August 2018 - Fællestråd

ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27065

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf ajnaM » 25. aug 2018, 20:58

Til gengæld går det stadig godt med sukkeret! Har nu haft snart 3 måneder uden slik/is/kage/sodavand/lignende, med undtagelse af to gange, hvor jeg har prioriteret at spise et stykke kage. Det er vildt nok. :D

Jeg ved stadig ikke, hvad jeg vejer. Sidst jeg vejede mig er omkring en måned siden, og jeg havde tabt 8 kilo.
5
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41315

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 26. aug 2018, 06:37

ajnaM skrev:Jeg er ikke så glad for fitnesscentre. Jeg bryder mig ikke om holdtræning, og jeg føler mig tit akavet i selskab med de andre, der træner. Samtidig er det tætteste center på mig nu et helt nybygget og meget fancy center, som sikkert er meget fedt, men hvor jeg også frygter, det er de mest forfærdelige typer, jeg skal træne med. :tie: Og så er det dyyyyrt! Øv.


Som tidligere instruktør har jeg tilbragt virkelig meget tid i forskellige fitnesscentre, og det er mit indtryk, at der kommer alle typer mennesker både på hold og i styrketræningsområderne. Som udgangspunkt kan du godt regne med, at folk er for selvoptagede til at lægge mærke til, hvordan du træner.
Senest rettet af LaMariposa 26. aug 2018, 06:44, rettet i alt 1 gang.
3
:lun: Be brave
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. aug 2018, 06:43

Jeg har fået et kort vedrørende min oprindelige intention om to timers husligt arbejde om dagen og vil derfor gerne understrege, at det ikke kun sigter til almindelige ting som rengøring, tøjvask, osv., men især har at gøre med nogle større projekter herhjemme :lol:
For ja, ellers ville det lyde rimelig ekstremt i en lejlighed på 55 kvm.
Og når nu min indre Hyacinth Bucket mildest talt kan være på et meget lille sted.
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41315

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 26. aug 2018, 09:24

Jeg skal til BodyPump og sidder og venter på, at timen begynder. Overfor mig sidder et ægtepar i 50'erne og puster ud efter træning og kigger på video af deres børnebørn. Kæft, de er søde, de to :love:

Så har lige modtaget en lille misundelse over, at min mand ikke gider fitness. Hvor kunne det være hyggeligt, hvis det var noget, vi havde sammen :love:
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 26. aug 2018, 15:24

Jeg var til fest hos en kollega i går og var først hjemme kl. 03 i nat. Naturligvis kunne jeg ikke sove ret meget, så jeg stod op efter fire timers søvn og tog i FW. Udover træningen vejede jeg mig også - for en gangs skyld (jaja, de sidste vejninger har ikke været særligt positive...) så alle tallene i forbindelse med vejningen rigtig fine ud - og PT'eren, som naturligvis har fået screenshots af vejningen, skrev, at han var meget stolt af mig :-D
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41315

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 26. aug 2018, 15:50

Min uge er også sluttet fint af med en omgang dejlig søndagspump. Instruktøren skrålede falsk og frejdigt med på numrene, det kan jeg ikke rigtigt stå for, så jeg var godt underholdt, mens jeg pressede mine stakkels triceps :D

Bagefter tog jeg en tur på min nye elcykel, så det har været en ganske fin dag.

Savner stadig cardio virkelig meget, men når det nu ikke kan være anderledes, så er det fint nok med styrke, cykling og gåture.

Kosten har ikke været helt snorlige, men meget bedre end i ferien.
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41315

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 26. aug 2018, 15:53

Næste uge bliver travl på job, så hurra for morgentimer. Planen ser sådan her ud:

To-tre gange Pump
DHL onsdag
Mindst en gang Flow
Cykle på arbejde to dage og gå nogle ture med min mand :love:

Sund kost bortset fra tirsdag.

:)
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf MyGirl » 26. aug 2018, 17:36

Jeg er igang med at definere reglerne for en sukkerfri måned med kærestens 11-årlige søn. På hans initiativ! :D Bliver meget hyggeligt at have lidt selskab på den sunde vej!

Har haft en snorlige uge på kaloriesiden og faktisk også klaret mit mål om gennemsnitligt 30 minutters daglig motion :banan:
4
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27065

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf ajnaM » 26. aug 2018, 19:39

LaMariposa skrev:
ajnaM skrev:Jeg er ikke så glad for fitnesscentre. Jeg bryder mig ikke om holdtræning, og jeg føler mig tit akavet i selskab med de andre, der træner. Samtidig er det tætteste center på mig nu et helt nybygget og meget fancy center, som sikkert er meget fedt, men hvor jeg også frygter, det er de mest forfærdelige typer, jeg skal træne med. :tie: Og så er det dyyyyrt! Øv.


Som tidligere instruktør har jeg tilbragt virkelig meget tid i forskellige fitnesscentre, og det er mit indtryk, at der kommer alle typer mennesker både på hold og i styrketræningsområderne. Som udgangspunkt kan du godt regne med, at folk er for selvoptagede til at lægge mærke til, hvordan du træner.


Måske er det fordi, jeg selv lægger enormt meget mærke til de andre. :genert: Jeg burde virkelig blive bedre til at gå i zen-mode og bare gå ind i mig selv, når jeg træner.

Det er i øvrigt holdtræningen, der er værst - ikke kun på grund af de andre, men på grund af instruktørerne. Jeg kan slet ikke have, at andre mennesker dikterer, hvad jeg skal gøre, når jeg motionerer. Især spinning er slemt. :D Jeg kan til dels holde yoga ud, fordi det på en eller anden måde er ret individuelt, men det kommer også an på instruktøren.

I virkeligheden skal jeg bare ind i et flow, hvor jeg træner selv. Ikke så meget styrke - klart mest cardio. I virkeligheden bare en erstatning for løbeturene.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41315

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 27. aug 2018, 04:12

ajnaM skrev:
LaMariposa skrev:
ajnaM skrev:Jeg er ikke så glad for fitnesscentre. Jeg bryder mig ikke om holdtræning, og jeg føler mig tit akavet i selskab med de andre, der træner. Samtidig er det tætteste center på mig nu et helt nybygget og meget fancy center, som sikkert er meget fedt, men hvor jeg også frygter, det er de mest forfærdelige typer, jeg skal træne med. :tie: Og så er det dyyyyrt! Øv.


Som tidligere instruktør har jeg tilbragt virkelig meget tid i forskellige fitnesscentre, og det er mit indtryk, at der kommer alle typer mennesker både på hold og i styrketræningsområderne. Som udgangspunkt kan du godt regne med, at folk er for selvoptagede til at lægge mærke til, hvordan du træner.


Måske er det fordi, jeg selv lægger enormt meget mærke til de andre. :genert: Jeg burde virkelig blive bedre til at gå i zen-mode og bare gå ind i mig selv, når jeg træner.

Det er i øvrigt holdtræningen, der er værst - ikke kun på grund af de andre, men på grund af instruktørerne. Jeg kan slet ikke have, at andre mennesker dikterer, hvad jeg skal gøre, når jeg motionerer. Især spinning er slemt. :D Jeg kan til dels holde yoga ud, fordi det på en eller anden måde er ret individuelt, men det kommer også an på instruktøren.

I virkeligheden skal jeg bare ind i et flow, hvor jeg træner selv. Ikke så meget styrke - klart mest cardio. I virkeligheden bare en erstatning for løbeturene.


Ja, så kan jeg godt se, at holdtræning ikke er sagen :lol:

Håber du snart får en god rytme med cardio :)
0
:lun: Be brave
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 27. aug 2018, 13:19

Min træning går okay.
Min spisning går...ikke helt så okay.
Alt andet går ad h til :( Jeg har sovet vildt dårligt i nat, vågnede og var nedtrykt og kan overhovedet ikke tage mig sammen til at komme i gang med jobsøgning.
(Og møgvejret hjælper ikke på mit humør :rulle: )
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 27. aug 2018, 14:42

Jeg er træt :træt: Jeg stod op kl. 04 i morges med ét eneste formål: At få trænet inden arbejde. Det giver mig altså lige ekstra energi at få trænet inden arbejde. Derudover bød dagen på 8 lektioners dansk med to forskellige hold - og nu er jeg endelig hjemme :-D
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. aug 2018, 15:26

Jeg havde for første gang min trippel-madkasse med på arbejde i dag. Morgenmad, snacks og frokost, som var butter chicken. Det hjalp i den grad med at holde mit blodsukker stabilt, hvilket var godt, da der var stillet chips- og slik-rester frem på lærerværelset. Fik lige en mundsmag, men det har maven det ok med.

Jeg fik gået fra og til stationen, og hvor er det dejligt, st jeg nu bare skal hjem og smøre madder.
4
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 27. aug 2018, 16:55

Jeg er kommet tilbage på sporet mht mad de seneste dage eller i hvert fald strammet op, det er en god fornemmelse. Nu skal motionen lige me på banen igen
5
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41315

Re: August 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 27. aug 2018, 19:16

Har fået skudt godt i gang. Cykling til og fra arbejde på min nye elcykel (35 km) og BodyFlow her i aften. Selvom jeg virkelig savner min cardio, så kan jeg godt mærke, at stræk, styrke og coretræning er godt for mig. Nøj, hvor er min krop dog stiv og usmidig :D Kosten har været snorlige og tilmed vegetarisk i dag.
4
:lun: Be brave

Tilbage til "Sund og/eller slank"