Lige et pip omkring H&M-returnering... Man får nu (som H&M Club kunde) gratis fragt OG retur på online køb
Da der sidste år blev indført ny app og hjemmeside, blev der samtidig skiftet system hos dem, så man fremover skulle medbringe kvitteringen, som man får på mail, hvis man skulle returnere i butik. Og de er vist blevet ret så strikse med returneringer ude i butikkerne.
Nå, men når I sender noget tilbage, så sørg for jeres egen skyld for at få en kvittering på, at den er sendt! Enten som indleveringskvittering fra postbutikken (der er et felt, der hedder "Returpakke", hvor man blot skriver sit pakkenummer og så får et stempel på den. Eller aflever i en pakkeboks og få en kvittering der. Der scanner man bare stregkoden, smider pakken i den boks, der åbner og så kan man få kvittering udprintet eller på mail. Det koster i øvrigt ikke noget.
Grunden til det her er, at pakken er kundens ansvar indtil H&M har modtaget den retur - og hvis PostNord smider den væk, er det kunden selv, der skal gøre krav mod PostNord og det kan være noget værre bøvl. Desuden er der ikke meget H&Ms kundeservice kan gøre, hvis man står med en pakke, der aldrig er nået til H&M. Jeg stoppede med at arbejde derinde (i kundeservice) i november, så jeg ved ikke om der er indført strengere regler ligesom i butikkerne, men det er bare så ærgerligt at have sendt en masse retur og så man ikke kan få pengene for det.