Maj 2018 - Fællestråd

Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 11. maj 2018, 07:42

Rosa Espinosa skrev:Minus 1,2 kg siden sidst, så et samlet vægttab på 4 kg indtil videre. Faldt i i går og forgårs. Forbandede vaner.

Men du har allerede nået dit mål om at tabe 3 kilo denne måned, og endda mere til, og det er kun d.11 maj. Det er da mega fedt :)

Ikke fordi jeg ikke forstår at ar det kan være surt at falde i. Men personligt er jeg meget inspireret af Morten Elsøes “Slut med forbudt” tankegang, og at der faktisk ikke er madvarer man behøver undvære. Det er ok at spise slik/kage. Jeg kan anbefale podcasten “Detox din hjerne”, hvis du ikke allerede har hørt den. Det handler meget om hvordan man arbejder med sine vaner.
1
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 11. maj 2018, 07:46

Jeg har tabt 0,6 kg denne uge, og er meget glad og tilfreds :) Mit vægttab går langsomt, men så længe det går fremad, så vil jeg ikke ændre på min tilgang til vægttab (5:2).

Dog håber jeg at runde at skarpt hjørne i næste uge, dagens vægt er 80,2 kg, så jeg håber at komme under 80 i næste uge, og tilbage i 70’erne :)
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 11. maj 2018, 07:52

Min vægt er steget ... som forventet :rulle: Men jeg opgiver sgu ikke!
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 11. maj 2018, 09:06

Ally skrev:
Pityt skrev:Det er edderrøvme sejt :klap: Jeg er en slapsvans i forhold til dig :blush:

Tak! :kys: Jeg er også mega stolt af mig selv - og jeg ved, at PT'eren er det samme :D Med ham har jeg rykket mig helt vildt meget - jeg har ikke altid tiltro til mig selv, når han viser, hvilke øvelser, jeg skal lave, men som regel går det rigtig godt. Eksempelvis havde jeg, da jeg startede med at træne med ham, aldrig squattet med vægtstang. Nu squatter jeg 50 kg. Dødløft havde jeg heller ikke gjort meget - og i går løftede jeg 75 kg.

Til gengæld har jeg, fordi jeg løfter tungt, fået de fineste vabler i håndfladerne :lol: Det er virkelig feminint :lol:

Til sammenligning dødløfter jeg kun 30 kg :blush: Men jeg har fået lækkerlækker hård hud i hænderne alligevel :slem:
Den øvelse hvor jeg har kunnet mærke mest fremgang, er benpres (ja, jeg kan godt lide maskiner :lol: ) men alle øvelser der involverer skuldre/arme/ryg går noget langsommere :genert:
1
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 11. maj 2018, 11:53

Pityt skrev:Til sammenligning dødløfter jeg kun 30 kg :blush: Men jeg har fået lækkerlækker hård hud i hænderne alligevel :slem:
Den øvelse hvor jeg har kunnet mærke mest fremgang, er benpres (ja, jeg kan godt lide maskiner :lol: ) men alle øvelser der involverer skuldre/arme/ryg går noget langsommere :genert:

Yes! :klap: Altså, ryg/arme/skuldre-øvelserne er jeg med på mht. langsom fremgang - dog har jeg en lille smule guns at vise, når jeg flexer armene :love: Men størst fremgang har jeg bestemt også oplevet i squats og dødløft - og det er SÅ lækkert at høre, når PT'eren siger: "Ja, Ally, du er jo blevet så stærk, så vi sætter lige ekstra vægt på" :-D
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 11. maj 2018, 12:22

Ally skrev:
Pityt skrev:Til sammenligning dødløfter jeg kun 30 kg :blush: Men jeg har fået lækkerlækker hård hud i hænderne alligevel :slem:
Den øvelse hvor jeg har kunnet mærke mest fremgang, er benpres (ja, jeg kan godt lide maskiner :lol: ) men alle øvelser der involverer skuldre/arme/ryg går noget langsommere :genert:

Yes! :klap: Altså, ryg/arme/skuldre-øvelserne er jeg med på mht. langsom fremgang - dog har jeg en lille smule guns at vise, når jeg flexer armene :love: Men størst fremgang har jeg bestemt også oplevet i squats og dødløft - og det er SÅ lækkert at høre, når PT'eren siger: "Ja, Ally, du er jo blevet så stærk, så vi sætter lige ekstra vægt på" :-D

Jeg har endnu ikke prøvet squats med vægtstang :gruble: Mit ene knæ har det ikke så godt, så jeg har ikke turdet. Men jeg ER også ultraforsigtig og et totalt tudefjæs hvis noget gør ondt og så er det sgu lidt svært at presse sig selv og prøve nye ting :blush:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 11. maj 2018, 12:52

Pityt skrev:Jeg har endnu ikke prøvet squats med vægtstang :gruble: Mit ene knæ har det ikke så godt, så jeg har ikke turdet. Men jeg ER også ultraforsigtig og et totalt tudefjæs hvis noget gør ondt og så er det sgu lidt svært at presse sig selv og prøve nye ting :blush:

Jeg har, rent bogstaveligt talt, været et tudefjæs over for PT'eren to gange :genert: Jeg kender dog til det med at presse sig selv og prøve nye øvelser, men min PT'er formår at bryde mine grænser på en god måde - og så ender jeg jo med at blive vildt stolt af mig selv.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 11. maj 2018, 12:59

Efter jeg havde afleveret pigerne hos deres far i formiddag, kørte jeg til Viborg. Jeg havde to formål: 1) At gå en tur rundt om Søndersø (tæt på 6 km. på en time) og samtidig suge en pokkers masse D-vitamin til mig - og 2) At få købt rammer til to billeder, der nu pynter fint i soveværelset.

Lige nu ser jeg TV, men inden længe skal jeg vaske gulve, rengøre badeværelset og ordne vasketøj. Pigerne er hos deres far hele weekenden, og jeg tager til Sjælland for at besøge en veninde - og kombinerer muligvis turen med at gense et par andre venner.
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 11. maj 2018, 14:50

Rosa Espinosa skrev:
Tilly skrev:
Rosa Espinosa skrev:Minus 1,2 kg siden sidst, så et samlet vægttab på 4 kg indtil videre. Faldt i i går og forgårs. Forbandede vaner.

Men du har allerede nået dit mål om at tabe 3 kilo denne måned, og endda mere til, og det er kun d.11 maj. Det er da mega fedt :)

Ikke fordi jeg ikke forstår at ar det kan være surt at falde i. Men personligt er jeg meget inspireret af Morten Elsøes “Slut med forbudt” tankegang, og at der faktisk ikke er madvarer man behøver undvære. Det er ok at spise slik/kage. Jeg kan anbefale podcasten “Detox din hjerne”, hvis du ikke allerede har hørt den. Det handler meget om hvordan man arbejder med sine vaner.


Det har jeg ikke så vil da tjekke den ud.
Er nok også mest irriteret på mig selv, fordi jeg spiste alt det usunde uden at have lyst til det. Det var ikke fordi jeg tænkte ummm pizza osv. Det var bare fordi det var ren vane at proppe mit fjæs med en masse junk food når jeg havde fridag.

Det er faktisk også noget af det der bliver talt om i podcasten, det med at det er blevet en vane at spise usundt, og man kan komme til at gøre det uden overhovedet at mærke efter om man har lyst, og blot agerer på en indgroet vane. Jeg tror måske det er det afsnit der hedder “uopmærksom spisning” hvor de taler særligt meget om det, men kan ikke lige præcist huske det :gruble: Måske også det afsnit der hedder “Drop kurene og dyrk vanerne” kunne være særligt interessant.

Anyway, hvis du kan lide at høre podcasts, så kan jeg i hvert fald anbefale denne podcast serie :)
1
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 11. maj 2018, 15:23

Ally skrev:
Pityt skrev:Jeg har endnu ikke prøvet squats med vægtstang :gruble: Mit ene knæ har det ikke så godt, så jeg har ikke turdet. Men jeg ER også ultraforsigtig og et totalt tudefjæs hvis noget gør ondt og så er det sgu lidt svært at presse sig selv og prøve nye ting :blush:

Jeg har, rent bogstaveligt talt, været et tudefjæs over for PT'eren to gange :genert: Jeg kender dog til det med at presse sig selv og prøve nye øvelser, men min PT'er formår at bryde mine grænser på en god måde - og så ender jeg jo med at blive vildt stolt af mig selv.

Ja, der må jeg jo nok erkende “Trænerbarnets” begrænsninger. Han er sød og støttende og god til teknik, men han har ikke helt pondus nok til rigtigt at turde udfordre mig :gruble:
Men min største hurdle er og bliver mig selv,- jeg har altid (og dette er helt ærligt og ikke for at lyde tudeagtig eller selvnedgørende) været en quitter. Så snart noget er for hårdt eller jeg ikke kan finde ud af det, finder jeg lynhurtigt 158 grunde til at lade mig selv slippe :blush:
0
What's done in the dark will be brought to the light
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 13. maj 2018, 19:48

Status:
avdotja skrev:Jeg er ambitiøs for næste uge :D
  • 3 x styrke eller holdtræning. 4 gange + en gang løbetræning med hold
  • 20 min coretræning hver dag Mjah...
  • 3.000 forbrændte kalorier per dag Yep!
  • 30 min sprogtræning hver dag (okay, måske ikke så forumrelateret) Mjah...
  • INGEN is/chokolade/slik/chips/sodavand :8: Mjah...
  • 500 g grønt om dagen Ja da!
  • Maks 1,5 time foran computeren/fjernsynet per dag :tie: Næsten
  • Nuværende vægt: 68,1 kg Mål: 101/84/75 (hofter/mave/talje) 67,5 kg
0
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4864

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 14. maj 2018, 04:09

Jeg synes, jeg har haft en god uge.
Det er ikke blevet til helt så meget træning som jeg kunne have ønsket, men jeg har dog været i FW de 2 gange som er mit minimumskrav.
Kosten er det gået godt med. Jeg har overholdt mine ca 1300 kcal alle dage undtagen min ene fridag med min kæreste. Og jeg har gjort det på en sund og god måde så jeg er godt tilfreds.
Resultatet på vægten var minus 1/2 kg her til morgen - det er fint.
2
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 14. maj 2018, 13:44

Jeg var på vægten i dag, og mådeholdet i weekenden hjalp, så jeg nu er på rette kurs igen. Her midtvejs i måneden siger vægten -1,4 kg. Det kunne have været mere, men jeg kæmper med portionsstørrelserne, de er simpelhen for store. Så det bliver mit focus resten af måneden, motionen ser ud til at køre fint :)
4
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Mangoness » 14. maj 2018, 14:00

Jeg har spist junk food 6 gange indenfor de første 14 dage af maj. Det stikker helt af det her :genert:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Maj 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 14. maj 2018, 17:31

Mit mål for denne uge er to fastedage, plus to gange træning. Jeg når ikke 3 gange træning denne uge da jeg tager til København fredag morgen. Til gengæld skal jeg passe min nevø på 4 år lørdag og søndag, så der skal jeg nok få rørt mig :D Han plejer i hvert fald at have store forventninger til at vi skal være aktive sammen. Nu må jeg se hvad vi finder på. Hvis det er godt vejr tager jeg nok ham med i Zoo en af dagene.

Anyway, jeg er næsten lige kommet hjem fra træning. Det holdt hårdt med at komme af sted i dag, men det lykkedes da. Og nu vil jeg ud på en aftengåtur, og så vil jeg forkæle mig selv med en softice. Der er nemlig plads i dagens kalorieregnskab :D
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"