Hvilken blazer-model?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Purple
Indlæg: 698
Tilmeldt: 19. jan 2016, 21:44
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1657

Hvilken blazer-model?

Indlægaf Purple » 15. mar 2017, 14:13

Hejsa!

Jeg mangler noget hjælp - jeg skal nemlig have fundet ud af hvilket snit der vil være det bedste til mig når vi snakker blazer!

Kæresten er generelt ikke så meget til, - sikkert fordi jeg er en lille stump, - og han syntes det ikke er det mest flatterende til mig. MEN... hans mening er nogen gange ret kedelig og firkantet, - og han skal selvfølgelig ikke bestemme hvad jeg skal gå i! :klap:

Jeg skal bruge en klassisk - men ikke kedelig blazer til mit arbejde som fotograf. Sort, så den passer til forskellige ting.

Når man nu, som jeg, ikke er ret høj - og samtidig også har en relativt rund popo - hvad bør jeg så være opmærksom på?

Jeg tænker, at det værste jeg kan gøre for min krop, det er at købe en kort jakke, som skærer mig i taljen... fordi den så vil "skøre mig over" - og fremhæve min lave højde og runde popo? :D

Jeg er til info 163 cm høj, og en str. 40 cirka :D
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Hvilken blazer-model?

Indlægaf Spjaerten » 15. mar 2017, 15:01

Umiddelbart ville jeg tænke at et mærke som Zara ville passe godt til din højde og kropstype.
Præcis hvilket snit kan jeg ikke hjælpe med.
Jeg ville nok finde en butik fysisk og prøve mig frem.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Hvilken blazer-model?

Indlægaf girl_beat » 15. mar 2017, 16:20

H&M har et fornuftigt udvalg af blazere - både klassiske men også lidt mere 'loose'. Jeg har fx én med 3/4 ærmer og kinakrave og en anden med stribet for (foer?), som virker formel, når ærmerne er rullet ned, og lidt mere sommerlig når de er smøget op.

Måske det var et sted at starte? :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: Hvilken blazer-model?

Indlægaf Kolibrien » 15. mar 2017, 17:49

Jeg ville vælge en af dem fra MbyM (tror jeg nok), der har 3/4 ærmer. Jeg er selv samme højde og drøjde som dig, og kommer jeg i en blazer med lange ærmer, så ligner jeg en, der forsøger at lege business woman i mors tøj. Det bliver simpelthen for kompakt til mig, når jeg ikke er højere.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21832

Re: Hvilken blazer-model?

Indlægaf Purple Haze » 15. mar 2017, 17:54

Sjovt som i nævner at det ikke er flatterende med blazer "når man ikke er højere".
Jeg er lavere og det er noget af det der er pænest til mig, især hvis den er kort, og "skærer mig midt over/ fremhæver taljen.

Er enig i at 90'er modellerne der er meget in for tiden ikke er gode når man ikke er så høj, men "alm" blazere er generelt rigtig gode.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Mode"