sigge skrev:Knirkemis skrev:MissB skrev:Knirkemis skrev:MissB skrev:Knirkemis skrev:Jeg har en pakke fra USA på vej. Siden mandag morgen, hvor den landede i DK, har der stået "customs clearance" under tracking.
Betyder det mon, at der er et brev på vej til mig, om at den bliver pålagt told og moms, eller kan det godt bare tage lang tid, før den bliver sendt videre til levering? Jeg kan ikke se, hvilket firma der skal stå for levering. Det er en ret dyr taske, så jeg var forberedt på, at den kunne blive nuppet i tolden
Det var den samme besked jeg fik sidst, og der blev jeg opkrævet moms.
Øv bøv. Så må jeg jo bare vente på regningen.
Har du hørt fra PostNord?
Nej
Jeg var i telefon kø til kundeservice i 40 minutter i fredags, men gav op og skrev til deres kundeservice. Jeg har ikke fået svar endnu. Jeg har også skrevet til afsender, som oplyser at den frigives fra told senere på ugen, så måske har postnord indhentet oplysninger om pris på tasken hos dem. Det undrer mig bare meget, at jeg ikke har hørt noget. Nu har den ligget der i en hel uge.
Hvis PostNord ikke har kunnet se din email-adresse ud fra forsendelsesoplysningerne, kan der desværre godt komme til at gå ret lang tid, fordi de så sender opkrævningen af moms/told med posten til dig...
Jeg håber for dig, at du kan få den på mail, og at der snart sker noget.
Jeg har fået hul igennem til deres kundeservice chat, og det er helt håbløst. Jeg har et track and trace nummer, som de ikke kan finde, og beder mig om at kontakte afsender og få det rigtige nummer. Ja, det ER så det rigtige nummer.
Så afsender henviser til Postnord, som henviser til afsender
Mit indtryk er, at vedkommende jeg skriver med hos Postnord, ikke er super skarp