Er vi blevet for skødesløse i vores beklædning?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8238

Re: Er vi blevet for skødesløse i vores beklædning?

Indlægaf Fru Himmelblå » 26. jul 2017, 08:18

Lemonella skrev:
Sophies-mor skrev:
Lemonella skrev:
Stars skrev:
Sophies-mor skrev:
Frøken Himmelblå skrev:Og jeg er en af dem der ALDRIG kommer til at efterlever skøre brudes idé om, at man ikke må troppe op i rødt eller sort. Havde aldrig hørt om det, før jeg læste det her inde. Det er en af de oplysninger der pænt vil blive gemt væk. Så kan jeg spille dum hvis nogen skulle antaste en rød eller sort kjole til et bryllyp.

Det har jeg så også kun hørt herinde. Det med sort og rød.
Jeg har faktisk været til bryllup i sort. Kjolen havde dog blå effekter, så måske var det derfor ingen skreg efter mig :-D


Jeg har heller aldrig hørt om rød som no-go til bryllup.
Hvid selvfølgelig, fordi det er brudens farve og sort (som i helt sort), fordi det er til begravelser.


Jeg har kun hørt, at rød plejer, at være brudens mors farve.

Jeg var til et bryllup, hvor der i indbydelsen meget klart stod "galla". Vi var 2 i galla. Resten var et sammensurium af alle andre farver (dog undtaget hvid), plus en del i sort og et par i korte kjoler og en enkelt i sort buksedragt.
Jeg spurgte bruden om hendes mor kom i rødt. Det gjorde hun ikke, hun ville være i mørk lilla, så jeg kunne godt komme i rød galla. Det gjorde jeg og det samme gjorde så brudens mor, som havde fortrudt sin lilla kjole.

Jeg indrømmer, at jeg blev en smule tøsefornærmet og spurgte bruden efterfølgende, hvad der blev af dresscoden i indbydelsen, hvorefter svaret var, at det var da bare for, at skrive noget. :forvirret: :stoned:
Jeg kunne altså have sparet, at smide 4000 kr. efter en gallakjole, som jeg sikkert aldrig mere får på igen og have købt en pæn lang sommerkjole i H&M til en 300-400 kr.

Jeg har aldrig hørt om, at rød er for brudens mor.
Og medmindre kjolerne var ens... ville jeg slet ikke ærgre mig over at hun også havde rødt på.
Måske endda ikke engang dér.
Min moster har præsteret at blive tøsefornærmet og forlange at blive kørt hjem for at skifte, fordi min mor og hun kom i samme kjole. Moster i beige og mor i blå
Det havde ikke gjort mig hidsig.


http://www.a-frandsen.dk/traditioner-kjolen.html


Det er sguda lårklaskende åndssvagt. Jeg har ALDRIG oplevet at farven blå var forbudt. Nu må galskaben simpelthen stoppe.
1
Vir prudens non contra ventum mingit
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Er vi blevet for skødesløse i vores beklædning?

Indlægaf Akehurst2 » 26. jul 2017, 08:24

Lemonella skrev:
Jeg har kun hørt, at rød plejer, at være brudens mors farve.

Jeg var til et bryllup, hvor der i indbydelsen meget klart stod "galla". Vi var 2 i galla. Resten var et sammensurium af alle andre farver (dog undtaget hvid), plus en del i sort og et par i korte kjoler og en enkelt i sort buksedragt.
Jeg spurgte bruden om hendes mor kom i rødt. Det gjorde hun ikke, hun ville være i mørk lilla, så jeg kunne godt komme i rød galla. Det gjorde jeg og det samme gjorde så brudens mor, som havde fortrudt sin lilla kjole.

Jeg indrømmer, at jeg blev en smule tøsefornærmet og spurgte bruden efterfølgende, hvad der blev af dresscoden i indbydelsen, hvorefter svaret var, at det var da bare for, at skrive noget. :forvirret: :stoned:
Jeg kunne altså have sparet, at smide 4000 kr. efter en gallakjole, som jeg sikkert aldrig mere får på igen og have købt en pæn lang sommerkjole i H&M til en 300-400 kr.


Men er det brudens skyld at I kun var to, der overholdt dresscode?

(At jeg så ikke forstår, hvorfor hun skriver noget om dresscode overhovedet er en anden sag. Det gjorde vi ikke til vores bryllup og folk måtte komem i hvad de ville. Men jeg var blevet skuffet, hvis de ikke havde pænt tøj på - det skulle bare ikke være noget bestemt pænt tøj.)
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Er vi blevet for skødesløse i vores beklædning?

Indlægaf Sophies-mor » 26. jul 2017, 08:34

Frøken Himmelblå skrev:
Lemonella skrev:
Sophies-mor skrev:
Lemonella skrev:
Stars skrev:
Sophies-mor skrev:
Frøken Himmelblå skrev:Og jeg er en af dem der ALDRIG kommer til at efterlever skøre brudes idé om, at man ikke må troppe op i rødt eller sort. Havde aldrig hørt om det, før jeg læste det her inde. Det er en af de oplysninger der pænt vil blive gemt væk. Så kan jeg spille dum hvis nogen skulle antaste en rød eller sort kjole til et bryllyp.

Det har jeg så også kun hørt herinde. Det med sort og rød.
Jeg har faktisk været til bryllup i sort. Kjolen havde dog blå effekter, så måske var det derfor ingen skreg efter mig :-D


Jeg har heller aldrig hørt om rød som no-go til bryllup.
Hvid selvfølgelig, fordi det er brudens farve og sort (som i helt sort), fordi det er til begravelser.


Jeg har kun hørt, at rød plejer, at være brudens mors farve.

Jeg var til et bryllup, hvor der i indbydelsen meget klart stod "galla". Vi var 2 i galla. Resten var et sammensurium af alle andre farver (dog undtaget hvid), plus en del i sort og et par i korte kjoler og en enkelt i sort buksedragt.
Jeg spurgte bruden om hendes mor kom i rødt. Det gjorde hun ikke, hun ville være i mørk lilla, så jeg kunne godt komme i rød galla. Det gjorde jeg og det samme gjorde så brudens mor, som havde fortrudt sin lilla kjole.

Jeg indrømmer, at jeg blev en smule tøsefornærmet og spurgte bruden efterfølgende, hvad der blev af dresscoden i indbydelsen, hvorefter svaret var, at det var da bare for, at skrive noget. :forvirret: :stoned:
Jeg kunne altså have sparet, at smide 4000 kr. efter en gallakjole, som jeg sikkert aldrig mere får på igen og have købt en pæn lang sommerkjole i H&M til en 300-400 kr.

Jeg har aldrig hørt om, at rød er for brudens mor.
Og medmindre kjolerne var ens... ville jeg slet ikke ærgre mig over at hun også havde rødt på.
Måske endda ikke engang dér.
Min moster har præsteret at blive tøsefornærmet og forlange at blive kørt hjem for at skifte, fordi min mor og hun kom i samme kjole. Moster i beige og mor i blå
Det havde ikke gjort mig hidsig.


http://www.a-frandsen.dk/traditioner-kjolen.html


Det er sguda lårklaskende åndssvagt. Jeg har ALDRIG oplevet at farven blå var forbudt. Nu må galskaben simpelthen stoppe.

Nu var det ikke til et bryllup. For moster var det for meget, at det var samme kjole...
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Er vi blevet for skødesløse i vores beklædning?

Indlægaf Sophies-mor » 26. jul 2017, 08:38

Lemonella skrev:
Sophies-mor skrev:
Lemonella skrev:
Stars skrev:
Sophies-mor skrev:
Frøken Himmelblå skrev:Og jeg er en af dem der ALDRIG kommer til at efterlever skøre brudes idé om, at man ikke må troppe op i rødt eller sort. Havde aldrig hørt om det, før jeg læste det her inde. Det er en af de oplysninger der pænt vil blive gemt væk. Så kan jeg spille dum hvis nogen skulle antaste en rød eller sort kjole til et bryllyp.

Det har jeg så også kun hørt herinde. Det med sort og rød.
Jeg har faktisk været til bryllup i sort. Kjolen havde dog blå effekter, så måske var det derfor ingen skreg efter mig :-D


Jeg har heller aldrig hørt om rød som no-go til bryllup.
Hvid selvfølgelig, fordi det er brudens farve og sort (som i helt sort), fordi det er til begravelser.


Jeg har kun hørt, at rød plejer, at være brudens mors farve.

Jeg var til et bryllup, hvor der i indbydelsen meget klart stod "galla". Vi var 2 i galla. Resten var et sammensurium af alle andre farver (dog undtaget hvid), plus en del i sort og et par i korte kjoler og en enkelt i sort buksedragt.
Jeg spurgte bruden om hendes mor kom i rødt. Det gjorde hun ikke, hun ville være i mørk lilla, så jeg kunne godt komme i rød galla. Det gjorde jeg og det samme gjorde så brudens mor, som havde fortrudt sin lilla kjole.

Jeg indrømmer, at jeg blev en smule tøsefornærmet og spurgte bruden efterfølgende, hvad der blev af dresscoden i indbydelsen, hvorefter svaret var, at det var da bare for, at skrive noget. :forvirret: :stoned:
Jeg kunne altså have sparet, at smide 4000 kr. efter en gallakjole, som jeg sikkert aldrig mere får på igen og have købt en pæn lang sommerkjole i H&M til en 300-400 kr.

Jeg har aldrig hørt om, at rød er for brudens mor.
Og medmindre kjolerne var ens... ville jeg slet ikke ærgre mig over at hun også havde rødt på.
Måske endda ikke engang dér.
Min moster har præsteret at blive tøsefornærmet og forlange at blive kørt hjem for at skifte, fordi min mor og hun kom i samme kjole. Moster i beige og mor i blå
Det havde ikke gjort mig hidsig.


http://www.a-frandsen.dk/traditioner-kjolen.html

Jeg ville så blive ked af,hvis jeg blev friet til med en buket i de farver, som de nævner. Amerikansk-franske farver. Så kender min gom mig ikke så godt :-D
Hvid-rød/ blå-hvid og andre kolde farver ok.
Gul, orange som dominerende farve og fransk-amerikansk, nej tak.
:lol: :lol:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Er vi blevet for skødesløse i vores beklædning?

Indlægaf girl_beat » 26. jul 2017, 08:43

Jeg er lidt i begge lejre hér... Fx når jeg holder ferie herhjemme eller i udlandet, er påklædningen gennemgående meget casual. Det er sjældent, jeg overhovedet gider tage make-up på, og jeg kan lige svinge mig op til at trække en kjole over hovedet og sætte håret op, hvis det skal være vildt. Så ja, der er jeg temmelig skødesløs og ligeglad.

Til gengæld undgår jeg så de fineste hvid-dug-restauranter, fordi de steder lægger op til en finere appearance og forventet dresscode i den pænere ende. Jeg kunne ikke drømme om at entrere en restaurant på Michelin-niveau i shorts og klipklappere :)
3
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Er vi blevet for skødesløse i vores beklædning?

Indlægaf HappyPaww » 26. jul 2017, 08:48

Akehurst2 skrev:
Lemonella skrev:
Jeg har kun hørt, at rød plejer, at være brudens mors farve.

Jeg var til et bryllup, hvor der i indbydelsen meget klart stod "galla". Vi var 2 i galla. Resten var et sammensurium af alle andre farver (dog undtaget hvid), plus en del i sort og et par i korte kjoler og en enkelt i sort buksedragt.
Jeg spurgte bruden om hendes mor kom i rødt. Det gjorde hun ikke, hun ville være i mørk lilla, så jeg kunne godt komme i rød galla. Det gjorde jeg og det samme gjorde så brudens mor, som havde fortrudt sin lilla kjole.

Jeg indrømmer, at jeg blev en smule tøsefornærmet og spurgte bruden efterfølgende, hvad der blev af dresscoden i indbydelsen, hvorefter svaret var, at det var da bare for, at skrive noget. :forvirret: :stoned:
Jeg kunne altså have sparet, at smide 4000 kr. efter en gallakjole, som jeg sikkert aldrig mere får på igen og have købt en pæn lang sommerkjole i H&M til en 300-400 kr.


Men er det brudens skyld at I kun var to, der overholdt dresscode?

(At jeg så ikke forstår, hvorfor hun skriver noget om dresscode overhovedet er en anden sag. Det gjorde vi ikke til vores bryllup og folk måtte komem i hvad de ville. Men jeg var blevet skuffet, hvis de ikke havde pænt tøj på - det skulle bare ikke være noget bestemt pænt tøj.)

Jeg kan godt forstå, hvis man holder et meget fornemt slots/herregårdsbryllup til mange hundrede tusind kroner, at man ønsker kvinder i lange (ikke H&M) gallakjoler og herrerne i smoking. Det er slet ikke noget for mig personligt, men det er ligesom præmissen. Og det respekterer man altså. Man kan jo evt. leje tøjet eller købe det brugt.

Det er til gengæld overkill med den type angivet dresscode til et bryllup i forsamlingshus eller i et telt i haven. Der forventer man nok stadig pænt tøj, men det er ikke lige så formelt, og derfor op til folks egen definition. Men de slidte jeans og Van Halen t-shirten fra 1988 lader man uanset ligge hjemme i skabet.
3
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Er vi blevet for skødesløse i vores beklædning?

Indlægaf Akehurst2 » 26. jul 2017, 08:52

En dresscode er selvfølgelig også en hjælp til de gæster, der gerne vil gøre "det rigtige".

Vi havde som sagt ikke dresscode til vores bryllup, men der var en del, der skrev og spurgte, hvad min mand ville have på, så de kunne vide om de skulle/kunne komme i smoking til middagen. At min mand ville have det helt fint med, at nogen var i smoking, selvom han var i jakkesæt, er så en anden sag.
1
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Er vi blevet for skødesløse i vores beklædning?

Indlægaf fisken80 » 26. jul 2017, 09:17

Nogen er hvert fald for skødesløse. Pænt tøj er jo ikke nødvendigvis galla, men bare tøj, der passer til lejligheden og på en finere restaurant eller i Scala er det bare ikke badeshorts og reklame-tshirt.

Og jeg har skrevet det her før, men jeg fandt det virkelig ekstremt respektløs at min fætter (på dengang 38) mødte op til min fars begravelse i badeshorts og sandaler. Ja det var drønvarmt den dag, ja det var strandvejr men derfor var det stadig mega upassende i mine øjne. Jeg forventede såmænd ikke tungt mørkt jakkesæt eller lignende et par pæne cowboybukser eller knickers havde været helt ok, men sgu ikke badeshorts og sandaler. Det virkede som om begravelsen bare lige var noget der skulle overstås før stranden kaldte og det synes jeg faktisk var en træls tanke at sidde med ved sådan en lejlighed.
6
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Er vi blevet for skødesløse i vores beklædning?

Indlægaf Muspel » 26. jul 2017, 10:22

Hold da op det er et emne, der er følsomt.

Jeg er typen, der elsker at gøre lidt ekstra ud af mit tøjvalg, når jeg inviteres til fest. Fordi jeg synes det sender et signal til værterne om, at jeg synes deres fest er vigtig. Og pænt tøj er i min verden med til at sætte en stemning til en fest. Ligesom at velkomstdrinken i champagneglas frem for et Hvidt plastickrus er det. Altså. Det er detaljer, der tilsammen gør festen til noget særligt.

Men jeg anerkender også, at det er min holdning til det, mens andres kan være helt anderledes.

Som eksempel har jeg hele mit liv haft en pæn kjole eller nederdel på 1. Juledag hos mine bedsteforældre (altså ikke galla- men bare fx ... nystrøget og præsentabel) det samme har min mor og søstre. Min kusine og tante har hvert år kommet i 'hyggetøj' fordi for dem var første juledag sådan en slappe-af dag sammen med hele familien.
Det samme gør sig gældende til fester. Fx for nyligt dåb i familien. Min søster og jeg i kjoler og pæne sko. Min kusine og hendes mand (hvis barn skulle døbes) i noget der i mine øjne ikke passede til lejligheden. Slidt t-shirt og jeans. Måske det bare ikke er så vigtigt for dem? Det tager jeg ganske roligt. Men. Jeg bliver glad når nogen har 'gjort noget ud af sig selv' for min fests skyld.

Dog er jeg enig i det med begravelse. Der må man sku lige putte fødderne i et par lukkede sko som mand.
3
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Er vi blevet for skødesløse i vores beklædning?

Indlægaf LadyFox » 26. jul 2017, 10:32

Muspel skrev:Hold da op det er et emne, der er følsomt.

Jeg er typen, der elsker at gøre lidt ekstra ud af mit tøjvalg, når jeg inviteres til fest. Fordi jeg synes det sender et signal til værterne om, at jeg synes deres fest er vigtig. Og pænt tøj er i min verden med til at sætte en stemning til en fest. Ligesom at velkomstdrinken i champagneglas frem for et Hvidt plastickrus er det. Altså. Det er detaljer, der tilsammen gør festen til noget særligt.

Men jeg anerkender også, at det er min holdning til det, mens andres kan være helt anderledes.

Som eksempel har jeg hele mit liv haft en pæn kjole eller nederdel på 1. Juledag hos mine bedsteforældre (altså ikke galla- men bare fx ... nystrøget og præsentabel) det samme har min mor og søstre. Min kusine og tante har hvert år kommet i 'hyggetøj' fordi for dem var første juledag sådan en slappe-af dag sammen med hele familien.
Det samme gør sig gældende til fester. Fx for nyligt dåb i familien. Min søster og jeg i kjoler og pæne sko. Min kusine og hendes mand (hvis barn skulle døbes) i noget der i mine øjne ikke passede til lejligheden. Slidt t-shirt og jeans. Måske det bare ikke er så vigtigt for dem? Det tager jeg ganske roligt. Men. Jeg bliver glad når nogen har 'gjort noget ud af sig selv' for min fests skyld.

Dog er jeg enig i det med begravelse. Der må man sku lige putte fødderne i et par lukkede sko som mand.


Hvis det var deres barn der skulle døbes, så forstår jeg ikke helt hvordan deres påklædning ikke kunne passe til lejligheden?
0
...
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Er vi blevet for skødesløse i vores beklædning?

Indlægaf Muspel » 26. jul 2017, 10:35

LadyFox skrev:
Muspel skrev:Hold da op det er et emne, der er følsomt.

Jeg er typen, der elsker at gøre lidt ekstra ud af mit tøjvalg, når jeg inviteres til fest. Fordi jeg synes det sender et signal til værterne om, at jeg synes deres fest er vigtig. Og pænt tøj er i min verden med til at sætte en stemning til en fest. Ligesom at velkomstdrinken i champagneglas frem for et Hvidt plastickrus er det. Altså. Det er detaljer, der tilsammen gør festen til noget særligt.

Men jeg anerkender også, at det er min holdning til det, mens andres kan være helt anderledes.

Som eksempel har jeg hele mit liv haft en pæn kjole eller nederdel på 1. Juledag hos mine bedsteforældre (altså ikke galla- men bare fx ... nystrøget og præsentabel) det samme har min mor og søstre. Min kusine og tante har hvert år kommet i 'hyggetøj' fordi for dem var første juledag sådan en slappe-af dag sammen med hele familien.
Det samme gør sig gældende til fester. Fx for nyligt dåb i familien. Min søster og jeg i kjoler og pæne sko. Min kusine og hendes mand (hvis barn skulle døbes) i noget der i mine øjne ikke passede til lejligheden. Slidt t-shirt og jeans. Måske det bare ikke er så vigtigt for dem? Det tager jeg ganske roligt. Men. Jeg bliver glad når nogen har 'gjort noget ud af sig selv' for min fests skyld.

Dog er jeg enig i det med begravelse. Der må man sku lige putte fødderne i et par lukkede sko som mand.


Hvis det var deres barn der skulle døbes, så forstår jeg ikke helt hvordan deres påklædning ikke kunne passe til lejligheden?


Altså. Det har du jo ret i -deres valg når det er deres fest. Men deres påklædning overraskede mig. Så lejligheden på den måde 'hvad jeg forventer om folk, der skal have deres barn døbt'
Men som jeg skriver; måske var det bare ikke vigtigt for dem.
2
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Er vi blevet for skødesløse i vores beklædning?

Indlægaf Sophies-mor » 26. jul 2017, 15:05

Dikus skrev:
Dikus skrev:
IMG_2755.JPG


Jeg kan f.eks. ikke se, hvorfor der er noget galt i folks tøjvalg her. Og der er vel ret beset kun en, der er klædt "ordentligt" på.

Jeg tænker nok mest at alt, at "ordentligt" er lidt kikset og umoderne.


Altså... Det her billede er fra Noma. Og passer ganske fint med den påklædning, jeg set rundt omkring. Bukser. Sweatre. Åbne skjorter uden slips, en jakke og jeans. Og sneakers.

Det ER da skødesløst. Men jeg synes, folk er pæne og ser ingen grund til at tvinge nogen i slips og kjole mod deres vilje.

Relativt hverdagsagtig påklædning og ikke pænt imo.
Men meget passende til "garage-atmosfæren" som jeg får indtryk af, det ligner.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Er vi blevet for skødesløse i vores beklædning?

Indlægaf milisa » 26. jul 2017, 22:13

Jeg arbejder for Novo Nordisk og stødte ofte på Lars Rebien - 2 x verdens bedste CEO. 8 ud af 10 gange i cowboybukser. Nogle gange sweater uden på skjorten. Den nye Lars ser jeg ikke så tit i cowboybukser, men det er dog hændt. Skulle i øvrigt mene begge d'herrer har et meget seriøst job...
2
Tally-ho
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Er vi blevet for skødesløse i vores beklædning?

Indlægaf milisa » 27. jul 2017, 08:37

Dikus skrev:Så for at konkludere: Hvis moderne påklædning er skødesløst. Så ja.


Hehe, tænk, vi skulle gennem 5 sider for at få det sagt så simpelt!
0
Tally-ho
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8238

Re: Er vi blevet for skødesløse i vores beklædning?

Indlægaf Fru Himmelblå » 27. jul 2017, 09:12

Dikus skrev:Så for at konkludere: Hvis moderne påklædning er skødesløst. Så ja.


Åh, men det er simpelthen er nedern kommentar den dér.

1. Fordi du implicit skriver at alle os, der gerne vil gå lidt mere stiligt og klassisk klædt, ikke er moderne. Hvilket er noget ævl.

2. Fordi der også i moderne påklædning findes hverdagstøj og formelt tøj. I denne debat diskuteres der, om det kan forventes, at folk tager noget lidt pænere på, end hvad de nu render rundt i der hjemme. Gennem hele debatten har det på mig virket som om, at der for dig, kun findes hverdagstøj eller gallaoutfit. Den præmis er jeg ikke enig i. Som jeg har skrevet før, findes der i dag massere at pænt tøj der fungerer i lidt mere formelle sammenhænge. Og jeg synes det er helt ok, når man på nogen restauranter og kulturelle tilbud forventer, at folk tropper op i noget pænere end hverdagstøjet. Det er de færreste steder der forventer fuld pingvin med tophat for herrernes vedkommende og fuld galla med stiletter til kvinder.
De fleste steder forventer bare noget mere end et par udvaskede jeans og en slasket T-shirt, som mange har som hverdagsoutfit.
Senest rettet af Fru Himmelblå 27. jul 2017, 11:11, rettet i alt 2 gange.
9
Vir prudens non contra ventum mingit

Tilbage til "Mode"