Hvornår er man plus size?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvornår er man plus size?

Indlægaf JoyNips » 22. mar 2017, 04:56

I mine øjne er man plus når man er over medium. Og det er helt ok at være, smuk kommer i alle varianter! Men ligesom at en str 34 er mindre end middelstørrelsen, så er en 42 større end.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27071

Re: Hvornår er man plus size?

Indlægaf ajnaM » 22. mar 2017, 08:29

I modeverdenen er plus size i forhold til almindelige model-mål. Altså er du en plus size, hvis du er str. 38 - nogle gange også 36 med brede hofter eller store bryster. Eller hvis du er i lande, hvor modellerne er mindre.

Jeg kender to modeller, der endte som 'plus size' efter teenageårene - den ene fik store bryster og afviste at få dem opereret mindre (ja, det bad de hende seriøst om :genert:), den anden arbejdede i Italien, og hendes ret almindelige danske model-mål - måske med lidt større bryster - gav hende plus size-opgaver dernede.



'Problemet' er jo så, at det på en måde er blevet koblet til 'ikke-modeller'. Og det giver jo ingen mening - nærmest alle mennesker er jo plus size. Også ofte dem, der er str. 36, for deres mål vil sjældent være som modellernes.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: Hvornår er man plus size?

Indlægaf Anilara » 24. mar 2017, 06:49

Jeg er personligt 173 høj, vejer 64 kg og bruger str 42 -og ikke i nærheden af at være chubby. Jeg har store bryster og brede skuldre, hvilket gør, at jeg skal bruge 42 for at ærmerne ikke er for korte og knapperne i en bluse eller skjorte ikke kæmper for deres liv... Til gengæld er blusen for stor omkring maven. Men sådan er det.

Jeg er faktisk ret ligeglad med hvad man kalder tøjstørrelsen, det vigtige er vel bare at man bruger den rigtige. Så jeg tror aldrig jeg har tænkt over hvad som er plussize i min optik, måske netop fordi jeg ikke ser mig selv som andet end slank/normal.

Dog synes jeg det er misvisende at tro at man må være halvstor for en str 42. Der er jo flere ting end kilo der spiller ind (hvilket nogen er inde på med højde, men nu er jeg f.eks ikke meget over normalhøjde).
Hvis nogen synes det her er chubby er der hvert fald et noget andet billede end det jeg definerer. :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Hvornår er man plus size?

Indlægaf Evapeva » 24. mar 2017, 22:45

DenSyngendeLussing skrev:Men udover det, så kan jeg ikke se noget forgjort i, at modelbranchen betegner helt almindeligt slanke kvinder som plussize. Det er jo netop modelbranchen, hvor normalen er undervægtig eller på grænsen hertil. Jeg kan ikke forstå, så mange kvinder hænger sig i det. Ude i den virkelige verden er det jo nogle andre normer, der gælder. Her vil jeg faktisk mene, at det er blevet mere normalt at være overvægtig.


Men det er vel fordi, at man, når man hører "plus-size, plus-size" hele tiden, så måske ender med at blive så påvirket af det, at det bliver et problem? Her tænker jeg på de helt unge kvinder. Jeg er gymnasielærer, og jeg ser det hele tiden blandt pigerne. De er meget optaget af størrelse - hvad er normalt og umormalt, erjeg unormal? - og det er jo en skævvridning af alles opfattelse irl, når man i modebranchen betragter en 38 som plus-size. Med mindre man anskuer det som en hønen/ægget-diskussion, for så kom modebranchen sikkert først. Men jeg kan sgu godt forstå, det gør lidt ondt på de unge piger, hele det ræs.
2
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1926
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9626

Re: Hvornår er man plus size?

Indlægaf Tanten » 26. mar 2017, 00:54

Jeg er selv temmelig plus size. Jeg tænker, at plus size begynder fra str. 46 +

Personligt finder jeg det lidt irriterende, når jeg shopper og så finder tøj, som jeg tror, jeg kan passe, fordi det er angivet som plus size, og det så er til kvinder i str. max. 42.

Jeg lægger ikke selv et skønhedsideal ned over det med tøjstørrelser. For mig handler det om en guide til at finde tøj, der passer.
0

Tilbage til "Mode"