Februar 2020 - Fællestråd

Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 3061
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 419
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 6698

Re: Februar 2020 - Fællestråd

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 12. feb 2020, 08:45

Jeg har ikke været i fitness siden 2019. Det er jeg lidt træt af, for jeg kunne virkelig godt lide hvad jeg havde opnået formmæssigt. Hvis jeg må tale mig selv lidt op har jeg altid haft en god bagdel, men den nåede altså lige et ekstra level efter mit PT forløb. Ryg og skuldre var også kommet super godt tilbage efter min skade.

Jeg vil så gerne i gang igen, men jeg synes det er svært at finde overskuddet når jeg skal op 5.30, er på Uni 7.30 - læser indtil 9 hvor mine klasser start og indtil 16/17 når de stopper, så er der 1 times kørsel hjem og så skal jeg læse mere fordi 3 års studier på 2 år er presset. Specielt når man også lige sætter niveauet lidt op.
Ville sådan ønske at jeg bare var den der super person som havde energien til at tage afsted efter uni eller om morgenen før uni.

Til gengæld har jeg faktisk været skide god med min kost. Jeg har forberedt salater til frokost de sidste mange dage - spinat med peberfrugt, revet gulerod, agurk og en smule chorizo/pancetta. Er tilbage i at have skåret kulhydrater ud når der ikke er brug for dem og min mave er allerede efter 2 dage ved at være mindre oppustet :rock:

Får dog stadig noget motion i det jeg går fra bus til Uni og så rider hesten mellem 2-4 gange om ugen. Skal i samarbejde med hestens nye ejer lægge noget plan for vores træning, da sommeren gerne skal bruges på så mange stævner som muligt. Det er så til gengæld også en af grundende til at jeg super gerne vil i fitness igen, for jeg er altså en bedre rytter når jeg selv er i form og får arbejdet på mine svagere muskelgrupper.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 5834
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 1031
Likede indlæg: 13214

Re: Februar 2020 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 12. feb 2020, 08:53

MissIce skrev:Det er lige en ting , jeg gerne vil høre jer "proffer" om :blush:

Jeg overvejer om jeg skal købe et 8-ugers "bootcamp-forløb":
16 x træning med PT
2 x foredrag om kost
1 x samtale med diætist
Bodyscan ved start og slut
(max 10 deltagere pr. hold)

For:
Jeg vil kunne få tilrettelagt træningen, så den bliver så effektiv som muligt
Jeg vil kunne få vejledning om, hvordan jeg bedst muligt undgår skader

Imod:
Jeg er allerede supermotiveret, så det vil måske være smartere at vente til min motivation (måske) daler
Jeg er faktisk ikke interesseret i, at skulle introduceres for maskinerne - men hvad kan jeg så bruge en PT til?

Er der nogen af jer her i tråden som har nogle godt råd eller kommentarer?


Jeg tænker umiddelbart, at du ville få mere ud af et individuelt forløb med en pt, som kan tilrettelægge et program, der passer til dine præferencer, frem for en bootcamp.

Selvom du allerede er super motiveret (hvilket er SÅ fedt at læse om), så ville en pt kunne hjælpe dig med at få det optimale ud af træningen. Dertil kommer kostdelen, som altid er en god ting at overveje, når man træner :)

Men det hele kommer selvfølgelig an på, hvad du selv vil med din træning.
2
:lun:

Be brave
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 5322
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 15721

Re: Februar 2020 - Fællestråd

Indlægaf LaScrooge » 12. feb 2020, 09:05

Jeg har længe kæmpet med at få en motionsrutine ind i min hverdag og har løbende haft fornemmelsen af, at jeg gjorde det for tilfældigt og uregelmæssigt til at det nyttede, hvilket var virkelig demotiverende. Ved årsskiftet installerede jeg appen 'Vaner' og begyndte at sætte flueben hver gang jeg har motioneret og det gør en kæmpe forskel. Jeg er forholdsvis gavmild med hvad der tæller, både fordi det er bedre at træne lidt end slet ikke og fordi vedholdenhed er vigtigere end intensiteten af de enkelte træningsgange. Og selv hvis der fx går 8 dage mellem, hvad der gjorde en enkelt gang, har jeg ikke fornemmelsen af at starte helt forfra og at min indsats ikke nytter. App'en viser også mine længste streaks og hvilke ugedage jeg er hhv mest og mindst motiveret.

Jeg dyrker primært yoga, hvor jeg enten laver et solhilsenflow, følger flows fra en app der hedder Daily Yoga eller via en yogaunderviser jeg har fundet på instagram. Derudover forskellige styrkeøvelser og indimellem går jeg til holdtræning med en veninde og klatrer med nogle venner.

Således ser det nu sådan ud med det:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
MissIce
Indlæg: 229
Tilmeldt: 17. dec 2015, 20:01
Kort karma: 63
Likede indlæg: 605

Re: Februar 2020 - Fællestråd

Indlægaf MissIce » 12. feb 2020, 11:38

TakeAChanceOnMe skrev:Jeg har selv en uddannelse der gør mig (på papiret) mere kvalificeret end en PT til træning, men jeg absolut storelskede mit PT forløb fra September til December sidste år. Jeg havde ikke kost/diætist inde over da jeg allerede har noget baggrundsviden om det fra min uddannelse, men min PT havde noget erfaring med tilskud som jeg fandt vældig nyttigt.

Vi lavede langt fra kun maskiner - faktisk tror jeg vi brugte Smith machine mest, men den er ikke SÅ meget maskine igen som f.eks. leg press. Der lavede vi en mange varianter af forskellige øvelser og også nogle jeg aldrig selv ville have overvejet. Vi var også inde i studio'et, boksede og arbejdede med fri vægte. Så selvom maskinerne er en del af det, så er det langt fra den ENESTE del, hvis altså du har en god træner.

Min bodyscan var også forbedret på trods af et minimum af overskud igennem 4-6 uger af forløbet. Så bare det at have én målrettet træning om ugen med PT'er holdte det hele kørende. Jeg er SÅ positiv over forløbet og hvis ikke det var fordi at jeg er gået tilbage til at være studerende, så var jeg fortsat hos min PT'er. Måske ikke hver uge, men bare som månedligt input, for det var SÅ fedt og giver bare lidt mere end når man skal holde øje med sig selv.

LaMariposa skrev:Jeg tænker umiddelbart, at du ville få mere ud af et individuelt forløb med en pt, som kan tilrettelægge et program, der passer til dine præferencer, frem for en bootcamp.

Selvom du allerede er super motiveret (hvilket er SÅ fedt at læse om), så ville en pt kunne hjælpe dig med at få det optimale ud af træningen. Dertil kommer kostdelen, som altid er en god ting at overveje, når man træner :)

Men det hele kommer selvfølgelig an på, hvad du selv vil med din træning.


Jeg må hellere tage en snak med den ene PT/instruktør og finde ud af dels hvilken form for træning bootcampen er baseret på, og dels få hendes vurdering af, om det er et bootcamp- eller et individuelt PT-forløb jeg vil få mest ud af.

Men inden da må jeg nok hellere lige gøre mig et par tanker om, hvad det er jeg vil opnå. Da jeg startede i november var hensigten "bare" at få rørt mig, og få startet nogle nye rutiner op (vi mistede vores hund, så det var slut med de daglige gåture).

Men jeg kan godt mærke på mig selv, at jeg bliver tændt af at kunne følge bedre og bedre med på holdene, og jeg nyder at bruge min krop - jeg troede faktisk aldring at jeg skulle tænke det, men jeg nyder faktisk også at have ømme muskler. Så nu vil jeg meget mere, end "bare" at få rørt mig. Jeg vil have en bedre kondition, jeg vil have en stærkere krop, og jeg vil have følelsen af at gøre noget godt for mig selv.

Mange tak for jeres input. De sætter tanker i gang - og ikke mindst lyst til at træne endnu mere :dance:
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 5834
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 1031
Likede indlæg: 13214

Re: Februar 2020 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 13. feb 2020, 07:20

Dagens træning i hus :love:
1
:lun:

Be brave
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 4469
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 621
Likede indlæg: 6166

Re: Februar 2020 - Fællestråd

Indlægaf Mani » 13. feb 2020, 07:25

Mani skrev:Jeg skal i februar:
Løbe 3 gange om ugen
Gå minimum 10.000 skridt pr dag.
Dagligt træne 7 minuts eller kettlebell
Have styr på snackeriet igen

I går løb jeg, trænede 7 minuts abs og nåede dagens skridt.

Status indtil nu:
Løb - tjek. Det er ikke langt og hurtigt, men regelmæssigheden er tilbage.
Minimum 10.000 skridt - pånær migrænedagen er det opnået.
Daglig 7 minuts eller kettlebell - tjek
Snackeriet - tjooo. Nogenlunde, men har snacker en del blinis med stenbiderrogn :genert:
1
'Don’t be afraid to be open minded. Your brain is not going to fall out.'
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 5834
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 1031
Likede indlæg: 13214

Re: Februar 2020 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 14. feb 2020, 11:03

LaMariposa skrev:Dagens træning i hus :love:


Også i dag :cool: Det var hårdt, men jeg elsker det! :love: Har overholdt de tre gange benstyrke og tricepstræning i den her uge og øget til 20 tricepsarmbøjninger i dag.
1
:lun:

Be brave

Tilbage til "Sund og/eller slank"