Fælles vægttabstråd

Brugeravatar
Tiger
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1040

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Tiger » 11. sep 2019, 05:23

Jeg er hjemme igen og det bliver en dag med sukkerabstinenser osv :nerve: :fløjt:

Jeg vejer mig nok først i weekenden, da jeg er sikker på, at jeg igen har væskeophobninger i stor stil :lol: Nu er der ikke planlagt mere ferie de kommende måneder og det er vist godt for min vægt. Jeg har døjet lidt med genbrugskilo de sidste måneder. Det skulle gerne stoppe nu, hvor hverdagen kalder igen :)
Senest rettet af Tiger 11. sep 2019, 18:44, rettet i alt 1 gang.
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1808
Likede indlæg: 34236

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. sep 2019, 06:03

Jeg klarede dagen i går på medbragt mad, selvom skyren, der var tænkt som en sød dessert, viste sig at være dårlig.
Ankom til hotellet ved 21-tiden og modstod fristelsen til at gå over på stationen efter chips. Havde allerede klaret at gå udenom slikket på færgen.

Nu skal jeg ned til morgenmadsbuffet og satser bl.a. på at få noget æg.
5
Yes, we may be hidden by rags
But we've something they'll never have
:lun:
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 606
Likede indlæg: 5337

Indlægaf Ally » 11. sep 2019, 06:45

Så blev det vejedag igen :)

Samlet vægttab: 2,7 kg
Ugens ændring i vægt: -0,7kg
7
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. sep 2019, 07:21

En hotelmorgenmad bliver altid større end normalt, i hvert fald for mig, men jeg synes, jeg tog nogle fornuftige valg.

- Røræg med to små pølser og fire bittesmå stykker bacon
- Et lille skål bircher-müsli med cornflakes
- Rugbrød med ost og knækbrød med lufttørret skinke
- En skive tomat, en skive mozzarella og et blad basilikum
- Et glas juice og en kop te.

Det er meningen, at måltidet skal gælde som brunch.
2
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 606
Likede indlæg: 5337

Indlægaf Ally » 11. sep 2019, 08:28

DetSorteCirkus skrev:En hotelmorgenmad bliver altid større end normalt, i hvert fald for mig, men jeg synes, jeg tog nogle fornuftige valg.

Hvor er du henne, DSS? :)
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Alphilia
Kort karma: 106
Likede indlæg: 1810

Indlægaf Alphilia » 11. sep 2019, 11:52

Jeg synes den her uge er strid. Har mange ting der fylder mentalt og er ramt af hverdagen efter 3 ugers dejlig ferie. Og så får jeg lyst til kage, slik, usundheder..

Klapper dog mig selv for ikke at gå ind i bagerbutikken, men tage hjem, brygge en god kop kaffe og finde strikketøjet frem
6
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. sep 2019, 12:39

Ally skrev:
DetSorteCirkus skrev:En hotelmorgenmad bliver altid større end normalt, i hvert fald for mig, men jeg synes, jeg tog nogle fornuftige valg.

Hvor er du henne, DSS? :)

Idag Lübeck :) I morgen er det videre til Schwerin og lørdag Rostock, inden jeg drager hjem igen søndag.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. sep 2019, 12:42

Var mæt af min morgenmad indtil ved totiden. Sidder nu på et konditori, hvor jeg har valgt en croissant og en kop roiboos-te. Det er da altid bedre end min sædvanlige eftermiddagsservering, når jeg er på ferie: flødeskumskage og varm kakao med mere flødeskum. Og billigere. Det blev knap tre euro. Gotta love Tyskland!
0
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 573
Likede indlæg: 9004

Indlægaf Æble » 11. sep 2019, 14:09

Åh jeg er totalt pms idag :s Og har lyst til chokolade og junk og sodavand og bare ligge og være fed under en dyne på sofaen.

Synes måske man godt må smovse lidt når man har pms, men hvis det varer en uge som det nogle gange godt kan så går den jo ikke. Og var ude og spise igår med nogle veninder og selvom jeg var dygtig og valgte en salat så fik vi en friturestegt forret og jeg fik en drink, så dagen idag bør være god. Har spist fin sensefrokost og fem bolsjer og kaffe. Havde overvejet takeaway til aften, men har nu handlet til tortillas med guacemole herhjemme.

Synes det er hårdt det her :mellow: og det handler jo egentlig kun om at spise mad som kroppen har godt af. Forstår ikke det skal være så svært.
0
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 558
Likede indlæg: 5366

Indlægaf FruKuk » 11. sep 2019, 15:21

Jeg synes også, at jeg kæmper for tiden. Kommer alt for ofte til at vente med at spise, til jeg er vanvittig sulten, og så er det bare nemt med brød med ost. Vælger som oftest groft brød, men det er stadig rimeligt kalorieholdigt og gør, at jeg så undlader at spise, fordi jeg mangler kalorier. Det er jo top usundt og virkeligt ikke holdbart. Men jobbet er blæst, og jeg mangler rutiner. Må tage mig sammen og få lavet noget mad, jeg kan have med mig, så jeg ikke går helt kold og ender med at spise toast og panini - jep det er dagen 2 eneste indtag, og det ender alligevel på omkring 1000-1200 kalorier. Og det var så allerede kl. 12.00. GLÆDER mig meget til aftensmad
1
Yetie
Kort karma: 156
Likede indlæg: 1547

Indlægaf Yetie » 11. sep 2019, 16:55

Cea: sender min dybeste medfølelse. Kan slet ikke forestille mig hvordan det må være at gå igennem. :ae: Synes det er så flot at du stadig kan holde fokus på sundheden!

Mygirl: du ser hamrende godt ud!

DSS: Elsker også at være i Tyskland, fordi alting er så billigt. Da jeg boede i München i et halvt år tog jeg ti kilo på fordi jeg slet ikke kunne styre det. :lol:

Det var tid til en tur på vægten i dag, og den sagde 77,2. Dermed har jeg tabt i alt 8,9 kilo, og det går fortsat langsomt, men sikkert fremad. Har ellers lyst til at spise alt muligt usundt. Fik bekræftet at jeg ikke er gravid i dag, og med en måneds pause og en lang behandling kan jeg tidligst blive gravid igen i december. Er allerede ved at finde på undskyldninger for at blive væk fra julefrokosten. :lol:

Yetie
Samlet vægttab: 8,9 kilo
Startvægt 1/1: 86,1
Ændring i vægt siden sidste uge: -0,7
Nuværende vægt: 77,2
Første mål: 80 kg opnået 22/7
Andet mål: 75 kg
Mål: 68 kg
8
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 744
Likede indlæg: 6906

Indlægaf Mani » 11. sep 2019, 19:44

Dagens løbetur var virkelig våd! Men en i klubben bemærkede, at jeg da virkelig har tabt mig :banan: Så jeg samler lige motivationen op ad skraldespanden og giver den en skalde mere :-D
9
'Don’t be afraid to be open minded. Your brain is not going to fall out.'
IrmaPigen
Kort karma: 658
Likede indlæg: 7977

Indlægaf IrmaPigen » 11. sep 2019, 19:51

9 mandler i dag.
Og en banan til morgenmad.
Og kun to kopper kaffe (jeg drikker halv mælk, halv kaffe, så må også cutte ned på kaffen)
En skive rugbrød til frokost, en halv torskerogn og agurk til frokost. Drak vand i stedet for mælk til.
Og en lille portion til aftensmad (pasta med en spinatsauce)

Så alt i alt ganske godt gået, dog med for få grøntsager.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. sep 2019, 20:07

Feriemad, dag 1:
- Morgen/frokost: som beskrevet i et tidligere indlæg
- Eftermiddag: croissant og et krus roiboos-te (uden mælk eller sukker)
- Aften: Flammkuchen (en slags pizza fra Alsace) og 33 cl sodavand
- Dessert på hotelværelset: boks fra supermarkedet med 230 g. frugt (vindruer, kiwi og ananas)

Jeg er rigtig fint tilfreds. Især taget i betragtning at jeg har været på benene det meste af dagen og undervejs har passeret SÅ mange fristelser!!!
5
primle
Kort karma: 113
Likede indlæg: 1146

Indlægaf primle » 12. sep 2019, 04:35

Vejedag blev til et minus på 100 gram. Det er jo ikke meget, men når man havde forventet et plus, er det megafedt :klap:

Vægttab i alt: 2,4 kg
1/8: 78,6
8/8: 77
15/8: 77,1
22/8: 76,5
29/8: 77,1
5/9: 76,3
12/9: 76,2

Ugen har budt på sygdom og andre ting, der står lidt i vejen lige nu. Så der har været flere bump på vejen kostmæssigt. Jeg forventer ikke det bare lige er væk de næste uger, så mit fokus må være at minimere ‘jeg spiser sødt, fordi det er synd for mig’.

Og selvom jeg har haft dage, hvor jeg har spist mindre klogt, så er det lige som om de gode principper alligevel sidder der. Det går i hvert fald hurtigt med at komme op på hesten igen.
5

Tilbage til "Sund og/eller slank"