Fælles vægttabstråd

Brugeravatar
Alphilia
Kort karma: 219
Likede indlæg: 2587

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Alphilia » 9. nov 2021, 07:28

Jeg tror gerne jeg vil være med igen…
Det der barselsliv byder på uregelmæssige og ikke altid så hensigtsmæssige måltider og lidt for meget gå-slik og andet i den dur.

Så selvom mine graviditetskilo er væk, vil jeg helst undgå der kommer nye til. Og egentlig vil jeg jo gerne smide 5-10 kg ila det næste halve års tid…
0
JoyNips
Kort karma: 1185
Likede indlæg: 27401

Indlægaf JoyNips » 11. nov 2021, 12:10

JoyNips skrev:Satme imponeret over kroppen! 9 dage efter fødsel, 4 kg over før-fødselsvægt. Og jaja, maveskindet er stadig blødt og mavemusklerne delte, men jeg kan vitterligt se dag for dag, hvordan jeg ikke længere ophober væske.

2,7 kg nu. Og 14 dage gammel baby. Det er sgu okay.
3
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 712
Likede indlæg: 6554

Indlægaf Ally » 25. nov 2021, 11:46

Jeg er gået lidt i stå med det hele. Træningen kører stadig ret godt, men der skal strammes op på snackeriet, som pt. sker oftere end tidligere. Jeg vejer mig dog sjældent, og jeg er egentlig okay tilfreds med, hvordan kroppen ser ud og hvordan mit tøj sidder, men det er ikke ensbetydende med, at jeg skal igennem det store ædegilde i december. Tværtimod.

Foreløbigt er det min plan, at jeg vil holde fast i de gode træningsrutiner samtidig med, at jeg vil være opmærksom på snackeriet. Ikke så meget hvad jeg spiser, men hvorfor jeg spiser det.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Galoldriel
Kort karma: 67
Likede indlæg: 896

Indlægaf Galoldriel » 5. dec 2021, 13:32

Jeg hopper lige ind fra højre med en klassisk "jeg vil gerne tabe mig 2 kg inden en fest, og har 2 uger til det".

Jeg har længe, med få afbrydelser, registreret, hvad jeg spiser, i Myfitnesspal. Primært fordi jeg er begyndt at tage noget medicin, som har vægtforøgelse som en meget almindelig bivirkning. Men jeg har også før brugt sitet til vægttab, og det fungerer virkelig godt for mig (jeg har i øvrigt heller ikke taget på af medicinen).

Jeg ved, 2 kg er at sigte højt, men mindre ville også kunne gøre det. Men det motiverer mig mere, når jeg har et ambitiøst mål. Jeg skal max indtage 1200 kcal på en dag, men jeg går på arbejde hver dag, og forbrænder cirka 300 kcal på dén konto, så det giver lidt elastik. Jeg løber også lange ture (typisk 10-12 km) et par gange om ugen, og har dage, hvor jeg går omtrent 10 km, bare fordi jeg elsker at gå.

Så det er ikke fuldstændig urealistisk. Jeg skal bare have noget, der forpligter mig, når nu der er pebernødder og chokolade over det hele herhjemme :mellow:

Startvægt (d. 5/12-21) = 66 kg

Målvægt er cirka 64 kg.
0
Brugeravatar
Alphilia
Kort karma: 219
Likede indlæg: 2587

Indlægaf Alphilia » 5. dec 2021, 16:22

Jeg har afskaffet gå-slik i barnevognen, det er en start.
Pt er største udfordring at jeg småsnacker alt muligt og ofte når jeg går hjemme hele dagen
0
Brugeravatar
Galoldriel

Indlægaf Galoldriel » 6. dec 2021, 19:47

Jeg er kommet igennem den første dag uden at spise slik. Det er helt vildt, som man bliver tilbudt slik og kager fra alle sider her i december. Det er ikke den nemmeste måned at komme igennem på dén måde.
1
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 533
Likede indlæg: 11152

Indlægaf PaleSeptember » 9. dec 2021, 13:03

Galoldriel skrev:Jeg hopper lige ind fra højre med en klassisk "jeg vil gerne tabe mig 2 kg inden en fest, og har 2 uger til det".

Jeg har længe, med få afbrydelser, registreret, hvad jeg spiser, i Myfitnesspal. Primært fordi jeg er begyndt at tage noget medicin, som har vægtforøgelse som en meget almindelig bivirkning. Men jeg har også før brugt sitet til vægttab, og det fungerer virkelig godt for mig (jeg har i øvrigt heller ikke taget på af medicinen).

Jeg ved, 2 kg er at sigte højt, men mindre ville også kunne gøre det. Men det motiverer mig mere, når jeg har et ambitiøst mål. Jeg skal max indtage 1200 kcal på en dag, men jeg går på arbejde hver dag, og forbrænder cirka 300 kcal på dén konto, så det giver lidt elastik. Jeg løber også lange ture (typisk 10-12 km) et par gange om ugen, og har dage, hvor jeg går omtrent 10 km, bare fordi jeg elsker at gå.

Så det er ikke fuldstændig urealistisk. Jeg skal bare have noget, der forpligter mig, når nu der er pebernødder og chokolade over det hele herhjemme :mellow:

Målvægt er cirka 64 kg.

Hvis jeg var dig, så ville jeg skære KRAFTIGT ned på kulhydrater i de 2 uger. Kulhydrater ophober væske i kroppen, så der er god mulighed for at smide et par kg hurtigt bare ved at skære ned på kulhydrater.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Galoldriel

Indlægaf Galoldriel » 9. dec 2021, 13:33

^
God idé.

Mit motivation er dog røget sig en tur, fordi festen er blevet aflyst. Nu er mit mål lidt mindre ambitiøst - jeg satser på 0,5 kg om ugen indtil juleaften, og herefter holde vægten henover julen, til jeg tager fat igen i begyndelsen af januar. Jeg gider ikke spise så restriktivt i juleferien, det er for mig den direkte vej til at overspise i trods.

Men det er gået rigtig godt indtil videre. Jeg har holdt mit kaloriemål hver dag.
2
Mette
Kort karma: 42
Likede indlæg: 769

Indlægaf Mette » 9. dec 2021, 16:59

PaleSeptember skrev:
Galoldriel skrev:Jeg hopper lige ind fra højre med en klassisk "jeg vil gerne tabe mig 2 kg inden en fest, og har 2 uger til det".

Målvægt er cirka 64 kg.

Hvis jeg var dig, så ville jeg skære KRAFTIGT ned på kulhydrater i de 2 uger. Kulhydrater ophober væske i kroppen, så der er god mulighed for at smide et par kg hurtigt bare ved at skære ned på kulhydrater.

Men er det kg på vægten der tæller eller er det kg fedt?
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 533
Likede indlæg: 11152

Indlægaf PaleSeptember » 9. dec 2021, 17:02

Mette skrev:
PaleSeptember skrev:

Målvægt er cirka 64 kg.

Jeg tvivler på, at du kan nå at tabe 2 kg fedt på 2 uger.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Galoldriel

Indlægaf Galoldriel » 9. dec 2021, 17:28

Mette skrev:
PaleSeptember skrev:

Målvægt er cirka 64 kg.

Kilo på vægten. Jeg har en referenceramme ift. hvordan jeg plejer at se ud på hvilket vægtniveau. Jeg ved godt, det ikke er præcist, men så meget går jeg heller ikke op i det.
1
Brugeravatar
Galoldriel

Indlægaf Galoldriel » 9. dec 2021, 17:30

Tab af ophobet væske kan også ses på den måde, tøjet sidder på :-) Det er mest bare forfængelighed, jeg er sund og stærk as is.
0
Majer
Kort karma: 123
Likede indlæg: 762

Indlægaf Majer » 17. dec 2021, 08:23

Majer skrev:Nå, må jeg også være med? :)
Jeg startede mit vægttab d. 26/4 efter hjemmearbejde i meget lang tid og lidt for nem adgang til lækre sager i løbet af dagen. Målet var egentlig bare at kunne lukke bukserne uden de strammede, inden jeg skulle tilbage på kontoret igen.
Men det gik alt for godt og jeg tænkte at jeg ikke ville stoppe der.
26/4 var min vægt 101,9 kg og i dag er den 71,9 kg. Så jeg har præcis tabt 30 kg :D

Den sidste 1,5 måned er det gået noget trængt og jeg er ikke så striks længere. Så det er hele tiden 2 skidt frem og 1 tilbage. Men nu har det da rykket lidt igen de sidste par uger.

Jeg vil gerne ned på normal bmi + et par kg at tage af. Så mit mål er Ca. 65 kg. Bmi 25 er 68 kg.
Det er ok det går langsomt nu, men det skulle helst ikke gå helt i stå og jeg vil ikke tage på igen :(
Så tænker at deltagelse i denne tråd måske kan give mig et lille skub til at fortsætte :D

Startvægt d. 26.04.21: 101,9 kg
Vægt d. 07.11.21: 71,9 kg
1. delmål: 70kg
2. delmål: 68 kg
Mål: Omkring 65 kg
Højde: 165 cm

Puha over en måned siden jeg skrev dette indlæg. Der var jeg totalt kampklar på de sidste kilo, men det gik ikke helt efter planen.
Har sååååå svært ved at holde motivationen og vægten er hoppet op og ned. Faldet en smule i løbet af ugen og så steget i weekenden.
Men nu er det endelig rykket en smule og vægten sagde 70,8 til morgen. Må se om ikke jeg kan holde stilen weekenden over, så det ikke er forfra igen i næste uge.
Så 1,1 kg på 1 md og 10 dage, med den fart kommer det da til at tage mig 3-4 år at nå i mål :lol:
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Kort karma: 2396
Likede indlæg: 22222

Indlægaf FormerlyKnownAs » 26. dec 2021, 21:52

Måske skulle jeg prøve at være med her. Jeg har tabt 10 kg de sidste 2 måneder og mangler 5-7 mere.

Formerly
Startvægt 77 kg
Vægt d. 26.12.21: 67.5 kg

Ændring denne uge:
1. delmål: 68 kg - 21.12.21
2. delmål: 65 kg
3. delmål: 62 kg
4. delmål: 60 kg- måske.

Højde: 169 cm

Jeg skal også igang med at træne mine slappe lår, arme styrke min ryg. Håber at gå igang om et par uger når jeg har fundet et center der passer mig. Det ligger et på mit arbejde, men de har ikke badefaciliteter pga en vandskade. Knap så praktisk når man vil træne inden arbejde
0
HelseDullen aka FKAFKAPKACB
Undtagelsen
Kort karma: 173
Likede indlæg: 3263

Indlægaf Undtagelsen » 28. dec 2021, 10:29

FormerlyKnownAs skrev:Måske skulle jeg prøve at være med her. Jeg har tabt 10 kg de sidste 2 måneder og mangler 5-7 mere.

Formerly
Startvægt 77 kg
Vægt d. 26.12.21: 67.5 kg

Ændring denne uge:
1. delmål: 68 kg - 21.12.21
2. delmål: 65 kg
3. delmål: 62 kg
4. delmål: 60 kg- måske.

Højde: 169 cm

Jeg skal også igang med at træne mine slappe lår, arme styrke min ryg. Håber at gå igang om et par uger når jeg har fundet et center der passer mig. Det ligger et på mit arbejde, men de har ikke badefaciliteter pga en vandskade. Knap så praktisk når man vil træne inden arbejde

Sejt!
Har du talt kalorier eller “bare” tænkt dig om?

Jeg skal til at kigge lidt mere på hverdagssnackeriet igen :rulle:
Til gengæld går det ok med træningen bortset fra her i ferien, bortset fra her i ferien, hvor jeg åbenbart sidder lidt for godt i sofaen...
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"