September 2018 - Fællestråd

Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf Stitch » 27. sep 2018, 06:25

Her går det nogenlunde. Træningen går super omend jeg ikke får trænet hver dag som jeg gerne ville. Jeg er simpelthen for træt og stresset. Forrige gange aflyste min PT pga. sygdom, sidst aflyste jeg. Men nu skal vi træne imorgen. Glæder mig. Han er så sød og dygtig.
(Hvis der er nogen, der træner i FW i KBH og trænger til en PT, kan jeg varmt anbefale ham!).

Maden.. går okay. Har holdt mig helt fra chokolade bortset fra et stykke 82% chokolade på arbejde igår og 3 stykker i forgårs. Min kæreste spiste Marabou lige foran mig igår, men havde slet ikke lyst til det.
Min store last er kakao. Helst nesquick/O'boy blandet op. Og prøver at holde mig fra kaffe pt (pga tidligere mavesår). Så... kakaoen er svær at holde sig fra.

Skal på ferie om et par uger og ville gerne stå lidt skarpere end nu :genert:
Senest rettet af Stitch 27. sep 2018, 08:53, rettet i alt 1 gang.
2
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf Phlox9 » 27. sep 2018, 07:58

Min september har heller ikke været ideel, især kostmæssigt. Det er som om, en del af mig har sagt "Who the f*ck cares?", og jeg har spist alt for meget usundt - ren text book trøstespisning, som dybest set handler om, at jeg savner min mand og er træt af/trist over at være alene hjemme. Og andre ting. Jeg får trænet med mine faste hold hver mandag, torsdag og søndag, men ud over det, har jeg ikke haft meget overskud/energi/lyst til at træne.. jeg håber, jeg kan få vendt skuden, for det her føles en lille smule som selvsabotage :genert:

Nå.. men på plussiden, så var jeg til Total Body Workout i mandags - eller faktisk ikke, for jeg var den eneste fremmødte (holdet ligger sent, fra 20.45 og 55 min. frem), men i stedet for at aflyse, fordi der kun var een deltager, lavede min superseje og søde træner 40 min. personlig træning med mig :love2: Han er virkelig skøn. Og i aften tager jeg til Grit Strength og Grit Cardio - det gør mig altid i godt humør. Så jeg satser på at vende stærkt tilbage i oktober måned og få gejsten tilbage - det håber jeg for os allesammen :gogo:
5
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 27. sep 2018, 17:15

Jeg håber jeg har taget forskud på oktober med en god omgang svedende cykling i dag.
Derudover har jeg lige rundet 10 tabte kg og i hvert fald 15 cm.
Jeg er faktisk sk... stolt af mig selv. Og motiveret til at høvle de næste 10 kg af.
6
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 27. sep 2018, 17:17

I morges trænede jeg, for sidste gang, med PT'eren - og sikke en træning. Jeg startede med en vejning; jeg var ikke helt tilfreds med resultaterne, men jeg havde da taget lidt på i muskelmasse. Mine kropsmål var heller ikke just imponerende, men til gengæld gik styrketesten rigtig godt. Træningen bød også på to sæt walking lunges med Russian twist og tre sæt Prowler med vægtskiver på 30 kg, 70 kg. og afsluttende PT'eren :-D

Derudover fortalte jeg PT'eren om mine overvejelser omkring en kostplan, men han foreslog, at jeg brugte oktober på at "komme tilbage" til de gode rutiner mht. træning og kost - og så ville han tale med en PT-kollega om kostplan til november.
3
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf Phlox9 » 27. sep 2018, 19:50

Rigtig god 2x Grit-træning i aften, jeg føjede 2 kg til min barbell :) Små skridt, men det føles godt, at der sker en lille udvikling, og ikke kun afvikling ;) Hvis jeg får styr på min mad igen, så skal det nok gå... (det går selvfølgelig alligevel, men det gør mig i dårligt humør, og jeg vil gerne tilbage til at føle mig godt tilpas igen)
4
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf Stitch » 28. sep 2018, 06:07

Jeg trænede med PT'en i morges. Hold nu op det er godt men hårdt. Og mega hyggeligt. Det havde jeg ikke troet. Mig som hader holdtræning. Pissegodt.

Det er så fedt at blive rettet på teknikken og presset til det yderste :)

Maden er gået fint denne uge. Søvn not so much.
3
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 939
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 215
Likede indlæg: 3464

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf Galoldriel » 28. sep 2018, 06:11

September måned har været op ad bakke for mig. Jeg må konstatere, at det er for ambitiøst et mål at holde fast i den ihærdighed, jeg lagde for dagen i juni/juli og starten af august. Jeg arbejder på en folkeskole, og tiden før efterårsferien er proppet med eftermiddags- og aftenarrangementer. Jeg er desuden i gang med en efteruddannelse ved siden af mit arbejde, og selvom jeg er på deltid, har jeg hovedet fuldt af alt muligt andet end kost- og motionstiltag.

Alligevel synes jeg, det kører nogenlunde for mig. Hvis jeg nedjusterer mine mål, så de bliver mere overkommelige, bliver det til at holde ud i længden. Jeg skal desuden være mere obs på at klappe mig selv på skulderen over alt det, jeg faktisk formår.

- Jeg gennemførte CPH Half. Jeg gik kold undervejs (jeg har ikke fået løbet nok lange ture pga. travlhed på jobbet og i familien), men jeg gennemførte alligevel. Min tid blev 2 timer og 31 minutter. Alt taget i betragtning er jeg rigtig glad for det, også selvom jeg havde sat mig for at gennemføre med en tid under 2 timer og 20 minutter.
- Jeg har tabt mig i omegnen af 1,5 kg, til trods for, at der er dage, hvor jeg blæser sukkerstoppet et stykke.
- Mit tøj sidder løsere.
- Jeg er pissegod til mit arbejde, og det er jeg ikke alene om at synes :D
- Jeg har forbedret min 5 km-tid. Jeg er blevet mere udholdende.

Mine mål for oktober:
- Begrænse sukkerindtaget så vidt som muligt, dog med plads til små udskejelser.
- Godt med grøntsager og fibre.
- Løbeture i det omfang, har jeg tid og overskud til det.
- Hvis jeg orker det: Mave, balle-, ben- og rygøvelser derhjemme.
7
It's turtles all the way down.
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27065

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf ajnaM » 28. sep 2018, 19:05

Jeg holder sukkerstoppet okay, men jeg har virkelig spist usundt. Har en del aftenarbejde, og har spist rigtig meget ude - og det er virkelig svært ikke at ende med burgere eller pizza. Har også drukket ualmindeligt mange store latter. :genert:

Et eller andet sted skal jeg bare give mig selv et break. Har kun været i gang siden juni, har tabt 12 kilo, spiser så godt som intet sukker og formår at træne nogenlunde fast 3 gange om ugen.

På den anden side har jeg det lidt sådan, at når jeg nu alligevel er gået ind i det, så kan jeg lige så godt gå all in. Og altså ikke spise burgere 4 gange om ugen... ;)

Skal lige finde min balance, tror jeg.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5070
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 30. sep 2018, 16:04

Det mest positive jeg kan sige om september er, at da jeg var vægten i fredags, havde jeg ikke taget på siden jeg sidst vejede mig for laaang tid siden. Det er da altid noget :) Jeg ser frem til en bedre oktober måned hvad angår kost og motion :)
2

Tilbage til "Sund og/eller slank"