Mindre mig inden bryllup

Brugeravatar
Helga1
Indlæg: 494
Tilmeldt: 6. maj 2016, 09:19
Kort karma: 29
Likede indlæg: 620

Re: Mindre mig inden bryllup

Indlægaf Helga1 » 28. okt 2018, 12:03

Rosie skrev:
Helga1 skrev:Så blev det igen søndag og vejedag. Jeg har tabt 300 g siden sidste vejning, hvilket jeg faktisk blev lidt skuffet over, da jeg virkelig har givet dem gas med træningen og har været afsted 4 gange siden sidste vejning. :/
Jeg tror, jeg skal tænke mere i cardiotræning og ikke så meget styrketræning her i starten, hvis jeg vil se tallet blive hurtigere mindre.

Men på 8 uger har jeg tabt 4 kg- så 500 g i gennemsnit om ugen. :)
Jeg har prøvet at måle mig om mave og arm i dag og kan se, jeg er er svundet hhv. 2,5 og 1 cm.


Jeg tænker, at det ville være virkelig ærgerligt at mindske styrketræningen, fordi tallet på vægten ikke går så meget ned. En øget muskelmasse vil være med til at øge din forbrænding og på den måde bidrage til et fortsat vægttab.
Ville det ikke være bedre at fokusere mere på at måle, tage billeder eller med et par stramme bukser og på den måde vurdere det? Jeg har selv haft succes med at bruge et bælte, og følge hvordan det hele tiden kunne spændes mere ind.

Det er jo trods alt ikke tallet der er det vigtige, men hvordan din krop føles og ser ud :)


Jeg vil bestemt heller ikke droppe styrketræning fuldstændigt, men måske nærmere justere lidt ift. Hvor meget jeg styrketræner ift. Cardiotræning. I den her uge har jeg eksempelvis været en gang afsted til spinning og tre gange styrketræning- næste uge til jeg måske prøve at komme til spinning to gange og styrketræning 1-2 gange, så det er mere ligeligt fordelt :)

Jeg er i teorien også ligeglad med, hvad jeg vejer, bare jeg er tilfreds med, hvad jeg ser i spejlet. Det er jeg bare desværre ikke nu, og der skal nok lidt flere kilo af, inden jeg kan begynde at se det rigtigt, så her i starten er tallet på vægten det, jeg bruger til at motivere mig :gogo:
1
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40584

Re: Mindre mig inden bryllup

Indlægaf Akehurst2 » 29. okt 2018, 08:03

Helga1 skrev:
Rosie skrev:
Helga1 skrev:Så blev det igen søndag og vejedag. Jeg har tabt 300 g siden sidste vejning, hvilket jeg faktisk blev lidt skuffet over, da jeg virkelig har givet dem gas med træningen og har været afsted 4 gange siden sidste vejning. :/
Jeg tror, jeg skal tænke mere i cardiotræning og ikke så meget styrketræning her i starten, hvis jeg vil se tallet blive hurtigere mindre.

Men på 8 uger har jeg tabt 4 kg- så 500 g i gennemsnit om ugen. :)
Jeg har prøvet at måle mig om mave og arm i dag og kan se, jeg er er svundet hhv. 2,5 og 1 cm.


Jeg tænker, at det ville være virkelig ærgerligt at mindske styrketræningen, fordi tallet på vægten ikke går så meget ned. En øget muskelmasse vil være med til at øge din forbrænding og på den måde bidrage til et fortsat vægttab.
Ville det ikke være bedre at fokusere mere på at måle, tage billeder eller med et par stramme bukser og på den måde vurdere det? Jeg har selv haft succes med at bruge et bælte, og følge hvordan det hele tiden kunne spændes mere ind.

Det er jo trods alt ikke tallet der er det vigtige, men hvordan din krop føles og ser ud :)


Jeg vil bestemt heller ikke droppe styrketræning fuldstændigt, men måske nærmere justere lidt ift. Hvor meget jeg styrketræner ift. Cardiotræning. I den her uge har jeg eksempelvis været en gang afsted til spinning og tre gange styrketræning- næste uge til jeg måske prøve at komme til spinning to gange og styrketræning 1-2 gange, så det er mere ligeligt fordelt :)

Jeg er i teorien også ligeglad med, hvad jeg vejer, bare jeg er tilfreds med, hvad jeg ser i spejlet. Det er jeg bare desværre ikke nu, og der skal nok lidt flere kilo af, inden jeg kan begynde at se det rigtigt, så her i starten er tallet på vægten det, jeg bruger til at motivere mig :gogo:


Jeg bliver også motiveret af tallet på vægten, det må jeg bare erkende. Pt. styrketræner jeg meget, og jeg skal virkelig holde fast i mig selv for ikke at blive for demotiveret af, at tallet ikke ændrer sig. Så jeg kan godt forstå dig :ae:

Lidt ekstra cardio lyder som en fin ide.
1
Brugeravatar
Helga1
Indlæg: 494
Tilmeldt: 6. maj 2016, 09:19
Kort karma: 29
Likede indlæg: 620

Re: Mindre mig inden bryllup

Indlægaf Helga1 » 4. nov 2018, 11:33

Jeg har haft en rigtig dårlig uge rent træningsmæssigt med kun en enkelt træning, og har været ude at spise et par gange, så der er også kommet lidt for meget mad, alkohol og dessert indenbords. :genert:
Jeg frygtede derfor meget tallet på vægten i morges. Som jeg havde forventet, er der røget lidt på i løbet af ugen, men kun 300 g, så det kunne have været værre.
Nu har jeg lige været ude at handle ind til næste uges madplan, så nu må jeg lige få taget mig sammen og komme tilbage på sporet med træning og maden i løbet af næste uge :whip:
0
Brugeravatar
Helga1
Indlæg: 494
Tilmeldt: 6. maj 2016, 09:19
Kort karma: 29
Likede indlæg: 620

Re: Mindre mig inden bryllup

Indlægaf Helga1 » 11. nov 2018, 13:01

Søndag er vejningsdag og har tabt 400 g siden sidste søndag. Jeg har været ramt af snot, hoste og en ordentlig omgang forkølelse i løbet af ugen (og lidt stadigvæk), så kom kun afsted til reel træning, og har ellers kun været ude at gå ture.
Vi var ude at spise and med det hele i går ved noget familie, så havde frygtet, at det havde negativ indvirkning på vægten i morges - men i det mindste er den da gået ned af :)
Jeg har i løbet af ugen fået købt min brudekjole :love: Men de forsikrede mig om, at den sagtens kunne syes ind, hvis jeg havde tabt mig, så det var nødvendigt at lave den mindre :gogo:

Fredag tager kæresten og jeg afsted på forlænget weekend til England, så regner med at nå at veje mig fredag morgen inden vi tager afsted, da vi ikke er hjemme søndag.
Noget nær familie skal have en større operation i løbet af ugen og jeg regner med at skulle forbi på besøg efter arbejde, så må lige se, hvordan jeg får passet træning ind i løbet af ugen, inden vi tager afsted på weekend. :gruble:
0
Brugeravatar
Helga1
Indlæg: 494
Tilmeldt: 6. maj 2016, 09:19
Kort karma: 29
Likede indlæg: 620

Re: Mindre mig inden bryllup

Indlægaf Helga1 » 25. nov 2018, 10:25

Pga. Forlænget weekendtur med kæresten, fik jeg ikke vejet mig i sidste uge, og besluttede mig for at vente til i dag, så jeg ikke fik ændret min vejedag.
Vægten i morges sagde 85 kg og har smidt 900 g på to uger, og 5 kg i alt siden jeg begyndte i september :gogo:

Det går stille og roligt fremad, men jeg har også taget det stille og roligt med mad og motion. Jeg har skåret det meste snackeri væk i hverdagene og faktisk også de fleste weekender :) . Jeg er kommet i gang med at træne (nogle uger mere end andre :fløjt: )

Jeg regner med at skrue lidt op for både den sunde mad og motion i det nye år, men har ikke ville være for "fanatisk" fra start, da jeg var bange for ikke at kunne holde det i længden.

Der er ikke blevet tænkt over maden overhovedet mens vi har været i London, og det er blevet til både tre-retters menu, lidt McDonald's og sådan, men til gengæld har vi gået ca. 15 km om dagen :)
0
Brugeravatar
Helga1
Indlæg: 494
Tilmeldt: 6. maj 2016, 09:19
Kort karma: 29
Likede indlæg: 620

Re: Mindre mig inden bryllup

Indlægaf Helga1 » 16. dec 2018, 16:03

Jeg har ikke været så god til at komme afsted til træning her i løbet af december. Det er blevet til et par hjemmetræninger, daglige armbøjninger og ellers har jeg kun gået en masse skridt ifb. arbejde og julegaveindkøb :lol:

Jeg spiser stadig almindelig frokost på jobbet (rugbrød) og vi laver madplan og får almindelig aftensmad herhjemme også. Til gengæld er der blevet snacket lidt for meget i alle julegodterne både på job og herhjemme.
Alt taget i betragtning, er jeg godt tilfreds med, at vægten står rimelig stille og ikke bare stiger her i december. Skulle de stige en smule inden det nye år, så tager jeg det med også, da jeg ikke kan tillade mig at være utilfreds ift. den indsats jeg selv lægger i det i øjeblikket :)

Efter nytår tager jeg for alvor fat og skal virkelig til at i gang med både mad og motion igen :gogo:
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Mindre mig inden bryllup

Indlægaf RavenClaw » 16. dec 2018, 17:06

Du er sej!

Det er vigtigt, at du giver dig selv lov til at nyde julen og nytåret også på madfronten. Jeg synes, at du har nogle gode sunde tanker omkring de famøse decemberfristelser, og dem skal du holde fast ved!

God jul, og hep hep :jule: :pompom:
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Helga1
Indlæg: 494
Tilmeldt: 6. maj 2016, 09:19
Kort karma: 29
Likede indlæg: 620

Re: Mindre mig inden bryllup

Indlægaf Helga1 » 23. dec 2018, 22:51

Har igen i den uge formået at tabe mig en smule- 400 g er det blevet til. :gogo: Jeg er klar over, at noget af det må være muskler, når træningen ikke er, hvad den har været, men er dog positiv over, at der er røget 1,1 kg i løbet af december, da jeg kunne have frygtet, de ville være røget på i stedet :jule:
3

Tilbage til "Sund og/eller slank"