September 2018 - Fællestråd

ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27062

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf ajnaM » 12. sep 2018, 19:34

Jeg har i øvrigt været afsted igen og har tabt 1.5 kilo mere siden sidste uge. Og på samme vægt endda. :banan: Har så også oppet motionen markant og trænet halvanden times cardio i stedet for at løbe en tur på omkring 30 min. Det betaler sig åbenbart.

Så vi kører videre med samme skema - intet snack-sukker overhovedet og tre gange motion om ugen. :gogo:
7
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf MyGirl » 13. sep 2018, 06:18

:shock: Så gik kirken på plads til vores bryllup :lun:

Det betyder 359 dage endnu til at tabe mig! Hvis bare jeg kan fortsætte, som jeg har gjort den sidste måned tid, så skal det faktisk nok gå.
7
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5070
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 13. sep 2018, 11:40

Så fik jeg resultatet på nogle af de blodprøver jeg ventede på svar på.

Jeg har stadig en smule for lavt stofskifte, og så har jeg måske cøliaki, men ikke laktoseintolerans.

Ift cøliaki, så er det kun påvist at jeg har en vævstype der kan være forbundet med cøliaki. Så jeg skal have taget flere blodprøver ift videre udredning. Jeg er godt nok spændt på det. Jeg håber jo ikke ligefrem at jeg har cøliaki, men samtidig så kunne det også være rart at få det afklaret hvis det er årsagen til nogle af de ting jeg oplever. Det kan fx være årsagen til at jeg har svært ved at optage b12 vitamin.

Håber det er ok jeg bruger denne tråd til at dele lidt om det :)

I går trænede jeg for første gang i Fitness World. Eller dvs det er jo bare mit gamle center som nu er Fitness World. Jeg har da fået en gratis taske ud af det ;)

Ift kost, så går det sgu ikke så godt, jeg har trøstespist lidt det sidste stykke tid. Jeg håber jeg snart kan genfinde motivationen til at have mere fokus på min kost :)
2
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 14. sep 2018, 11:06

Det var planen, at jeg her til morgen ville træne, men pigernes far ringede (og vækkede mig :rulle:), da han ville høre, om jeg ville passe Yngstepigen, der var for sløj til at komme i skole. Træningen blev derfor udskudt, men vi hygger os :love:

Hun bliver hentet inden længe, da hun sammen med Ældstepigen og deres far skal til Sjælland, så jeg er "børnefri" resten af i dag og i morgen. Heldigvis har jeg så pigerne søndag til mandag morgen. Så - i dag bliver sikkert hviledag og så træner jeg i morgen og søndag, hvilket alt i alt vil ende med 6 x træning i indeværende uge.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 14. sep 2018, 23:50

Jeg er i USA - det er dæleme svært at undgå/minimere kulhydrater synes jeg...
Til gengæld tænker jeg meget over, hvad jeg vælger og mængderne jeg spiser og har helt holdt mig fra flydende kalorier (altså sodavand, juice etc). Udbuddet af vand med smag (også uden sødestof) er heldigvis ret stort.
Og så går vi meget - op og ned ad bakker og trapper - det er ret godt når nu der ryger lidt mindre kål ned, end derhjemme...
1
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf Viskelæder » 17. sep 2018, 18:51

Jeg fortsætter med at tælle kalorier og går i gang med 3. uge i dag. Jeg har på 2 uger tabt 1,5 kg, så det er dejligt :)

Jeg skal holde mig under 1500 kalorier, og det er lidt svært, fordi jeg elsker slik og gerne vil have lidt af det også. Men så er jeg nødt til at dyrke motion, så jeg ikke går i kalorie-overskud. Heldigvis går jeg dagligt 1-2 timer, så der er nok til 100 g slik :D

Jeg synes dog virkelig, jeg savner at kunne spise et helt rigtigt måltid. 1500 kalorier er ikke meget for mig af en eller anden grund. Jeg føler mig sjældent sådan mæt. Jeg ved også godt, at vi jo egentligt ikke skal føle os mætte, vi skal bare stoppe med at være sultne. Men arghh.
Det er sgu lidt anstrengende at skulle være strategisk omkring sine måltider og ikke bare kunne sætte sig og æde en sandwich (fordi der så er sådan 800 kalorier i sådan en, og så er der ikke kalorier til aftensmad, wtf).

Jeg tæller kalorier for at se, hvad jeg egentligt æder, siden vægten er gået op, ikke fordi jeg vil leve mit liv på den måde, så det er jo også bare midlertidigt. Men lige nu fungerer det okay for mig.
2
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf RavenClaw » 18. sep 2018, 06:47

Maanii skrev:Jeg er begyndt til reformer træning og har været afsted 12 gange siden d. 8 august, jeg går 7-10.000 skridt de fleste dage, jeg har fuldstændig droppet alkohol og jeg her ret godt styr på mine kcal.

... Og min vægt har ikke rykket sig overhoved :forvirret:

Jeg forstår det virkelig ikke. Altså jeg kan se og mærke at der er slet noget med mine muskler, men vil bare stadig mene at vægten burde rykke sig også. :(


Jeg tænker, du skal begynde at bruge målebånd i stedet for vægt. Muskler vejer en del mere end fedt, så du kan snildt have tabt en del fedt, men taget samme masse på i muskler.
Det er super øv, hvis man gerne vil se vægten gå nedad, men vægten tager jo netop ikke højde for din kropssammensætning :)
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf superboa » 18. sep 2018, 16:51

I dag havde vi 2. omgang personlig træning (ud over den 1. gang med styrke + konditest). Damn det er hårdt! Men sjovt :D Vi træner baner med 10 forskellige stationer. 45 sek. træning ved hver station og så videre til næste. Efter sådanne en 3 fulde runder, er man godt forpustet, armene godt syret til og kroppen dækket af sved - men jeg elsker det :love:
4
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf Phlox9 » 19. sep 2018, 05:15

De sidste uger har jeg kørt et fast program, der hedder:

Mandag: 55 min Total Body Workout
Torsdag: 30 min Grit Strength + 30 min. Grit Cardio
Søndag: 30 min Grit Cardio + 30 min Stairmaster el. 360

Mht. maden går det bedre igen, jeg havde en periode, hvor jeg spiste for meget usundt/comfort food, men det er jeg ved at få styr på igen. Havde lidt af en nedtur (mange forskellige ting, der i sidste ende gik ud over energien i forhold til træning og fokus på sund mad), men det går bedre nu - eller jeg håndterer det i hvert fald bedre nu.

Sammen med 3 venner har jeg tilmeldt mig et vintersvømningsarrangement d. 4. november :forvirret2: Og jeg er ellers en rigtig kylling, når det kommer til koldt badevand, så jeg ved ikke lige, hvad jeg har gang i :lol:

Vintersvømning.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16989
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 19. sep 2018, 06:40

Nå, men sidste uge var ikke god rent kostmæssigt. Selvom jeg er glad for at cykle og for Pump, så har jeg været meh omkring det hele. Jeg savner mit Combat og jeg savner instruktørdelen helt vildt meget :genert:

Så jeg må lige tage mig selv i nakken og komme ind i kampen igen. Har besluttet mig for at prøve, om jeg kan blive sej nok til at kunne uddanne mig til instruktør i BodyFlow, så jeg håber, at det kan give mig lidt motivation til ikke kun at se denne her træningspause som et nødvendigt onde, men mere som en rar tid, når det nu skal være.

Har det simpelthen så røvdårligt med min krop, og det kan bare ikke rigtigt blive ved med at gå på den måde.
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 19. sep 2018, 06:52

Phlox, det lyder rigtig spændende med vintersvømningsarrangementet :gogo: Så skal du simpelthen svømme rundt i de hollandske kanaler? :D Hvor i Holland bor du og manden? (hvis du vil fortælle det - uden naturligvis at gå helt i detaljer).


Den sidste halvanden uges tid har jeg fået trænet regelmæssigt. Det er rart og dejligt at tæske kroppen igennem - og mærke det dagen efter :lol: Det kan mærkes i dag.
Egentlig burde jeg træne i dag, men der er håndværkere i min FW i de her dage og dermed ret crowded, så jeg går en tur i stedet for. Jeg har indstillet mit Vivosmart-ur til 10000 skridt. Som minimum. Nogle dage lykkes det, andre dage lykkes det ikke.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf Phlox9 » 19. sep 2018, 07:24

Ally skrev:Phlox, det lyder rigtig spændende med vintersvømningsarrangementet :gogo: Så skal du simpelthen svømme rundt i de hollandske kanaler? :D Hvor i Holland bor du og manden? (hvis du vil fortælle det - uden naturligvis at gå helt i detaljer).

Jeg er glad for din positive reaktion :D Jeg har heldigvis et par måneder til at vænne mig til tanken :genert: Det foregår i en slags badeanstalt/friluftsbad ved en sø midt i byen - den blev bygget i 50'erne og bliver stadig brugt. Vi bor i Rotterdam :)

ZwartePlasje1.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 19. sep 2018, 09:34

Phlox9 skrev:Jeg er glad for din positive reaktion :D Jeg har heldigvis et par måneder til at vænne mig til tanken :genert: Det foregår i en slags badeanstalt/friluftsbad ved en sø midt i byen - den blev bygget i 50'erne og bliver stadig brugt. Vi bor i Rotterdam :)

Det lyder i hvert fald spændende :) Det vil sige, at du gerne giver the grand tour, hvis jeg nogensinde er i Rotterdam? :D Jeg har kun været i Holland to gange; én gang i Amsterdam og én gang i Groningen, men jeg husker med stor glæde de mange kanaler. Iihh, det giver mig næsten lyst til at komme til Holland igen!
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5070
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 19. sep 2018, 11:19

Jeg har fundet ud af at jeg skal holde fast i at starte med at varme op på romaskine. Jeg plejer at køre et program der hedder romaskine - styrketræning - crosstrainer. Forleden prøvede jeg at starte med crosstraineren, men jeg kunne virkelig mærke at mine arme slet ikke var varmet lige så godt op, som de er efter en tur på romaskinen! Jeg kunne simpelthen ikke udføre lige så mange gentagelser i "shoulder press" maskinen som jeg plejer at kunne. Det var egentlig lidt "sjovt" at opleve at den første opvarmning betyder så meget. Så i dag var jeg tilbage til at starte med romaskinen, og så gik det bedre med styrketræningen igen :D
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf MyGirl » 19. sep 2018, 13:24

Tilly skrev:Jeg har fundet ud af at jeg skal holde fast i at starte med at varme op på romaskine. Jeg plejer at køre et program der hedder romaskine - styrketræning - crosstrainer. Forleden prøvede jeg at starte med crosstraineren, men jeg kunne virkelig mærke at mine arme slet ikke var varmet lige så godt op, som de er efter en tur på romaskinen! Jeg kunne simpelthen ikke udføre lige så mange gentagelser i "shoulder press" maskinen som jeg plejer at kunne. Det var egentlig lidt "sjovt" at opleve at den første opvarmning betyder så meget. Så i dag var jeg tilbage til at starte med romaskinen, og så gik det bedre med styrketræningen igen :D


Jeg "kur-hallucinerer" :lol:

Læste "romaskine - styrketræning - croissanter " :fløjt: Nåede lige at tænke, at det lød en anelse kontraproduktivt, før jeg fik læst det igen.
6

Tilbage til "Sund og/eller slank"