Black Friday

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Black Friday

Indlægaf Wizzze » 23. nov 2017, 06:05

Får alle de mange Black Friday tilbud dig til at købe mere? Eller flytter du bare indkøb du ellers ville have lavet i okt, nov og dec til Black Friday?

Man kan selvfølgelig ikke være sikker på at noget man har kig på, kommer på udsalg til Black Friday, men jeg synes efterhånden at standarden er, at mange steder ikke udvælger enkelt varer, men bare sætter priserne 20-30% ned :gruble:

Hvis det bare rykker rundt på salget, er der så nogen pointe i at holde "udsalg"? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Black Friday

Indlægaf Code71 » 23. nov 2017, 06:42

Det er derfor at flere og flere virksomheder melder sig ud af det black friday gejl. Der er stort set ingen omsætning i ugen op til og i ugen derefter. Så hvorfor flytte alt salget til den ene dag?
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Black Friday

Indlægaf Studsgaard » 23. nov 2017, 07:39

Jeg gider ikke tage afsted til Black friday. For generelt syntes jeg at der ikke er mere at spare den dag end så mange andre gange. Men der er til gengæld vild mange mennesker ud at handle den dag.

Jeg ville faktisk mene det var bedre hvis de lavede nogle fære vare men med nogle vildt godt tilbud, så tror jeg også de fik mange i butikkerne, og nogle mennesker kunne så netop få nogle virkelig gode tilbud. Istedet for de almindelige 10-15-20 %
1
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Black Friday

Indlægaf JoyNips » 23. nov 2017, 07:53

Wizzze skrev:Får alle de mange Black Friday tilbud dig til at købe mere? Eller flytter du bare indkøb du ellers ville have lavet i okt, nov og dec til Black Friday?


Ingen af delene. Jeg planlægger ikke min shopping efter udsalg, men køber det jeg har behov for løbende.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Black Friday

Indlægaf Ficus » 23. nov 2017, 08:03

Jeg skubber gerne et indkøb en uges tid, hvis jeg ved der kommer noget, skal fx ind i Royal Copenhagen den 30. og købe en julegave, for der kører de noget. Og i aften skal vi købe en lampe, som vi ellers ikke he set nedsat med mere end 15%, men som nu bliver nedsat med 25%. Det er vist det.

Generelt køber jeg ikke særlig tit noget uden rabat, man kan jo nærmest altid få 15-20% et eller andet sted, så det er da næsten dumt andet end at tage den rabat med. Det er så tit at jeg på flere varer antager at det er normalprisen, når den er nedsat med 20%, fx stel.
Synes dermed også at det er ret fesent til BF når det er samme rabatniveau, det er bare en undskyldning for at holde længere åbent og spamme med lidt flere nyhedsbreve, i de fleste tilfælde. 30-40% så kan man begynde at snakke udsalg imo.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Black Friday

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. nov 2017, 08:37

Jeg havde overvejet at bruge dagen til at få nyt tv, men jeg gider faktisk ikke. Jeg synes, mange af de tilbud, jeg har set, på varer generelt, virker dubiøse, uigennemskuelige og prægede af oprydningssalg, og time- og køtilbud har jeg ikke tid til at benytte.

Det er muligt, at jeg i morgen kigger forbi et par netbutikker, jeg normalt bruger, men det er vist også det.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Black Friday

Indlægaf Filipai » 23. nov 2017, 10:22

Jeg skubber indkøbene, og det har været fast vane for mig i de sidste år at shoppe alle julegaverne black friday, fordi jeg har arbejdet så meget i december at jeg ikke kunne nå det der. Jeg laver en liste med før priser og hvad jeg max vil give, og så køber jeg det ind hvis det er på black friday.
De fleste steder har tyvstartet og har faktisk de fleste af mine indkøb på plads.

På mit job kan det mærkes at alle indkøbene bliver rykket til idag. Men det er en ond cirkel, for hvis vi så ikke går med på Black Friday, så er der andre med samme varer der gør det. Og beløbet vi plejer at ende omkring på black friday plejer at være væsentligt mere end hvad vi normalt ville have solgt i de omkringliggende dage alligevel.
Vi kører med 20% på alt i hele butikken, og det gør vi kun den ene gang årligt (med undtagelse af da butikken havde rund fødselsdag). Flere af mærkerne kommer normalt kun på tilbud hvis de er ved at udgå, og derfor kommer der også enormt mange salg.

20% på f.eks stel som en anden nævner er heller ikke noget vildt overhovedet, 30% så begynder vi at snakke.
Det samme med legetøj, der er jeg godt nok skuffet over Bilkas 25%, når de nogengange kører med 35%, så der køber jeg ikke i år.
0
klaus
Indlæg: 462
Tilmeldt: 2. jan 2016, 17:49
Kort karma: 18
Likede indlæg: 380

Re: Black Friday

Indlægaf klaus » 23. nov 2017, 10:42

Jeg køber hverken mere eller mindre pga black friday. Jeg har et par jeans og et par støvler, jeg gerne ser lidt rabat på men mere gør jeg ikke ud af det. De fleste tilbud er alligevel så dårlige at det ikke gør den store forskel.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40584

Re: Black Friday

Indlægaf Akehurst2 » 23. nov 2017, 10:46

En ting er Black Friday, men jeg er ved at blive bims af alle de reklamer om at "nu tyvstarter vi Black Friday". For mig er det bare en del af den linde strøm af mere eller mindre gode tilbud, der er hele tiden.

Selv regner jeg med lige at kigge ind på min overvågningsliste på Zalando og se om en bluse er sat ned, hvor jeg så måske vil købe den, men ellers planlægger jeg ikke nogen indkøb forandlediget af Black Friday.
1
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9549

Re: Black Friday

Indlægaf FrøkenM » 23. nov 2017, 10:49

Jeg udnytter tilbuddene online i morgen og jeg er allerede i gang hos de butikker, hvor de har tyvstartet eller haft samme besparelser de sidste par uger som de sikkert vil have i morgen.

I morgen har jeg ikke tid til at gå i butikker, så jeg satser på at kunne klare det meste online i løbet af i dag eller ved midnatstid når de sidste butikker begynder.

Som studerende på SU ser jeg 15 (afhængig af varen og hvor ofte den er på bud) 20, 25, 30% som en rigtig god besparelse og som en god mulighed for at få gaverne i hus til en lidt billgere penge end ellers. Jeg samler gerne mine indkøb til Black Friday for det betyder som regel at min familie og venner kan se frem til en lidt større gave end det havde været tilfældet, uden rabatten :)
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Black Friday

Indlægaf Annione » 23. nov 2017, 11:00

Jeg bliver frk. modsat og nægter at bruge en krone på Black friday.

Medmindre selvfølgelig, at de bukser jeg skal have, er nedsat den dag og så ellers til fuld pris resten af ugen...? Jeg er nemlig blevet for tynd til alle mine bukser, og kan nu prale af hængerøv - det er bare noget jeg er blevet for gammel til :-D
2
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Black Friday

Indlægaf Spjaerten » 23. nov 2017, 11:14

Vi har 2 familiemedlemmer med fødselsdag her slut november.
Så der er aldrig gaveønsker på plads før i december. Og ja i min familie køber man efter ønskesedler, ikke noget som man tror folk kan bruge og så bare ender bagest i skabet.
Så nej jeg benytter mig ikke af Black friday, som jeg i øvrigt også synes er latterligt. Der er ikke noget anderledes end de alm. kampagner de fleste kæder kører.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9549

Re: Black Friday

Indlægaf FrøkenM » 23. nov 2017, 11:23

Spjaerten skrev:Vi har 2 familiemedlemmer med fødselsdag her slut november.
Så der er aldrig gaveønsker på plads før i december. Og ja i min familie køber man efter ønskesedler, ikke noget som man tror folk kan bruge og så bare ender bagest i skabet.
Så nej jeg benytter mig ikke af Black friday, som jeg i øvrigt også synes er latterligt. Der er ikke noget anderledes end de alm. kampagner de fleste kæder kører.

Vi køber også efter ønskesedler i min familie. Alt andet er spild af tid i hvert fald hos os. Alle, undtagen min far har leveret ønskesedlerne til i dag og min far ved jeg bliver glad for tøj. Det kan jeg dog ikke købe da de mærker han gerne vil have er undtaget, så det er lidt ligemeget.

Min mor ønsker sig KB postbuddet som kun er i salg hos Kop & Kande. Dem synes jeg næsten aldrig jeg ser tilbud hos, så derfor bliver det udnyttet i dag. Ligeledes håber jeg også på, at en af mine yndlingswebshops kører lidt rabatter på Núnoo taskerne men indtil videre er det ikke lykkedes at finde, desværre :(
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Black Friday

Indlægaf zembra1986 » 23. nov 2017, 11:51

Normalvis går jeg ikke op i Black friday, men i år står jeg med en bærbar pc og et køleskab som virkelig meget snart "brænder sammen", så jeg sidder klar ved tasterne kl. 00:00, og håber at fange et rigtig godt tilbud.

Jeg gider dog ikke gå i fysiske butikker. Kan slet ikke klare den menneskemængde. Gider heller ikke late night og deslige.

Giver jer dog ret i at 20% er fesent, det kan man jo få store dele af året.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Black Friday

Indlægaf Daine » 23. nov 2017, 13:49

Jeg har nogle ting jeg skal have købt, en stak dvd'er til mig selv + til julegaver, samlefigurer (krydser fingre for at EMP shop holder BF med %besparelse, gør de ikke bliver det begrænset hvad der bliver købt) og så forhåbentlig min storebrors julegave, han har lovet mig en ønskeseddel i dag.
Jeg benytter mig gerne af Black Friday besparelser, men jeg gider ikke de der 20% som butikkerne kører med flere gange om året - så skal det være et sted, der normalt ikke giver rabat.
Jeg køber kun online, jeg magter ikke at bevæge mig rundt i butikker den dag. Og selvom jeg kun skal arbejde til kl 16, så får vi sikkert så pissetravlt, at jeg bare skal hjem bagefter! :D
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Mode"