Januar '20 - Fællestråd

Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Januar '20 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 26. jan 2020, 15:05

I formiddag trænede jeg, for sidste gang med min PT'er i FW. Han stopper på fredag, da han skal være selvstændig, men jeg følger med som online-klient. Jeg er ganske enkelt ikke klar til at undvære ham - og efter ca. 2 1/2 års bekendtskab kender vi hinanden ret godt :lol:

I dag squattede jeg. Meget. Rigtig meget. Og afsluttede vores session med 44 min. på crosstraineren. Ømme, trætte ben? Ja, det tror jeg da nok, men ikke mere trætte end jeg vil gå en tur i eftermiddag, mens der stadig er lyst.
3
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16229
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1407
Likede indlæg: 30210

Re: Januar '20 - Fællestråd

Indlægaf TinaW » 26. jan 2020, 15:25

Vi var ude ved venner og spise i fredags, så der kom lidt for mange kalorier på kontoen.
Jeg havde dog taget mine 10 km på motionscyklen inden.
Resten af weekenden har været ok, dog er min motionscykel ved at afgå ved døden. Den siger sådan nogle knap så heldige lyde inde fra pedalkassen. Den var også en billig model.
Så skal lige have fundet ud af, om vi skal købe en ny eller en crosstrainer i stedet.
Har både fået redet 7,5 km på en meget frisk hest, så mine lårmuskler kom på arbejde, samt taget 10 km på cyklen, trods klonk lyde, i dag.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17190
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41796

Re: Januar '20 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 26. jan 2020, 15:43

Min uge har ikke været særlig god på motionsfronten. Har af en eller anden grund brændt omkring 1500 kcal mindre af end jeg plejer, og jeg har ikke lavet særlig meget. Ved egentlig ikke helt hvorfor... :gruble: Har trænet en del, men åbenbart ikke så meget, som jeg plejer. Til gengæld lykkedes det mig at holde mig fra chokolade og tilsat sukker fra mandag til og med fredag :banan:

Planen for næste uge er:

Undgå chokolade fra mandag til fredag
Faste mandag
Mindst fire gange cardio
Gerne tre gange Flow
Tre gange styrke for hofte og triceps
Senest rettet af LaMariposa 26. jan 2020, 19:00, rettet i alt 1 gang.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16229
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1407
Likede indlæg: 30210

Re: Januar '20 - Fællestråd

Indlægaf TinaW » 26. jan 2020, 18:27

TinaW skrev:Vi var ude ved venner og spise i fredags, så der kom lidt for mange kalorier på kontoen.
Jeg havde dog taget mine 10 km på motionscyklen inden.
Resten af weekenden har været ok, dog er min motionscykel ved at afgå ved døden. Den siger sådan nogle knap så heldige lyde inde fra pedalkassen. Den var også en billig model.
Så skal lige have fundet ud af, om vi skal købe en ny eller en crosstrainer i stedet.
Har både fået redet 7,5 km på en meget frisk hest, så mine lårmuskler kom på arbejde, samt taget 10 km på cyklen, trods klonk lyde, i dag.


Nå, min mand har allerede bestilt en ny motionscykel. Noget bedre kvalitet, end den vi har.
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17190
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41796

Re: Januar '20 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 28. jan 2020, 09:55

Havde en god dag i går.

Fastede uden problemer, var til Flow, spiste ingen chokolade og fik overstået første omgang styrketræning :D Nu glæder jeg mig til en ordentlig omgang cardio i aften, det er tiltrængt.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13981

Re: Januar '20 - Fællestråd

Indlægaf RavenClaw » 28. jan 2020, 12:33

Jeg er oppe på 10 træninger i fitness nu :)
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16229
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1407
Likede indlæg: 30210

Re: Januar '20 - Fællestråd

Indlægaf TinaW » 28. jan 2020, 17:42

Så er den nye motionscykel taget i brug. Dens tråd er tungere end den gamle, så jeg må lige starte på et trin lavere, end jeg var på den gamle, kan jeg mærke.
Men fik da cyklet mine 10 km og fik masser af sved på panden.
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Januar '20 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 28. jan 2020, 18:31

Morgentræning OG eftermiddagstræning på samme dag :banan:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Januar '20 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 30. jan 2020, 10:16

Når man får en uventet mulighed for at flexe nogle timer på arbejdet, så skynder man sig hjem efter træningstøjet, kører i FW og giver den gas, og nu er jeg klar til resten af arbejdsdagen :-D
3
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16229
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1407
Likede indlæg: 30210

Re: Januar '20 - Fællestråd

Indlægaf TinaW » 30. jan 2020, 13:20

TinaW skrev:Mål for januar:
Slik og sodavand må udelukkende indtages fredag eller lørdag.
30 min på motionscyklen 3 gange om ugen.
Mindst få redet to gange om ugen.
Kun en portion aftensmad.


Nu hvor vi næsten er ved vejs ende af januar, så kan jeg se tilbage på følgende:

På nær et par enkelte gange er det overholdt med slik og sodavand. Det fortsætter jeg med.
Jeg får ikke cyklet 30 min, men jeg tager 10 km 4-5 gange om ugen. Det tager ca 18-20 min, så det bliver til omkring halvanden times cykling på en uge. Målet i næste måned er at sætte distancen en smule op, så den hedder 12-13 km pr. gang
Vejret har ikke været helt med mig mht. ridningen, men er da kommet ud mindst en gang om ugen. Håber februar bliver bedre på det punkt også.
På nær de gange vi har spist ude er det overholdt, kun at spise en portion aftensmad. Så det punkt fortsætter jeg også med.
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13981

Re: Januar '20 - Fællestråd

Indlægaf RavenClaw » 30. jan 2020, 13:32

TinaW skrev:
TinaW skrev:Mål for januar:
Slik og sodavand må udelukkende indtages fredag eller lørdag.
30 min på motionscyklen 3 gange om ugen.
Mindst få redet to gange om ugen.
Kun en portion aftensmad.


Nu hvor vi næsten er ved vejs ende af januar, så kan jeg se tilbage på følgende:

På nær et par enkelte gange er det overholdt med slik og sodavand. Det fortsætter jeg med.
Jeg får ikke cyklet 30 min, men jeg tager 10 km 4-5 gange om ugen. Det tager ca 18-20 min, så det bliver til omkring halvanden times cykling på en uge. Målet i næste måned er at sætte distancen en smule op, så den hedder 12-13 km pr. gang
Vejret har ikke været helt med mig mht. ridningen, men er da kommet ud mindst en gang om ugen. Håber februar bliver bedre på det punkt også.
På nær de gange vi har spist ude er det overholdt, kun at spise en portion aftensmad. Så det punkt fortsætter jeg også med.


Hvilket trin cykler du på? Hvis intensiteten er høj nok, kan de 20 minutter gøre en ret stor forskel alligevel med progression i modstanden :)
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13981

Re: Januar '20 - Fællestråd

Indlægaf RavenClaw » 30. jan 2020, 13:33

Jeg er ved at tage mig sammen til at gå ned i fitness. Det tager vitterligt kun 4 minutter at gå derned, men det regner...
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17190
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41796

Re: Januar '20 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 30. jan 2020, 13:35

LaMariposa skrev:Jeg er også med igen :banan:

Mine mål for januar er hugget fra min egen tråd:
- Low fodmap i januar måned (starter her efter nytår, men der er et par lejligheder, hvor det på grund af gæster/besøg hos andre ikke er muligt at spise korrekt, men jeg satser på, at jeg kan få 14 dage uden afbrydelser i slutningen af måneden).
- Styrketræning for triceps og hofter tre gange om ugen
- Derudover almindelig motion og træning (jeg dyrker en blanding af cardio og yoga)
- En fastedag om ugen

Er vågnet propfuld af energi og lyst til at gøre en hel masse godt for mig selv. Det brænder muligvis ud om noget tid, men indtil videre nyder jeg energien :-D


Min januar har overordnet været god :)

Har spist efter Low Fodmap det meste af tiden, men det har ikke rigtigt gjort noget særligt godt for min mave. Rum gengæld har det gjort nogle andre gode ting, f.eks. fået os til at strukturere vores måltider, indkøb osv.

Træningen har været helt fin. Ville gerne have trænet mere, men har givet det, hvad jeg kunne, når der også er fuldtidsjob og en mand inde i billedet :D

Til gengæld er jeg helt drænet for energi nu, men jeg håber, at det tiltagende lys vil give mig lidt mere energi i løbet af den næste måned.
0
:lun: Be brave
Gurashi
Indlæg: 6
Tilmeldt: 15. jan 2020, 18:07
Kort karma: 1
Likede indlæg: 25

Re: Januar '20 - Fællestråd

Indlægaf Gurashi » 30. jan 2020, 13:40

Er der monstro nogen der kender en kage man kan lave der ikke vælter kaloriebudgettet? :fløjt:
Senest rettet af Gurashi 2. feb 2020, 15:34, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16229
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1407
Likede indlæg: 30210

Re: Januar '20 - Fællestråd

Indlægaf TinaW » 30. jan 2020, 13:47

RavenClaw skrev:
TinaW skrev:
TinaW skrev:Mål for januar:
Slik og sodavand må udelukkende indtages fredag eller lørdag.
30 min på motionscyklen 3 gange om ugen.
Mindst få redet to gange om ugen.
Kun en portion aftensmad.


Nu hvor vi næsten er ved vejs ende af januar, så kan jeg se tilbage på følgende:

På nær et par enkelte gange er det overholdt med slik og sodavand. Det fortsætter jeg med.
Jeg får ikke cyklet 30 min, men jeg tager 10 km 4-5 gange om ugen. Det tager ca 18-20 min, så det bliver til omkring halvanden times cykling på en uge. Målet i næste måned er at sætte distancen en smule op, så den hedder 12-13 km pr. gang
Vejret har ikke været helt med mig mht. ridningen, men er da kommet ud mindst en gang om ugen. Håber februar bliver bedre på det punkt også.
På nær de gange vi har spist ude er det overholdt, kun at spise en portion aftensmad. Så det punkt fortsætter jeg også med.


Hvilket trin cykler du på? Hvis intensiteten er høj nok, kan de 20 minutter gøre en ret stor forskel alligevel med progression i modstanden :)


Ikke ret højt. Trin 2 på den nye cykel. Planen er at komme i lidt bedre form, inden jeg skruer op for modstanden. Jeg har også et halvdårligt knæ, der skal tages hensyn til.
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"