Tradono

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Tradono

Indlægaf Wizzze » 7. mar 2017, 13:24

Skal spørge om nogen herinde har erfaringer med Tradono mobil app´en til at købe og sælge ting?

Hvordan fungerer det med betaling, og får man faktisk ting solgt, eller er det som Trendsales, hvor folk prøver at bytte med alt muligt ligegyldigt, eller bare aldrig gennemfører handler?

Del jeres erfaringer, Tak!
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Tradono

Indlægaf Chachacha » 7. mar 2017, 13:55

Jeg oplever at det fungerer bedst til lidt billigere ting. Har haft bedre held med at sælge mærkevarer/designertasker på TS.

Folk er ret useriøse derinde, præcis ligesom Trendsales. Bytte-spørgsmål i stor stil, folk byder for derefter aldrig at svare, meget unge teens osv. Jeg er blev til sidst ret kold overfor det, og regnede ikke med at en handel var gået igennem før jeg havde pengene.

Jeg tror måske heller ikke, jeg længere har tid eller tålmodighed til den slags "lad os mødes under uret 14.15 så du kan købe min Vero Moda top til 100 kroner"/sende tusind mål til random 14-årige, der ikke har pengene alligevel... Nu ryger det meste til Røde Kors, venner eller i luksusgenbrug.
3
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Tradono

Indlægaf Wizzze » 7. mar 2017, 14:03

Chachacha skrev:Jeg oplever at det fungerer bedst til lidt billigere ting. Har haft bedre held med at sælge mærkevarer/designertasker på TS.

Folk er ret useriøse derinde, præcis ligesom Trendsales. Bytte-spørgsmål i stor stil, folk byder for derefter aldrig at svare, meget unge teens osv. Jeg er blev til sidst ret kold overfor det, og regnede ikke med at en handel var gået igennem før jeg havde pengene.

Jeg tror måske heller ikke, jeg længere har tid eller tålmodighed til den slags "lad os mødes under uret 14.15 så du kan købe min Vero Moda top til 100 kroner"/sende tusind mål til random 14-årige, der ikke har pengene alligevel... Nu ryger det meste til Røde Kors, venner eller i luksusgenbrug.


Ha Ha Ha, du lyder præcist som frk. kæreste :D

Tak for info, jeg sender det videre.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Tradono

Indlægaf Knirkemis » 7. mar 2017, 14:03

Jeg har samme oplevelse som ovenstående. Jeg har dog lige solgt en Balenciaga taske derinde, til en køber som vidste hvad hun ville.
Men der er samme problem som på ts, med useriøse bud og en masse spørgsmål, hvor folk så ikke vender tilbage.
Jeg har solgt en del billigere ting, som ikke er røget på ts, hvor prisen er sat lavt, fordi jeg bare skulle af med det.
De har lige lavet en ny betalings-metode, som svarer til TS-pay.
1
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Tradono

Indlægaf Studsgaard » 7. mar 2017, 14:43

Jeg har solgt noget legetøj der inde. Men jeg er heller ikke imponeret.

Som de andre siger så er det ofte ret useriøse henvendelser, jeg gider ikke spilde min tid på at svare på en masse spørgsmål og så vil de ikke købe det alligevel.
Jeg sælger gerne mine ting ret billigt, (hvis jeg gider døje med det, det meste ryger til venner eller genbrug) da jeg bare gerne vil af med det, og alligevel vil folk have det billigere eller leveret eller bliver væk.
1
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Tradono

Indlægaf Yuna » 7. mar 2017, 14:54

Samme som dba, G&G, o.s.v. Mange henvendelser er skambud, folk der aldrig svarer tilbage, eller holder en aftale omkring afhentning (senest i søndags :boo: ).

Har købt noget derinde 2 gange, har haft held med at sælge lidt ting derinde, og er da rart at man kan se afstand til sælger i søgeresultatet.

De havde engang en web-version, men nu er det desværre kun på mobile enheder, som jeg synes er pisse-irreterende når man skal lave lange beskrivelser, eller har lagt sine billeder over på pc, og slettet fra tlf :/

Man kan heller ikke skjule folks kommentarer (Jeg har i hvert fald ikke fundet ud af det), så kan være ret belastende. "Den har jeg set i Netto til 50 kr". "Ja, for 2 år siden, makker, men smut du bare i Netto og se om du kan købe en nu"... :/
Eller har skrevet at de gerne vil købe og hoppede fra, så andre springer annoncen over, da de tror tingen er solgt

Har ikke prøvet deres betalings-system endnu, men vil kun bruge det, hvis køber betaler forsendelse med tracking/indleveringsattest, ellers er der sikkert nogle stykker der påstår, at de ikke har modtaget, og så kan man ikke bevise noget som sælger :/
0
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Tradono

Indlægaf Spjaerten » 7. mar 2017, 15:26

Min erfaring er FB salgsgrupper efterhånden er det mest seriøse sted at sælge ting.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Tradono

Indlægaf Yuna » 7. mar 2017, 16:50

Spjaerten skrev:Min erfaring er FB salgsgrupper efterhånden er det mest seriøse sted at sælge ting.

Puh ha, jeg foretrækker faktisk dba, G&G o.s.v. fremfor FB grupper, men det er næsten pest eller kolera :P

Normalt overholder kun halvdelen af de mennesker, jeg laver aftaler med på FB, deres aftaler, og tit bliver de bare væk, uden at give besked.
Ellers er det altid børnene, mosteren eller hunden, der pludselig er blevet syg :P
Eller de vil have noget til 20 kr, leveret i den anden ende af byen... :stoned:
0
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...

Tilbage til "Mode"