Mænd med modefornemmelser - Vig bort, sataner! Thi der er skrevet:

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Mænd med modefornemmelser - Vig bort, sataner! Thi der er skrevet:

Indlægaf Knirkemis » 19. apr 2017, 18:49

Jeg synes ham på billede 1, ser ret tilforladelig ud. Jeg ville slet ikke tænke, at han var vildt modebevidst. Stilfuld, ja. Men så heller ikke mere.
Ham på billede to, ligner mest en nystartet CBS'er fra Nordsjælland. Heller ikke noget, hvor jeg tænker "modebevidst ung mand".
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Mænd med modefornemmelser - Vig bort, sataner! Thi der er skrevet:

Indlægaf avdotja » 19. apr 2017, 18:57

DenSyngendeLussing skrev:Jamen mænd MÅ da alt, det skal jeg ikke bestemme. Jeg skrev bare, at jeg normalt ikke bliver tiltrukket af det (hvilket jo implicit ligger i trådens udgangspunkt, når der specifikt spørges ind til mænd/kærester/sexpartneres tøj).

Det skyldes formentlig nogle indoktrinerede kønskonventioner, ja, men jeg kan jo ikke gøre for, hvis det "frastøder mig" seksuelt. Sådan er det bare. Heldigvis kan disse mænd jo så bare indlade sig med kvinder, som ikke har det sådan - der skulle være nok at vælge imellem. :)

og jeg har på ingen måde et problem med det enkelte menneskes præferencer. Præcis som jeg ikke ville have et problem med en enkelt mand eller to der nævnte at de kun kunne se sig selv med en kvinde som altid gik i fuld makeup, stilletter samt stram, kortsiddende kjole og generelt brugte i omegnen af 1½ time på at gøre sig klar - på trods af at deres egen (maskuline) daglige rutine bestod af 10 min under brusen efterfulgt af påkastning af t-shirt+jeans; dem om det.

En relativ stor del af mænd derimod, som ikke bare udtrykte samme præference for 1½-timer-om-morgen-rutine-damen, men som samtidig heller ikke var for fine til at bemærke at ikke-1½-timer-om-morgen-rutine-damerne nok måtte være lesbiske, i hvert fald skræmmende og generelt "nej, bare nej", ville jeg derimod finde tankevækkende. Skal man tvinge de her uvillige mænd til at være sammen med ikke-1½-timer-om-morgen-rutine-damerne af den grund? Nej, selvfølgelig skal man ikke det. Men derfor kan man nu godt undres over aktiviteter der betegnes som "nærmest livsnødvendige for det ene køn" hhv "under ingen omstændigheder for det andet køn".
1
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Mænd med modefornemmelser - Vig bort, sataner! Thi der er skrevet:

Indlægaf Chachacha » 19. apr 2017, 19:10

avdotja skrev:^Jeg kan vitterlig heller ikke se det. I det hele taget har den her tråd overrasket mig, havde ikke regnet med at der var så mange der havde et så indskrænket syn på hvad mænd "må" når det kommer til mode.

Fremadrettet tror jeg faktisk at en mode- og stilbevidst mand vil score ekstra point i mine øjne; det kræver alligevel sit at skulle stå uden for (åbenbart godt) fasttømrede traditionelle kønskonventioner.

Wow, altså det hele udsprang af at jeg havde skrevet i en tråd om, hvilket ATYPISKE ting, der tænder en af ved det modsatte køn. Sådan noget hvor en fx enkelt mand skrev "piger med langt tykt hår tænder mig ikke" (--> det gør det ikke synd eller hårdt for piger med langt tykt hår, fordi det netop er en atypisk præference ift normen). Og hvor jeg så skrev, at modebvidste, ekstroverte cbs'ere (alle ting, jeg i øvrigt selv er), er ting, jeg ikke tænder på hos mænd, selvom det objektivt set måske er tiltrækkende.

Det betyder ingenlunde at jeg ikke synes at begge de postede mænd i tråden er pæne (det skrev jeg endda) og cool (det skrev jeg også). Jeg anerkender da god stil. Men man kan jo ikke gøre for hvad man tænder på?

Hvis tråden havde handlet om hvad man generelt synes om fashionable mænd, så havde det været noget helt andet.

Og mon ikke den slags mænd får fint med tilbud, så jeg tror ikke du behøver kreditere dem ekstra point.
2
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Re: Mænd med modefornemmelser - Vig bort, sataner! Thi der er skrevet:

Indlægaf Trommedreng » 19. apr 2017, 20:36

Chachacha skrev:Wow, altså det hele udsprang af at jeg havde skrevet i en tråd om, hvilket ATYPISKE ting, der tænder en af ved det modsatte køn. Sådan noget hvor en fx enkelt mand skrev "piger med langt tykt hår tænder mig ikke" (--> det gør det ikke synd eller hårdt for piger med langt tykt hår, fordi det netop er en atypisk præference ift normen). Og hvor jeg så skrev, at modebvidste, ekstroverte cbs'ere (alle ting, jeg i øvrigt selv er), er ting, jeg ikke tænder på hos mænd, selvom det objektivt set måske er tiltrækkende.

Det betyder ingenlunde at jeg ikke synes at begge de postede mænd i tråden er pæne (det skrev jeg endda) og cool (det skrev jeg også). Jeg anerkender da god stil. Men man kan jo ikke gøre for hvad man tænder på?


Jeg forstår godt, hvad du mener. Du skal ikke forsvare dig selv overfor mig eller andre i denne tråd. :)

Du er ikke lavet af glas - det ved jeg, men hvis jeg har prikket lidt for hårdt til dig eller tillagt dig nogle trælse holdninger, skal du vide, at der ingen onde intentioner er bag mine indlæg.
1
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Mænd med modefornemmelser - Vig bort, sataner! Thi der er skrevet:

Indlægaf Novella » 19. apr 2017, 23:34

Nu er de der fyre cirka tyve år for unge til at det mindste relevante for mig, og det har nok også indflydelse på min holdning.

Den nederste er helt ligegyldig for mig stilmæssigt, og en mand, som tropper op sådan på en første date med mig, skulle nok gøre sig anstrengelse for at overbevise mig om en date 2. Han ligner en lazaron, der lige er stået op fra nogens sofa, men ham om det. Det er sikkert smart og virker nok på målgruppen.

Den øverste ligner en Holte-dreng af typen, som havde cokerør i en guldkæde om halsen, da han gik i gymnasiet. Den der sorte trøje er helt sikkert et eller andet mærke- den er jo ikke fra Bilka Tilst, vel? Det er en J.Lindeberg til 2.600 kr. Ham der bor til leje hos en anden fyr og arbejder på Joe & The Juice inkl høreskade, så han kan købe sort tøj til 7.000 kr i mærkebutikkerne i stedet for 500 kr fra HM og en genbrugs. Tøjet er fsv fint nok, men jeg har svært ved at skrabe selve fyrens påfugleattitude væk.

Jeg ville ikke opdage de to fyre som mænd i gadebilledet, men i tilfælde af, at min kæreste kom hjem efter en shoppingtur, ville den øverste version såmænd være langt at foretrække. Jeg ville dog overveje, om han havde fået en elskerinde eller om hans sjæl var blevet fjernet af en ufo og erstattet af en anden. Min skovhugger af et handyr med ben som bundgarnspæle og halvfems kilo råstyrke i et par smalle cigaretbukser og laksko? Ehm. Han går i Kühl og trekkingstøvler, når han er i civil, og habitbukser og de lækre skjorter, når han skal tiltale mine lavere instinkter. Outdoorlooket virker nu også glimrende.

Jeg ville have svært ved at se mig selv med nogen, som gik så rasende meget op i tøj. Det er ikke, fordi det virker homoseksuelt på mig; snarere enormt horny og fisseopsøgende. Hvilket er fint nok i forhold til målgruppen - jeg er bare til alfahanner og de ældre silverbacks, der ikke behøver bevise en kæft.
6
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Mænd med modefornemmelser - Vig bort, sataner! Thi der er skrevet:

Indlægaf LaScrooge » 20. apr 2017, 05:47

Alt er, som altid, afhængig af alt muligt andet. For mit vedkommende får jeg automatisk associationer til Joe and the Juice-typerne, hvilket vil sige overkække, ren facade, smart-ass-typer, når jeg ser billederne. Men det er ikke ensbetydende med at jeg med et nedladende blik ville vende dem ryggen hvis jeg mødte dem på gaden. Udstråling overskygger alt, man kan vel nærmest sige, at udstråling er den primære påklædning et menneske har. Jeg er fx sikker på, at jeg ville smile til Trommedreng hvis jeg fik øjenkontakt med ham på gaden, selvom han var ude i noget, der ligner ham den førstes outfit. :)
4
And we both know: I will be delicious
Kaffe
Indlæg: 2541
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4859

Re: Mænd med modefornemmelser - Vig bort, sataner! Thi der er skrevet:

Indlægaf Kaffe » 20. apr 2017, 07:57

Jeg kan godt lide mennesker, der er sig selv, og for mig står det i kontrast til at klæde sig på en måde, som f.eks ligger tæt på moden, en bestemt stil eller som kræver omhyggelig udvælgelse og tid. Det ligner en maske.
Jeg har den opfattelse, at mænd generelt ikke går så meget op i tøj. Så når de gør, så ser jeg det som et forsøg på tilpasning og ikke som et udtryk for, hvem de er. Derfor tiltrækkes jeg ikke. En mand, der hviler i sig selv, tager tøj på. Det er selvfølgelig et personligt synspunkt og ikke et faktum.
Jeg ser mest, at det er meget unge mænd, som antager en bestemt stil og følger en mode. Jeg tror, de kommer til at slappe af på et senere tidspunkt. Masken lægges væk, og de fortæller i stedet hvem de er gennem tale og handling.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Mænd med modefornemmelser - Vig bort, sataner! Thi der er skrevet:

Indlægaf bluetof1 » 20. apr 2017, 07:58

Min kæreste har en meget klart defineret stil: Levi's og tshirt. Han er lidt et mærkedyr, egentlig. Hans jeans er fra Levi's, Diesel osv. De mest brugte tshirts lige for tiden er fra Samsøe og Samsøe.
Når det skal være pænt så er det sorte, pæne bukser (som jeg har købt!), skjorte og striktrøje, evt. slips alt efter anledningen. Skal det være rigtig pænt så er det jakkesæt.
Jeg tror egentlig ikke han tænker så meget over det og da jeg mødte ham, var han ret ligeglad bare tøjet ikke var beskidt. Der var det det jeans og tshirt stort set uanset anledning. Det ændrede sig dog da jeg spurgte om han var seriøs da han ville tage jeans og tshirt på til en fest, der var black tie mandatory og jeg skulle i lang kjole. Det gav lidt perspektiv så han er begyndt at tænke lidt mere over anledningen når han tager tøj på.
Han har dog én klar holdning: joggingtøj er til at træne i og intet andet. Han går ikke i det.

Jeg egentlig godt lide mænd, der op i deres udseende, men hvis det tager overhånd og bliver "Gustav"-agtigt så står jeg af. Helt. Men han må gerne tænke over sit tøj og tænke over om jeg finder ham attraktiv.
1
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Mænd med modefornemmelser - Vig bort, sataner! Thi der er skrevet:

Indlægaf IrmaPigen » 20. apr 2017, 08:23

Begge mænd er lidt for femi-fesne til mig, men det skyldes nok de er 15 år + yngre end mig.

Det øverste sorte outfit ville være okay med en anden jakke til.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Mænd med modefornemmelser - Vig bort, sataner! Thi der er skrevet:

Indlægaf paint » 20. apr 2017, 08:28

Wizzze skrev:Hvad er egentlig definitionen på velklædt, modebevidst, og stilbevidst ???

Er velklædt bare at man har rent tøj på uden pletter, huller eller håndværker revne?? og er modebevidst når man køber mærketøj??

På mig virker det som ret svage definitioner :gruble:

Hvis jeg blev vækket og spurgt midt om natten, så ville velklædt være noget med at sammensætte noget tøj som passede sammen, uden at skeje ud i nogen retninger, det må ikke være slidt og forvasket, men behøver heller ikke være dyrt eller mærke.

Stilbevidst ville jeg mene man kan være, uden hverken at være velklædt eller modebevidst. Stilbevidst er vel noget med at holde fast i en stil/et look uanset hvilken retning moden bevæger sig, eller hvad "samfundet" accepterer? :gruble: Goth eller Hippier er vel også stilbevidste? Så kan stilen være mere eller mindre aktuel eller in.

Modebevidst vil jeg mene er dem, der følger moden, og som læser alle de "rigtige" blade, og kommer alle de "rigtige" steder og mere eller mindre ser ud som alle de omgiver sig med :gruble: De billeder som Chachacha viste, ville jeg kalde modebevidste (uden at jeg så ved om det er moden lige nu?) men jeg mistænker at de to, ville skifte til tweed jakkesæt, hvis det nu var den retning moden og in-folket bevægede sig?

Og så er der vel en fjerde kategori (og sikkert flere?) mærkedyret. Det er nok der jeg ville placere mig selv. Adidas eller Nike sneakers, Levi´s jeans, og en Boss, Burberry eller Ralph Polo. Og faktisk ikke for at signalere noget specielt med mærkerne, de er bare trygge, det er en art sutteklud. Man får det samme hver gang, man kender størrelserne, de bliver ikke skæve i vask, de holder farven nogenlunde ok, de fnuldrer ikke, og man kan nemt og hurtigt få overstået indkøb et par gange om året, uden man behøver prøve ting. Og når de så er købt, kan man slippe afsted med at kombinere tingene uden den store indsigt eller indsats, for det er jo trods alt "godkendte" mærker, så bare man undgår hvide tennissokker, så slipper man afsted med det meste :genert:


Det lyder ret meget som mig – så du er ikke alene.

Da jeg læste tråden, spurgte jeg for sjov skyld min kæreste om hun mente at jeg var et 'modedyr'. Hun spruttede og hostede voldsomt, og løb ud i køkkenet med hånden for munden. Højrød i ansigtet kom hun hostende tilbage, og sagde at jeg ikke måtte stille dén slags spørgsmål, når hun sad og drak kaffe og spiste småkager.
Men jeg var bestemt ikke noget 'modedyr', mente hun – på sådan en 'og så snakker vi ikke mere om det-agtig måde'

Jeg er vist bare mere casual end 'modedyr' :gruble:
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Mænd med modefornemmelser - Vig bort, sataner! Thi der er skrevet:

Indlægaf Knirkemis » 20. apr 2017, 10:25

Jeg ser egentlig heller ikke de velklædte mænd, som specielt meget på fissejagt via deres fremtoning. Mænd kan vel godt have et ønske om, at se pæne og præsentable ud, uden der er bagtanker? Jeg kan godt lide, at klæde mig pænt, lægge makeup, sætte håret osv, så jeg ser ordentlig ud. Og jeg er ikke på jagt. Jeg er bare forfængelig. En egenskab mænd vist helst ikke må besidde, hvilket jeg synes er lidt uretfærdigt.
3
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Mænd med modefornemmelser - Vig bort, sataner! Thi der er skrevet:

Indlægaf Wizzze » 20. apr 2017, 10:39

Knirkemis skrev:Jeg ser egentlig heller ikke de velklædte mænd, som specielt meget på fissejagt via deres fremtoning. Mænd kan vel godt have et ønske om, at se pæne og præsentable ud, uden der er bagtanker? Jeg kan godt lide, at klæde mig pænt, lægge makeup, sætte håret osv, så jeg ser ordentlig ud. Og jeg er ikke på jagt. Jeg er bare forfængelig. En egenskab mænd vist helst ikke må besidde, hvilket jeg synes er lidt uretfærdigt.


Er mandlig forfængelighed ikke blevet "tilladt" de seneste år? :gruble: Jeg synes ikke det er så længe siden at medierne havde meget fokus på at der aldrig havde været så mange mænd som nu, der går til kosmetolog, neglebehandling, frisør/barber, og alle de andre former for pleje og smuksering, der ellers har være forbeholdt kvinder :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Mænd med modefornemmelser - Vig bort, sataner! Thi der er skrevet:

Indlægaf Knirkemis » 20. apr 2017, 10:50

Wizzze skrev:
Knirkemis skrev:Jeg ser egentlig heller ikke de velklædte mænd, som specielt meget på fissejagt via deres fremtoning. Mænd kan vel godt have et ønske om, at se pæne og præsentable ud, uden der er bagtanker? Jeg kan godt lide, at klæde mig pænt, lægge makeup, sætte håret osv, så jeg ser ordentlig ud. Og jeg er ikke på jagt. Jeg er bare forfængelig. En egenskab mænd vist helst ikke må besidde, hvilket jeg synes er lidt uretfærdigt.


Er mandlig forfængelighed ikke blevet "tilladt" de seneste år? :gruble: Jeg synes ikke det er så længe siden at medierne havde meget fokus på at der aldrig havde været så mange mænd som nu, der går til kosmetolog, neglebehandling, frisør/barber, og alle de andre former for pleje og smuksering, der ellers har være forbeholdt kvinder :gruble:

Det kan godt være. Men den her tråd, synes jeg, peger i en anden retning. Det er ikke en kritik af dem, som ikke er til modebevidste mænd, men jeg synes det understreger en tendens. Jeg har ofte hørt kvinder sige ting a la; "En mand må gerne gå op i sit hår, han skal bare ikke bruge længere tid på det, end jeg gør".
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Mænd med modefornemmelser - Vig bort, sataner! Thi der er skrevet:

Indlægaf Novella » 20. apr 2017, 11:02

Det er sgu nok der, jeg bliver lidt personlighedsspaltet - forfængeligheden. Det skal være ret afbalanceret for ikke at blive påfugl og blingbling og se mig se mig se mig, må jeg tilstå. Jeg tænder af på alt for pertentlig udseende.
0
Brugeravatar
Ekstrafunk
Indlæg: 18
Tilmeldt: 20. feb 2017, 13:56
Kort karma: 11
Likede indlæg: 45

Re: Mænd med modefornemmelser - Vig bort, sataner! Thi der er skrevet:

Indlægaf Ekstrafunk » 20. apr 2017, 13:01

Novella skrev:
JoyNips skrev:
Lemonella skrev:Jeg ved ikke om min kæreste ligefrem har fornemmelse for mode.
(...)
kortærmede skjorter


Det har han ikke. :deer:

Men langærmede skjorter rullet op til albuen, derimod... grumpf. Det gælder dog ikke Zegna, Trommedreng. De skal forblive ulastelige og gerne med slips. Men en lækker skjorte rullet op om behåret underarm, det virker på mig på cirka samme måde som stiletter virker på mænd.


Kortærmede skjorter er til buschauffører...

Det er korrekt adfærd! Er du mest til basic folderi, eller er vi ude i den italienske?
0

Tilbage til "Mode"