Jeg trænger helt gevaldigt til at tabe mig!

Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59510

Re: Jeg trænger helt gevaldigt til at tabe mig!

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. sep 2018, 17:23

Pyjamas skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Pyjamas skrev:Min :tie: - smiley til sushi var fordi, jeg har fået det to dage i træk :lol: Men det var ikke fra samme sted, og jeg betalte kun den ene selv, så det kan retfærdiggøres :-D

Jeg ser en tydelig forskel på de dage, hvor jeg har spist mad med en god energifordeling og de dage, hvor jeg har spist en bolle til aftensmad. Selvom måltiderne ikke indeholder så mange kalorier igen, så vil jeg gerne nå dertil, hvor jeg det samme antal kalorier fra et mere korrekt måltid. Giver det mening?
Jeg skal i øvrigt også have pizza i morgen :lol:


Ja, bestemt. Jeg synes også, at det vigtigste er madens samlede næringsindhold, og det er derfor, jeg fx. ikke gider spise alt muligt light-halv- og helfabrikata-halløj, men kaloriemæssigt giver det alligevel mening, at du har tabt dig til trods for måltidernes indhold.


Min liv er også for kort til lightprodukter (bortset fra cola zero :-D), jeg vil hellere have en 10 g rigtig smør end 20 g blandingsprodukt. Hellere lidt af det gode end meget af det dårlige! Jeg har dog spist mere usundt og taget en håndfuld slik fremfor en gulerod, hvilket jeg har bedre styr på de dage, hvor jeg har spist mere korrekt.
Jeg skal gro mig lidt mere rygrad og tage mere kontrol over, hvad jeg spiser.


Sukkersodavand giver intet, udover et, i hvert fald for mit vedkommende, skruphysterisk blodsukker, så der vælger jeg også light.
I dag fandt jeg denne her hos Normal. Den smagte fantastisk :love:

Billede
1
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Jeg trænger helt gevaldigt til at tabe mig!

Indlægaf Pyjamas » 3. sep 2018, 17:49

DetSorteCirkus skrev:
Pyjamas skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Pyjamas skrev:Min :tie: - smiley til sushi var fordi, jeg har fået det to dage i træk :lol: Men det var ikke fra samme sted, og jeg betalte kun den ene selv, så det kan retfærdiggøres :-D

Jeg ser en tydelig forskel på de dage, hvor jeg har spist mad med en god energifordeling og de dage, hvor jeg har spist en bolle til aftensmad. Selvom måltiderne ikke indeholder så mange kalorier igen, så vil jeg gerne nå dertil, hvor jeg det samme antal kalorier fra et mere korrekt måltid. Giver det mening?
Jeg skal i øvrigt også have pizza i morgen :lol:


Ja, bestemt. Jeg synes også, at det vigtigste er madens samlede næringsindhold, og det er derfor, jeg fx. ikke gider spise alt muligt light-halv- og helfabrikata-halløj, men kaloriemæssigt giver det alligevel mening, at du har tabt dig til trods for måltidernes indhold.


Min liv er også for kort til lightprodukter (bortset fra cola zero :-D), jeg vil hellere have en 10 g rigtig smør end 20 g blandingsprodukt. Hellere lidt af det gode end meget af det dårlige! Jeg har dog spist mere usundt og taget en håndfuld slik fremfor en gulerod, hvilket jeg har bedre styr på de dage, hvor jeg har spist mere korrekt.
Jeg skal gro mig lidt mere rygrad og tage mere kontrol over, hvad jeg spiser.


Sukkersodavand giver intet, udover et, i hvert fald for mit vedkommende, skruphysterisk blodsukker, så der vælger jeg også light.
I dag fandt jeg denne her hos Normal. Den smagte fantastisk :love:

Billede


Hvad koster den? Den ser god ud :love2:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59510

Re: Jeg trænger helt gevaldigt til at tabe mig!

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. sep 2018, 18:18

Pyjamas skrev:Hvad koster den? Den ser god ud :love2:


Omkring 10 kr. + pant for en halv liter.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Jeg trænger helt gevaldigt til at tabe mig!

Indlægaf kidkomb » 3. sep 2018, 19:29

DetSorteCirkus skrev:
Pyjamas skrev:Hvad koster den? Den ser god ud :love2:


Omkring 10 kr. + pant for en halv liter.

Årh, den ser god ud!
Kan jeg lokke dig til at se om der er kalium sorbat (hedder potassium sorbat på engelsk) også kaldet e202 i?
For det kan jeg ikke tåle :genert:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59510

Re: Jeg trænger helt gevaldigt til at tabe mig!

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. sep 2018, 14:07

kidkomb skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Pyjamas skrev:Hvad koster den? Den ser god ud :love2:


Omkring 10 kr. + pant for en halv liter.

Årh, den ser god ud!
Kan jeg lokke dig til at se om der er kalium sorbat (hedder potassium sorbat på engelsk) også kaldet e202 i?
For det kan jeg ikke tåle :genert:


Det er der desværre :(
Til gengæld så jeg ved samme lejlighed, at sødemidlet er sucralose, som i modsætning til de fleste andre sødemidler ikke skulle gøre mig oppustet. Jeg lagde også godt mærke til, at min mave ikke gjorde knuder i går.
Jeg har prøvet en ny variant i dag med jordbær og kiwi. Den er slet ikke så god som den orange.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41295

Re: Jeg trænger helt gevaldigt til at tabe mig!

Indlægaf LaMariposa » 4. sep 2018, 14:31

Pyjamas skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Pyjamas skrev:Min :tie: - smiley til sushi var fordi, jeg har fået det to dage i træk :lol: Men det var ikke fra samme sted, og jeg betalte kun den ene selv, så det kan retfærdiggøres :-D

Jeg ser en tydelig forskel på de dage, hvor jeg har spist mad med en god energifordeling og de dage, hvor jeg har spist en bolle til aftensmad. Selvom måltiderne ikke indeholder så mange kalorier igen, så vil jeg gerne nå dertil, hvor jeg det samme antal kalorier fra et mere korrekt måltid. Giver det mening?
Jeg skal i øvrigt også have pizza i morgen :lol:


Ja, bestemt. Jeg synes også, at det vigtigste er madens samlede næringsindhold, og det er derfor, jeg fx. ikke gider spise alt muligt light-halv- og helfabrikata-halløj, men kaloriemæssigt giver det alligevel mening, at du har tabt dig til trods for måltidernes indhold.


Min liv er også for kort til lightprodukter (bortset fra cola zero :-D), jeg vil hellere have en 10 g rigtig smør end 20 g blandingsprodukt. Hellere lidt af det gode end meget af det dårlige! Jeg har dog spist mere usundt og taget en håndfuld slik fremfor en gulerod, hvilket jeg har bedre styr på de dage, hvor jeg har spist mere korrekt.
Jeg skal gro mig lidt mere rygrad og tage mere kontrol over, hvad jeg spiser.


Harboe har nogle ret gode Grape Light sodavand. Jeg er mega hysterisk med smagen af aspartam, men lige i dem der kan jeg i hvert fald ikke smage det. Så det kunne du overveje.

Er ellers helt enig i din opfattelse af lightprodukter, det er som regel ikke rigtigt kalorierne værd anyways.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Jeg trænger helt gevaldigt til at tabe mig!

Indlægaf Pyjamas » 4. sep 2018, 18:11

LaMariposa skrev:
Pyjamas skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Pyjamas skrev:Min :tie: - smiley til sushi var fordi, jeg har fået det to dage i træk :lol: Men det var ikke fra samme sted, og jeg betalte kun den ene selv, så det kan retfærdiggøres :-D

Jeg ser en tydelig forskel på de dage, hvor jeg har spist mad med en god energifordeling og de dage, hvor jeg har spist en bolle til aftensmad. Selvom måltiderne ikke indeholder så mange kalorier igen, så vil jeg gerne nå dertil, hvor jeg det samme antal kalorier fra et mere korrekt måltid. Giver det mening?
Jeg skal i øvrigt også have pizza i morgen :lol:


Ja, bestemt. Jeg synes også, at det vigtigste er madens samlede næringsindhold, og det er derfor, jeg fx. ikke gider spise alt muligt light-halv- og helfabrikata-halløj, men kaloriemæssigt giver det alligevel mening, at du har tabt dig til trods for måltidernes indhold.


Min liv er også for kort til lightprodukter (bortset fra cola zero :-D), jeg vil hellere have en 10 g rigtig smør end 20 g blandingsprodukt. Hellere lidt af det gode end meget af det dårlige! Jeg har dog spist mere usundt og taget en håndfuld slik fremfor en gulerod, hvilket jeg har bedre styr på de dage, hvor jeg har spist mere korrekt.
Jeg skal gro mig lidt mere rygrad og tage mere kontrol over, hvad jeg spiser.


Harboe har nogle ret gode Grape Light sodavand. Jeg er mega hysterisk med smagen af aspartam, men lige i dem der kan jeg i hvert fald ikke smage det. Så det kunne du overveje.

Er ellers helt enig i din opfattelse af lightprodukter, det er som regel ikke rigtigt kalorierne værd anyways.


Jeg bryder mig virkelig ikke om grape-sodavand :genert: Men tak for anbefalingen, det er sødt af dig at tænke på mig. Drikker jeg ikke cola zero, foretrækker jeg Faxe Kondi, og Faxe Kondi Free er jeg helst fri for. Mountain Dew er jeg også glad for, men de har jeg aldrig set som light.

Det er overhovedet ikke kalorierne værd! Tit er der heller ikke nok forskel til, at det kan svare sig.
0
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Jeg trænger helt gevaldigt til at tabe mig!

Indlægaf Pyjamas » 9. sep 2018, 20:21

Jeg er her stadig :afro:

Vægten er den samme som i sidste uge. Det er ok; jeg har været presset både på hjemmefronten og på arbejdet, så jeg har spist alt for meget hurtigmad og sukkerbomber.
0
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Jeg trænger helt gevaldigt til at tabe mig!

Indlægaf Pyjamas » 9. sep 2018, 20:28

Nu ser jeg i mit vægt-indlæg, at jeg faktisk har taget en 100 gram på :lol: Det slår mig ikke ud. Jeg ved, jeg har tabt 2,1 kg forholdsvis nemt, så jeg kan sagtens tabe 2 mere, selvom mit liv er presset. Det handler rigtig meget om, at jeg skal planlægge min mad bedre :)

Jeg har fredag og lørdag oplevet, at jeg er blevet oppustet, haft luft i maven og har fået decideret mavesmerter, og jeg mistænker, at det har været mit gajolforbrug. Begge dage har jeg spist 2 pakker på kort tid, og da gajoler kan virke afførende, giver det ret godt mening, at de fucker systemet op. Jeg har en tendens til at proppe mad i hovedet, også gajoler, og det skal jeg tydeligvis stoppe med.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Jeg trænger helt gevaldigt til at tabe mig!

Indlægaf IrmaPigen » 12. sep 2018, 05:56

Pyjamas skrev:Nu ser jeg i mit vægt-indlæg, at jeg faktisk har taget en 100 gram på :lol: Det slår mig ikke ud. Jeg ved, jeg har tabt 2,1 kg forholdsvis nemt, så jeg kan sagtens tabe 2 mere, selvom mit liv er presset. Det handler rigtig meget om, at jeg skal planlægge min mad bedre :)

Jeg har fredag og lørdag oplevet, at jeg er blevet oppustet, haft luft i maven og har fået decideret mavesmerter, og jeg mistænker, at det har været mit gajolforbrug. Begge dage har jeg spist 2 pakker på kort tid, og da gajoler kan virke afførende, giver det ret godt mening, at de fucker systemet op. Jeg har en tendens til at proppe mad i hovedet, også gajoler, og det skal jeg tydeligvis stoppe med.


Det lyder rimelig realistisk, at det er Gajolerne. Har selv oplevet den effekt af både Gajol og Läkerol.
0
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Jeg trænger helt gevaldigt til at tabe mig!

Indlægaf Pyjamas » 12. sep 2018, 18:00

IrmaPigen skrev:
Pyjamas skrev:Nu ser jeg i mit vægt-indlæg, at jeg faktisk har taget en 100 gram på :lol: Det slår mig ikke ud. Jeg ved, jeg har tabt 2,1 kg forholdsvis nemt, så jeg kan sagtens tabe 2 mere, selvom mit liv er presset. Det handler rigtig meget om, at jeg skal planlægge min mad bedre :)

Jeg har fredag og lørdag oplevet, at jeg er blevet oppustet, haft luft i maven og har fået decideret mavesmerter, og jeg mistænker, at det har været mit gajolforbrug. Begge dage har jeg spist 2 pakker på kort tid, og da gajoler kan virke afførende, giver det ret godt mening, at de fucker systemet op. Jeg har en tendens til at proppe mad i hovedet, også gajoler, og det skal jeg tydeligvis stoppe med.


Det lyder rimelig realistisk, at det er Gajolerne. Har selv oplevet den effekt af både Gajol og Läkerol.


Jeg har heller ikke haft problemer siden, så det har helt klart været dem.
0
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Jeg trænger helt gevaldigt til at tabe mig!

Indlægaf Pyjamas » 16. sep 2018, 07:30

AARGH! Der er blevet mere af mig :sur:
Vægten sagde +0,4kg i forhold til sidste uge. Det kan jeg overhovedet ikke tage seriøst :evil:

Jeg har ikke været særlig målrettet denne uge, så vægtøgningen er nok ikke så mystisk. Jeg var til fødselsdag onsdag, hvor jeg fik dessert med hjem. Torsdag og fredag lå jeg syg og spiste det, der faldt mig ind (inkl chips og chokolade). I går fik jeg enorme mængder sushi og for meget faxe kondi.

Min menstruation nærmer sig, og for 4 uger siden hjalp I mig med at fortælle, at det kan forklare en del af vægtøgningen. Det har jeg i baghovedet :)

Fredag morgen vejede jeg mig til 77 kg, altså 1 kg mindre end i dag. Jeg var lige så glad :mellow:
0
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Jeg trænger helt gevaldigt til at tabe mig!

Indlægaf Pyjamas » 16. sep 2018, 07:40

Har I tips til, hvad jeg skal gøre, når jeg har mistet lidt af motivationen? Jeg synes ikke, jeg taber mig hurtigt nok, men samtidig er jeg ikke klar til at gå all in og tælle kalorier. Jeg kan heller ikke rigtig lægge motion ind i min kalender.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Jeg trænger helt gevaldigt til at tabe mig!

Indlægaf lillebjoern » 16. sep 2018, 09:57

Pyjamas skrev:AARGH! Der er blevet mere af mig :sur:
Vægten sagde +0,4kg i forhold til sidste uge. Det kan jeg overhovedet ikke tage seriøst :evil:

Jeg har ikke været særlig målrettet denne uge, så vægtøgningen er nok ikke så mystisk. Jeg var til fødselsdag onsdag, hvor jeg fik dessert med hjem. Torsdag og fredag lå jeg syg og spiste det, der faldt mig ind (inkl chips og chokolade). I går fik jeg enorme mængder sushi og for meget faxe kondi.

Min menstruation nærmer sig, og for 4 uger siden hjalp I mig med at fortælle, at det kan forklare en del af vægtøgningen. Det har jeg i baghovedet :)

Fredag morgen vejede jeg mig til 77 kg, altså 1 kg mindre end i dag. Jeg var lige så glad :mellow:


Altså er det fordi du undrer dig over vægttabet, eller er du mere frustreret over, at du har svært ved at være målrettet? :)
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Jeg trænger helt gevaldigt til at tabe mig!

Indlægaf MyGirl » 17. sep 2018, 07:23

Har ikke lige de vises sten til at genvinde motivationen, men ville bare lige sige, at jeg håber, du finder den :)
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"