Hvor mange penge bruger du om året på tøj, sko og accessories?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Hvor mange penge bruger du om året på tøj, sko og accessories?

Indlægaf godtnavn » 4. jan 2017, 18:35

Wizzze skrev:Betyder det ikke også en del hvad folk laver, for hvad de bruger på sko.tøj, hår osv ? :gruble:

Der er vel mange kundevendte brancher, hvor det forventes at man er pæn i tøjet og nogenlunde med på moden? Mens andre bruger uniform af en eller anden slags, som derfor ikke behøver bruge så meget på tøj? Og så er der de konservative steder som banker, forsikring osv. hvor man helst skal se pæn ud, og hvor en krøllet skjorte, hullede jeans osv. bare ikke går. Tænker den slags job også medfører at ens budget til tøj, sko og "se ud" er højere end andres? :gruble:


Det har helt sikkert noget at skulle have sagt. Men altså, selvom jeg bare er studerende så går jeg ikke i krøllet og hullet tøj :P
1
Loly
Indlæg: 30
Tilmeldt: 5. maj 2016, 08:02
Kort karma: 0
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 8

Re: Hvor mange penge bruger du om året på tøj, sko og accessories?

Indlægaf Loly » 4. jan 2017, 18:38

Jeg har i alt købt for ca. 11.700 kr, hvoraf købene udgør følgende:

Ca. 7.700 kr. på tøj (73 stykker tøj - strømpebukser, nattøj og undertøj er ikke talt med)
Ca. 1.600 kr. på sko (6 par)
Ca. 2.400 kr. på accessories (5 tasker)

I gennemsnit er det 975 kr. om måneden :)
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Hvor mange penge bruger du om året på tøj, sko og accessories?

Indlægaf girl_beat » 4. jan 2017, 19:15

Wizzze skrev:Betyder det ikke også en del hvad folk laver, for hvad de bruger på sko.tøj, hår osv ? :gruble:

Der er vel mange kundevendte brancher, hvor det forventes at man er pæn i tøjet og nogenlunde med på moden? Mens andre bruger uniform af en eller anden slags, som derfor ikke behøver bruge så meget på tøj? Og så er der de konservative steder som banker, forsikring osv. hvor man helst skal se pæn ud, og hvor en krøllet skjorte, hullede jeans osv. bare ikke går. Tænker den slags job også medfører at ens budget til tøj, sko og "se ud" er højere end andres? :gruble:

Du har en pointe - men derudover tror jeg, at det handler meget om interesse. Fx om man gider ose rundt i butikker, holde øje med sæsonens must haves, købe de dyreste mærkevarer, jagte et bestemt item hvis det er udsolgt osv.

Hvis man ikke interesserer sig synderligt for det materielle eller signalværdien i bestemt tøj, er en sort T-shirt jo en sort T-shirt. Og så er det vel heller ikke særlig spændende at bruge penge på? :)
3
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvor mange penge bruger du om året på tøj, sko og accessories?

Indlægaf Wizzze » 4. jan 2017, 19:24

Loly skrev:Jeg har i alt købt for ca. 11.700 kr, hvoraf købene udgør følgende:

Ca. 7.700 kr. på tøj (73 stykker tøj - strømpebukser, nattøj og undertøj er ikke talt med)
Ca. 1.600 kr. på sko (6 par)
Ca. 2.400 kr. på accessories (5 tasker)

I gennemsnit er det 975 kr. om måneden :)


1.600kr. Det kan man da ikke engang få et par sko for, kan man? :gruble: :-D
Ihvertfald ikke hvis man spørger Statsministeren (og frk wizzze :devil: )
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Njord
Indlæg: 214
Tilmeldt: 2. nov 2016, 12:51
Kort karma: 9
Geografisk sted: Trekant området
Likede indlæg: 96

Re: Hvor mange penge bruger du om året på tøj, sko og accessories?

Indlægaf Njord » 4. jan 2017, 19:56

[/quote]

1.600kr. Det kan man da ikke engang få et par sko for, kan man? :gruble: :-D
Ihvertfald ikke hvis man spørger Statsministeren (og frk wizzze :devil: )[/quote]

Fodtøj er faktisk noget af det der er dyrt på min front...
Nyder at gå i mine Lloyd sko og støvler... De sidder bare bedre på foden...
OK, der er også andre med godt fit.. men de er ca i samme prisleje...

Heldigvis er priserne på Lloyd langt billigere syd for grænsen.. og specielt under udsalg, så er der penge at spare...
Køber også kun sko under udsalg herhjemme.....
0
Njord, den nordiske Gud for havet og rigdom.....
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Hvor mange penge bruger du om året på tøj, sko og accessories?

Indlægaf Knirkemis » 4. jan 2017, 20:23

Jeg har sidste år brugt omkring 45000 på tøj, sko, tasker, smykker, personlig pleje og frisør :tie: Og rigtig meget af det skyldes barsel (og beløbet er så kun ting til mig selv), for jeg har haft alt for meget tid til netshopping med en sovende baby på maven. Til gengæld er den ene post en Chanel taske, som trækker pæææænt meget op. En del af pengene til den kom ind ved at sælge en anden Chanel. Så den var jo næsten gratis :engel:
I år skal jeg skrue vældigt ned for forbruget, på trods af at jeg aldrig har haft overtræk. Men jeg synes selv, at ovenstående beløb er for meget. Og fik lidt et chok, da jeg opdagede funktionen i min netbank, som viste udgifterne i diverse poster.
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Hvor mange penge bruger du om året på tøj, sko og accessories?

Indlægaf Delfin » 4. jan 2017, 20:25

Shit nogle budgetter hos nogle af jer, og jeg som følte mig rimelig ekstravagant, da jeg købte en vinterjakke til 1600 kr i år ;)

Næsthøjeste post i år er ortopædiske sko med egenbetaling på 860 kr. Sådan nogle får man kun bevilget med 18 mdrs mellemrum, og så giver det lidt sig selv, at der ikke står 20 par smarte sko i skabet.

Det er de 250 kr/md i år, og så ryger der nok 200-250 kr/md mere på til andet tøj i dette år.
Det kan svinge lidt fra år til år.
1
14 11 14
Brugeravatar
Njord
Indlæg: 214
Tilmeldt: 2. nov 2016, 12:51
Kort karma: 9
Geografisk sted: Trekant området
Likede indlæg: 96

Re: Hvor mange penge bruger du om året på tøj, sko og accessories?

Indlægaf Njord » 4. jan 2017, 20:28

Hvordan kan det være... men jeg fornemmer i det stille at flere og flere mænd efter at have set denne tråd vil have separat økonomi.....

Så lad os ikke snakke om hvad der er brugt på godt gedigent håndværktøj osv.... Hvilket jo ikke er luksus, men nyttige ting :-)
1
Njord, den nordiske Gud for havet og rigdom.....
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8893
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Hvor mange penge bruger du om året på tøj, sko og accessories?

Indlægaf Madam Pomfrey » 4. jan 2017, 21:39

har brugt små 12.000 kr i div. tøj og skobutikker anno 2016. Og så nok et par tusinde i Bilka, og vel en 1000 kr på brugt køb på f.x. DBA, genbrugen og facebook grupper.

Det er til mig, og 4 børn så det kan vist næppe kaldes fråds :)
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hvor mange penge bruger du om året på tøj, sko og accessories?

Indlægaf Ficus » 4. jan 2017, 21:48

Njord skrev:Hvordan kan det være... men jeg fornemmer i det stille at flere og flere mænd efter at have set denne tråd vil have separat økonomi.....

Så lad os ikke snakke om hvad der er brugt på godt gedigent håndværktøj osv.... Hvilket jo ikke er luksus, men nyttige ting :-)


Jeg tror min faktisk min kæreste bruger ca. det samme som mig. Måske lidt mindre. Han køber til sig selv 3-4 gange om året, for købt 1-3 jakkesæt/ekstra bukser og mindst en milliard helt ens skjorter, køber nye sko og så tænker han ikke over hans tøj igen, før der er gået 3-4 måneder igen. Men det er ikke unormalt at hans regning er i omegnen af de 10.000. Hvis jeg synes han mangler noget i mellemtiden, så står det mig frit for at købe det, men han bevæger sig kun i butikker for at købe gaver eller ikke-tøj ting i de måneder.

Derudover kommer så hans interesser indenfor fx LEGO og all things PlayStation og fodbold/football/basket.

Hvis han ikke vil have fællesøkonomi, så kan han bare sige det. Det ændrer ikke noget herhjemme. Og det tror jeg heller ikke det gør i mindre budgetter end vores.



Tilgengæld er det mig der er gået ind i forholdet med værktøjet... og det er ikke noget man finder i byggemarkeder, det er væsentligt dyrere udstyr. Men en trættende fordom alligevel.
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Hvor mange penge bruger du om året på tøj, sko og accessories

Indlægaf Joe » 4. jan 2017, 22:26

Næsten 15.000 sidste år. Det har jeg det helt fint med. Det er mindre end jeg bruger på café og restaurant, kan jeg så konkludere. Og jeg vil egentlig hellere cutte ned på takeoutudgifterne end på tøjkontoen.
0
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Hvor mange penge bruger du om året på tøj, sko og accessories?

Indlægaf D.itsen » 5. jan 2017, 07:44

Wizzze skrev:Betyder det ikke også en del hvad folk laver, for hvad de bruger på sko.tøj, hår osv ? :gruble:

Der er vel mange kundevendte brancher, hvor det forventes at man er pæn i tøjet og nogenlunde med på moden? Mens andre bruger uniform af en eller anden slags, som derfor ikke behøver bruge så meget på tøj? Og så er der de konservative steder som banker, forsikring osv. hvor man helst skal se pæn ud, og hvor en krøllet skjorte, hullede jeans osv. bare ikke går. Tænker den slags job også medfører at ens budget til tøj, sko og "se ud" er højere end andres? :gruble:

Uden tvivl. Jeg bruger ikke alverden på almindeligt tøj, da jeg går i "nattøj" på arbejde, og bruger mit almindelig tøj meget lidt på en gennemsnitsdag.
Men jeg bruger en del på sportstøj og outdor tøj. Sidste år bliver mit hiking udstyr opdateret og året før var det skitøjet.
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Njord
Indlæg: 214
Tilmeldt: 2. nov 2016, 12:51
Kort karma: 9
Geografisk sted: Trekant området
Likede indlæg: 96

Re: Hvor mange penge bruger du om året på tøj, sko og accessories?

Indlægaf Njord » 5. jan 2017, 08:20

Så blev der leveret for 9.000 kr diverse værktøj.....
Men det går jo ikke på tøjkontoen......
0
Njord, den nordiske Gud for havet og rigdom.....
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40580

Re: Hvor mange penge bruger du om året på tøj, sko og accessories?

Indlægaf Akehurst2 » 5. jan 2017, 08:47

Ficus skrev:Jeg tror min faktisk min kæreste bruger ca. det samme som mig. Måske lidt mindre. Han køber til sig selv 3-4 gange om året, for købt 1-3 jakkesæt/ekstra bukser og mindst en milliard helt ens skjorter, køber nye sko og så tænker han ikke over hans tøj igen, før der er gået 3-4 måneder igen. Men det er ikke unormalt at hans regning er i omegnen af de 10.000. Hvis jeg synes han mangler noget i mellemtiden, så står det mig frit for at købe det, men han bevæger sig kun i butikker for at købe gaver eller ikke-tøj ting i de måneder.


Sådan shopper min mand også. Hvor jeg gerne småshopper lidt - en top hist, lidt onlineshopping pist og så indimellem lidt ekstra, så går han kun i butikker med konkrete formål, hvor han så også køber to jakkesæt med ekstra bukser, fire skjorter, tre slips, en ny jakke og så videre.

Samlet set bruger jeg alligevel mest (han køber ikke rigtig sko og tasker, og det gør jeg), men der er ikke så stor forskel endda, men det ser ud af mindre, fordi der ikke er en mere jævn strøm af pakker og poser til ham.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvor mange penge bruger du om året på tøj, sko og accessories?

Indlægaf Wizzze » 5. jan 2017, 09:10

Akehurst2 skrev:
Ficus skrev:Jeg tror min faktisk min kæreste bruger ca. det samme som mig. Måske lidt mindre. Han køber til sig selv 3-4 gange om året, for købt 1-3 jakkesæt/ekstra bukser og mindst en milliard helt ens skjorter, køber nye sko og så tænker han ikke over hans tøj igen, før der er gået 3-4 måneder igen. Men det er ikke unormalt at hans regning er i omegnen af de 10.000. Hvis jeg synes han mangler noget i mellemtiden, så står det mig frit for at købe det, men han bevæger sig kun i butikker for at købe gaver eller ikke-tøj ting i de måneder.


Sådan shopper min mand også. Hvor jeg gerne småshopper lidt - en top hist, lidt onlineshopping pist og så indimellem lidt ekstra, så går han kun i butikker med konkrete formål, hvor han så også køber to jakkesæt med ekstra bukser, fire skjorter, tre slips, en ny jakke og så videre.

Samlet set bruger jeg alligevel mest (han køber ikke rigtig sko og tasker, og det gør jeg), men der er ikke så stor forskel endda, men det ser ud af mindre, fordi der ikke er en mere jævn strøm af pakker og poser til ham.


Mænd er nemlig fornuftige :-p
Hvorfor bruge al den tid, på at shoppe, når man kan nøjes med få store ture om året :lol:
Jeg shoppede to gange sidste år, da vi var i London og da vi var i USA. Så kan man lige tage en tur gennem et outlet eller storcenter og besøge både Ralph Lauren, Hugo Boss, Burberry, Armani, Hackett og hvad de ellers hedder, og få det hele overstået på en gang, og så endda med rabat :klap: :-D
0
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Mode"