Januar 2018 - fællestråd

Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf Muuh » 11. jan 2018, 18:52

Lykke skrev:
Muuh skrev:Jeg skal have fundet nogle sunde snacks jeg kan spise, når sukkertrangen melder sig. Den har virkelig været slem i dag, så måtte ty til drengenes fignestænger, som de får med i madpakken :genert:


Hvad plejer du at spise, og hvornår?


Jamen sidst jeg gik all in, havde jeg slet ikke det problem, der holdt jeg mig fuldstændig til den kostplan diætisten havde lavet til mig.
Men det sidste års tid har jeg bare spist alm og min rygrad er åbenbart ikke lige så stærk nu, som den var sidst :genert:

I dag har jeg købt nogle dadler med kokos, som jeg har snack spist
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf HappyHippo » 11. jan 2018, 19:44

avdotja skrev:Dem af jer der har personlig træner; hvordan foregår jeres sessioner? Jeg er jo lige begyndt og ud af den time vi har sammen, bliver de 30 min brugt på crosstraineren. Den kan jeg fint stå på selv, så synes på den ene side det er lidt spild at gøre det sammen med ham. På den anden side virker det måske lidt mærkeligt at efterspørge 60 min "rigtig" træning, når jeg har rigelig svært ved at komme igennem den halve time vi gør det :gruble:


Jeg arbejde som PT ved siden af studiet, og mine klienter skal selv sørge for opvarmning, før vi mødes. Dvs vi har 60min træning med guidance, progression i øvelser osv.
Synes ikke 60min er meget, især hvis ny teknik skal læres.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16989
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 11. jan 2018, 21:05

Muuh skrev:
Lykke skrev:
Muuh skrev:Jeg skal have fundet nogle sunde snacks jeg kan spise, når sukkertrangen melder sig. Den har virkelig været slem i dag, så måtte ty til drengenes fignestænger, som de får med i madpakken :genert:


Hvad plejer du at spise, og hvornår?


Jamen sidst jeg gik all in, havde jeg slet ikke det problem, der holdt jeg mig fuldstændig til den kostplan diætisten havde lavet til mig.
Men det sidste års tid har jeg bare spist alm og min rygrad er åbenbart ikke lige så stærk nu, som den var sidst :genert:

I dag har jeg købt nogle dadler med kokos, som jeg har snack spist


IRMA har nogle gange dadler med lakrids. De er SÅ lækre :P
0
:lun: Be brave
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf godtnavn » 11. jan 2018, 21:33

Jeg skal vejes i morgen, og har sådan en skidt følelse! Det er egentlig mærkeligt, jeg har nemlig ikke spist sukker, og jeg burde jo have tabt mig, har bare en følelse af at vægten ikke har rykket sig. Har nok også været lidt for inaktiv den sidste uge, men kosten har været fin, så tænker der burde være sket lidt...
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf Lykke » 12. jan 2018, 06:15

Muuh skrev:
Lykke skrev:
Muuh skrev:Jeg skal have fundet nogle sunde snacks jeg kan spise, når sukkertrangen melder sig. Den har virkelig været slem i dag, så måtte ty til drengenes fignestænger, som de får med i madpakken :genert:


Hvad plejer du at spise, og hvornår?


Jamen sidst jeg gik all in, havde jeg slet ikke det problem, der holdt jeg mig fuldstændig til den kostplan diætisten havde lavet til mig.
Men det sidste års tid har jeg bare spist alm og min rygrad er åbenbart ikke lige så stærk nu, som den var sidst :genert:

I dag har jeg købt nogle dadler med kokos, som jeg har snack spist


Jeg tænkte mere på hvad det skulle erstatte? Hvad tyr du til når det skal være lækkert?
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16989
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 12. jan 2018, 08:44

Morgenspinning done. Følte mig godt nok noget presset, og et kig på pulsstatistikken viser, at det var jeg nok også :D

Til gengæld kunne jeg mærke, hvordan det trak helt op i dansehåndtagene, da det var hårdest. Det må da betyde, at jeg måske en dag får strammet dem op også :kryds:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af LaMariposa 12. jan 2018, 10:36, rettet i alt 1 gang.
0
:lun: Be brave
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf Akehurst2 » 12. jan 2018, 10:19

avdotja skrev:Dem af jer der har personlig træner; hvordan foregår jeres sessioner? Jeg er jo lige begyndt og ud af den time vi har sammen, bliver de 30 min brugt på crosstraineren. Den kan jeg fint stå på selv, så synes på den ene side det er lidt spild at gøre det sammen med ham. På den anden side virker det måske lidt mærkeligt at efterspørge 60 min "rigtig" træning, når jeg har rigelig svært ved at komme igennem den halve time vi gør det :gruble:


Mine sessions med min personlige træner er 45 minutter, og det er som udgangspunkt kun styrketræning, evt. med en art tabata i slutningen. I Danmakr var det 60 min på tilsvarende vis.

Ville aldrig betale for at stå på en crosstrainer med en træner ved siden af - hvad skulle det nytte?
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 12. jan 2018, 10:45

Akehurst2 skrev:
avdotja skrev:Dem af jer der har personlig træner; hvordan foregår jeres sessioner? Jeg er jo lige begyndt og ud af den time vi har sammen, bliver de 30 min brugt på crosstraineren. Den kan jeg fint stå på selv, så synes på den ene side det er lidt spild at gøre det sammen med ham. På den anden side virker det måske lidt mærkeligt at efterspørge 60 min "rigtig" træning, når jeg har rigelig svært ved at komme igennem den halve time vi gør det :gruble:


Mine sessions med min personlige træner er 45 minutter, og det er som udgangspunkt kun styrketræning, evt. med en art tabata i slutningen. I Danmakr var det 60 min på tilsvarende vis.

Ville aldrig betale for at stå på en crosstrainer med en træner ved siden af - hvad skulle det nytte?


Jeg har aldrig haft en personlig træner, men min tanke er præcis den samme. Det er da nemt tjente penge i hvert fald, hvis halvdelen af tiden går med, at folk står på en crosstrainer.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf Ally » 12. jan 2018, 10:49

avdotja skrev:Dem af jer der har personlig træner; hvordan foregår jeres sessioner? Jeg er jo lige begyndt og ud af den time vi har sammen, bliver de 30 min brugt på crosstraineren. Den kan jeg fint stå på selv, så synes på den ene side det er lidt spild at gøre det sammen med ham. På den anden side virker det måske lidt mærkeligt at efterspørge 60 min "rigtig" træning, når jeg har rigelig svært ved at komme igennem den halve time vi gør det :gruble:

45-50 minutter og jeg sørger selv for opvarmningen inden. I løbet af vores sessions træner vi "gamle" og "nye" øvelser - og jeg elsker at mærke, at jeg virkelig får tæsket kroppen igennem sammen med min PT'er.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf didas » 12. jan 2018, 11:45

Når man sidder med sin medbragte madpakke på arbejdet bestående af kyllingefilet og æg, fordi man skal holde sin protetinkost... :tie: Jeg brokkede mig til kæresten :lol:

Unavngivet.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf Muuh » 12. jan 2018, 13:18

Lykke skrev:
Muuh skrev:
Lykke skrev:
Muuh skrev:Jeg skal have fundet nogle sunde snacks jeg kan spise, når sukkertrangen melder sig. Den har virkelig været slem i dag, så måtte ty til drengenes fignestænger, som de får med i madpakken :genert:


Hvad plejer du at spise, og hvornår?


Jamen sidst jeg gik all in, havde jeg slet ikke det problem, der holdt jeg mig fuldstændig til den kostplan diætisten havde lavet til mig.
Men det sidste års tid har jeg bare spist alm og min rygrad er åbenbart ikke lige så stærk nu, som den var sidst :genert:

I dag har jeg købt nogle dadler med kokos, som jeg har snack spist


Jeg tænkte mere på hvad det skulle erstatte? Hvad tyr du til når det skal være lækkert?


Chokolade og kage :blush: :blush:

Det var ikke sådan at jeg gik ud for at købe det, men havde vi det i huset små spiste jeg det :genert:
Slik og chips kan jeg sagsten holde mig fra

Men det ku også sagsten bare være et knækbrød med smør, tror lidt jeg havde fået en tendens til at hyggespise

I dag har jeg f.eks gået og snacket kylling, som jeg egentlig havde købt til en salat, så i bund og grund handler det nok om at jeg skal have brudt min dårlig vane og holde mig til mine 6 faste måltider og ikke gå og små spise ind imellem :blush:


Nå men i dag har jeg fået gået en 2-3km
1
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf Lykke » 12. jan 2018, 16:42

Hvor mange km har I gået når I har gået 10.000 skridt?
Jeg synes at det er sådan okay meget, men når det så bliver anbefalet på daglig basis. Det når jeg ikke selv op på med mindre jeg arbejder aktivt på det.
10.500 skridt er 8,8 km siger appen Move ved mig.
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf avdotja » 12. jan 2018, 20:05

Lykke skrev:Hvor mange km har I gået når I har gået 10.000 skridt?
Jeg synes at det er sådan okay meget, men når det så bliver anbefalet på daglig basis. Det når jeg ikke selv op på med mindre jeg arbejder aktivt på det.
10.500 skridt er 8,8 km siger appen Move ved mig.

Hos mig svarede 15.000 skridt ca til 11 km hvilket er ~7,4 km per 10.000 skridt. Men dens kilometerangivelse var ikke superpræcis (kunne jeg se, når jeg havde den på under løb sammen mit garminur).

15.000 skridt var i øvrigt mindre end 11 km under løb; men det tænker jeg hænger meget godt sammen med at man formentlig tager lidt kortere skridt når man løber.
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf avdotja » 12. jan 2018, 20:06

Og tak for jeres input om personlig træner. Næste gang foreslår jeg at vi fremadrettet skærer lidt ned på crosstraineren.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Januar 2018 - fællestråd

Indlægaf godtnavn » 12. jan 2018, 20:09

700 g er røget den sidste uge, ikke prangende, men bestemt heller ikke skidt! 2,1 kg mindre af mig i januar :banan: Og 5,2 kg siden november :) 800 g til et for mig stort delmål :banan: Vil bide tænderne sammen og håbe at nå det inden vejningen i næste uge :D
5

Tilbage til "Sund og/eller slank"