Maj challenge!

Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23204

Re: Maj challenge!

Indlægaf Mani » 16. maj 2022, 06:00

Mani skrev:
Mani skrev:Maden var fin i går og jeg fik gået 10.000 skridt og svinget med min kettlebell.
Vægten her til morgen siger 81,6 :tie: Jeg vidste det godt - men det må være slut nu.

81,1 - ikke prangende, men den rigtige vej og jeg har ikke talt kcal.

Hold nu kaje, det går langsomt.
Og jeg ved godt, at jeg har sagt det er fint, men mentalt kæmper jeg med at accepterer det. Tror bare det er vigtigt nu jeg også øger motioenen, at jeg ikke skærer for meget på den sunde del af maden.

80,8 kg.

On the bright side: Min vægt hævder at min fedtprocent, BMI og vægt er reduceret samtidig med min muskelmasse er øget.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Maj challenge!

Indlægaf godtnavn » 16. maj 2022, 09:44

PaleSeptember skrev:Nå, men fritterne i går kostede lige 900 g i vægtregnskabet. Håber de er væk hurtigt igen.


Da du næppe spiste små 7000 kcal i bare fritter så er de nok hurtigt væk igen.

Her er det hverdag igen uden syge børn og dårlig søvn, men det holder nok ikke længe da jeg regner emd den lille tager en omgang skoldkopper i løbet af de kommende uger. Men jeg har fået lavet den planlagte motion og det er så rart! Og endda før 12 :banan:
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: Maj challenge!

Indlægaf PaleSeptember » 16. maj 2022, 11:06

Mani skrev:
Mani skrev:
Mani skrev:Maden var fin i går og jeg fik gået 10.000 skridt og svinget med min kettlebell.
Vægten her til morgen siger 81,6 :tie: Jeg vidste det godt - men det må være slut nu.

81,1 - ikke prangende, men den rigtige vej og jeg har ikke talt kcal.

Hold nu kaje, det går langsomt.
Og jeg ved godt, at jeg har sagt det er fint, men mentalt kæmper jeg med at accepterer det. Tror bare det er vigtigt nu jeg også øger motioenen, at jeg ikke skærer for meget på den sunde del af maden.

80,8 kg.

On the bright side: Min vægt hævder at min fedtprocent, BMI og vægt er reduceret samtidig med min muskelmasse er øget.


Til det markerede: Er det ikke det, du skal fokusere på så? Det er da skidegodt :)
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: Maj challenge!

Indlægaf PaleSeptember » 16. maj 2022, 11:09

godtnavn skrev:
PaleSeptember skrev:Nå, men fritterne i går kostede lige 900 g i vægtregnskabet. Håber de er væk hurtigt igen.


Da du næppe spiste små 7000 kcal i bare fritter så er de nok hurtigt væk igen.



Det er jeg klar over, og jeg tænker, det bare er væske, det meste af det :)
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23204

Re: Maj challenge!

Indlægaf Mani » 16. maj 2022, 11:41

PaleSeptember skrev:
Mani skrev:
Mani skrev:
Mani skrev:Maden var fin i går og jeg fik gået 10.000 skridt og svinget med min kettlebell.
Vægten her til morgen siger 81,6 :tie: Jeg vidste det godt - men det må være slut nu.

81,1 - ikke prangende, men den rigtige vej og jeg har ikke talt kcal.

Hold nu kaje, det går langsomt.
Og jeg ved godt, at jeg har sagt det er fint, men mentalt kæmper jeg med at accepterer det. Tror bare det er vigtigt nu jeg også øger motioenen, at jeg ikke skærer for meget på den sunde del af maden.

80,8 kg.

On the bright side: Min vægt hævder at min fedtprocent, BMI og vægt er reduceret samtidig med min muskelmasse er øget.


Til det markerede: Er det ikke det, du skal fokusere på så? Det er da skidegodt :)

Jo, du har ret. Min hjerne er bare sådan indrettet at jeg ikke rigtig begriber det når vægten ikke rigtig flytter sig :genert: :lol:
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: Maj challenge!

Indlægaf PaleSeptember » 16. maj 2022, 11:48

Mani skrev:
PaleSeptember skrev:
Mani skrev:
Mani skrev:
Mani skrev:Maden var fin i går og jeg fik gået 10.000 skridt og svinget med min kettlebell.
Vægten her til morgen siger 81,6 :tie: Jeg vidste det godt - men det må være slut nu.

81,1 - ikke prangende, men den rigtige vej og jeg har ikke talt kcal.

Hold nu kaje, det går langsomt.
Og jeg ved godt, at jeg har sagt det er fint, men mentalt kæmper jeg med at accepterer det. Tror bare det er vigtigt nu jeg også øger motioenen, at jeg ikke skærer for meget på den sunde del af maden.

80,8 kg.

On the bright side: Min vægt hævder at min fedtprocent, BMI og vægt er reduceret samtidig med min muskelmasse er øget.


Til det markerede: Er det ikke det, du skal fokusere på så? Det er da skidegodt :)

Jo, du har ret. Min hjerne er bare sådan indrettet at jeg ikke rigtig begriber det når vægten ikke rigtig flytter sig :genert: :lol:


Det kender jeg godt :) Måler du dig med målebånd? Det er måske en idé, så du kan se, at der i det mindste forsvinder nogle centimeter? Måske kan du allerede mærke det på tøjet?
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23204

Re: Maj challenge!

Indlægaf Mani » 18. maj 2022, 15:48

Her går det fint. Maden er som den skal være og jeg fik også nået de 10k skridt i går (tror det er den første tirsdag det er lykkedes).
Kettlebell og 7 minuts som vanligt. Denne uges største udfordring er weekenden med en rund fødselsdag og en konfirmation. Jeg håber det bliver luge så ukompliceret at holde mig til maden jeg må få som i sidste weekend :)
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: Maj challenge!

Indlægaf PaleSeptember » 19. maj 2022, 05:37

Jeg forbander de fritter, som jeg spiste i søndags, langt væk! Før det var min vægt på 80,3, men siden da har den ligger mellem 81,5 og 81,9 :sur:

Jeg havde sådan håbet, at komme under 80 kg i denne uge, men det har da godt nok lange udsigter lige nu.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2069
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 208
Likede indlæg: 6082

Re: Maj challenge!

Indlægaf Contrast » 19. maj 2022, 11:26

Endnu en omgang combat i går, det var fedt :) Sangene er begyndt at blive ørehængere, fandt lige frem til en jeg ret godt kan lide (koreografien til den er også totalt yndlings) :D

0
Inge Færch Schott
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41315

Re: Maj challenge!

Indlægaf LaMariposa » 19. maj 2022, 17:22

Contrast skrev:Endnu en omgang combat i går, det var fedt :) Sangene er begyndt at blive ørehængere, fandt lige frem til en jeg ret godt kan lide (koreografien til den er også totalt yndlings) :D



Hvilket track er det? :)

Og bare vent... Om nogle måneder hører du combat-sange over det hele - oftest i en langsommere version :D
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2069
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 208
Likede indlæg: 6082

Re: Maj challenge!

Indlægaf Contrast » 20. maj 2022, 19:45

LaMariposa skrev:
Contrast skrev:Endnu en omgang combat i går, det var fedt :) Sangene er begyndt at blive ørehængere, fandt lige frem til en jeg ret godt kan lide (koreografien til den er også totalt yndlings) :D



Hvilket track er det? :)

Og bare vent... Om nogle måneder hører du combat-sange over det hele - oftest i en langsommere version :D


Den er nr. 2 fra bodycombat 90 kan jeg se :)

Haha, det bliver sjovt. Glæder mig til flere ørehængere!
0
Inge Færch Schott
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2069
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 208
Likede indlæg: 6082

Re: Maj challenge!

Indlægaf Contrast » 21. maj 2022, 12:49

Nå, jeg er ved at gå min kost mere detaljeret igennem, da jeg kan se, at jeg slet ikke får nok grøntsager og fisk. Og det kan godt have en stor indflydelse på mine kroniske smerter - blev særligt motiveret til at få gjort noget ved det efter at have set "Kan man spise sig rask?" på TV2 play, hvor folk med kroniske sygdomme får lagt deres kost om, hvilket hjælper en del. Så jeg begynder anti-inflammatorisk kost i dag oveni min motion.
3
Inge Færch Schott
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2313
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 91
Likede indlæg: 2268

Re: Maj challenge!

Indlægaf Elverpigen » 21. maj 2022, 17:29

Mani skrev:
PaleSeptember skrev:
Mani skrev:Jeg er på.

Jeg fungerer ikke uden brød, så jeg er ikke så stringent som dig. Men ingen slik, kage og hvidt brød i maj.
Grønt og protein til alle måltider.


Fedt :D

Hvad gør du, når du har travlt? Det er der jeg synes det går galt og jeg prøver virkelig at vride hjernen for hvordan jeg bedst kan preppe til det.


Jeg er langt fra ekspert i at preppe mere end at hælde 1-2 kg gulerødder et par min i kogende vand, fordele dem i nogle fryseposer, så de kan tages ud af køleskabet på vej ud ad døren til arbejde.

Den noget mere proteinholdige prep af snacks er det stort set idiotsikre stenalderbrød efter Kong Hans' opskrift (mange på google), hvor jeg er begyndt at tilberede en dobbeltportion direkte i en braddepande. Jeg skærer det i firkanter og opbevarer dem i portioner á 4 stk, ca ½ delen på køl og ½delen på frys. Alt efter temperament kan det være lidt mange ingredienser :genert: til gengæld super effektivt med minimal oprydning :gogo:
1
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23204

Re: Maj challenge!

Indlægaf Mani » 22. maj 2022, 18:21

En lidt sløv uge - men jeg har holdt maden trods 3! fester :banan:

Jeg er mentalt presset af en stor opgave på jobbet og nye høreapparater (min hjerne har ikke lært at sorterer baggrundsstøjen fra, så ALT larmer: Museklik, tastatur, tøj mod tøj etc). Men jeg har nået mine skridt 6 dage, løbet 3 gange og nuppet den daglige omgang med kettlebell eller 7 minuts. Så alt i alt win, selvom jeg ikke har nået samme mængde skridt & aktive minutter som i sidste uge.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23204

Re: Maj challenge!

Indlægaf Mani » 22. maj 2022, 18:24

Og næste uge giver jeg den gas - kun 3 arbejdsdage og forhåbentlig afslutning på opgaven - der er plads til at fejre med motion :banan2:
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'

Tilbage til "Sund og/eller slank"