Mål: vandretur i højlandet

Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9417

Re: Mål: vandretur i højlandet

Indlægaf Modesty Blame » 14. sep 2018, 16:11

avdotja skrev:Ikke slankerelateret:

Jeg ved ikke om du allerede er klar over det, men kufferttransport er en ret normal ting i Skotland. Du finder et firma (der er mange!), giver dem din overnatningsplan og så sørger de for at transportere din taske fra vandrehjem/hotel/kro til vandrehjem/hotel/kro hver dag. Så kan du nøjes med at slæbe rundt på en mindre rygsæk med vand, lidt mad og en ekstra trøje. Mange inkluderer også en gratis “hjemtransport” (altså til det sted hvor man startede, skulle man have en bil eller andet stående der) og enkelte lover ligefrem at være iklædt kilt :D

Det er en service som sælges uafhængigt, så man behøver ikke bestiller en fuld arrangeret rejse, for at booke dem.

Det kunne måske hjælpe til at gøre turen en tak mere overkommelig? Medmindre I har tænkt jer at wildcampe, så duer forslaget selvfølgelig ikke :). Vil også anbefale et par vandrestave, hvis du ikke allerede har det i tankerne.

Tak for tippet. Min far har besluttet, at det bliver i hans nærliggende hjemland i stedet. Men vi ender nok med at leje en bil, og så køre fra b&b til b&b og så vandre i området. Man skal starte i det små.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9417

Re: Mål: vandretur i højlandet

Indlægaf Modesty Blame » 14. sep 2018, 16:14

Nåmen, jeg holdt fødselsdag forleden, og billederne fik mig til at føle mig fed og grim, så nu træner jeg 3 gange om ugen.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9417

Re: Mål: vandretur i højlandet

Indlægaf Modesty Blame » 17. sep 2018, 15:54

Status:
Jeg startede 1. juni i år (men begyndte først at måle omkreds d. 24. juni).
Jeg har tabt 16,3 kg.
Jeg har reduceret mit brystmål med 12 cm.
Jeg har reduceret mit taljemål med 16 cm.
Jeg har reduceret mit hoftemål med 11 cm.
Jeg har reduceret min låromkreds med 2 cm. (61 til 59)
Jeg har reduceret omkredsen på min læg med 1 cm. (40 til 41 cm)
Jeg har reduceret omkredsen på min overarm med 2 cm. (30 til 28 cm).
De sidste tre er i bund og grund ligegyldige - jeg har tynde ben og tynde arme, så det handler mest om at stramme op der, og min bror påstår. at der er en markering af musklen på min underarm - så det er vel okay.
12
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9417

Re: Mål: vandretur i højlandet

Indlægaf Modesty Blame » 24. sep 2018, 05:06

Endelig er jeg under 90 kg. det har godt nok holdt hårdt. de sidste 1,5 kg har vel taget 3 uger.
6
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Mål: vandretur i højlandet

Indlægaf Miss_no_More » 24. sep 2018, 05:20

Har først set din tråd nu, men du er fandme da sej! :worship: Hold ud, der skal nok komme flere kilo af.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9417

Re: Mål: vandretur i højlandet

Indlægaf Modesty Blame » 24. sep 2018, 05:28

Miss_no_More skrev:Har først set din tråd nu, men du er fandme da sej! :worship: Hold ud, der skal nok komme flere kilo af.

Jeg åd en burger og pommes i lørdags. Og jeg bildte mig ind, at det var nødvendigt for at sætte lidt gang i forbrændingen igen. Til gengæld træner jeg rimeligt hårdt nu - langt hårdere end jeg gjorde i starten. Men min muskelmasse/fedtprocent har virkeligt ikke rykket sig meget.
Og det er det første usunde jeg har spist siden sommerferien. Ikke engang på min 40 års fødselsdag - nul kage eller noget.
0
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Mål: vandretur i højlandet

Indlægaf Miss_no_More » 24. sep 2018, 10:19

Modesty Blame skrev:
Miss_no_More skrev:Har først set din tråd nu, men du er fandme da sej! :worship: Hold ud, der skal nok komme flere kilo af.

Jeg åd en burger og pommes i lørdags. Og jeg bildte mig ind, at det var nødvendigt for at sætte lidt gang i forbrændingen igen. Til gengæld træner jeg rimeligt hårdt nu - langt hårdere end jeg gjorde i starten. Men min muskelmasse/fedtprocent har virkeligt ikke rykket sig meget.
Og det er det første usunde jeg har spist siden sommerferien. Ikke engang på min 40 års fødselsdag - nul kage eller noget.


Du er for vild! :lol2: :ninja: Så synes jeg da egentlig, det er unfair det står lidt stille nu :gruble: Men altså jeg har virkelig ikke meget forstand på sådan noget. Men jeg lader også være med at veje mig, for synes vægten får en mærkelig magt over mig. Selvom jeg synes, jeg kan se forandringer og er glad for det jeg ser, bliver jeg træt af det, hvis vægten ikke har rykket sig ned siden sidste vejning (selvom fedt jo kan være blevet erstattet med muskelmasse).

Din muskelmasse/fedtprocent der ikke har rykket sig synderligt...er det gennem hele forløbet eller kun de sidste par uger?
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Mål: vandretur i højlandet

Indlægaf Akehurst2 » 24. sep 2018, 12:11

Modesty Blame skrev:Endelig er jeg under 90 kg. det har godt nok holdt hårdt. de sidste 1,5 kg har vel taget 3 uger.


Flot!

Og det går jo bare langsommere og langsommere, når de mest lavthængende frugter er fjernet og man har været i gang et stykke tid.

Og helt skideirriterende bemærkning: 1,5 kg. på tre uger er jo lige efter bogen om vægttab. Husk på det :kys:
0
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9417

Re: Mål: vandretur i højlandet

Indlægaf Modesty Blame » 24. sep 2018, 14:09

Miss_no_More skrev:
Modesty Blame skrev:
Miss_no_More skrev:Har først set din tråd nu, men du er fandme da sej! :worship: Hold ud, der skal nok komme flere kilo af.

Jeg åd en burger og pommes i lørdags. Og jeg bildte mig ind, at det var nødvendigt for at sætte lidt gang i forbrændingen igen. Til gengæld træner jeg rimeligt hårdt nu - langt hårdere end jeg gjorde i starten. Men min muskelmasse/fedtprocent har virkeligt ikke rykket sig meget.
Og det er det første usunde jeg har spist siden sommerferien. Ikke engang på min 40 års fødselsdag - nul kage eller noget.


Du er for vild! :lol2: :ninja: Så synes jeg da egentlig, det er unfair det står lidt stille nu :gruble: Men altså jeg har virkelig ikke meget forstand på sådan noget. Men jeg lader også være med at veje mig, for synes vægten får en mærkelig magt over mig. Selvom jeg synes, jeg kan se forandringer og er glad for det jeg ser, bliver jeg træt af det, hvis vægten ikke har rykket sig ned siden sidste vejning (selvom fedt jo kan være blevet erstattet med muskelmasse).

Din muskelmasse/fedtprocent der ikke har rykket sig synderligt...er det gennem hele forløbet eller kun de sidste par uger?

Jeg er først begyndt at måle for 2-3 uger siden, så det ved jeg jo i reglen ikke. Den er så gået 0,5 % ned nu - men det har da også holdt hårdt.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9417

Re: Mål: vandretur i højlandet

Indlægaf Modesty Blame » 24. sep 2018, 14:10

Akehurst2 skrev:
Modesty Blame skrev:Endelig er jeg under 90 kg. det har godt nok holdt hårdt. de sidste 1,5 kg har vel taget 3 uger.


Flot!

Og det går jo bare langsommere og langsommere, når de mest lavthængende frugter er fjernet og man har været i gang et stykke tid.

Og helt skideirriterende bemærkning: 1,5 kg. på tre uger er jo lige efter bogen om vægttab. Husk på det :kys:

Hrmpppfff :sur: unfair!!!

Men tak :D
1
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Mål: vandretur i højlandet

Indlægaf Akehurst2 » 24. sep 2018, 14:23

Modesty Blame skrev:
Akehurst2 skrev:
Modesty Blame skrev:Endelig er jeg under 90 kg. det har godt nok holdt hårdt. de sidste 1,5 kg har vel taget 3 uger.


Flot!

Og det går jo bare langsommere og langsommere, når de mest lavthængende frugter er fjernet og man har været i gang et stykke tid.

Og helt skideirriterende bemærkning: 1,5 kg. på tre uger er jo lige efter bogen om vægttab. Husk på det :kys:

Hrmpppfff :sur: unfair!!!

Men tak :D


Det er bare SÅ meget lettere at sige til andre end sig selv :-D :-D :-D
1
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9417

Re: Mål: vandretur i højlandet

Indlægaf Modesty Blame » 24. sep 2018, 14:27

Akehurst2 skrev:
Modesty Blame skrev:
Akehurst2 skrev:
Modesty Blame skrev:Endelig er jeg under 90 kg. det har godt nok holdt hårdt. de sidste 1,5 kg har vel taget 3 uger.


Flot!

Og det går jo bare langsommere og langsommere, når de mest lavthængende frugter er fjernet og man har været i gang et stykke tid.

Og helt skideirriterende bemærkning: 1,5 kg. på tre uger er jo lige efter bogen om vægttab. Husk på det :kys:

Hrmpppfff :sur: unfair!!!

Men tak :D


Det er bare SÅ meget lettere at sige til andre end sig selv :-D :-D :-D

Jeg føler lissom bare, at jeg lægger pænt meget arbejde i det, og det kunne godt tage at vise sig lidt tydeligere.
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5070
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Mål: vandretur i højlandet

Indlægaf Tilly » 24. sep 2018, 14:47

0,5 kg om ugen er et rigtig pænt vægttab :) Og jo mere du har tabt dig, jo langsommere vil det jo også komme til at gå. Ved godt (af egen erfaring) at det er mega surt når det ikke går så hurtigt længere, men det er vigtigt at prøve at acceptere at kiloene ikke bliver ved med at forsvinde så hurtigt.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9417

Re: Mål: vandretur i højlandet

Indlægaf Modesty Blame » 26. sep 2018, 17:39

Jeg har fået min veninde til at tweake mit træningsprogram, og det blev programmet omkring 15-20 minutter længere af, men jeg har forbrændt 220 kcal mere end jeg plejer, og jeg er langt mere gennembanket, så det var et godt valg.
3
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9417

Re: Mål: vandretur i højlandet

Indlægaf Modesty Blame » 29. sep 2018, 06:23

Jeg troede ikke, jeg havde billeder fra starten, men jeg har et fra ti dage før.
Jeg fjerner det nok igen, for jeg synes ikke, at der er den store udvikling at se.
Datoen under første foto skulle have været 200518
udvikling 4 måneder.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8

Tilbage til "Sund og/eller slank"