Modeblogger der hverken er størrelse 34 eller plus size?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Modeblogger der hverken er størrelse 34 eller plus size?

Indlægaf JoyNips » 20. mar 2017, 06:52

Animi skrev:
JoyNips skrev:
Animi skrev:
JoyNips skrev:Hvis man bruger str 40 og op er det vel L? Altså LARGE. Stor. Så er det vel plussize. "Almindelig", mellem plusside og "mindre end almindelig" (det mangler der et ord for) må være Medium. Ellers giver ordene jo ingen mening og størrelserne bør ændres som i USA når menneskerne bliver tykkere.

Jeg synes i hvert fald at både missjeanett, acie og velvetsnow er plussize.


Det kommer vel også an på personen, og ikke kun hvilken størrelse man bruger. Min veninde som er 185cm høj og bredskuldret må ofte bruge tøj i str 40, på trods af at hun er tynd, men ellers passer det hverken på længden eller over skuldrene.
Jeg bruger alt fra str 38 - 42, fordi størrelserne ærligt talt svinger SÅ utrolig meget fra brand til brand. Er jeg så plussize eller ej? :gruble:


Men 185 cm for en kvinde er jo også rimelig large...


Højden ja, men er man så plussize hvis man er høj, men ellers tynd?


Ja, både og. Plussize henviser vel som sådan mest til volumen, men bruger man en større størrelse end mellemstørrelse, så er man vel plus.

Ej, jeg fatter måske bare ikke issuet. Hvorfor blive så fornærmet over at man ikke er middelstørrelse? ASOS sælger tøj i petite. Skal man så være fornærmet som petite over at nogen formaster sig til at sige, at man er lavere end middelhøjde?

(Din veninde kan i øvrigt købe tøj i tall hos asos. Det er bare lavet til folk der er over middelhøjde).
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Modeblogger der hverken er størrelse 34 eller plus size?

Indlægaf Animi » 20. mar 2017, 07:13

JoyNips skrev:Ja, både og. Plussize henviser vel som sådan mest til volumen, men bruger man en større størrelse end mellemstørrelse, så er man vel plus.

Ej, jeg fatter måske bare ikke issuet. Hvorfor blive så fornærmet over at man ikke er middelstørrelse? ASOS sælger tøj i petite. Skal man så være fornærmet som petite over at nogen formaster sig til at sige, at man er lavere end middelhøjde?

(Din veninde kan i øvrigt købe tøj i tall hos asos. Det er bare lavet til folk der er over middelhøjde).


Jeg tror det handler lidt om signalværdien. Plussize bliver jo nok mest brugt om/og startede som dem der rent volumemæssigt er større. Så hvis min høje tynde veninde pludselig hører til den kategori, kan andre der er tykkere end hende, men ikke tykke i sig selv, står med spørgsmålet om de så er enorme, når nu de er tykkere end en plussize. I en ideel verden ville det selvfølgelig ikke betyde noget, men lige nu hvor der er så meget fokus på krop og vægt, kan de betyde meget.

Nå, undskyld sidesporet. Og tak for tippet :)

TS, hvis det gerne må være udenlandske bloggere, er jeg vild med http://www.eleventhandsixteenth.com
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Modeblogger der hverken er størrelse 34 eller plus size?

Indlægaf Fru Sunshine » 20. mar 2017, 07:31

Man er ikke plussize, hvis man er str. 42. Så er man almindelig.
Slut prut.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Modeblogger der hverken er størrelse 34 eller plus size?

Indlægaf JoyNips » 20. mar 2017, 07:37

Almindelig, ja. Men også plussize, ja.
Og det er helt okay.
5
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Modeblogger der hverken er størrelse 34 eller plus size?

Indlægaf Wizzze » 20. mar 2017, 07:50

Ligger det ikke i ordet plus size, at det er de størrelser der ligger udenfor de normale størrelser?

S - M - L og XL er vel de normale størrelser der laves, så det er når man kommer ud i XXL osv. at det bliver "ud over sortimentet" og så det vel 44-46 og op der er plussize?
8
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Modeblogger der hverken er størrelse 34 eller plus size?

Indlægaf Animi » 20. mar 2017, 08:04

I tilfælde af at det godt må være ikke-danske bloggere, er jeg vild med hende her http://www.franishtheblog.com/

og http://www.aliciafashionista.com
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Modeblogger der hverken er størrelse 34 eller plus size?

Indlægaf Fru Sunshine » 20. mar 2017, 12:06

JoyNips skrev:Almindelig, ja. Men også plussize, ja.
Og det er helt okay.

Nej. Og sådan kan vi så fortsætte, indtil en af os ikke gider mere.

Det er så nu :-D
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1276
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 197
Likede indlæg: 2717

Re: Modeblogger der hverken er størrelse 34 eller plus size?

Indlægaf Frandsen » 20. mar 2017, 12:09

Jeg burde have vidst, at det ville skabe debat, da jeg skrev, at jeg mente, MissJeanett er plus size. :D
1
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1276
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 197
Likede indlæg: 2717

Re: Modeblogger der hverken er størrelse 34 eller plus size?

Indlægaf Frandsen » 20. mar 2017, 12:13

Og btw - bare fordi, det er blevet mere almindeligt at bruge str. 42 og op, så gør det det ikke mindre plus size. Altså som jeg definerer det.

Min egen personlige opdeling er: Under 36 - petit, 42 og derover - plus size.

Hvordan andre definerer det, er op til dem :)
3
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Modeblogger der hverken er størrelse 34 eller plus size?

Indlægaf lulu-p » 21. mar 2017, 08:31

Og jeg var ikke klar over at politisk korrekthed også havde overtaget tøjstørrelserne :lol:

Man kan jo vælge at kigge på helhedsindtrykket i stedet for at hænge sig i tøjstørrelser. I forhold til de nævnte bloggere..det er længe siden jeg har fulgt med hos henholdsvis Acie og Velvetsnow, og jeg har aldrig anet hvilken størrelse tøj de brugte / bruger. Men jeg har altid tænkt dem som godt polstrede.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Modeblogger der hverken er størrelse 34 eller plus size?

Indlægaf sansera » 24. mar 2017, 09:01

JoyNips skrev:Almindelig, ja. Men også plussize, ja.
Og det er helt okay.

Men det er vel også noget med kropsbygning. Hvis jeg ramte at bruge en str 42 ville jeg se mig selv som plussize, simpelthen fordi jeg så ville være stor, men min kropsbygning er også naturligt lille og jeg er ikke ret høj. Men min veninde på 185 og med naturligt 'stor' hofter ville ikke se plussize ud i str 42.
Ej det er lidt svært at forklarer kan jeg mærke, men altså jeg synes ikke tøjstørrelse alene siger noget om, om man er plussize. Lige som vægt ikke nødvendigvis er en god måde at måle på, fordi en veltrænet kvinde sagtens kan veje det samme som en plussize utrænet kvinde, men de vil se meget forskellige ud.
1
Brugeravatar
Afskylia
Indlæg: 529
Tilmeldt: 7. jan 2016, 12:07
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1295

Re: Modeblogger der hverken er størrelse 34 eller plus size?

Indlægaf Afskylia » 24. mar 2017, 09:09

Jeg er virkelig lav og har meget korte ben. Når jeg er oppe bruge en størelse M, tror jeg helt bestemt at folk ville vurdere mig som en Plus size.
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Modeblogger der hverken er størrelse 34 eller plus size?

Indlægaf JoyNips » 24. mar 2017, 11:48

sansera skrev:
JoyNips skrev:Almindelig, ja. Men også plussize, ja.
Og det er helt okay.

Men det er vel også noget med kropsbygning. Hvis jeg ramte at bruge en str 42 ville jeg se mig selv som plussize, simpelthen fordi jeg så ville være stor, men min kropsbygning er også naturligt lille og jeg er ikke ret høj. Men min veninde på 185 og med naturligt 'stor' hofter ville ikke se plussize ud i str 42.
Ej det er lidt svært at forklarer kan jeg mærke, men altså jeg synes ikke tøjstørrelse alene siger noget om, om man er plussize. Lige som vægt ikke nødvendigvis er en god måde at måle på, fordi en veltrænet kvinde sagtens kan veje det samme som en plussize utrænet kvinde, men de vil se meget forskellige ud.


Men 185 cm til en kvinde er jo også... plushøjde :-D

Jeg skrev det tidligere i tråden, men jeg forstår simpelthen ikke hvorfor det er så problematisk at være større end eller mindre end middel, og at L i hvert fald er middel, når L nu rent faktuelt er større end M...
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Modeblogger der hverken er størrelse 34 eller plus size?

Indlægaf sansera » 24. mar 2017, 12:12

JoyNips skrev:
sansera skrev:
JoyNips skrev:Almindelig, ja. Men også plussize, ja.
Og det er helt okay.

Men det er vel også noget med kropsbygning. Hvis jeg ramte at bruge en str 42 ville jeg se mig selv som plussize, simpelthen fordi jeg så ville være stor, men min kropsbygning er også naturligt lille og jeg er ikke ret høj. Men min veninde på 185 og med naturligt 'stor' hofter ville ikke se plussize ud i str 42.
Ej det er lidt svært at forklarer kan jeg mærke, men altså jeg synes ikke tøjstørrelse alene siger noget om, om man er plussize. Lige som vægt ikke nødvendigvis er en god måde at måle på, fordi en veltrænet kvinde sagtens kan veje det samme som en plussize utrænet kvinde, men de vil se meget forskellige ud.


Men 185 cm til en kvinde er jo også... plushøjde :-D

Jeg skrev det tidligere i tråden, men jeg forstår simpelthen ikke hvorfor det er så problematisk at være større end eller mindre end middel, og at L i hvert fald er middel, når L nu rent faktuelt er større end M...

Det er jeg helt enig med dig i. Tror det er det der med, at man godt kan have brug for plussize tøj uden nødvendigvis at være plussize. Men grundlæggende tænker jeg, at der nok ikke er så meget at rafle om, hvis man bruger str 44. men det har jo intet at gøre med om man er lækker, smuk, dejlig osv.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Modeblogger der hverken er størrelse 34 eller plus size?

Indlægaf billiebean » 24. mar 2017, 13:57

Statistik og forskning viser nu engang, at vi tager på med alderen. I gennemsnit ½-1 kg om året. Forskere er ved at finde ud af årsagen til at vores forbrænding svækkes, men det tyder på, at celler i kroppen som hjælper fedtforbrænding på vej simpelthen svækkes over tid og gør, at de fleste mennesker vil skulle arbejde hårdere for at holde vægten stabil. Og når man så kaster arbejde, børn, hus osv. ind i ligningen, så er det ikke så mystisk, at statistikkerne viser at vægten øges med alderen. Det er ikke for at sige, at man bare skal give los, for overvægt er usundt, og man gør klogt i at forsøge at kompensere for en dårligere forbrænding. Men en vis vægtøgning med årene er altså helt normalt, om end ikke noget der på nogen måde erkendes i fitness- eller modeverdenen.

Og så var det i øvrigt dig selv, der begyndte at tale om "oceaner af tid". Og det er da helt fint at vælge at bruge meget tid på at dyrke din krop, udseende og sundhed. Det gør jeg også. Det er bare ikke alle der har den mulighed i en travl hverdag, og når man ikke har tiden, så vil den samme diæt over tid altså generelt set føre til en vægtøgning.
3

Tilbage til "Mode"