Juni challenge!

Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11335
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1796
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23469

Re: Juni challenge!

Indlægaf Mani » 1. jul 2022, 08:17

Mangoness skrev:
Mani skrev:
Mani skrev:Jeg er klar igen! Det har været godt for mig og selv om vægten ikke gider flytte sig har fedtprocenten og kroppen gjort det.

Kost:
Ingen slik, kage og hvidt brød i juni (undtaget herfra 21., 23. og 24. juni, hvor vi fejre at 2 af vores sønner bliver studenter).
Grønt og protein til alle måltider.

Motion:
7 minutes eller kettlebell hver dag
Løb 3 gange om ugen - minimum 20 km om ugen
10.000 skridt de dage jeg ikke løber.

Status:

Ugen hvor de to unge mænd blev studenter gik kosten helt i hegnet... Ellers har jeg været pænt standhaftig (også når manden bager min yndlings rabarberkage en tilfældig mandag aften eller stiller chips og slik frem :rulle: :whine: )

Motion:
Tjek
Tjek
Tjek
:banan2:

Vægten:
Da jeg startede i maj: 81,6 kg - fedt: 37% - muskelmasse 46,9 kg
Da jeg startede i juni: 80,6 kg - fedt: 36% - muskelmasse 47,5 kg
Nu: 79,0 kg - fedt: 35% - muskelmasse 47,4 kg


Må jeg høre, hvilken fedtprocentmåler du bruger? :)

Jeg har selv en fedtprocentmåler derhjemme og bruger også den i fitnessworld, men der er virkelig stor forskel på, hvor meget muskelmasse de siger, at jeg har :gruble:

Jeg bruger bare den på min vægt. Jeg tænker på ingen måde den er præcis, men formoder den har samme fejlmargin fra gang til gang, så jeg kan regne nogenlunde med ændringer i den ene eller anden vej - samme med muskelmasse.

Det er bare en billig Huawei.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11636
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 916
Likede indlæg: 18719

Re: Juni challenge!

Indlægaf PaleSeptember » 1. jul 2022, 13:56

Mani skrev:Tag


Vil du ikke fortælle lidt om det der kettlebell-træning, du laver? Jeg lurer lidt på, om man skulle købe sådan et par stykker og træne lidt hjemme på stuegulvet. Hvilken vægt skal man lægge ud med?
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11335
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1796
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23469

Re: Juni challenge!

Indlægaf Mani » 1. jul 2022, 15:38

PaleSeptember skrev:
Mani skrev:Tag


Vil du ikke fortælle lidt om det der kettlebell-træning, du laver? Jeg lurer lidt på, om man skulle købe sådan et par stykker og træne lidt hjemme på stuegulvet. Hvilken vægt skal man lægge ud med?

Jeg startede med en 6 kg, men ved ikke om det er for let for andre - jeg havde en brækket skulder, der skulle genoptrænes oprindeligt. Jeg har 6, 8 12 og 16 kg, som jeg selv bruger (6 kg kun hvis jeg har overbelastet - de andre afhængigt af øvelserne) + en 20 kg til de der knejter, der er noget stærkere end jeg er. Jeg har købt nogle i Harald Nyborg, som jeg er rigtig glad for efter tips fra
Pandesteg skrev:Tag


Jeg tror Pandesteg er mere rutineret i kettlebell end jeg, der bare bruger det til genoptræning/vedligehold.

Jeg brugte oprindeligt et træningsprogram fra min fys, men bruger nu primært en app til variation på øvelserne (det er mere end 7 år siden jeg brækkede skulderen). Jeg træner 15-30 minutter pr gang alt efter tiden og formen og kan mærke det på skulderen, hvis jeg svinger færre end 3 gange om ugen. Jeg bruger 15 minutter hver gang på skulder og ryg og skifter så mellem core og full body derudover. De dage jeg ikke bruge kettlebell laver jeg 7 minutes, der også styrker core.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11636
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 916
Likede indlæg: 18719

Re: Juni challenge!

Indlægaf PaleSeptember » 1. jul 2022, 15:44

Mani skrev:
PaleSeptember skrev:
Mani skrev:Tag


Vil du ikke fortælle lidt om det der kettlebell-træning, du laver? Jeg lurer lidt på, om man skulle købe sådan et par stykker og træne lidt hjemme på stuegulvet. Hvilken vægt skal man lægge ud med?

Jeg startede med en 6 kg, men ved ikke om det er for let for andre - jeg havde en brækket skulder, der skulle genoptrænes oprindeligt. Jeg har 6, 8 12 og 16 kg, som jeg selv bruger (6 kg kun hvis jeg har overbelastet - de andre afhængigt af øvelserne) + en 20 kg til de der knejter, der er noget stærkere end jeg er. Jeg har købt nogle i Harald Nyborg, som jeg er rigtig glad for efter tips fra
Pandesteg skrev:Tag


Jeg tror Pandesteg er mere rutineret i kettlebell end jeg, der bare bruger det til genoptræning/vedligehold.

Jeg brugte oprindeligt et træningsprogram fra min fys, men bruger nu primært en app til variation på øvelserne (det er mere end 7 år siden jeg brækkede skulderen). Jeg træner 15-30 minutter pr gang alt efter tiden og formen og kan mærke det på skulderen, hvis jeg svinger færre end 3 gange om ugen. Jeg bruger 15 minutter hver gang på skulder og ryg og skifter så mellem core og full body derudover. De dage jeg ikke bruge kettlebell laver jeg 7 minutes, der også styrker core.


Tak, jeg læste et andet sted, at man skulle lægge ud med 8 kg, hvis man var urutineret :)
Jeg tænker, det kunne være en fin måde at tænke lidt træning ind i hverdagen, jeg tror, jeg vil høre manden, om han er med på den. Så vidt jeg kan se, kan man finde masser af øvelser på nettet for det meste af kroppen.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner

Tilbage til "Sund og/eller slank"