Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf Juki » 18. jan 2018, 12:26

RavenClaw skrev:De af jer, der har handlet på Wish.

Hvor lang tid er der gået, fra jeres pakke er ankommet til Danmark, til den er leveret til jer? Jeg har ventet 8 dage nu, hvor pakken har befundet sig i DK

Kan den være blevet taget i tolden?

Jeg synes dog tit jeg oplever at folk får deres vare før de får en opkrævning, andre gange er det det modsatte. Håber du når at modtage den.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf RavenClaw » 18. jan 2018, 12:36

Juki skrev:
RavenClaw skrev:De af jer, der har handlet på Wish.

Hvor lang tid er der gået, fra jeres pakke er ankommet til Danmark, til den er leveret til jer? Jeg har ventet 8 dage nu, hvor pakken har befundet sig i DK

Kan den være blevet taget i tolden?

Jeg synes dog tit jeg oplever at folk får deres vare før de får en opkrævning, andre gange er det det modsatte. Håber du når at modtage den.


Jeg har været taget i tolden én gang før. Der kom en opkrævning på mail eller brevform - jeg husker det ikke helt. Men den kom et par dage efter, pakken var ankommet til landet.
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf RavenClaw » 18. jan 2018, 12:38

RavenClaw skrev:
Juki skrev:
RavenClaw skrev:De af jer, der har handlet på Wish.

Hvor lang tid er der gået, fra jeres pakke er ankommet til Danmark, til den er leveret til jer? Jeg har ventet 8 dage nu, hvor pakken har befundet sig i DK

Kan den være blevet taget i tolden?

Jeg synes dog tit jeg oplever at folk får deres vare før de får en opkrævning, andre gange er det det modsatte. Håber du når at modtage den.


Jeg har været taget i tolden én gang før. Der kom en opkrævning på mail eller brevform - jeg husker det ikke helt. Men den kom et par dage efter, pakken var ankommet til landet.


Kan man kontakte toldvæsenet og forhøre sig? :gruble:
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14703
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf sigge » 18. jan 2018, 14:38

girl_beat skrev:
ina skrev:Jeg har en lækker sweater fra Mads Nørgaard - 90 % uld og 10 % mohair. Den skal håndvaskes, står der. Ville I turde vaske den på maskinens uldprogram?

Ja, men jeg er heller ikke specielt sart med mit tøj. Tænker at en kold vask med uld-vaskemiddel er rimelig skånsomt :)


Jeg er enig. Særligt hvis vaskemaskinen har enten uld- eller håndvaskeprogram, skulle det faktisk være mere skånsomt, fordi man let kommer til at trække og vride i tøjet, når man vasker i hånden.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf Juki » 18. jan 2018, 17:59

RavenClaw skrev:
Juki skrev:
RavenClaw skrev:De af jer, der har handlet på Wish.

Hvor lang tid er der gået, fra jeres pakke er ankommet til Danmark, til den er leveret til jer? Jeg har ventet 8 dage nu, hvor pakken har befundet sig i DK

Kan den være blevet taget i tolden?

Jeg synes dog tit jeg oplever at folk får deres vare før de får en opkrævning, andre gange er det det modsatte. Håber du når at modtage den.


Jeg har været taget i tolden én gang før. Der kom en opkrævning på mail eller brevform - jeg husker det ikke helt. Men den kom et par dage efter, pakken var ankommet til landet.

Jeg har også kun prøvet at få et brev med en opkrævning, hvorefter pakken så kunne blive frigivet.

Jeg ved ikke om man kan kontakte Told og Skat(eller hvad det hedder) Det kan man vel godt? Ellers PostNord :)
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf ina » 18. jan 2018, 18:19

sigge skrev:
girl_beat skrev:
ina skrev:Jeg har en lækker sweater fra Mads Nørgaard - 90 % uld og 10 % mohair. Den skal håndvaskes, står der. Ville I turde vaske den på maskinens uldprogram?

Ja, men jeg er heller ikke specielt sart med mit tøj. Tænker at en kold vask med uld-vaskemiddel er rimelig skånsomt :)


Jeg er enig. Særligt hvis vaskemaskinen har enten uld- eller håndvaskeprogram, skulle det faktisk være mere skånsomt, fordi man let kommer til at trække og vride i tøjet, når man vasker i hånden.


Tak for svar, begge to. :)
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf RavenClaw » 18. jan 2018, 21:29

Juki skrev:
RavenClaw skrev:
Juki skrev:
RavenClaw skrev:De af jer, der har handlet på Wish.

Hvor lang tid er der gået, fra jeres pakke er ankommet til Danmark, til den er leveret til jer? Jeg har ventet 8 dage nu, hvor pakken har befundet sig i DK

Kan den være blevet taget i tolden?

Jeg synes dog tit jeg oplever at folk får deres vare før de får en opkrævning, andre gange er det det modsatte. Håber du når at modtage den.


Jeg har været taget i tolden én gang før. Der kom en opkrævning på mail eller brevform - jeg husker det ikke helt. Men den kom et par dage efter, pakken var ankommet til landet.

Jeg har også kun prøvet at få et brev med en opkrævning, hvorefter pakken så kunne blive frigivet.

Jeg ved ikke om man kan kontakte Told og Skat(eller hvad det hedder) Det kan man vel godt? Ellers PostNord :)


Jeg har lige sporet flynummeret. Det landede i Frankfurt den dag, så der er min pakke formentlig stadig. Øv - så må jeg jo finde på noget andet til på lørdag. Bare irriterende, når de skriver, pakken er sendt mod Danmark og er ankommet til destinationen..
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
klaus
Indlæg: 462
Tilmeldt: 2. jan 2016, 17:49
Kort karma: 18
Likede indlæg: 380

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf klaus » 19. jan 2018, 10:22

Når man kigger på jakker/frakker og vælger tall/høj som søgekriterie, vil ærmerne så også være længere?
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11498
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18522

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf PaleSeptember » 22. jan 2018, 11:20

Jeg har købt et tørklæde i 100 % uld, som kun kan renses og ikke vaskes - men kan jeg selv friske det op på en eller anden måde? Det sidder jo oppe omkring ansigtet, hvor der sandsynligvis kan komme makeup mm. på det, og jeg forudser, at jeg nok ikke får det renset så tit.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf Filipai » 22. jan 2018, 11:30

PaleSeptember skrev:Jeg har købt et tørklæde i 100 % uld, som kun kan renses og ikke vaskes - men kan jeg selv friske det op på en eller anden måde? Det sidder jo oppe omkring ansigtet, hvor der sandsynligvis kan komme makeup mm. på det, og jeg forudser, at jeg nok ikke får det renset så tit.


Jeg har vasket mine uldtørklæder før i vaskemaskinen. i vasketøjspose, på fintvaskprogram ved 30 grader. Ingen har taget skade :)
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf girl_beat » 22. jan 2018, 13:15

PaleSeptember skrev:Jeg har købt et tørklæde i 100 % uld, som kun kan renses og ikke vaskes - men kan jeg selv friske det op på en eller anden måde? Det sidder jo oppe omkring ansigtet, hvor der sandsynligvis kan komme makeup mm. på det, og jeg forudser, at jeg nok ikke får det renset så tit.

Jeg har enten hængt mine ud til luftning en nat i frostvejr eller vasket dem på uldprogram i maskinen. For det meste er det gået godt, men et enkelt tørklæde blev lidt stift i det efter vask :gruble:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11498
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18522

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf PaleSeptember » 22. jan 2018, 13:55

Tak for svar - jeg ved nu ikke, om jeg tør, når der decideret står på tørklædet, at det skal renses.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf Filipai » 22. jan 2018, 14:10

PaleSeptember skrev:Tak for svar - jeg ved nu ikke, om jeg tør, når der decideret står på tørklædet, at det skal renses.

Hvilket mærke er det fra?
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41295

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf LaMariposa » 22. jan 2018, 14:18

PaleSeptember skrev:Jeg har købt et tørklæde i 100 % uld, som kun kan renses og ikke vaskes - men kan jeg selv friske det op på en eller anden måde? Det sidder jo oppe omkring ansigtet, hvor der sandsynligvis kan komme makeup mm. på det, og jeg forudser, at jeg nok ikke får det renset så tit.


Min kæreste fik en bluse i ren uld i julegave. I butikken sagde de, at man kan tage det med ud i badeværelset, mens man er i bad. Dampen fra badet vil have en rensende effekt.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Spørgsmål, anmeldelser og efterlysninger

Indlægaf HappyPaww » 22. jan 2018, 16:37

Det er mit indtryk, at producenterne af tøjet skriver “kun rens” for at helgardere sig - men det meste Tøj kan nu godt klare en skånevask :) Har endda set det på polyester bluser osv det sagtens kan tåle vask..
2

Tilbage til "Mode"