagen (hvilket ikke ville være lykkedes ret tit) når der er helt proppet.

For tiden lever jeg jo et slacker-liv, så jeg træner om formiddagen :D
Jeg gav den lidt mere gas i dag, men jeg er godt nok stadig svær at trække op :blush:
Til gengæld går det glimrende med at spise og jeg har taget et par kilo på :banan:
4
What's done in the dark will be brought to the light
Muscari
Indlæg: 88
Tilmeldt: 11. sep 2016, 18:01
Kort karma: 3
Likede indlæg: 55

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Muscari » 9. okt 2018, 05:37

Alphilia skrev:Jeg har egentlig masser af fritid, men har fået ugen godt booket op så hvor jeg lige skal squize noget træning ind, det er udfordringen... Jeg tror jeg skal til at udfordre mine egne tanker om, hvad "man" kan.
Hvornår træner I andre - morgen, eftermiddag aften?


Jeg træner om eftermiddagen/tidlig aften på vej hjem fra arbejde. Det fungerer bedst da det er bestemte hold jeg erne ville på.

At få det overstået om morgenen ville være skønt, men dels liger holdene dårligt der og dels bliver det sværere for mig at komme ud af sengen der, nu hvor det er mørkt. Jeg skal bare ikke hjem først, så derfor direkte efter arbejde.

Jeg synes det hjælper, når man får opbygget nogle rutiner for det, for så tænker man ikke så meget over det, men får det bare gjort.
1
Muscari
Indlæg: 88
Tilmeldt: 11. sep 2016, 18:01
Kort karma: 3
Likede indlæg: 55

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Muscari » 9. okt 2018, 05:39

Her går det på ingen måde godt med kosten. Så jeg har heller ikke vejet mig.

Jeg fin dog trænet to gange sidste uge, optimalt havde været tre. Det regner jeg dog med at ramme denne uge.
0
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Phlox9 » 9. okt 2018, 06:10

Jeg træner med mine faste hold om aftenen, fordi de ligger der, men træner gerne alene eller 360 om morgenen/formiddagen.

Jeg skippede Total Body Workout i går aftes - havde muskelsmerter fra løbeturen på stranden i søndags og følte mig ikke godt tilpas, så blev hjemme under et tæppe og gik tidligt i seng. Satser på at være frisk igen til 2x Grit på torsdag.
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Stitch » 9. okt 2018, 06:14

Muscari skrev:
Alphilia skrev:Jeg har egentlig masser af fritid, men har fået ugen godt booket op så hvor jeg lige skal squize noget træning ind, det er udfordringen... Jeg tror jeg skal til at udfordre mine egne tanker om, hvad "man" kan.
Hvornår træner I andre - morgen, eftermiddag aften?


Jeg træner om eftermiddagen/tidlig aften på vej hjem fra arbejde. Det fungerer bedst da det er bestemte hold jeg erne ville på.

At få det overstået om morgenen ville være skønt, men dels liger holdene dårligt der og dels bliver det sværere for mig at komme ud af sengen der, nu hvor det er mørkt. Jeg skal bare ikke hjem først, så derfor direkte efter arbejde.

Jeg synes det hjælper, når man får opbygget nogle rutiner for det, for så tænker man ikke så meget over det, men får det bare gjort.



Helt enig. Når man først er inde i vanen, så er det ikke så svært. Man skal bare sige til sig selv at man ikke har et valg. Det skal gøres.

Jeg giiiider da ikke op, når vækkeuret ringer kl.4:30. Nogle morgenener diskuterer jeg så med mig selv.

X: jeg ligger godt
Y: men du skal op nu.
X: jeg gider ikke
Y: du skal
X: jamen det er koldt jo
Y: du får varmen af at træne
X: jeg kan bare træne efter arbejde i dag
Y: når du er træt og sur?
X: jeg kan godt
Y: med mange mennesker, ingen ledige maskiner, larm og lugt?
X: okay, du har ret.

Og så står jeg op, tager træningstøjet, jeg har lagt frem aftenen før, på. Laver mig en kop kaffe eller kakao og tager det med i en to go kop.

Jeg SKAL fikse taske med skiftetøj etc. og lægge træningstøjet frem. Det går ikke hvis jeg skal det om morgenen.
3
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 9. okt 2018, 06:45

Jeg havde en skøn træning i går og et af de andre FW-medlemmer roste mig for min fremgang. Hun havde åbenbart set de videoer, som min PT'er havde lavet med mig, og hun sagde, at man tydeligt kunne se, at jeg var blevet stærkere og at styrketræningen havde ændret min krops udseende. Hun nævnte også, at hun tidligere havde set mig i centret, og hvordan jeg bare gik i gang med træningen og virkede fokuseret.

Dét var altså rigtig rart at få det at vide - og :klap: til hende for at sige det til mig :)

I går mødtes jeg med en veninde til burger- og biodate. Det var, som altid, hyggeligt og dejligt at få rørt lattermusklerne og tøsesladret. Vi så "A Simple Favor". Hvis I ikke har set den, så kan den anbefales. Chickflick, drama, thriller, Blake Lively og Anna Kendrick i én film - what's not to like?
4
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4865

Re: Oktober 2018 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 9. okt 2018, 18:17

Jeg er lige kommet hjem fra en rigtig fin gang træning sammen med min kæreste. Det er simpelthen så hyggeligt, de dage vi har mulighed for at gøre det sammen.
Det går også overraskende nemt med at spise sundt og overholde de 1300 Kcal om dagen.
I morgen har jeg fridag og skal spise lækker middag med min kæreste - og et glas vin bliver det sikkert også til.
5
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.

Tilbage til "Sund og/eller slank"