En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Akehurst2
Kort karma: 473
Likede indlæg: 9442

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 19. jun 2017, 07:55

Og tak for jeres indlæg, milisa og ManicNinja - jeg sætter pris på andre vinkler, selvom jeg virker lidt hurtig til at slå dem ned :)
2
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 1043
Likede indlæg: 8369

Indlægaf ManicNinja » 19. jun 2017, 09:00

Akehurst2 skrev:Og tak for jeres indlæg, milisa og ManicNinja - jeg sætter pris på andre vinkler, selvom jeg virker lidt hurtig til at slå dem ned :)

Det er helt fint, Akehurst :)
Med din uddybning fremstår det lidt klarere, hvorfor du ønsker at tabe dig yderligere. Har ikke fulgt fast med i din tråd og var derfor - indrømmet - ikke helt klar over, hvor meget fokus du har haft på opstramning og muskelmasse.
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1743

Indlægaf milisa » 19. jun 2017, 12:34

Akehurst2 skrev:
milisa skrev:Jeg har pt en bmi på 20.6. Det må siges at være ganske fornemt på papiret. Det ændrer sådan set bare ikke ved, at jeg vejer 3 kg "for meget", hvilket giver mig bildæk og muffinform med mindre, jeg går et nummer op i buksestørrelse. Og det nægter jeg.

Så jeg kan nu godt forstå dig. Jeg kæmper lige nu med omtalte 3 kg og alt det, der plejer at virke, virker ikke. Jeg har en kraftig mistanke om, at jeg ganske enkelt spiser for lidt med den træningsmængde, jeg kører. Kan det være det samme for dig? Måske en session ved den personlige træner kunne være en idé?

Det er lige præcis det med muffinform og bildæk, jeg gerne vil af med! Hvorfor kunne mit fedt ikke bare sætte sig på lår og baller? Så meget pænere og sundere.

Jeg har jo desværre ikke den personlige træner længere efter at jeg er flyttet ud af landet, men jeg mener nu ikke, jeg er i fare for at spise for lidt. Jeg passer mine måltider, får fedt og protein og fuldkorn og det hele, så jeg har virkelig svært ved at se, at det er det.

Ja, sådan har jeg det også. Synes altså, jeg har RET godt styr på mine kalorier, men jeg taber mig ikke en disse. Så kom jeg til at tænke på, at jeg har øget min træningsmængde, og om det mon var der, hunden lå begravet. Jeg tror det nu ikke. Omvendt, så kan det jo ikke passe, at de sk.... 3 kg ikke bare vil pakke sydfrugterne og skride!
1
Tally-ho
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 19. jun 2017, 13:08

milisa skrev:
Ja, sådan har jeg det også. Synes altså, jeg har RET godt styr på mine kalorier, men jeg taber mig ikke en disse. Så kom jeg til at tænke på, at jeg har øget min træningsmængde, og om det mon var der, hunden lå begravet. Jeg tror det nu ikke. Omvendt, så kan det jo ikke passe, at de sk.... 3 kg ikke bare vil pakke sydfrugterne og skride!

I øjeblikket prøver jeg bare at se det positive i, at jeg har holdt vægten så længe. For en som mig, der har været på et utal af slankekure og tabt en hel masse kilo og taget dem allesammen på igen + lidt ekstra, så er stabil vægt jo en sejr i sig selv. Det viser, at jeg faktisk har lykkedes med at omlægge min livsstil og ikke bare være på kur.

(Meg jeg gad herregodt have at der skete bare lidt - bare et enkelt kilo eller to, så jeg ligesom kunne føle, det gik i den rigtige retning).
2
Brugeravatar
milisa
Likede indlæg: 1743

Indlægaf milisa » 19. jun 2017, 14:40

Akehurst2 skrev:
milisa skrev:

I øjeblikket prøver jeg bare at se det positive i, at jeg har holdt vægten så længe. For en som mig, der har været på et utal af slankekure og tabt en hel masse kilo og taget dem allesammen på igen + lidt ekstra, så er stabil vægt jo en sejr i sig selv. Det viser, at jeg faktisk har lykkedes med at omlægge min livsstil og ikke bare være på kur.

(Meg jeg gad herregodt have at der skete bare lidt - bare et enkelt kilo eller to, så jeg ligesom kunne føle, det gik i den rigtige retning).

Det skal du dælme heller ikke negligere!! Prøv at undersøge statistikkerne, ift hvor mange der rent faktisk overholder deres vægttab. Det er IKKE mange! Så det er da mega godt!

Min vægt har altid svinget med de her +3 kg, når jeg lå på den lade side. Men efter jeg har født, skal jeg da love for, de er blevet noget kun mere stædige. Det sjove er, at jeg smed dem sidste sommer. Det krævede lang tid, bevares, men det gik. Så kom jul + en træls periode psykisk = velkommen tilbage kære 3 kg.... Nu har jeg forsøgt siden april og nada. Nix. Rien. Nope. Nichts. Absolut intet sker der!!
1
Tally-ho
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 6. jul 2017, 08:10

Nå, den seneste uges tid har vægten ligget mellem 63,noget og 64,noget, hvilket jo faktisk er en forbedring fra de seneste mange uger, hvor den har ligget mellem 64,noget og 65,noget. En ganske lille-bitte forbedring, men dog en forbedring.

Og jeg kan mærke, at det er en virkelig god motivation for at holde fast i det fornuftige. Jeg har ellers kæmpet noget med nogle "så kan det også bare være ligemeget"-tanker, så selv den her lille opmuntring er god til at minde mig om, at det skal nok komme, selvom det går laaaaaangsomt.

Og så befinder jeg mig pludselig igen i samme situation, som da tråden startede: Med et for lille jakkesæt :-D Har købt et nyt jakkesæt, der er lidt for lille. Har i forvejen et sæt fra samme mærke i UK str. 12, der passer, men er lige ved at være en anelse til den store side. Så da jeg faldt over et sæt fra samme mærke købte jeg det i UK str. 10, selvom det anede mig, at det ville være til den lille side. Og det er det også - jeg er lige midt mellem de to størrelser. Så nu håber jeg, det fine jakkesæt kan være min motivation til at holde ud et par kg. endnu. Det er kun lidt for lille, så det må være muligt. Og det er SÅ fint, så jeg vil virkelig gerne have det på :)
2
IrmaPigen
Kort karma: 196
Likede indlæg: 2613

Indlægaf IrmaPigen » 6. jul 2017, 09:46

Off topic: jeg vil anbefale dig at hoppe på toget til Gent. Det er en superhyggelig og charmerende by med masser af gode spisesteder (ups :-D). Vi spiste bla. en helt vild lækker menu på Karel de Stoute. Man kan få vinmenu med halve glas vin, så der sparer du lidt på kalorierne :-D
1
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 6. jul 2017, 10:42

IrmaPigen skrev:Off topic: jeg vil anbefale dig at hoppe på toget til Gent. Det er en superhyggelig og charmerende by med masser af gode spisesteder (ups :-D). Vi spiste bla. en helt vild lækker menu på Karel de Stoute. Man kan få vinmenu med halve glas vin, så der sparer du lidt på kalorierne :-D

Tusind tak for tip! Gent er kommet på listen over steder at udforske.

(I øvrigt er vinmenu med halve glas selvfølgelig godt for kalorieindtaget, men for mig personligt er det også meget godt i forhold til graden af fuldskab. Sådan en vinmenu med 7-8 glas, især med en apéritif og en lille avec til kaffen oveni, gør mig simpelthen så fuld :genert:)
0
IrmaPigen
Kort karma: 196
Likede indlæg: 2613

Indlægaf IrmaPigen » 6. jul 2017, 12:24

Akehurst2 skrev:
IrmaPigen skrev:Off topic: jeg vil anbefale dig at hoppe på toget til Gent. Det er en superhyggelig og charmerende by med masser af gode spisesteder (ups :-D). Vi spiste bla. en helt vild lækker menu på Karel de Stoute. Man kan få vinmenu med halve glas vin, så der sparer du lidt på kalorierne :-D

Tusind tak for tip! Gent er kommet på listen over steder at udforske.

(I øvrigt er vinmenu med halve glas selvfølgelig godt for kalorieindtaget, men for mig personligt er det også meget godt i forhold til graden af fuldskab. Sådan en vinmenu med 7-8 glas, især med en apéritif og en lille avec til kaffen oveni, gør mig simpelthen så fuld :genert:)

Vi startede med et glas champagne, så jeg tog også halvglas-vinmenuen. Ellers sover jeg dårligt og er simpelt hen også for bustet næste dag
1
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 1. sep 2017, 09:50

Nå, men det går sådan ca. af helvede til med mit vægttab. Ferie og weekendtur fulgt af rigtig meget arbejde i august har gjort, at jeg ikke har fået trænet nok, ikke spist fornuftigt nok og derfor har taget ca. 2 kg. på. Fra midt-juli har vægten ligget stanbeil over 65 kg, de seneste uger over 66 kg.

Og jeg er så træt af det, og så træt af mig selv, men samtidig kan jeg simpelthen ikke finde ud af, hvordan jeg får stoppet det. Det værste er mine "så kan det også bare være ligemeget"-tanker, som jeg slet ikke kan få under kontrol i øjeblikket.

Det er mere besværligt at få træningen passet ind efter at jeg er flyttet, for mine arbejdstider er helt anderledes og mine weekender er så bookede af enten besøg hjemmefra eller at jeg selv rejser hjem, men det bør jeg jo kunne få styr på. Det duer ikke, hvis jeg ikke får trænet - jeg bliver slap og trist og fed af manglende træning.

Jeg går og overvejer, om jeg mon skal investere i noget personlig træning i mit fitnesscenter hernede. Samtidig er jeg rigtig træt af, at jeg ikke bare fucking kan finde ud af at tage mig sammen. I det mindste til ikke at smide det opnåede over styr. Jeg er SÅ tæt på at være overvægtig igen og det gør mig så ked af det, men åbenbart ikke nok til at jeg gør noget ved det.

Suk!
0
jeanett88
Kort karma: 22
Likede indlæg: 186

Indlægaf jeanett88 » 5. sep 2017, 12:52

:ae: Det er altid svært at rådgive li sådanne situationer, da man jo skal finde ud af hvad der virker for en selv.
Derfor vil jeg nøjes med at give et kram og sige at jeg godt kender følelsen.
Tro på dig selv! Du skal nok komme efter det, når du lige er faldet til i alt det uvante.
1
Brugeravatar
FruKuk
Likede indlæg: 1384

Indlægaf FruKuk » 9. sep 2017, 07:08

Håber, at du finder motivationen igen - du er uden tvivl MARKANT bedre til at holde fast end mig - jeg har jo som nævnt i min tråd taget 10,5 kg af mine tabte 12 kg på igen siden vi startede cirka samtidigt med vores vægttab - så du er jo så PISSE sej.
0
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 18. sep 2017, 16:00

Tusind tak for jeres søde indlæg! Det er virkelig rart med noget opmuntring.

Det går stadig skidt. Vægten på 66,noget de seneste par uger og uden umiddelbare tegn på at den har tænkt sig at bevæge sig ned af.

Jeg tror, en hel del af mine issues er det med at mit liv ikke er så reglemæssigt og nemt som derhjemme og at det hele svinger en del, med dage, jeg er alene og arbejder meget og så hjemmeweekender/weekender med mand, der føles alt for meget som ferie og ingen regler. Men det skal jo ikke være en undskyldning og jeg kan ikke bare sidde her som en forkælet femårig og vræle over at tingene er mere besværlige end vanligt.

Pt. forsøger jeg at undgå at give helt slip og tage mere på. Så må jeg samtidig lede videre efter motivationen til i hvert fald at komme under 65 kg. igen. Babysteps!
0
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 24. okt 2017, 09:34

Nå, jeg har faktisk fået rusket lidt op i mig selv.

Vægten var godt oppe over 67 kg. og jeg syntes det hele var noget møg og var rigtig tæt på at give totalt slip, men så forærede min søde, dejlige mand mig ti timers personlig træning i fødselsdagsgave. Meget forsigtigt og "nu må du virkelig ikke tage det her som nogen form for kritik, men du har jo talt så meget om, at du savner en træner og du var så glad, da du havde en" :love: Har haft første time og er allerede bedre til så at komme derned ud over vores ugentlige aftale, fordi jeg ellers synes, det er for pinligt.

Samtidig læste jeg i Politiken om at spise "kompromisløst blodsukkerstabilt" og følte mig inspireret til at prøve. Indledningsvist ikke så kompromisløst, for der var jo mad i køleskabet, der skulle udryddes først, men mere og mere. Har også købt bogen Sandheden om sukker og en form, så jeg kan bage stenalderbrød. Og bagt et - mig, der ellers ikke kan bage, men der er åbenbart noget, der er nemt nok selv til mig.

Har også genoptaget perlesystemet, så jeg får presset mig selv lidt til at holde kosten og få rørt mig, og købt lidt ekstra træningstøj, så jeg ikke skal undskylde mig med (jeg er sindssygt god til undskyldninger :genert: ) at det er mere besværligt at få vasket hernede og at jeg jo ikke har noget med lange ærmer til at løbe uden for om efteråret.

Og vægten har nu den seneste uge og lidt til holdt sig omkring 65 kg. Så nu går det i det mindste ikke den forkerte vej længere, og forhåbentligt snart den rigtige vej :)
7
Brugeravatar
FruKuk
Likede indlæg: 1384

Indlægaf FruKuk » 24. okt 2017, 14:44

Hvor er du sej, at du ikke nåede at give helt slip!! Jeg hepper
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"