August 2018 - Fællestråd

Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 30. aug 2018, 18:27

På et tidspunkt introducerede PT'eren mig til box squats og sammen nåede jeg op på 30-40 kg. Som ugerne er gået med alene-træning, var jeg nået op på 50 kg., men her til PT-træning i aften gik det bare så godt, så jeg endte på 80 kg.

:rock: :rock: :rock:
7
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 30. aug 2018, 21:35

Jeg kan allerede nu forudsige, at jeg ikke kommer op at træne i morgen. Voldsomme menssmerter er slemme nok i sig selv, men hele eftermiddagen og aftenen har foregået i pendulfart mellem sofaen og toilettet (Sorry for TMI :blush: ) , så jeg tror ikke der vil være energi tilbage i min krop til at løfte vægte :tie:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16988
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41301

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 31. aug 2018, 04:07

Ally skrev:På et tidspunkt introducerede PT'eren mig til box squats og sammen nåede jeg op på 30-40 kg. Som ugerne er gået med alene-træning, var jeg nået op på 50 kg., men her til PT-træning i aften gik det bare så godt, så jeg endte på 80 kg.

:rock: :rock: :rock:


Altså 80 kg oven på dig, mens du squatter??? :8:

Respekt...
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 31. aug 2018, 05:31

LaMariposa skrev:Altså 80 kg oven på dig, mens du squatter??? :8:

Respekt...

Altså, som i 80 kg. på nakken, mens jeg squatter ned på en "skammel" - ja :D
3
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4051

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Fynerfin82 » 31. aug 2018, 07:56

Fynerfin82 skrev:Jeg vil også være med. Mine mål er:

Tabe 5 kg
Dyrke sport 2 gange om ugen
Kun spise slik en dag om ugen
Kun drikke Sodavand i weekenden (startende fra fredag kl 15)


Tid til status.

Tabt mig 3 kg, så målet blev ikke nået.
Sportsmålet er mere end opfyldt. Efter jeg er startet i bootcamp, er der virkelig kommet styr på den del. Og jeg får gået en god lang tur hver morgen.
Sodavand og slik er også gået over al forventning, har drukket Sodavand nogen hverdage fordi jeg har været ude, men har så sprunget over i weekenden så også en succes.

Så alt i alt er jeg meget tilfreds og klar til september.
2
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 31. aug 2018, 13:25

Motion er stadig en by i Rusland, maden er god og fornuftig. Vægten er ikke faldet så meget siden sidste uge, men før det tog den et godt ryk så det hænger fint sammen tænker jeg.

I går filosofererede jeg lidt over, hvor tydeligt jeg mærker mine følelser for tiden, på godt og ondt. Men det tro pokker, de bliver jo ikke dulmet af mad mere. Det er ret interessant at opleve og klart (også) en gevinst for mig selvom jeg så skal finde andre måder at komme af med dem
3
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 31. aug 2018, 15:11

Ally skrev:Mine mål for august
- Følge plan for træning i FW Trods nogle dage med sygdom er det stadig blevet til 19 x træning i FW.
- Logge mad på MFP Tjek!
- Gåture og svømning ad libitum Ingen svømning, men flere gåture i løbet af august
- INTET sukker i form af chips, kage, slik og is Jeg gav mig selv en challenge i august, der betød NUL slik, chips, kage, is, sodavand, fastfood og hvidt brød - det lykkedes næsten bortset fra 2 gange!
3
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16988
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41301

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 1. sep 2018, 17:30

LaMariposa skrev:Næste uge bliver travl på job, så hurra for morgentimer. Planen ser sådan her ud:

Evaluering (har bestemt mig for at lade det her være for ugen til og med i morgen, selvom vi har skiftet måned):
To-tre gange Pump: Tjek
DHL onsdag: Done. Hold nu op, hvor var det hårdt. Den tidligere cardiodronning var noget presset :D
Mindst en gang Flow: Done
Cykle på arbejde to dage og gå nogle ture med min mand :love: Tjek. Cyklede tre dage og også til og fra træning i dag.

Sund kost bortset fra tirsdag: Nopes, men det har været fint.

:)
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Stitch » 3. sep 2018, 06:54

ajnaM skrev:
LaMariposa skrev:
ajnaM skrev:Jeg er ikke så glad for fitnesscentre. Jeg bryder mig ikke om holdtræning, og jeg føler mig tit akavet i selskab med de andre, der træner. Samtidig er det tætteste center på mig nu et helt nybygget og meget fancy center, som sikkert er meget fedt, men hvor jeg også frygter, det er de mest forfærdelige typer, jeg skal træne med. :tie: Og så er det dyyyyrt! Øv.


Som tidligere instruktør har jeg tilbragt virkelig meget tid i forskellige fitnesscentre, og det er mit indtryk, at der kommer alle typer mennesker både på hold og i styrketræningsområderne. Som udgangspunkt kan du godt regne med, at folk er for selvoptagede til at lægge mærke til, hvordan du træner.


Måske er det fordi, jeg selv lægger enormt meget mærke til de andre. :genert: Jeg burde virkelig blive bedre til at gå i zen-mode og bare gå ind i mig selv, når jeg træner.

Det er i øvrigt holdtræningen, der er værst - ikke kun på grund af de andre, men på grund af instruktørerne. Jeg kan slet ikke have, at andre mennesker dikterer, hvad jeg skal gøre, når jeg motionerer. Især spinning er slemt. :D Jeg kan til dels holde yoga ud, fordi det på en eller anden måde er ret individuelt, men det kommer også an på instruktøren.

I virkeligheden skal jeg bare ind i et flow, hvor jeg træner selv. Ikke så meget styrke - klart mest cardio. I virkeligheden bare en erstatning for løbeturene.



Jeg har næsten samme problem. Holdtræning er sikkert rigtig godt og givende. Men kan slet ikke have at nogen står der og dikterer og råber højt. Og hvis de så ikke engang retter, når folk står og laver øvelsen helt forkert og potentielt kan komme til skade, men derimod siger "sådan". Så bliver jeg røvirriteret.

Så jeg styrketræner alene. Jeg hader inderligt cardio. Det er mit store problem. Så nu har jeg taget kontakt til en personlig træner. Nu får vi se :/
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27061

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf ajnaM » 3. sep 2018, 07:00

Stitch skrev:
ajnaM skrev:
Måske er det fordi, jeg selv lægger enormt meget mærke til de andre. :genert: Jeg burde virkelig blive bedre til at gå i zen-mode og bare gå ind i mig selv, når jeg træner.

Det er i øvrigt holdtræningen, der er værst - ikke kun på grund af de andre, men på grund af instruktørerne. Jeg kan slet ikke have, at andre mennesker dikterer, hvad jeg skal gøre, når jeg motionerer. Især spinning er slemt. :D Jeg kan til dels holde yoga ud, fordi det på en eller anden måde er ret individuelt, men det kommer også an på instruktøren.

I virkeligheden skal jeg bare ind i et flow, hvor jeg træner selv. Ikke så meget styrke - klart mest cardio. I virkeligheden bare en erstatning for løbeturene.



Jeg har næsten samme problem. Holdtræning er sikkert rigtig godt og givende. Men kan slet ikke have at nogen står der og dikterer og råber højt. Og hvis de så ikke engang retter, når folk står og laver øvelsen helt forkert og potentielt kan komme til skade, men derimod siger "sådan". Så bliver jeg røvirriteret.

Så jeg styrketræner alene. Jeg hader inderligt cardio. Det er mit store problem. Så nu har jeg taget kontakt til en personlig træner. Nu får vi se :/


Jeg hader også cardio. :lol: Men jeg er nødt til at vende tingene om, så jeg nu hader sukker og elsker træning. :D

Jeg meldte mig i øvrigt ind i fitness.dk i går. :banan: Så skal jeg bare lige tage mig sammen til at gå derned og få startet op. Det er lææænge siden, jeg har været i et center, så jeg skal nok lige på en guidet tour.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16988
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41301

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 3. sep 2018, 07:03

Og jeg elsker cardio, men må bare ikke lave det lige pt :rulle: :genert:
Senest rettet af LaMariposa 3. sep 2018, 07:20, rettet i alt 2 gange.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 3. sep 2018, 07:06

Stitch skrev:
ajnaM skrev:
LaMariposa skrev:
ajnaM skrev:Jeg er ikke så glad for fitnesscentre. Jeg bryder mig ikke om holdtræning, og jeg føler mig tit akavet i selskab med de andre, der træner. Samtidig er det tætteste center på mig nu et helt nybygget og meget fancy center, som sikkert er meget fedt, men hvor jeg også frygter, det er de mest forfærdelige typer, jeg skal træne med. :tie: Og så er det dyyyyrt! Øv.


Som tidligere instruktør har jeg tilbragt virkelig meget tid i forskellige fitnesscentre, og det er mit indtryk, at der kommer alle typer mennesker både på hold og i styrketræningsområderne. Som udgangspunkt kan du godt regne med, at folk er for selvoptagede til at lægge mærke til, hvordan du træner.


Måske er det fordi, jeg selv lægger enormt meget mærke til de andre. :genert: Jeg burde virkelig blive bedre til at gå i zen-mode og bare gå ind i mig selv, når jeg træner.

Det er i øvrigt holdtræningen, der er værst - ikke kun på grund af de andre, men på grund af instruktørerne. Jeg kan slet ikke have, at andre mennesker dikterer, hvad jeg skal gøre, når jeg motionerer. Især spinning er slemt. :D Jeg kan til dels holde yoga ud, fordi det på en eller anden måde er ret individuelt, men det kommer også an på instruktøren.

I virkeligheden skal jeg bare ind i et flow, hvor jeg træner selv. Ikke så meget styrke - klart mest cardio. I virkeligheden bare en erstatning for løbeturene.



Jeg har næsten samme problem. Holdtræning er sikkert rigtig godt og givende. Men kan slet ikke have at nogen står der og dikterer og råber højt. Og hvis de så ikke engang retter, når folk står og laver øvelsen helt forkert og potentielt kan komme til skade, men derimod siger "sådan". Så bliver jeg røvirriteret.

Så jeg styrketræner alene. Jeg hader inderligt cardio. Det er mit store problem. Så nu har jeg taget kontakt til en personlig træner. Nu får vi se :/


Har du overvejet crossfit? Der blander man styrketræning og cardio på en ret fed måde. Min mand har vist heller aldrig været fan af cardio, men han elsker til gengæld crossfit.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Stitch » 3. sep 2018, 07:13

LaMariposa skrev:Og jeg elsker cardio, men må bare ikke lave det lige pt :rulle: :genert:


Jeg gad godt elske det. Gad virkelig godt. Men jeg tæller virkelig hvert eneste sekund imens, så det er mega op af bakke.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Stitch » 3. sep 2018, 07:14

Pandesteg skrev:Har du overvejet crossfit? Der blander man styrketræning og cardio på en ret fed måde. Min mand har vist heller aldrig været fan af cardio, men han elsker til gengæld crossfit.


Jeg har prøvet powercross, men har problemer med korsbåndet i venstre knæ, så det er lige hårdt nok. Og hvis man kun kan være med til halvdelen af øvelserne, er det heller ikke så sjovt. Jeg bliver i hvert fald bare ked af det og sur på mig selv.

Det er ellers ret sjov motion, så måske når mit knæ har det godt igen :)
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16988
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41301

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 3. sep 2018, 07:19

Stitch skrev:
LaMariposa skrev:Og jeg elsker cardio, men må bare ikke lave det lige pt :rulle: :genert:


Jeg gad godt elske det. Gad virkelig godt. Men jeg tæller virkelig hvert eneste sekund imens, så det er mega op af bakke.


Ja, det må det være. Men nu kombinerede jeg det også med at være instruktør i en type holdtræning, som jeg virkelig elsker og har dyrket i over 11 år. Så det var klart det, der drev mig.

Men kan godt lidt kende det. Jeg hader inderligt meditation. Har aldrig kunnet få det til at virke, og det er sådan noget, jeg skal tvinge mig selv til, hvis jeg gør det. Og når folk så siger til mig, at jeg da bare skal meditere i stedet for hård træning, så har jeg lyst til komme med et flabet svar :genert:
0
:lun: Be brave

Tilbage til "Sund og/eller slank"