Juli 2018 - Fællestråd

Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4864

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 3. jul 2018, 15:52

Tilly skrev:
Patience skrev:Nu I taler om romaskine så har jeg et spørgsmål - bruger I handsker når I bruger romaskinen?
Jeg har tidligere brugt den lidt som afveksling i stedet for crosstrainer men jeg får simpelthen nærmest vabler/tryk i hænderne så jeg gik fra det igen. Er det noget I andre oplever?

Hehe, sjovt du skriver det. For jeg har faktisk udviklet lidt hård hud øverst på min håndflade, på "puderne" lige under mine fingre. Har faktisk overvejet om jeg skulle investere i nogle træningshandsker. Så jeg hører gerne anbefalinger :)


Det er præcis der jeg også får problemer.
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 3. jul 2018, 16:11

Tilly skrev:Ja, jeg har det ret godt med den :D Og ja, det er nok noget i den retning jeg skal prøve. Holder du så øje med tag pr minut? Eller er det bare et spørgsmål om at veksle mellem "normal" tempo, og så korte intervaller hvor du giver fuld gas? Tror lige jeg skal se efter om romaskinen har indbyggede programmer når jeg skal træne i morgen.

"Normal" tempo er omkring 3:00 min. og "fuld gas" er under 1:55 min.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 3. jul 2018, 16:15

Tilly skrev:
Patience skrev:Nu I taler om romaskine så har jeg et spørgsmål - bruger I handsker når I bruger romaskinen?
Jeg har tidligere brugt den lidt som afveksling i stedet for crosstrainer men jeg får simpelthen nærmest vabler/tryk i hænderne så jeg gik fra det igen. Er det noget I andre oplever?

Hehe, sjovt du skriver det. For jeg har faktisk udviklet lidt hård hud øverst på min håndflade, på "puderne" lige under mine fingre. Har faktisk overvejet om jeg skulle investere i nogle træningshandsker. Så jeg hører gerne anbefalinger :)

Jeg bruger ikke træningshandsker, hverken til crosstrainer/romaskine eller vægtstænger. Så sent som i formiddag talte PT'eren og jeg om brugen af handsker; fortalte, at jeg havde overvejet at anskaffe et par, men han sagde, at det var der ingen grund til. Naturligvis kan det gøre ondt at få vabler i håndfladerne og det er ej heller feminint, men til gengæld er det tegn på, at vi løfter tungt - og så tager jeg gerne et par vabler og lidt hård hud med på vejen :-D
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 3. jul 2018, 16:18

Ally skrev:
Tilly skrev:
Patience skrev:Nu I taler om romaskine så har jeg et spørgsmål - bruger I handsker når I bruger romaskinen?
Jeg har tidligere brugt den lidt som afveksling i stedet for crosstrainer men jeg får simpelthen nærmest vabler/tryk i hænderne så jeg gik fra det igen. Er det noget I andre oplever?

Hehe, sjovt du skriver det. For jeg har faktisk udviklet lidt hård hud øverst på min håndflade, på "puderne" lige under mine fingre. Har faktisk overvejet om jeg skulle investere i nogle træningshandsker. Så jeg hører gerne anbefalinger :)

Jeg bruger ikke træningshandsker, hverken til crosstrainer/romaskine eller vægtstænger. Så sent som i formiddag talte PT'eren og jeg om brugen af handsker; fortalte, at jeg havde overvejet at anskaffe et par, men han sagde, at det var der ingen grund til. Naturligvis kan det gøre ondt at få vabler i håndfladerne og det er ej heller feminint, men til gengæld er det tegn på, at vi løfter tungt - og så tager jeg gerne et par vabler og lidt hård hud med på vejen :-D

Jeg tror det er forfængeligheden jeg er mest ramt på, for jeg fik kun små vabler helt i starten. Men jeg har det en lille smule stramt med den hårde hud, for jeg synes netop ikke det er særligt feminint :genert:
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 3. jul 2018, 16:27

Tror måske jeg smutter forbi Lidl, til 40 kr er de da værd at prøve :)

Screenshot_20180703-182516_eTilbudsavis-309x550.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Tilly 3. jul 2018, 16:37, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 3. jul 2018, 16:29

Tilly skrev:Jeg tror det er forfængeligheden jeg er mest ramt på, for jeg fik kun små vabler helt i starten. Men jeg har det en lille smule stramt med den hårde hud, for jeg synes netop ikke det er særligt feminint :genert:

Jeg forstår dig 100%, for jeg tænker det selv engang imellem, men samtidig tænker jeg, at det bevidner om, at jeg er en bad ass, der løfter tungt i fitnesscentret :lol:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 3. jul 2018, 16:38

Ally skrev:
Tilly skrev:Jeg tror det er forfængeligheden jeg er mest ramt på, for jeg fik kun små vabler helt i starten. Men jeg har det en lille smule stramt med den hårde hud, for jeg synes netop ikke det er særligt feminint :genert:

Jeg forstår dig 100%, for jeg tænker det selv engang imellem, men samtidig tænker jeg, at det bevidner om, at jeg er en bad ass, der løfter tungt i fitnesscentret :lol:

Du er helt sikkert mega badass! :D
1
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4864

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 3. jul 2018, 16:54

Ally skrev:
Tilly skrev:Jeg tror det er forfængeligheden jeg er mest ramt på, for jeg fik kun små vabler helt i starten. Men jeg har det en lille smule stramt med den hårde hud, for jeg synes netop ikke det er særligt feminint :genert:

Jeg forstår dig 100%, for jeg tænker det selv engang imellem, men samtidig tænker jeg, at det bevidner om, at jeg er en bad ass, der løfter tungt i fitnesscentret :lol:

For mig er det så bare slet ikke noget jeg går op i. Dels løfter jeg faktisk ikke tungt og dels gider jeg simpelthen ikke have permanent hård hud i mine hænder hvis det på nogen måde kan undgås.
Det er måneder siden jeg har været i romaskinen og jeg har stadig en hård plet i den ene hånd.
Jeg hader at have handsker på sådan helt generelt, men tror måske jeg giver det en chance
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf Nuttede-Nuser » 3. jul 2018, 17:57

Jeg bruger altid handsker både til romaskine og til vægte. Ikke fordi jeg er forfængelig, men jeg er virkelig en pivskid med vabler, jeg synes de gør så ondt, og der går tit hul på dem. Og når jeg så bruger håndsprit flere gange i timen på arbejde er det bare ikke en god kombi.
1
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf Nuttede-Nuser » 3. jul 2018, 17:57

Nuttede-Nuser skrev:Jeg bruger altid handsker både til romaskine og til vægte. Ikke fordi jeg er forfængelig, men jeg er virkelig en pivskid med vabler, jeg synes de gør så ondt, og der går tit hul på dem. Og når jeg så bruger håndsprit flere gange i timen på arbejde er det bare ikke en god kombi :tie: .
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 3. jul 2018, 18:06

Hvis man ikke kan lide at have handsker på, så kan man også bruge grips (feks fra mærket Jaw) :) det gjorde jeg dengang jeg crossfittede meget. Vabler er måske et vidne om badass træning, men hvis man ikke kan træne fordi ens hænder er flået op (og det bliver de når man træner toes2bar i barren!!!) så er det sgu ikke rigtig så fedt eller sejt. Grips hjælper dog ikke i ergometeret. :)
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 4. jul 2018, 11:00

Jeg prøvede med lidt intervaller på romaskinen i dag. Jeg roede skiftevis 300 m i normalt tempo og så 100 m hvor jeg gav fuld gas. Måske jeg skal justere lidt på intervallerne, men det var egentligt bare et forsøg i dag.

Men et godt forsøg, for jeg fik roet 2000 m på fuld styrke/ modstand, på 9 min 55 sek :rock: Det er 30 sek under min hidtidige rekord, og første gang jeg har roet 2000 m på fuld styrke uden pause midtvejs, så det var fedt :D
2
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf Nuttede-Nuser » 4. jul 2018, 18:45

Ally skrev:Jeg trænede med PT'eren i formiddag. Masser af dødløft bl.a. én rep med 90 freakin' kilo :rock: :8:

Efter træningen var jeg i Sport24; fik købt en sports-bh fra Endurance, 3 par strømper og 2 par tights fra Kari Traa. Der var endda -50% på strømper og tights. Jeg ved ikke med jer, men nyt træningstøj virker altid ekstra motiverende på mig :-D


Er Endurance sportsbh gode? Jeg mangler virkelig meget nogle nye, gode og støttende.
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 5. jul 2018, 08:06

Nuttede-Nuser skrev:Er Endurance sportsbh gode? Jeg mangler virkelig meget nogle nye, gode og støttende.

Jeg havde den på i dag og jeg kan anbefale den. Jeg syntes bestemt, at den sad godt til og den støttede som ønsket under træningen.
https://www.sport24.dk/endurance-athlec ... l?c=555600
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Juli 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 5. jul 2018, 13:09

Sparkene i r*ven hjalp, for jeg gav den rigelig gas til træning i går :-D Også i en grad så min ryg og mine arme i dag føles som om de har fået tæsk ;)

Til gengæld kniber det stadig på madsiden :gruble: Jeg var egentlig ret god i går, men i dag har det været helt galt p.g.a. spekulationer omkring min jobsituation :(
2
What's done in the dark will be brought to the light

Tilbage til "Sund og/eller slank"