Januar 2019 - Fællestråd

Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 2337
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 294
Likede indlæg: 4165

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Stitch » 11. jan 2019, 07:55

Jeg fik trænet med min PT for første gang i evigheder i går. Han formåede at træne mig hårdt igennem trods det dumme knæ. Og jeg fik løftet 55 kg i sumo dødløft, så både han og jeg var stolte! (jeg kan under normale omstændigheder løfte knap 100kg, men pga knæet er jeg kun nået op på de 35kg hidtil). Det var fanme en sejr!
Så udover at der var tusind mennesker dernede og halvdelen kun var der for at have snakkeklub og fylde, så gik det godt.

Jeg ved godt, at en PT er dyr at have, men det er godt nok guld værd, når der er den rette kemi og personen formår at presse en på den rigtige måde.
7
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 1384
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 151
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 2797

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Ladysparrow » 11. jan 2019, 12:51

Jeg har et nyt mål for næste uge - sørge for at min madpakke er klar om aftenen inden. Både i går og dag har min madpakket været totalt kedelig - men sund som bare den. Hvis bare jeg gider bruge 10 minutter om aftenen inden kan jeg rent faktisk få noget som smager godt og ikke er røv sygt.
3
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 3263
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 335
Likede indlæg: 4194

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Mani » 11. jan 2019, 18:59

Jeg har trænet med kettlebell, 7 minutter & gået en tur (4,5 km). I betragtning af jeg også har haft en 9 timers arbejdsdag er det godkendt. Jeg satser på en længere tur i morgen, hvor jeg ikke er på arbejde de fleste lyse timer.

Min balle driller stadig lidt efter løb i går, så tænker jeg prøver nogle kortere intervaller i morgen.

Kosten :tie: Jeg måtte godt snacke i dag, men planen var ikke en hel pose chips :blush:
3
'Don’t be afraid to be open minded. Your brain is not going to fall out.'
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 2423
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 465
Likede indlæg: 4016

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 11. jan 2019, 19:25

Stitch skrev:Jeg ved godt, at en PT er dyr at have, men det er godt nok guld værd, når der er den rette kemi og personen formår at presse en på den rigtige måde.

200% enig! Jeg er godt i gang med mit tredje PT-forløb med PT'er #2. Det er uden tvivl blandt noget af det bedste, jeg længe har gjort for mig selv. And I'll do it again :D Lige netop dét ved min første PT'er; det har jeg fortalt ham flere gange.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 2423
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 465
Likede indlæg: 4016

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 11. jan 2019, 20:08

De sidste par dage har jeg været i FW; har ikke lavet andet end cardio-træning, men i eftermiddag havde jeg en aftale med PT'eren/vanecoachen. Hun havde lavet en kostplan til mig og så kørte vi hurtigt øvelserne på mit "fokus på puls"-program igennem. Med udgangspunkt i mange af de øvelser, jeg lavede med PT'er #1, har hun lavet to nye programmer til mig. Ét med fokus på puls og ét med fokus på styrke.

Kostplanen er lavet ud fra de billeder, jeg har sendt hende den sidste uges tid. Der er ikke madvarer, jeg partout skal spise eller ikke må spise; faktisk er der plads til lidt chokolade eller slik hver dag. I starten forventer hun, at jeg vejer min mad, men hun gjorde det også klart, at jeg hurtigt vil få en fornemmelse af, hvor meget en given mængde madvare vejer i gram eller fylder i håndfulde.
I morgen skal jeg have et overblik over indholdet i fryserne og køkkenskabene, lave madplan og købe ind - og så er jeg ellers klar; dog uden at forvente, at jeg nailer kostplanen perfekt fra dag 1.
3
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 1739
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 225
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 3380

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 12. jan 2019, 15:10

Både min kæreste og jeg var i fitness her til morgen. Sidste dag bare på cyklen.

Tog 8.1 km på 21 minutter på level 1-3. Det er lidt hurtigere end i mandags også selvom jeg rent faktisk puttede noget modstand på.

Nu skal jeg bruge weekenden på at planlægge noget low level styrketræning for mig selv, for jeg har nogle problematikker jeg skal have styr på.
1. Mine knæ - bilateral meniscal tear er en bitch. Jeg kan ikke løbe rigtigt og det er jeg egentlig nødt til på mit arbejde, hvis en spiller kommer til skade. Plus det er lidt pinligt at reintroducere en spiller til løb, hvis man ikke kan demonstrere eller løbe med.
2. Biomekanik - som mange andre har jeg et anterior tilted pelvis. Det er ikke verdens undergang, men det er bare heller ikke optimalt. Det er SÅ nemt at korrigere, så der er ingen grund til at lade være. Derudover har jeg også tendens til at lade mine knæ kollapse ind i valgus, hvilket er en af grundende til at punkt 1 overhovedet eksisterer. Så der skal noget benhårdt fokus på styrketræning og korrekt biomekanik.

Jeg har alle værktøjer for at få det gjort, nu skal jeg bare tage mig sammen og gøre det!

Så vil tilføje et mål til januar der hedder at være i stand til at løbe stille og roligt i 5 minutter på løbebåndet.
2
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 3263
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 335
Likede indlæg: 4194

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Mani » 12. jan 2019, 15:19

2 x 5 min + 2 x 2 1/2 min på løbebåndet med 1 1/2 min gang i mellem. Jeg kan mærke lidt i ballen og er det ikke bedre i morgen må jeg have alle intervaller ned på 2 1/2 min næste gang.
4 km i regnvejr + 7 minutter er det også blevet til. Og så heppekor til en badminton turnering. Nu smækker jeg benene op lidt :)
0
'Don’t be afraid to be open minded. Your brain is not going to fall out.'
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 60
Likede indlæg: 1139

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 12. jan 2019, 15:38

Jeg har fået trænet fint i den her uge, men synes godt nok jeg har svært ved at holde kosten.
0
avdotja
Indlæg: 2152
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 271
Likede indlæg: 5485

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 12. jan 2019, 15:46

Så har lemmingen her også downloadet lifesum. I øjeblikket er jeg åbenbart ved at fortære en salat med mere end 1100 kcal :8:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 6312
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 506
Likede indlæg: 6460

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 12. jan 2019, 16:26

avdotja skrev:Så har lemmingen her også downloadet lifesum. I øjeblikket er jeg åbenbart ved at fortære en salat med mere end 1100 kcal :8:


Hvad er der i den salat? Avocado, nødder og blue cheese rørt med fuldfed mayo?
3
avdotja
Indlæg: 2152
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 271
Likede indlæg: 5485

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 12. jan 2019, 17:54

Guilded_Lily skrev:
avdotja skrev:Så har lemmingen her også downloadet lifesum. I øjeblikket er jeg åbenbart ved at fortære en salat med mere end 1100 kcal :8:


Hvad er der i den salat? Avocado, nødder og blue cheese rørt med fuldfed mayo?


De 550 var bøffelmozzeralaost, lidt pølse kostede 100 kcal og det samme gjorde mine oliven. Resten var uskyldige ærter, edamamebønner, tomater og brombær :genert:
0
Rosie
Indlæg: 20
Tilmeldt: 18. okt 2015, 15:15
Kort karma: 2
Likede indlæg: 31

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Rosie » 13. jan 2019, 08:34

TakeAChanceOnMe skrev:Både min kæreste og jeg var i fitness her til morgen. Sidste dag bare på cyklen.

Tog 8.1 km på 21 minutter på level 1-3. Det er lidt hurtigere end i mandags også selvom jeg rent faktisk puttede noget modstand på.

Nu skal jeg bruge weekenden på at planlægge noget low level styrketræning for mig selv, for jeg har nogle problematikker jeg skal have styr på.
1. Mine knæ - bilateral meniscal tear er en bitch. Jeg kan ikke løbe rigtigt og det er jeg egentlig nødt til på mit arbejde, hvis en spiller kommer til skade. Plus det er lidt pinligt at reintroducere en spiller til løb, hvis man ikke kan demonstrere eller løbe med.
2. Biomekanik - som mange andre har jeg et anterior tilted pelvis. Det er ikke verdens undergang, men det er bare heller ikke optimalt. Det er SÅ nemt at korrigere, så der er ingen grund til at lade være. Derudover har jeg også tendens til at lade mine knæ kollapse ind i valgus, hvilket er en af grundende til at punkt 1 overhovedet eksisterer. Så der skal noget benhårdt fokus på styrketræning og korrekt biomekanik.

Jeg har alle værktøjer for at få det gjort, nu skal jeg bare tage mig sammen og gøre det!

Så vil tilføje et mål til januar der hedder at være i stand til at løbe stille og roligt i 5 minutter på løbebåndet.


Vil du dele nogle øvelser til ant. tilted pelvis? :)
2
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 3263
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 335
Likede indlæg: 4194

Status for uge 2

Indlægaf Mani » 13. jan 2019, 08:34

* Fastholde daglige 7 minutters træning - Tjek :)
* Genopstart løbetræning efter skade. Langsomt! Men 3 gange ugentligt - Tjek :)
* Opstart på træning med Kettlebell (gerne 2 x 15 minutter pr. uge) - 4 x 10 min. Skyldte en fra sidste uge og nåede en ekstra i dag
* Undlade snacks i hverdagene (søndag-fredag efter 18) - Tjek - dog åd jeg en hel pose chips fredag aften :blush: I går spiste jeg 2 stykker chokolade

Uge 3 er samme mål. Tænker 3 x kettlebell er fint, når de kun er af 10 min hver gang.
0
'Don’t be afraid to be open minded. Your brain is not going to fall out.'
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 1739
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 225
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 3380

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 13. jan 2019, 09:09

Rosie skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Både min kæreste og jeg var i fitness her til morgen. Sidste dag bare på cyklen.

Tog 8.1 km på 21 minutter på level 1-3. Det er lidt hurtigere end i mandags også selvom jeg rent faktisk puttede noget modstand på.

Nu skal jeg bruge weekenden på at planlægge noget low level styrketræning for mig selv, for jeg har nogle problematikker jeg skal have styr på.
1. Mine knæ - bilateral meniscal tear er en bitch. Jeg kan ikke løbe rigtigt og det er jeg egentlig nødt til på mit arbejde, hvis en spiller kommer til skade. Plus det er lidt pinligt at reintroducere en spiller til løb, hvis man ikke kan demonstrere eller løbe med.
2. Biomekanik - som mange andre har jeg et anterior tilted pelvis. Det er ikke verdens undergang, men det er bare heller ikke optimalt. Det er SÅ nemt at korrigere, så der er ingen grund til at lade være. Derudover har jeg også tendens til at lade mine knæ kollapse ind i valgus, hvilket er en af grundende til at punkt 1 overhovedet eksisterer. Så der skal noget benhårdt fokus på styrketræning og korrekt biomekanik.

Jeg har alle værktøjer for at få det gjort, nu skal jeg bare tage mig sammen og gøre det!

Så vil tilføje et mål til januar der hedder at være i stand til at løbe stille og roligt i 5 minutter på løbebåndet.


Vil du dele nogle øvelser til ant. tilted pelvis? :)


Sagtens. Jeg skal lige på arbejde her til morgen, så hvis jeg overlever at stå udenfor i 2.5 timer (det regner ... og blæser. Men det er vel england!) skal jeg nok skrive hele mit pelvis program ind :)
2
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 60
Likede indlæg: 1139

Re: Januar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 13. jan 2019, 18:12

Konkrete mål for uge 2:
- min 2 x træning - tjek, endte med 4 gange
- 2 dage uden Pepsi max -det blev til en enkelt
- Huske kosttilskud alle dage - tjek
- Rydde op i min en skuffe/hylde - tjek

Samme mål i kommende uge
2

Tilbage til "Sund og/eller slank"