Fælles vægttabstråd

Apostrof
Kort karma: 59
Likede indlæg: 441

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Apostrof » 8. nov 2019, 10:58

Yetie skrev:Hold nu op hvor er I gode til at tælle og overholde kalorier.

Jeg synes det gik relativt godt med buffeten i går. Spiste godt med grønt til, og gik uden om frituremaden. Til gengæld spiste jeg softice til dessert. :genert:

For tiden sover jeg virkelig dårligt, og det påvirker min motivation og mit overskud til at træffe gode valg. Det hjælper så heller ikke at have en lang arbejdsdag, hvor jeg tog hjemmefra kl. 7 og var hjemme kl.21. Jeg havde ikke fået aftensmad, men havde besluttet mig for at tage noget rugbrød. Det gjorde jeg også - sammen med den pose nuggets, min mand havde taget med hjem til mig for at være sød. :rulle:

Træning har jeg ikke haft tid til siden mandag, men håber at nå det i morgen. Ellers bliver det lørdag. Jeg synes jeg trænger til at få pulsen op.

Der er da også en uge opad bakke :kys: Og sejt, du alligevel holder fast :)

Det er faktisk lidt irriterende med de der mænd, når de gør det for at være sød ;) Min mand er også rigtig slem til at købe noget med hjem til mig, fordi "Det synes han jeg har fortjent for at gøre det så godt"... Og så kan man så få løst til noget, man slet ikke havde lyst til før nu det er der :gisp: Og han gør det jo bare for at være sød og hans måde at vise kærlighed på, men det er jo netop mega kontraproduktivt det der med at vise det gennem mad.. så tag mig med ud at shoppe i stedet nu hvor alt tøjet hænger på mig :D
0
Apostrof

Indlægaf Apostrof » 8. nov 2019, 10:59

FormerlyKnownAs skrev:Fredagsopdatering :banan:
Jaaaa....600 gram fra i tirsdags til i dag

FormerlyKnownAs
Start: 5. Nov
Samlet vægttab: 0,6
Startvægt: 72
Ugens ændring i vægt: -0,6
Nuværende vægt: 71,4 kg

Delmål: 70 kg- 29.nov.
Delmål 68 kg - 20. dec.
Delmål 65 kg - 1.feb
Delmål 62 kg - 1. marts
Mål 60 kg - 1. april (as if)
Højde : 169 cm

Sådan! :clap:
0
Apostrof

Indlægaf Apostrof » 8. nov 2019, 11:00

FruKuk skrev:Altså jeg har kontrolvejet mig 5 gange, og vægten bliver ved at sige det samme. Jeg forstår det så stadig ikke og tænker, at det må skyldes, at jeg har haft kvalme og feber og ikke fået spist meget mere end 1000-1200 kcal pr dag de sidste 3 dage. Og ingen tirsdagsøl :-D Og at jeg allerede lørdag havde tabt de 800 gram, der var ekstra fredag til sidste vejning. Noget stemmer i hvert fald ikke.

Jeg fejrer dog alligevel delmål nr 4 :banan: Og så må jeg bare fejre det igen :deer:

Samlet vægttab: 14,6 kg
Startvægt 2/1: 84 kg
Vægt 8/11 - 69,4 kg
Ændring i vægt siden 1/11: -2,7 kg
Mål: 66 kg
1. delmål: 78 kg - 26/4
2. delmål: 75 kg - 26/7
3. delmål: 72 kg - 21/10
4. delmål: 70 kg - 8/11
5. delmål: 68 kg

Mega fedt! Det er bare med at nyde det! :banan:
1
Apostrof

Indlægaf Apostrof » 8. nov 2019, 11:05

Handipandi skrev:Handipandi
Samlet vægttab: -3,8
Antal uger med vægttab: 11
Startvægt: 113,2 kg
Ugens ændring i vægt: -0,4 kg
Nuværende vægt: 109,4 kg
1. Delmål: Under 110 kg - nået den 1/11 :pompom:
2. Delmål: Under 105 kg

Vægttab på 0,4 kg.

Det er desværre ved at være koldt, og det påvirker mig rigtig meget. Jeg har svær slidgigt, men også leddegigt og det kan virkelig mærkes når vejret slår om. Jeg har mange smerter og kæmper en del for ikke at synke tilbage i depressionen.

På den positive side har jeg nu fire fridage og i morgen er hele familien samlet når de store børn kommer hjem til andesteg :love:

Årh, øv - kæmpe kram :ae: Så er det med at udnytte fridagene til at komme ud i de lyse timer og få lidt sol - det kan nogle gange hjælpe til at holde depressionen lidt nede :) Og så bare få hygget med familien ;)
0
Apostrof

Indlægaf Apostrof » 8. nov 2019, 11:08

Pandesteg skrev:Jeg har tabt 700 g siden sidste fredag :banan: Jeg er så glad for at det går den rigtige vej, men det er godt nok også et stykke arbejde. Skal tænke over alt hvad jeg propper i munden, ellers går det galt. Men det kender I jo godt.

Det er da også meget, så godt gået! :D

Og ja, det er møg hårdt - især at holde det lange stræk over længere tid :)
0
Apostrof

Indlægaf Apostrof » 8. nov 2019, 11:28

TomKah skrev:Jeg springer vejningen over denne ugr. Har været meget sulten hele ugen og er virkelig generelt demotiveret. Løb 6 km tirsdag, men også det var uden min sædvanlige gejst og motivation.

Jeg har haft nogle kampe på arbejdet hvor en gik enddog meget til makronerne på mig, fordi han synes jeg håndterede nogle ting forkert. Det har jeg normalt ingen problemer med men i dette tilfælde blev det decideret personligt.

Det er simpelthen så dårlig opførsel og siger mere om ham end dig, men det er helt utroligt hårdt, fordi man har behov for at være "tryg" på sit arbejde for at kunne agere frit og ikke være bange for angreb, NÅR man fejler (Ikke HVIS for vi laver alle fejl). Alle gør deres bedste og laver ikke fejl med vilje, så det giver absolut ingen mening at gå efter personen uanset, om man synes det er håndteret dumt (berettiget eller uberettiget). Det er ligesom i forhold; antag altid andre fra den mest positive side i stedet for at antage en masse negativt og hav tiltro til, at de andre gør det i bedste mening. At gå efter dig som person ændrer jo ikke mere på det til næste gang end sagligt at foreslå en anden måde at gøre det på. Det var en lang smøre for at sige, at jeg forstår dig og han lyder som en idiot.

Håber du er ok og kan ryste det af dig, når du skal afsted igen :ae:

Kan godt forstå, at det så er hårdt at holde motivationen, så hellere give dig selv et klap for, at du rent faktisk KOM ud at løbe :kys:
0
Apostrof

Indlægaf Apostrof » 8. nov 2019, 11:31

Æble skrev::banan:

(Ikke til forsiden)
Start: 1/8
Startvægt: 93,7
Nuv. vægt: 85,1
Tabt i alt: 8,6
Ugens ændring: -1,0
Delmål: under 90 :dance:
Delmål 2: under 85
Delmål 3: 10 kg tabt
Delmål 4: under 80
Endeligt mål: under 75

Vigtigt! Er egentlig mere genert over det end min vægt, selvom det ingen mening giver, men mit BMI er nu under 30. Det har stor betydning for mig. Selvom der ikke er så stor forskel på 29.8 og 30.2 sundhedsmæssigt så er BMI over 30 en risikofaktor og lidt et magisk tal (lissom 90 - skal aldrig over 90 igen).

Er så tæt på mit vigtige delmål nu. Bliver desværre nok ikke i næste uge jeg når det for jeg skal til US med arbejdet og kan ikke selv vælge min mad (og de serverer utrolig meget hvidt brød har jeg erfaret) samt lange flyture giver mig væske i kroppen og forstoppelse. Skal derudover have mens også. Så springer næste uges vejning over og håber at jeg om to uger er kommet af med det værste.

Men godt udgangspunkt idag, giver motivation :)

Sådan og mega sejt! :banan: Og det lyder som en rigtig god og fornuftig tilgang til den næste uges tid :)
1
Apostrof

Indlægaf Apostrof » 8. nov 2019, 11:46

(Ikke til forsiden)
Samlet vægttab: -17,5 kg
Startvægt 1/3-19: 132,3 kg
Nuværende vægt: 114,8 kg
Ugens ændring i vægt: -1,4 kg
1. Delmål: Under 115 kg :banan:
2. Delmål: Under 110 kg
3. Delmål: Under 100 kg til foråret
4.-... Delmål osv.: 90, 80, 70...
Mål: 64 kg

Weee, under 1. Delmål :D
Nu hvor det var min officielle vejedag, blev jeg da liiige nødt til at springe på vægten, selvom den ikke gælder - pga koloskopi her til morgen (der var heldigvis ikke noget), har jeg kun spist tynde supper og massere af afføringsmiddel de sidste dage (juhuu eller noget), så hvis jeg tager den her med, bliver jeg slemt skuffet næste uge :lol: Hvis bare man kunne snyde sig til det vægttab hver uge :fløjt:

Men tror nu stadig, at jeg har tabt mig denne uge, da jeg ikke har fået voldsomt meget at spise.

Til gengæld er motion begrænset. Får gået med hunden og cyklet, men kan stadig ikke svømme pga armen. Fik mig selv afsted til lægen, da der var gået 14 dage og jeg stadig ikke kan løfte den og hun mistænker seneruptur, så nu er jeg også henvist til ortopædkirurgi :gruble: Synes dælme mit klippekort til sundhedssektoren er ved at være brugt op for i år :genert: Så er man glad for at bo i Danmark, hvor der er uendelige klippekort :sarkasme:
9
Yetie
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Yetie » 8. nov 2019, 12:09

Apostrof skrev:
Yetie skrev:Hold nu op hvor er I gode til at tælle og overholde kalorier.

Jeg synes det gik relativt godt med buffeten i går. Spiste godt med grønt til, og gik uden om frituremaden. Til gengæld spiste jeg softice til dessert. :genert:

For tiden sover jeg virkelig dårligt, og det påvirker min motivation og mit overskud til at træffe gode valg. Det hjælper så heller ikke at have en lang arbejdsdag, hvor jeg tog hjemmefra kl. 7 og var hjemme kl.21. Jeg havde ikke fået aftensmad, men havde besluttet mig for at tage noget rugbrød. Det gjorde jeg også - sammen med den pose nuggets, min mand havde taget med hjem til mig for at være sød. :rulle:

Træning har jeg ikke haft tid til siden mandag, men håber at nå det i morgen. Ellers bliver det lørdag. Jeg synes jeg trænger til at få pulsen op.

Der er da også en uge opad bakke :kys: Og sejt, du alligevel holder fast :)

Det er faktisk lidt irriterende med de der mænd, når de gør det for at være sød ;) Min mand er også rigtig slem til at købe noget med hjem til mig, fordi "Det synes han jeg har fortjent for at gøre det så godt"... Og så kan man så få løst til noget, man slet ikke havde lyst til før nu det er der :gisp: Og han gør det jo bare for at være sød og hans måde at vise kærlighed på, men det er jo netop mega kontraproduktivt det der med at vise det gennem mad.. så tag mig med ud at shoppe i stedet nu hvor alt tøjet hænger på mig :D

Det er vildt sødt af ham, men... Ja. Jeg sagde nu bare tak, for jeg ved at han ville tage det forkert, hvis jeg italesatte det. Og hey, jeg spiste da rugbrød til. :lol:

Han har så lige snappet mig et billede af den culottesteg han har købt til i aften, men han laver sundt tilbehør, og jeg behøver ikke at drukne det i sovs. Og i det mindste før jeg tid til at gå med hunden i aften, så jeg tænker det nok skal gå.

Æble, Apostrof og FruKuk: I er så mega seje! :pompom: Virkelig godt gået.
Jeg havde det i øvrigt på samme måde med at komme under BMI 30 og 80 kilo. Aldrig mere over, med mindre jeg bliver gravid. :D

Synes desværre ikke hormonerne tager min sult eller trang til sødt denne gang, tværtimod. Havde ellers været godt med et lille gratis skub i den rigtige retning. Skal scannes om 6 dage, så kryds fingre for at alt ser ud som det skal.
2
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 502
Likede indlæg: 5507

Indlægaf Mani » 8. nov 2019, 13:52

Opdatering for i går:
Morgen: Skyr med æble (surprise :-D ) - 248 kcal
Frokost: Rugbrød med æg og en grov salat - kcal 327
Aften: Chili sin carne med brød - kcal 437
Mellem: Rittersport :rulle: - kcal 525
I alt kcal 1.537 - kcal 86 over

Motion: Kettlebell og 9.800 skridt
Elendig dag på både job & privat fronten - min mand er syg (han ligger på sit dødsleje... :wink3: ), så skulle vartes op fremfor at give en hånd med. Men jeg holdt mig næsten på budget.
4
'Don’t be afraid to be open minded. Your brain is not going to fall out.'
Brugeravatar
Tiger
Kort karma: 77
Likede indlæg: 817

Indlægaf Tiger » 8. nov 2019, 16:49

Jeg er blevet ret god til at minimere mit indtag af mad, når det er kalorierige retter :banan: Tidligere ville jeg have spist store mængder, når det var en yndlingsret.

Til aften er jeg sluppet afsted med 110 gram kød fra andesteg (uden skind), 3 bittesmå kartofler, et par små skefulde sovs og lidt hjemmelavet rødkål.

Hellere spise lidt end undvære :-D
6
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 502
Likede indlæg: 5507

Indlægaf Mani » 8. nov 2019, 17:17

Wohooo - 5 km i 29:21 :banan2: Afslutning på genoptræningen :glad:
Indrømmet - en flad distance, men wooooohooooo :banan2: Men det er den hurtigste tid i de 3 år jeg har løbet i denne omgang - tydeligvis 10 kg lettere!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
10
'Don’t be afraid to be open minded. Your brain is not going to fall out.'
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 513
Likede indlæg: 3720

Indlægaf MyGirl » 8. nov 2019, 17:25

Hvor er I seje!! :banan:
0
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 513
Likede indlæg: 3720

Indlægaf MyGirl » 8. nov 2019, 17:28

Dagens kost hos mig:

Morgen: greenie med hørfrø
Formiddag: en håndfuld nødder (de andre spiste slik!)
Frokost: 1 stk rugbrød med krabbesalat og en stor grøn salat og en bunke melontern
Aften: svensk pølseret (lidt stor portion) og grønt

Er lidt stolt af, at jeg har sagt nej til både fredagsmorgenmad, slik og 3 gange kage i dag!

I aften skal jeg have en flødebolle eller to, hvilket er helt planlagt!
6
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 464
Likede indlæg: 6726

Indlægaf Æble » 8. nov 2019, 18:22

Jeg er gået lidt i weekend mode :genert:

Morgen: Melon og ananas ca 100 kcal (sprang brød og ost over! OG undgik en samtale om det! Win!)

Frokost: ca 450 kcal
Hf1-2: Blandet salat
Hf3: Hakkebøf
HF4: -
Fedt: En osteklods, en skefuld sovs
Ekstra: En håndfuld lakrids ca 150 kcal (fredagsslik på arbejde, som jeg eller plejer at springe over)

Aften: Butterlamb fra den lokale indiske. Aner ikke kcal, sætter det til 800 kcal. Spiste lidt mere end jeg burde.
Hf1-2: blandet salat
Hf3: lammekød
HF4: Ris (mere end en håndfuld :ninja: )
Fedt: Sovsen (nok også mere end en skefuld fedt i alt)

Jeg har også cyklet 2x8 km som jeg godt kunne finde på at spise idag. De andre går og snakker om is nemlig og er lidt fristet.
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"