Ringstørrelse

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Ringstørrelse

Indlægaf Neenah » 22. jan 2017, 20:01

Ja ja, jeg opretter lige en tråd mere :blush2:

Jeg har jo den her forlovelsesring, som jeg har gået med en måneds tid nu. Lige da jeg fik den troede jeg at den sad perfekt, men efter en dags tid kunne jeg godt mærke at den var for stor. Det er en størrelse 55 (17,55 mm) og jeg kan forholdsvist nemt få den af. For sjov prøvede jeg en morgen at se om jeg kunne få den af, bare ved at ryste hånden lidt, og det kunne jeg (det kan jeg ikke lige nu, hvor mine fingre vist er lidt hævede). Selv når mine fingre er hævede sidder ringen ret løst - den kan i hvert fald drejes rundt på fingeren og tages nemt af. Mit inderste led er det tykkeste sted på min finger, så knoen kan ikke stoppe ringen.

Mit dilemma er nu hvor lille ringen skal laves. Med i prisen for ringen er der en tilpasning, så man kan få den gjort større eller mindre, men ringen er købt på nettet, så ringmål er ikke lige så nemt at få fat i. Til gengæld var jeg henne ved en guldsmed forleden, og prøvede andre basisringe - 54 (17,23 mm) var også rimelig i størrelsen, men 53 (16,87 mm) sad ret godt, og jeg kunne også godt få en 52 på (men den var lille). Mine fingre var dog en smule køligere der. Egentlig hælder jeg mest til 54 for at være på den sikre side - men alligevel er jeg bange for at den så stadig er for stor, og sidder og irriterer mig.

Så: erfaringer? Jeg har aldrig gået med ring før, og ejer ikke andre ringe, så jeg har intet at sammenligne med. Jeg er meget i tvivl.
0
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Ringstørrelse

Indlægaf HappyHippo » 2. feb 2017, 01:48

Jeg ville vælge str53 hvis ringen er smal og 54 hvis den er bred
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Ringstørrelse

Indlægaf Filipai » 2. feb 2017, 05:45

Er de ringstørrelser du har prøvet samme bredde og med samme type stenfatning som din forlovelsesring? Det er utroligt vigtigt at sammenligne med en der er næsten ens, og ikke nødvendigvis bare ringmåleren.
Smid evt et billede op af din ring, så kan jeg bedre vurdere.

Og så vil jeg anbefale både at prøve ringen i starten af en shoppetur, og så efter man har tullet rundt inde i varmen et par timer :) Ens ringstørrelse kan godt variere 1-2 størrelser.

Jeg har selv valgt at min forlovelsesring er 1 nummer for stor, ikke at den overhovedet ryger af, men den drejer sig en smule når det er koldt. Det er valgt på det præmis at jeg har hørt flere får vand i fingrene under graviditet, og så valgt udfra at den altid skal være nem at kunne få af, da jeg med mit erhverv ofte ikke må have smykker på :)

Har stået i guldsmed i mange år, og står nu i en smykkeforretning, så har set en del gå med forkert ringstørrelse, og guidet :D
0

Tilbage til "Mode"