Er vi blevet for skødesløse i vores beklædning?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41294

Re: Er vi blevet for skødesløse i vores beklædning?

Indlægaf LaMariposa » 11. aug 2017, 08:24

Dikus skrev:Vi har lige sluppet med 25.000. Og hverken stiktrøje eller sneakers ødelagde oplevelsen. Det var en fornøjelse at sidde og nyde mad og selskab uden at skulle leve op til andres forestilling af, hvordan vi burde se ud.

Der var tre andre par i restauranten. Kun en mand var passende klædt i skjorte. Han faldt fint ind med de to kvinder i restauranten, der også var passende klædt på, selvom hans partner ikke var en af dem. Hun havde t-shirt på.

Jeg foretrækker tydeligvis restauranter, hvor man gerne må være skødesløs i påklædningen.


Har I betalt 25.000 for et restaurantbesøg?
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41294

Re: Er vi blevet for skødesløse i vores beklædning?

Indlægaf LaMariposa » 11. aug 2017, 08:26

Dikus skrev:
LaMariposa skrev:
Dikus skrev:Vi har lige sluppet med 25.000. Og hverken stiktrøje eller sneakers ødelagde oplevelsen. Det var en fornøjelse at sidde og nyde mad og selskab uden at skulle leve op til andres forestilling af, hvordan vi burde se ud.

Der var tre andre par i restauranten. Kun en mand var passende klædt i skjorte. Han faldt fint ind med de to kvinder i restauranten, der også var passende klædt på, selvom hans partner ikke var en af dem. Hun havde t-shirt på.

Jeg foretrækker tydeligvis restauranter, hvor man gerne må være skødesløs i påklædningen.


Har I betalt 25.000 for et restaurantbesøg?


Ja. I skødesløs beklædning.


OK. Skulle bare lige være sikker på, at jeg forstod det rigtigt.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19039

Re: Er vi blevet for skødesløse i vores beklædning?

Indlægaf Flora » 11. aug 2017, 08:36

Dikus skrev:
LaMariposa skrev:
Dikus skrev:Vi har lige sluppet med 25.000. Og hverken stiktrøje eller sneakers ødelagde oplevelsen. Det var en fornøjelse at sidde og nyde mad og selskab uden at skulle leve op til andres forestilling af, hvordan vi burde se ud.

Der var tre andre par i restauranten. Kun en mand var passende klædt i skjorte. Han faldt fint ind med de to kvinder i restauranten, der også var passende klædt på, selvom hans partner ikke var en af dem. Hun havde t-shirt på.

Jeg foretrækker tydeligvis restauranter, hvor man gerne må være skødesløs i påklædningen.


Har I betalt 25.000 for et restaurantbesøg?


Ja. I skødesløs beklædning.


Hvor mange mennesker skal man være, for at bruge 25.000 på en restaurant? :genert:
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19039

Re: Er vi blevet for skødesløse i vores beklædning?

Indlægaf Flora » 11. aug 2017, 08:48

Dikus skrev:
Flora skrev:
Dikus skrev:
LaMariposa skrev:
Dikus skrev:Vi har lige sluppet med 25.000. Og hverken stiktrøje eller sneakers ødelagde oplevelsen. Det var en fornøjelse at sidde og nyde mad og selskab uden at skulle leve op til andres forestilling af, hvordan vi burde se ud.

Der var tre andre par i restauranten. Kun en mand var passende klædt i skjorte. Han faldt fint ind med de to kvinder i restauranten, der også var passende klædt på, selvom hans partner ikke var en af dem. Hun havde t-shirt på.

Jeg foretrækker tydeligvis restauranter, hvor man gerne må være skødesløs i påklædningen.


Har I betalt 25.000 for et restaurantbesøg?


Ja. I skødesløs beklædning.


Hvor mange mennesker skal man være, for at bruge 25.000 på en restaurant? :genert:


Seks - så vi fyldte halvdelen af restauranten.

Og jeg ville HADE at bruge så mange penge på en hyggelig aften, hvor jeg skulle leve op til andres forventninger af, hvordan jeg skulle se ud i stedet for blot mine egne.


Jeg kan slet ikke forestille mig, at spise for 4.000 kr pr. person, men det er jo nok hvad man er vant til :D

Men helt enig, hvis man lægger så mange penge, så skal man sgu også have lov til selv at bestemme, hvordan man vil være klædt :)
3
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41294

Re: Er vi blevet for skødesløse i vores beklædning?

Indlægaf LaMariposa » 11. aug 2017, 09:18

Flora skrev:
Dikus skrev:
Flora skrev:
Dikus skrev:
LaMariposa skrev:
Dikus skrev:Vi har lige sluppet med 25.000. Og hverken stiktrøje eller sneakers ødelagde oplevelsen. Det var en fornøjelse at sidde og nyde mad og selskab uden at skulle leve op til andres forestilling af, hvordan vi burde se ud.

Der var tre andre par i restauranten. Kun en mand var passende klædt i skjorte. Han faldt fint ind med de to kvinder i restauranten, der også var passende klædt på, selvom hans partner ikke var en af dem. Hun havde t-shirt på.

Jeg foretrækker tydeligvis restauranter, hvor man gerne må være skødesløs i påklædningen.


Har I betalt 25.000 for et restaurantbesøg?


Ja. I skødesløs beklædning.


Hvor mange mennesker skal man være, for at bruge 25.000 på en restaurant? :genert:


Seks - så vi fyldte halvdelen af restauranten.

Og jeg ville HADE at bruge så mange penge på en hyggelig aften, hvor jeg skulle leve op til andres forventninger af, hvordan jeg skulle se ud i stedet for blot mine egne.


Jeg kan slet ikke forestille mig, at spise for 4.000 kr pr. person, men det er jo nok hvad man er vant til :D

Men helt enig, hvis man lægger så mange penge, så skal man sgu også have lov til selv at bestemme, hvordan man vil være klædt :)


Hvis jeg skulle fyre 4000 kroner af per person, så ville jeg aldrig drømme om at gøre det i afslappet tøj :genert: Så ville jeg gerne føle mig lidt ekstra pæn :D
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19039

Re: Er vi blevet for skødesløse i vores beklædning?

Indlægaf Flora » 11. aug 2017, 09:38

LaMariposa skrev:
Flora skrev:
Dikus skrev:
Flora skrev:
Dikus skrev:
LaMariposa skrev:
Dikus skrev:Vi har lige sluppet med 25.000. Og hverken stiktrøje eller sneakers ødelagde oplevelsen. Det var en fornøjelse at sidde og nyde mad og selskab uden at skulle leve op til andres forestilling af, hvordan vi burde se ud.

Der var tre andre par i restauranten. Kun en mand var passende klædt i skjorte. Han faldt fint ind med de to kvinder i restauranten, der også var passende klædt på, selvom hans partner ikke var en af dem. Hun havde t-shirt på.

Jeg foretrækker tydeligvis restauranter, hvor man gerne må være skødesløs i påklædningen.


Har I betalt 25.000 for et restaurantbesøg?


Ja. I skødesløs beklædning.


Hvor mange mennesker skal man være, for at bruge 25.000 på en restaurant? :genert:


Seks - så vi fyldte halvdelen af restauranten.

Og jeg ville HADE at bruge så mange penge på en hyggelig aften, hvor jeg skulle leve op til andres forventninger af, hvordan jeg skulle se ud i stedet for blot mine egne.


Jeg kan slet ikke forestille mig, at spise for 4.000 kr pr. person, men det er jo nok hvad man er vant til :D

Men helt enig, hvis man lægger så mange penge, så skal man sgu også have lov til selv at bestemme, hvordan man vil være klædt :)


Hvis jeg skulle fyre 4000 kroner af per person, så ville jeg aldrig drømme om at gøre det i afslappet tøj :genert: Så ville jeg gerne føle mig lidt ekstra pæn :D


Det ville jeg også, men kodeordet er vel netop, at man klæder sig pænt på, fordi man har LYST til at klæde sig pænt på, og at man så i øvrigt selv definerer hvad det vil sige, at være klædt pænt på. Hvis restauranten har bestemt for en, at kvinder skal have kjole og højhælede sko og mænd skal have jakke og slips f.eks. og man ikke føler sig godt tilpas i den slags tøj, så ville jeg ikke gide at lægge en stor sum penge og samtidig være tvunget til at sidde i noget tøj, jeg ikke følte mig tilpas i.
1
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1592
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2899

Re: Er vi blevet for skødesløse i vores beklædning?

Indlægaf Kilix » 11. aug 2017, 14:07

Jeg er lige pludselig glad for at min nye arbejdsplads har super casual dress code. Jeg er ofte troppet op i min fine COPENHELL t-shirt :D (Eller Rammstein, eller volbeat, eller en random hoodie) Men der er ogsaa dage hvor jeg tager en paen top og en cardican paa.. Men saadan "kontor paen" i skjorte, haele og pencil skirt bliver det heldigvis aldrig, og det kan jeg godt lide.

Skal vi paa restaurant (Som jeg skal i aften) saa klaeder jeg mig ogsaa nogenlunde paent paa. I aften skal vi sige farvel til en tidligere kollega som flytter tilbange til Kina, og ham vil jeg altsaa gerne goere glad ved at tage noget nydeligt toej paa. Og det bliver IKKE kjole eller nederdel! Og jeg tager stadig mine (roevdyre,) sorte ecco sneakers paa :P
1
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Er vi blevet for skødesløse i vores beklædning?

Indlægaf OberstNasig » 15. aug 2017, 22:05

Jeg holder meget af konceptet, hvor man klæder sig pænt på til en lejlighed for at udstråle, at man forstår at set-uppet er noget særligt og derfor vil man gerne gøre noget særligt ud af sig selv. Jeg synes sagtens, som en anden skriver, at man kan have jeans, sweater og sko på. For mig betyder det noget om tøjet er velsiddende, velholdt, strøget og pænt. Ikke nusset, krøllet og beskidt. Så ser det drøn-nederen ud.

Dog synes jeg generelt at danskerne er for farve-forskrækkede. På mit studie, hvor jeg gik, lagde jeg mærke til, at det måske var 80 procent, der klædte sig i sort, grå eller mørkeblå. Røvkedeligt, fordi det var tøj uden detaljer eller særlig pondus.
En anden gang gik jeg et i sangkor, hvor vi blev bedt om at klæde os farvestrålende til en koncert. Alle undtagen mig og en anden kom i sort!

Jeg synes at man er et utiltalende menneske, hvis man bevidst undlader at klæde sig respektabelt til begivenheder som bryllup og begravelse. Eller under besøg på religiøse steder i verden.
3
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22867

Re: Er vi blevet for skødesløse i vores beklædning?

Indlægaf POCKETKITTEN » 15. aug 2017, 22:23

Jeg var til bryllup i weekenden. Festen har helt sikkert ikke kostet under 150.000 kr. at holde, og det er meget lavt sat.

Halvdelen af mændene var i jakkesæt eller i det mindste kontorskjorte og pæne sko. Halvdelen havde flistrøjer, softshell-jakker, kasketter og beskidte sneakers på!

Halvdelen af kvinderne var i korte eller lange kjoler og hæle eller pæne sandaler, halvdelen var i beige chinos eller jeans, kedelige, ensfarvede bluser, dynejakker og slidte løbesko.

Der var ganske vist ikke udstukket dresscode til festen, men hvis man ikke gør sig umage til et bryllup, hvornår så? Jeg var i hvert fald noget stødt på albuerne.
3
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Er vi blevet for skødesløse i vores beklædning?

Indlægaf HappyPaww » 16. aug 2017, 05:36

Jeg kan slet ikke forstå, hvordan man overhovedet kan retfærdiggøre at møde op i fleecetrøje, kasket og beskidte sneakers til et bryllup :8: Og har dog heller aldrig oplevet det selv - synes godt nok det lyder vildt at halvdelen af et selskab var klædt sådan. Det er muligvis en fordom, men var kredsen bestående af landmænd, spejdere og asetroende? :lol:

Det er dybt respektløst, og egentlig ufatteligt at man selv har lyst til at udskille sig på den måde (men ok, hvis halvdelen ser sådan ud er det måske ikke så stort et problem... :tie:)
1
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22867

Re: Er vi blevet for skødesløse i vores beklædning?

Indlægaf POCKETKITTEN » 16. aug 2017, 06:32

Okay, det er klart en overdrivelse, at det drejede sig om halvdelen af gæsterne, men en del havde den slags friluftstøj på, og mange havde bare helt casual hverdagstøj - inkl. f.eks. løbesko, der havde set bedre dage. Kender ikke rigtig gæsterne, så jeg ved ikke, om det er normalt i deres kredse, men det var noget opsigtsvækkende. Kontrasten var stor, fordi andre selvfølgelig havde deres allerfineste dress med silkesjaler og vest på.

Da jeg var til bryllup weekenden før, var der dog ingen, der stak sådan ud.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Er vi blevet for skødesløse i vores beklædning?

Indlægaf Anne Droid » 16. aug 2017, 08:42

HappyPaww skrev:Jeg kan slet ikke forstå, hvordan man overhovedet kan retfærdiggøre at møde op i fleecetrøje, kasket og beskidte sneakers til et bryllup :8: Og har dog heller aldrig oplevet det selv - synes godt nok det lyder vildt at halvdelen af et selskab var klædt sådan. Det er muligvis en fordom, men var kredsen bestående af landmænd, spejdere og asetroende? :lol:

Det er dybt respektløst, og egentlig ufatteligt at man selv har lyst til at udskille sig på den måde (men ok, hvis halvdelen ser sådan ud er det måske ikke så stort et problem... :tie:)


Jeg kender mange landmænd og spejdere, og ingen af dem ville komme til bryllup eller andre festligheder i den påklædning.
4
Klimatosse
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9010
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21827

Re: Er vi blevet for skødesløse i vores beklædning?

Indlægaf Purple Haze » 16. aug 2017, 09:51

Den mest "fantastiske" historie jeg har hørt er en kollega hvis fætter (mand i 35-45 års klassen) dukkede op til konfirmations fest iført T-shift, underbukser, strømper og sko/sandaler, for det var jo varmt.

Hvis det havde været min fest, havde jeg nok bedt ham om at gå hjem og/eller tage bukser på, men jeg er også så sippet med den slags ting.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Er vi blevet for skødesløse i vores beklædning?

Indlægaf avdotja » 16. aug 2017, 17:49

Angelina skrev:
POCKETKITTEN skrev:Jeg var til bryllup i weekenden. Festen har helt sikkert ikke kostet under 150.000 kr. at holde, og det er meget lavt sat.

Halvdelen af mændene var i jakkesæt eller i det mindste kontorskjorte og pæne sko. Halvdelen havde flistrøjer, softshell-jakker, kasketter og beskidte sneakers på!

Halvdelen af kvinderne var i korte eller lange kjoler og hæle eller pæne sandaler, halvdelen var i beige chinos eller jeans, kedelige, ensfarvede bluser, dynejakker og slidte løbesko.

Der var ganske vist ikke udstukket dresscode til festen, men hvis man ikke gør sig umage til et bryllup, hvornår så? Jeg var i hvert fald noget stødt på albuerne.


Og den her tendens går igen til 99.9% af de bryllupper jeg er ude til - jeg synes det er ærgerligt og respektløst overfor brudeparret - men som man kan se her i tråden, så er der jo mange der mener det absolut ingen betydning har hvad de har på, uanset lejlighed.

Det synes jeg nu ikke der er givet udtryk for. En del har påpeget at de ikke klæder sig på i forhold til andre (og fuldstændig ukendte) gæsters' ønsker når de f.eks. tager på restaurant eller til koncert. Det er på ingen måde lig med at man ikke tager pænt tøj på, når man er inviteret til stor fest.
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Er vi blevet for skødesløse i vores beklædning?

Indlægaf LadyFox » 16. aug 2017, 18:11

Purple Haze skrev:Den mest "fantastiske" historie jeg har hørt er en kollega hvis fætter (mand i 35-45 års klassen) dukkede op til konfirmations fest iført T-shift, underbukser, strømper og sko/sandaler, for det var jo varmt.

Hvis det havde været min fest, havde jeg nok bedt ham om at gå hjem og/eller tage bukser på, men jeg er også så sippet med den slags ting.

Wow! Selvom jeg helst kommer steder uden dresscode ville jeg også sende en gæst der var troppet op i undertøj hjem. Det er virkelig sært.
0
...

Tilbage til "Mode"