September 2018 - Fællestråd

MånedstrådTS
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. apr 2016, 09:54
Kort karma: 0
Likede indlæg: 48

September 2018 - Fællestråd

Indlægaf MånedstrådTS » 31. aug 2018, 08:52

Her er tråden for september 2018 :banan:

Siden januar 2015 har vi hver måned haft en sundhedstråd, hvor man kunne byde ind med sine individuelle mål for hver uge. Så skal du have sat træningen i system, eller vil du prøve at undvære sukker i en måned? Cykle lidt mere eller sætte mål om at blive bedre til at slappe af, når du ikke er på arbejdet eller studiet? Det bestemmer du helt selv, intet mål er for småt eller for uambitiøst :D

Vi plejer at have det skidehyggeligt, og der er plads til alle :kys:

Sæt i gang! :pompom:
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 31. aug 2018, 15:41

Mine mål for september:

* Følge træningsplan
* Gåture ad libitum
* Logge mad og vand på MFP
* Minimere sukker i form af kage, slik, is og chips


I uge 36 og 37 deltager jeg i Tæl Skridt-kampagnen sammen med flere kolleger. Jeg har allerede besluttet mig, at skridttælleren på mit Vivosmart-ur hver dag skal være på minimum 10.000 skridt og derudover har jeg jo min træning i FW :-D

August gik ret godt - bortset fra to gange - med at undvære slik, kage, chips, sodavand og fastfood, men jeg gentager ikke challengen i september. Dog har jeg tænkt mig virkelig at minimere indtaget af sukker, men det kommer lidt af sig selv, for jeg skal spare i september og fryseren skal tømmes så meget som muligt. I løbet af weekenden skal jeg have lavet madplan ud fra det kød, grøntsager m.m., der ligger i fryseren.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf Viskelæder » 31. aug 2018, 15:43

Jeg vil gerne være med fra på mandag af (da jeg skal feste og lave ting og æde som en schweinhund i weekenden) :) Så hopper jeg lige herind igen.
1
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4051

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf Fynerfin82 » 31. aug 2018, 16:13

Jeg vil også gerne være med igen:

Mål for september:
Gåtur 5 gange om ugen
Slik og chips Max 1 gang om ugen
Sodavand kun fra fredag til søndag
Træning mindst 2 gange om ugen
Kage udelukkende til fødselsdag/bryllup/kursus
0
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf FrøkenM » 31. aug 2018, 17:16

Jeg skal med på sundhedsvognen igen efter en sommer med lidt for meget hygge. Starter fra søndag og håber ikke at min praktik betyder, at jeg ikke har overskud til at tage sund(ere) valg end dem jeg har taget i løbet af sommeren

Mål for ugen

- Lav madplan og følg den.
- Indkøb (også indkøb af snacks) maks 3 gange pr uge. De tre gange er valgt fordi jeg ikke kan have så meget med af gangen.
- Ingen takeaway
- Morgenmad hver morgen inden jeg skal møde i praktikken
- Sengetid inden 23


Jeg starter lidt forsigtigt ud og vil ikke sætte mig nogle træningsmål for næste uge, idet jeg har brug for at vurdere hvor meget min krop kan holde til efter en fuldtids-arbejdsdag. Dog går min familie og jeg Stafet for Livet i morgen og søndag og der satser jeg på nogle gode ture.
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf MyGirl » 31. aug 2018, 17:54

Jeg er med igen! Målene er fortsat få og overordnede, men de virker:

- 1500 kcal alle dage, hvor der ikke er særlig grund til andet (har tre/fire arrangementer i september, hvor det er ok at gå lidt over)
- Gennemsnitligt 30 minutters træning om dagen.
- Minimum 2 liter vand om dagen.

Og så kører jeg sukkerfri september sammen med kærestens søn. Eneste undtagelsesdag, vi har, er til yngstebarnets 1-års fødselsdag :D
1
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 939
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 215
Likede indlæg: 3464

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf Galoldriel » 31. aug 2018, 19:48

Jeg har været syg den sidste uges tid, har trøstespist en masse is fordi jeg havde ondt i halsen og ondt af mig selv, og har hverken løbet eller lavet styrkeøvelser. Jeg føler mig lad og oppustet. Men jeg var ude at løbe i dag, og det gik overraskende godt. Nu er det på tide, at jeg får gang i de gode vaner igen.

Mål for september:

- Kunne passe mine jeans uden at føle mig som en indsnøret pølse.
- Løbe 4 gange om ugen i de næste 2 uger, hvoraf 2 af turene skal være mellem 12 og 14 km lange.
- Lave styrkeøvelser 3 gange om ugen.
- Skære ned på simple kulhydrater.
- Spise mere proteinrigt.
- Drikke rødbedejuice i ugen op til CPH Half (og naturligvis spise flere kulhydrater i dagene op til løbet).
- Gennemføre CPH Half på max 2 timer og 20 minutter.
- Minimalt med sukker alle ugens 7 dage.
0
It's turtles all the way down.
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf Phlox9 » 1. sep 2018, 11:27

Jeg er også med igen, med frisk mod efter en lidt nedtursagtig uge sidst i august. Mål for september:

- Træningscenter 5x om ugen - enten holdtræning, 360, vægttræning/cardiotræning på egen hånd eller svømning (kan også erstattes af en løbetur)
- Kun sukker en dag om ugen - ingen usund-trøste-det-er-synd-for-mig-spisning
- Fornuftig aftensmad, også når jeg er alene - undgå de nemme og mindre sunde smutveje mest muligt (en typisk fælde)
- I seng senest kl. 23
2
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 1. sep 2018, 11:42

Jeg er også med, men i en light version.
Vi skal både giftes og rejser efterfølgende i 14 dage så jeg får ikke mulighed for at være helt så striks som jeg plejer.

Fokus bliver på, at tage fornuftige valg 80% af tiden og huske at drikke godt med vand
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 1. sep 2018, 12:11

Forresten d'damer... Glædelig 1. september :banan: #Falliscoming :love:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41316

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 1. sep 2018, 17:48

Galoldriel skrev:Jeg har været syg den sidste uges tid, har trøstespist en masse is fordi jeg havde ondt i halsen og ondt af mig selv, og har hverken løbet eller lavet styrkeøvelser. Jeg føler mig lad og oppustet. Men jeg var ude at løbe i dag, og det gik overraskende godt. Nu er det på tide, at jeg får gang i de gode vaner igen.

Mål for september:

- Kunne passe mine jeans uden at føle mig som en indsnøret pølse.
- Løbe 4 gange om ugen i de næste 2 uger, hvoraf 2 af turene skal være mellem 12 og 14 km lange.
- Lave styrkeøvelser 3 gange om ugen.
- Skære ned på simple kulhydrater.
- Spise mere proteinrigt.
- Drikke rødbedejuice i ugen op til CPH Half (og naturligvis spise flere kulhydrater i dagene op til løbet).
- Gennemføre CPH Half på max 2 timer og 20 minutter.
- Minimalt med sukker alle ugens 7 dage.


Den er jeg med på. Der var nogle uger efter ferien, hvor jeans var meget lidt rart :tie:
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41316

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 1. sep 2018, 17:51

Jeg er med igen, men mine mål gælder først fra mandag :D

Pump to til tre gange
Cykle på arbejde to til tre gange
Begrænse sukker mest muligt
Smoothie til morgenmad mandag til fredag
Latte er en weekend-ting :genert:

:)
Senest rettet af LaMariposa 2. sep 2018, 18:29, rettet i alt 1 gang.
0
:lun: Be brave
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27065

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf ajnaM » 1. sep 2018, 18:18

Jeg er med igen - er fortsat på ingen sukker i form ag slik, kage, sodavand, is osv, og så løber jeg 3 gange ugentligt.

Det med sukkeret går det fint med. Spiste et lille stykke lagkage til en fødselsdag i august, men ellers intet - og det er blevet såååå meget nemmere at sige nej og ikke tænke på det! Dejligt!!!

De sidste par uger har jeg dog haft det lidt svært med løbeturene. Jeg løber om aftenen, og det er ikke så fedt at løbe i mørke, synes jeg. Så et mål for måneden er, at jeg skal have meldt mig i fitness.dk. Måske jeg også skal bytte én ugentlig cardio-omgang ud med noget yoga.

Og så skal jeg op på en vægt i løbet af måneden! :D Jeg har ikke en selv, så det gør det lidt svært. Sidst jeg vejede mig var i slut juli, og før det i maj. Måske jeg skal begynde at veje mig, når jeg begynder i træningscenter...
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41316

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 1. sep 2018, 18:43

ajnaM skrev:Jeg er med igen - er fortsat på ingen sukker i form ag slik, kage, sodavand, is osv, og så løber jeg 3 gange ugentligt.

Det med sukkeret går det fint med. Spiste et lille stykke lagkage til en fødselsdag i august, men ellers intet - og det er blevet såååå meget nemmere at sige nej og ikke tænke på det! Dejligt!!!

De sidste par uger har jeg dog haft det lidt svært med løbeturene. Jeg løber om aftenen, og det er ikke så fedt at løbe i mørke, synes jeg. Så et mål for måneden er, at jeg skal have meldt mig i fitness.dk. Måske jeg også skal bytte én ugentlig cardio-omgang ud med noget yoga.

Og så skal jeg op på en vægt i løbet af måneden! :D Jeg har ikke en selv, så det gør det lidt svært. Sidst jeg vejede mig var i slut juli, og før det i maj. Måske jeg skal begynde at veje mig, når jeg begynder i træningscenter...


Hvordan reagerer din omverden på det? Jeg har SÅ svært ved at sige nej, når jeg er sammen med andre, specielt hvis folk har stået og lavet dessert. Får tit den der "du kan tåle det", og så må bukker jeg som regel under, selvom jeg ofte bagefter tænker, at det ikke kalorierne værd (okay, jeg lyder som et frygteligt menneske, hvis jeg tænker, at noget hjemmelavet ikke er kalorierne værd, men jeg får ret ondt i maven af sukker, så der er mere i det end blot kalorierne).

Et oplagt valg er selvfølgelig bare at tage en lille smule, men selv det synes jeg kan være svært :genert:
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 1. sep 2018, 18:57

LaMariposa skrev:Hvordan reagerer din omverden på det?

Nu svarer jeg lige selv om jeg ikke blev spurgt :P - men i løbet af august, hvor jeg forsøgte ikke at spise slik, kage, drikke sodavand m.m., oplevede jeg nogle gange, at folk var ret uforstående over for mit valg. Heldigvis var jeg ligeglad og kun glad for, at jeg i den grad mindskede indtaget af sukker, fastfood m.m.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?

Tilbage til "Sund og/eller slank"